Klima píše Err, kontrolky na pal. nefungují - VYŘEŠENO
Klima píše Err, kontrolky na pal. nefungují - VYŘEŠENO
Prosím o tip na servis, který něco podobného řešil: Klima nefunguje, ačkoli je doplněná a v pořádku - autodiagnostika je také O.K., ale po spuštění se místo teploty objeví na display Err. Společně s tím přestaly svítit kontrolky blikačů a světel na přístrojovce a auto nelze zamknout dálkou (odemknout ano). Ukostření je prý v pořádku, diagnostika dopadla pokaždé tak, že se technik nedostal přes ŘJ tam, kam potřeboval.
Díky moc za jakýkoli tip
Tak jsem dnes rozebral půlku auta, dosušil podlahy, zkontroloval ukostření a když nic nepomohlo, zkusil jsem odpojit OBA!!! konektory Webasta a vše funguje. V jednom ze servisů už to totiž zkoušeli, ale odpojili jen ten napájecí......... Po odpojení obou funguje klima, centrál i všechny kontrolky
Díky moc za jakýkoli tip
Tak jsem dnes rozebral půlku auta, dosušil podlahy, zkontroloval ukostření a když nic nepomohlo, zkusil jsem odpojit OBA!!! konektory Webasta a vše funguje. V jednom ze servisů už to totiž zkoušeli, ale odpojili jen ten napájecí......... Po odpojení obou funguje klima, centrál i všechny kontrolky
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
Vítej!
V první řadě, o jaké jde diagnostické zařízení?
Rover 75 celkem trpí na zatékání. Největší problémem jsou ucpané odtokové kanálky v prostoru za motorovou přepážkou. Drží se tam pak voda a ta zaplaví řídící jednotku motoru, případně protéká do interiéru. Pokud má auto šíbr, tak v levé straně nad spojkovým pedálem je napojení odtokové hadice za přepážku a to napojení netěsní, stejně tak na druhé straně. V autě je pak velká vlhkost a to způsobuje koroze v konektorech, v jednotkách a kostrách. A pokud přijde oxidace na místě, kde jde komunikační signál mezi jednotkami, tak pak je to hodně zlé, protože problémy se můžou projevovat v čemkoli, co má svoji jednotku.
Tzn. zjistit stav zatékání a vlhkosti (kouknout třeba do jednotky světel, jestli má oxidaci a to je signál toho, že do auta zatékalo) a pokud bude zjištění pozitivní, tak pak potěš koště... bude potřeba udělat celkovou revizi všech jednotek a kabeláže.
Třeba tu bude mít někdo ještě konkrétnější tip.
V první řadě, o jaké jde diagnostické zařízení?
Rover 75 celkem trpí na zatékání. Největší problémem jsou ucpané odtokové kanálky v prostoru za motorovou přepážkou. Drží se tam pak voda a ta zaplaví řídící jednotku motoru, případně protéká do interiéru. Pokud má auto šíbr, tak v levé straně nad spojkovým pedálem je napojení odtokové hadice za přepážku a to napojení netěsní, stejně tak na druhé straně. V autě je pak velká vlhkost a to způsobuje koroze v konektorech, v jednotkách a kostrách. A pokud přijde oxidace na místě, kde jde komunikační signál mezi jednotkami, tak pak je to hodně zlé, protože problémy se můžou projevovat v čemkoli, co má svoji jednotku.
Tzn. zjistit stav zatékání a vlhkosti (kouknout třeba do jednotky světel, jestli má oxidaci a to je signál toho, že do auta zatékalo) a pokud bude zjištění pozitivní, tak pak potěš koště... bude potřeba udělat celkovou revizi všech jednotek a kabeláže.
Třeba tu bude mít někdo ještě konkrétnější tip.
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
Já bych udělal toto:
1) odpojil baterku na dobu jedné cigarety, pokud to nepomůže tak
2) bych volal Mirdovi 604 544 stodvacetčtyři a pokud by se to nedalo po telefonu do pořádku, tak
3) bych zavezl auto Mirdovi
1) odpojil baterku na dobu jedné cigarety, pokud to nepomůže tak
2) bych volal Mirdovi 604 544 stodvacetčtyři a pokud by se to nedalo po telefonu do pořádku, tak
3) bych zavezl auto Mirdovi
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6970
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
No, asi nebudeme radit vozit auto k Mirdovi, pokud je kolega například z Plzně. Takže první otázka, odkud jste? Stačí rámcově a doplňte si to do profilu, abychom příště věděli, kam vás posílat.
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
AnderN píše:No, asi nebudeme radit vozit auto k Mirdovi, pokud je kolega například z Plzně.....
No dobře, tak teda k Zakarovi (Benešov)
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2278
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
Prohlédl bych pojistky. Ne že by se vše vyřešilo ale pokud je vlhkost a šluslo se to tak může být i pojistka v háji.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
... a tak mě napadá, když tu Austin pošťouchnul brainstorming
Nedávno jsem řešil bráchovi na pětasedmě, že diagnostika nedetekovala kterýsi modul. A ejhle! Myslím, že to byla jednotka tempomatu, která byla pod místem, kde mu právě prokapávala voda z odtoku šíbru. Tak tam byla oxidace v konektoru dokonce taková, že uhnil jeden pin. Jednotku jsem rozdělal, zbytek pinu z konektoru vytáhl a nahradil novým, přiletoval. Pak jsem očistil oxidaci na desce, propájel, zalakoval. A diagnostika už byla v pořádku. Říkám to jako ukázku toho, jaké zlo je to, když se zatékání a vlhkost v autě neřeší. Takto uhnilý může být kterýkoli pin a úplně klidně pak může generovat popisované problémy.
