První auto

Markosaurus
Příspěvky: 1
Registrován: ned dub 16, 2017 23:03

První auto

Příspěvek od Markosaurus » ned dub 16, 2017 23:22

Zdravím všechny nadšence, chtěl bych se zeptat na Rover 75 a to těch nejinformovanějších- Vás :). Jde o to, ze se rozhoduji o svém prvním autě a samozřejmě rozum a všichni ostatní mi říkají ať jdu do Fábie, Civica, atd.. Problém je, ze mi takove auta prijdou uplne bezduche a tak jsem narazil na Rover 75 a byla to láska na první pohled :-D a tak se Vás chci zeptat, konkrétně na cdt 2.0, jak je to s poruchovostí a celkove servisnimi naklady, jestli je to vazne az takova hruza, bojim se, ze bych ho neuzivil, jsem student, ale penize nejsou zas takovy problem. Dekuji :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: První auto

Příspěvek od Trunda » pon dub 17, 2017 9:07

Ahoj a vítej na správném místě pro takový dotaz ;-)

Na úvod je tu ta zásadní informace - má jít o Tvoje první auto. Tedy hned mám proti otázku - znamená to, že nemáš zatím "nic" najezděno, nebo jsi se vyjezdil na "cizím" majetku? :-)
Jde o to, že ať si říká kdo chce co chce, tak je skoro pravidlem, že každý si musí aspoň jednou vyzkoušet nějakou autonehodu. Jak moc, to je fuk, ale ten první ťukanec a s tím spojený šok teprve zformuje řidičovu ostražitost. No a pak by ti Tvoji kamarádi nebyli daleko od pravdy, že na to je možná lepší pořídit nějaké "bezduché" auto :-D

Chápu, že dnešní studenti už asi neznají co to je na kolejích snídat a večeřet chleba namazaný hořčicí :-D Ale posoudit si to musíš sám, jestli je to luxus, který si můžeš dovolit....

Rover 75 bylo auto vyšší kategorie, větší, složitější, propracovanější. S tou složitostí je spojeno to, že v autě je prostě a jednoduše mnohem víc věcí, které se mohou pokazit. Ne že by jejich kazivost byla nějaká nečekaně vysoká, ale koukni na to - nejmladší kousky jsou cca 13 let staré. Za tu dobu prošly rukami kdoví koho, který se o to staral nějak. Měl stíženou situaci tím, že neexistovaly autorizované servisy, takže to řešil servisem u Franty vedle v dědině. Franta se naučil servisovat Anglickou káru, ale auto to poznamenalo. A realita je taková, že malé procento těch aut dostávalo servis od opravdu znalých servisů. A s tím souvisí to, že Rover 75 má bohužel několik slabých míst, které když ten neznalý Franta neřešil, tak do auta celkem fest zatékalo a z auta se stal jezdící bazén. Tento problém je hlavním kamenem úrazu. A kdo si pak pořídí takový kus, tak si pak "užívá" nehezké trable.

Stručně řečeno - abys pořídil v dnešní době opravdu zachovalý a udržovaný kus, tak jednak téměř bez výjimky ze západu (nejlepší kusy byly tuším z Holandska) a to znamená nějaké peníze. Dle dlouhodobých zkušeností to aktuálně vychází tak, že s pořízením a základním servisem budeš na minimálně 100 tis. korun.
Servisovat u námi doporučených lidí - bude to znamenat třeba to, že za servisem pojedeš nějaký ten kilometr navíc a nebude to na počkání.
Na servisu nešetřit - neodkládat výměnu oleje a výměny čehokoli, co vykazuje opotřebení, nebo poškození.
Nezbytná je vlastní iniciativa - je potřeba aspoň rámcově vědět co jak je v autě řešené, hledat si informace a být tak schopný včas detekovat poruchu a zvolit vhodné řešení. Navíc budeš schopný si sehnat kvalitní díly levněji a rychleji, protože budeš vědět kde co a jak shánět.

Rover 75 - když nekoupíš vytopený kus, zachovalý, tak CDT je asi na údržbu ta nejméně náročná varianta v poměru k výkonu. Krom běžných dieselových nemocí ten motor nemá žádný neduh. Je to velké, luxusní a pohodlné auto.

