Problém se startováním - relé?

PPP
Příspěvky: 84
Registrován: čtv čer 26, 2008 13:15
Bydliště: Opava

Problém se startováním - relé?

Příspěvek od PPP » čtv led 19, 2017 11:34

Zdravím vás všechny. Po výměně motoru, jak jsem tady psal v jiném vlákně, následné výměně termostatu jsem si chvíli užíval ježdění. Do včerejška, kdy jsem měl problém nastartovat auto. Startér točil, motor ale nenaskočil, odněkud asi z prostoru pod palubní deskou jsem slyšel opakující se cvakání. Co to mohlo být? Relé? Několikrát jsem opakovaně neúspěšně zkoušel startovat, nakonec jsem toho nechal a volal servis. Po 15 min. přijel kluk ze servisu, zvedli jsem kapotu, já zkusil nastartovat a připadal jsem si jako blázen, motor na první ťuknutí chytil. Mám obavu, že se to ale může opět projevit a já někde zůstanu. Nemáte někdo nápad, kde hledat příčinu? Díky a mějte se.

PPP
Příspěvky: 84
Registrován: čtv čer 26, 2008 13:15
Bydliště: Opava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od PPP » čtv led 19, 2017 15:39

Tak už je to tady. Cvakání relátka či čeho vlastně ustalo a já už asi nenastartuji. Právě čekám na odtahovku do servisu. Startér sice točí, ale motor nenaskočí.

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od kptHergot » čtv led 19, 2017 17:08

No něco podobného měla Inka na své 75V6, stavila se v obchodě, chce odjet a už nenastartuje, tak mi volá, já do 20 minut přijedu a ejhle bez problémů nastartuji - a tahle situace se opakovala v průbehu let několikrát - pak už si na to zvykla, počkala si 20 minut pak to nastartovat šlo a zas to bylo nějaký čas OK . . . doteď nevím kde ta zrada je asi nějaký zoxidovaný spoj a při určité vlhkosti to udělá . . . a existuje minimálně jedna V6 která se chová stejně, takže estli v servise normálně nastartujou může to být ono , ale kde je přesně chyba nevím car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

PPP
Příspěvky: 84
Registrován: čtv čer 26, 2008 13:15
Bydliště: Opava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od PPP » čtv led 19, 2017 17:30

Auto je v servisu. Dnes jsem po dvou bezproblémových startech už nenastartoval, předtím motor na volnoběh sám zhasl. Až budu vědět víc, napíšu.

PPP
Příspěvky: 84
Registrován: čtv čer 26, 2008 13:15
Bydliště: Opava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od PPP » čtv led 19, 2017 19:18

Napadla mne ještě jedna věc. Asi před dvěma týdny, když jsem jel v pěkných mrazech, už s ohřátým motorem, vyletěly najednou otáčky na volnoběh na nějakých 2500 a asi 10 km tam držely, jak kdybych měl pěkně sešlápnutý plyn. Už jsem to otáčel do servisu. Pak se otáčky zase srovnaly. Že by odešel nějaký snímač otáček? Mohlo by to mít souvislost se zvuky podobnými jako spínání relátka při startování někde v palubovce u spolujezdce?

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od Hombre » pát led 20, 2017 7:46

To s těma zvýšenýma otáčkama, bylo proavděpodobně způsobeno kouskem ledu, který zablokoval klapku. V sání se sráží vzdušná vlhkost, která pak zmrzne, když se pak ten kousek ledu dostane ke klapce, může bránit jejímu úplnému zavření, dokud neroztaje, nebo se nenasaje dál do motoru. A ty problémy se zdecháním (a cvakáním) mohou souviset - led a špína v regulaci volnoběhu.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

PPP
Příspěvky: 84
Registrován: čtv čer 26, 2008 13:15
Bydliště: Opava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od PPP » pát led 20, 2017 9:34

Ahoj, tak zatím to vypadá podle diagnostiky na snímač klikovky.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od Trunda » pát led 20, 2017 15:02

Jj, seklé otáčky ve velkém mrazu je známá věc u KV6.... mě to dělává když je pod -10°C. Pomůže jednou za čas udělat očistu v sání, nebo nějaké řešení přefuků tak, aby vlhkost zkondenzovala v nějakém odlučovači, ale definitivní řešení nevím. Pomůže na chvíli zastavit, zhasnout motor tak, aby se sání od motoru zahřálo, zmrzlá vlhkost roztála a po chvilce nastartovat. Takové ne moc pěkné řešení na zimu by asi bylo odpojit hadici sání za boxem tak, aby filtr sál teplejší vzduch přímo z motorového prostoru a ne za podběhem.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od AnderN » pát led 20, 2017 15:06

No ale tím bys zase nevyužil šanci na pár koní výkonu zadarmo, když to nasává ledový vzduch :D
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od Trunda » pát led 20, 2017 15:11

To je pravda a ano, při těch kosách je to opravdu znát, že se atmosféře jede lépe, ale ono fakt není příjemné, když se to sekne a ty při dobžďování cítíš, jak se přetlačuješ s motorem :roll:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od kptHergot » pát led 20, 2017 15:20

ano také mi diagnostika říkala čidlo kliky pak taky čidlo vačky - výměna nic nevyřešila , ale klidně to u tebe může být tím čidlem, chce to zkusit. . . jak se chová auto teď v servise, jde to nastartovat nebo pořád ne??? pokud ne, může to být tím čidlem car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od Trunda » pát led 20, 2017 15:49

To je taková ta závada, kdy si člověk říká, jak moc by si přál, aby to zdechlo definitivně a tím byla možnost chybu s jistotou odhalit :lol:
Ještě by mohla pomoct origo diagnostika, nebo aspoň TOAF. Mám zkušenost, že ty univerzální diagnostiky některé chyby vysvětlují takto záludně a přitom Testbook/TOAF řekne přesný problém.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

PPP
Příspěvky: 84
Registrován: čtv čer 26, 2008 13:15
Bydliště: Opava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od PPP » pon led 23, 2017 12:12

Hezký den všem, ze servisu dnes volali, že nemohou sehnat nový snímač klikovky, že jim prý dodavatel říká, že ten potřebný se již nedělá. Snad tam byl nějaký s hranatým průřezem a dodavatel jim tvrdí, že je k mání jen půlkulatý. Nevíte kde ho sehnat? Prý mám shánět včetně kablíku. Rover 75 2,5, r.v. 2000. Případě další specifikaci dodám podle potřeby.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od Trunda » pon led 23, 2017 13:00

Ach jo.... co to zas plácají za nesmysle. To čidlo je i tu k sehnání https://www.profidily.cz/nahradni-dily/ ... pp=18&os=0 a nevím o tom, že by tam byl nějaký rozdíl krom toho, jestli se to prodává s, nebo bez kablíku. Mimochodem na tom motoru, co jsi měnil, tam druhé čidlo nebylo?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

PPP
Příspěvky: 84
Registrován: čtv čer 26, 2008 13:15
Bydliště: Opava

Re: Problém se startováním - relé?

Příspěvek od PPP » pon led 23, 2017 13:30

Pokud jsem správně pochopil, co se mi snažili ze servisu de telefonu vysvětlit, tak problém je v průřezu konektorů. Na vymontovaném čidle je prý čtvercový, u dílu, co jsou schopni sehnat, prý je půlkulatý. Jedině že by prý existovala nějaká redukce, což nezjistili. Mám prý shánět příslušné čidlo s kablíkem. Neviděl jsem to původní čidlo, zítra se tam zajdu podívat a nafotím ho. To čidlo je prý na převodovce, takže se s motorem neměnilo.

Odpovědět