A nevím co znamená to, že někdo říkal, že "ukostření je v pořádku". Např. opět v cca onom inkriminovaném místě, ale tentokrát z boku za kobercem, je několik uzlů s napojením na kostru. V důsledku vlhka to pěkně zaoxiduje. A jediné správné řešení je to rozdělat (pravděpodobně se urve zarezlý šroub), všechny očka drátů očistit, namazat a přišroubovat novým šroubem do nového zavitu zpět. Protože i malinká vrstvička oxidace způsobí takový přechodový odpor, že danou věc vyřadí z provozu, protože proud půjde cestou nejmenšího odporu jinudy. Typický příklad je problém s kostrou světel u aut s kosočtvercem, kdy s blikry blikají brzdová světla apod.
Nedávno jsem řešil bráchovi na pětasedmě, že diagnostika nedetekovala kterýsi modul. A ejhle! Myslím, že to byla jednotka tempomatu, která byla pod místem, kde mu právě prokapávala voda z odtoku šíbru. Tak tam byla oxidace v konektoru dokonce taková, že uhnil jeden pin. Jednotku jsem rozdělal, zbytek pinu z konektoru vytáhl a nahradil novým, přiletoval. Pak jsem očistil oxidaci na desce, propájel, zalakoval. A diagnostika už byla v pořádku. Říkám to jako ukázku toho, jaké zlo je to, když se zatékání a vlhkost v autě neřeší. Takto uhnilý může být kterýkoli pin a úplně klidně pak může generovat popisované problémy.
A nevím co znamená to, že někdo říkal, že "ukostření je v pořádku". Např. opět v cca onom inkriminovaném místě, ale tentokrát z boku za kobercem, je několik uzlů s napojením na kostru. V důsledku vlhka to pěkně zaoxiduje. A jediné správné řešení je to rozdělat (pravděpodobně se urve zarezlý šroub), všechny očka drátů očistit, namazat a přišroubovat novým šroubem do nového zavitu zpět. Protože i malinká vrstvička oxidace způsobí takový přechodový odpor, že danou věc vyřadí z provozu, protože proud půjde cestou nejmenšího odporu jinudy. Typický příklad je problém s kostrou světel u aut s kosočtvercem, kdy s blikry blikají brzdová světla apod.
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
Díky moc všem za tipy. Odtoky jsem čistil hned po koupi a je fakt, že byly totál ucpané a izolace podlahy v autě pěkně nacucaná. Každopádně v elektrice se vůbec nevyznám, takže jsem rád za kontakty - kdo tohle auto nezná, tak nemá moc šanci.
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
No... tak auto v takovém stavu bylo lepší nekupovat
Nevysušíš to jinak, než že vymontuješ ven koberec. A pak bude potřeba projít všechny konektory a ukostření, vyčistit, prostříknout.... a doufat. Auto má už celkem hodně složitý systém elektroniky a o to víc je vlhkost v autě zlo. No, tak snad to vybojuješ.
Nevysušíš to jinak, než že vymontuješ ven koberec. A pak bude potřeba projít všechny konektory a ukostření, vyčistit, prostříknout.... a doufat. Auto má už celkem hodně složitý systém elektroniky a o to víc je vlhkost v autě zlo. No, tak snad to vybojuješ.
Re: Elektrozáhada - klima píše Err, kontrolky na pal. nefung
Zde je hodně lidí, co tohle auto znají velmi dobře. A můžou poradit, takže se ptejte na cokoliv, vždy se dá nějak domluvit.Nemo06 píše:kdo tohle auto nezná, tak nemá moc šanci.
S informacemi pak můžete jít za opravářem, který to pak ani moc nemusí zkoumat, je to auto jako každé jiné, žádný raketoplán.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Klima píše Err, kontrolky na pal. nefungují - VYŘEŠENO
na dieslovom som mal presne rovnaku chybu po oprave webasta, zaujimave bolo ze prave webasto fungovalo bez problemov ale klima, zamykanie, zvuk blinkrov a vsetko ostatne presne rovnako neslo. Stravili sme hodiny s prehladavanim vsetkeho, ale webasto nas nenapadlo odpojit. Dakujem za dobry popis a riesenie problemu. Keby tu je "donate button", hned by som ho pouzilNemo06 píše: ↑pon úno 06, 2017 19:50Prosím o tip na servis, který něco podobného řešil: Klima nefunguje, ačkoli je doplněná a v pořádku - autodiagnostika je také O.K., ale po spuštění se místo teploty objeví na display Err. Společně s tím přestaly svítit kontrolky blikačů a světel na přístrojovce a auto nelze zamknout dálkou (odemknout ano). Ukostření je prý v pořádku, diagnostika dopadla pokaždé tak, že se technik nedostal přes ŘJ tam, kam potřeboval.
Díky moc za jakýkoli tip
Tak jsem dnes rozebral půlku auta, dosušil podlahy, zkontroloval ukostření a když nic nepomohlo, zkusil jsem odpojit OBA!!! konektory Webasta a vše funguje. V jednom ze servisů už to totiž zkoušeli, ale odpojili jen ten napájecí......... Po odpojení obou funguje klima, centrál i všechny kontrolky
Rover 75 2.5 V6 Saloon + 2.0 CDTi Tourer