Studentská alternativa Rover 25 - asi snazší najít lepší kus, ale už to chce opravdu hledat poslední ročníky. Benzín, diesel.... záleží na co auto potřebuješ. Je to malé, velice svižné ale pohodlné auto. Spíše k užitku, než užívání si, ale pořád má duši :-)

Pro představu... tak zhruba, můj odhad z mých zkušeností - Rover 75 tě bude ročně náklady (mimo palivo) stát dvojnásobek, možná o třetinu víc. Řekněme, s nájezdem 15 tis. km ročně bych odhadoval mimo benzín náklady na běžný servis a opravy ročně (pojištění + pneu, oleje, filtry + brzdy, výfuk, podvozek a všechno, co tak průběžně přijde) na cca 25-30 tis.

Něco mezi by byl Rover 45 - platí to stejné, co R25, ale má lepší podvozek a je trošku pohodlnější. Interiér je bohužel trošku méně vyvedený (vychází z interiéru Hondy z nějakého roku 1995), ale na dnešní poměry ty poslední ročníky nejsou tak zlé. Je to opět hodně o tom, jak byl daný kus udržovaný.

Na závěr - ať koupíš cokoli, tak do budoucna je nejzásadnější jaký kus koupíš. Platí pravidlo, že pokud levně koupíš, o to víc do toho budeš sypat peněz potom. Takže výběr kusu je to nejzásadnější a určující co bude dál.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: První auto

Příspěvek od Keksin » úte dub 18, 2017 15:04

Trundo, on nechce R25, ani R45, ale ROVER 75 CDT.

Pokud prachy nejsou problém, tak si ho kup. Pokud nechceš pro něj jet do zahraničí, tak kontaktuj Mirdu, Zakara, Lenhama3 (členové clubu) jestli o něčem neví, nebo sledovat nabídku vozů k prodej zde na clubu.
Rover 75 je stejně náročné auto na servis, jak ostatní. Některý věci jsou dražší a některý levnější. Ale ta jízda v R75 je zážitek.
Pokud ho budeš kupovat, tak bych si nachystal ještě 20tisís na případnej servis, aby bylo auto v cajku.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: První auto

Příspěvek od Trunda » úte dub 18, 2017 15:25

Tobě se to nechtělo číst, co? ;-)

Jasan... nadhodil jsem mu alternativu R25, protože mi to přijde v jeho situaci vhodnější volba - začátečník -> menší auto, student -> menší náklady.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6976
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: První auto

Příspěvek od AnderN » úte dub 18, 2017 15:34

Keksin píše:Rover 75 je stejně náročné auto na servis, jak ostatní. Některý věci jsou dražší a některý levnější. Ale ta jízda v R75 je zážitek.
Pokud ho budeš kupovat, tak bych si nachystal ještě 20tisís na případnej servis, aby bylo auto v cajku.
Doplnil bych, že R75 je stejně náročné auto na servis, jak ostatní, ale stejné kategorie (tzn. např. BMW, Volvo, Mercedes apod.). Dále -- 20 tis. Kč bych počítal na úvodní servis typu náplně, filtry, brzdy, pneu, případně výfuk atd. Pokud uspěcháš výběr nebo budeš mít smůlu na zničený kus, tak ti nebude stačit ani 50 tisíc na to, abys to dal do bezchybného stavu. Nechci tě odradit, spíš připravit :-)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3419
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: První auto

Příspěvek od Keksin » úte dub 18, 2017 21:50

Pokud bude jezdit jak hovado, tak je jedno v jakým autě sedí.

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: První auto

Příspěvek od Austin » úte dub 18, 2017 22:18

Navrhnu:
Začni např. tím, že si zjisti jaký olej se má lít do CDT (tj. Mobil) a kolik litrů. A co to stojí. CDT potřebuje dobrý olej. Nestačí Eurol apod.
Pak se mrkni kolik stojí 4 nové dobré gumy.
Sečti to a zamysli se. Jestli ti to neruinuje úspory, můžeš pokračovat dál.

Nevím co stojí gumy na 75, na moji 200 mám problém sehnat Dunlopky pod 8000,- (185/55/15)

Nejlépe se kupuje auto od někoho, kdo to ještě minulý týden nechtěl prodat. Bývá v excelentním stavu.
Spousta lidí auto orůjní a pak ho dají do bazaru za lákavou cenu. V bazaru je většinou v hrozném stavu.
Utopit v tom pak 50 tis. není problém.

Nekupuj sám ale s někým, kdo se vyzná.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: První auto

Příspěvek od Pítrs » stř dub 19, 2017 8:41

Austin píše:Utopit v tom pak 50 tis. není problém.
Kdyby jenom 50 000,-. To bývá ještě někdy v pohodě částka. 8)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: První auto

Příspěvek od roverix » stř dub 19, 2017 10:02

15"Gumy na 75 Jsou levnější než15" na rover 200-400-25-45. Neboť je tam běžný rozměr 195/65 . Gumy 16" a 17" už tak běžné nejsou.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: První auto

Příspěvek od ketzll » stř dub 19, 2017 19:35

Je to pořád dokola...
Možná tím co napíšu hodně lidi naštvu ale,

Chápu že naše auta Máme rádi a že je vidíme jako něco mezi S-klase, Sedmou, nebo A8smou od audiny... ale nalejme si čistého vína...
Škodovka prodávala podobný segment a to byla Octavia. A i díky ni Škodovka (neboli VW) stále jede a je na živu.
V UK byla pro společnost R75tka něco jako pro nás Octavia... Ale prostě né tak Dobrá, tak jako ta již zmiňovaná ochcavka...a proto i 75tku v UK skodovka jednoduše překonala.
Čili závěr. .. Jestli ses zamiloval a peníze ti umožňují koupi R75... tak jdi do toho...!!
Je to nejbezpečnější auto od Roveru..takže když to někam střelíš, tak máš aspoň šanci. . Jinak motorizace Cdt je na tom úplně stejně jako ostatní Naftaky s Commonrailem... - kvalita nafty a filtry.
Jinak odchází spojkové válce... a když pominu motor který když budeš mít trochu štěstí a bude cajk, tak tě nanejvýš potká výměna spojkových válců. Uděláš a zase jezdíš... ;) A občas se objeví nějaká drobnost. Ať už elektro, nebo mechaniko... Záleží jestli jsi trochu manuálně zručný. Pak spoustu věcí zvládneš sám doma.
A ostatní věci jsou úplně stejný jako třeba u hondy... Má to 4kola, volant, stěrače, podvozek čepy ložiska atd... prostě všechno to co se provozem mění i u všech ostatních aut.
Jo a je to starý auto... takže s tím počítej.
Jinak být tebou, tak volím benzin... ;)
Tak už jsem ticho a přeji Dobrý kup...! ;)

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: První auto

Příspěvek od roverix » stř dub 19, 2017 20:07

Výborně napsáno. Jestli se ti líbí, kup ho a vykašli se na všechny kolegy a sousedy. Ty s pětasedmou můžeš ještě dalších 15 let jezdit a oni vystřídají několik plechovek. Jestl zvolíš benzín, nebo naftu, závisí od toho jaké plánuješ využití. Pro každodenní krátké jízdy je lepší benzín. V ostatních případech nafta.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6976
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: První auto

Příspěvek od AnderN » čtv dub 20, 2017 9:15

Nezlobte se na mě, ale co píše ketzll není tak úplně pravda. Nemyslím si, že by tady někdo považoval R75 za auto kategorie MB S, BMW 7 nebo Audi A8. Porovnávat R75 s Octavií samozřejmě lze (obě jsou to auta), ale to je zase druhý extrém, protože každé je jaksi někde jinde. Octavia je masovka (konstrukcí, materiály, zpracováním, cílovou skupinou apod.), zatímco R75 mířil ve své době na zcela jinou klientelu. Oproti octavii stojí zhruba o třídu výše -- Octavia je auto na pomezí nižší střední a střední třídy, zatímco R75 byly ve své době tzv. "prémiové" vozy, které velikostí oscilovaly mezi BMW 3 a 5, popř. MB C a E. Snesl by porovnání spíše s Passatem, když už se máme držet koncernu VW (základní rozměry se liší v mm). Má ale jiné zaměření -- zatímco škodovky a volkswageny jsou bachraté vozy, kde je primárním zájmem užitná hodnota, tak R75 je stylovka v retro designu, což má samozřejmě za následek např. menší zavazadlový prostor v porovnání třeba s tou Octavií. To je ale něco za něco, stejně to mají například ty bavoráky (vlastně ještě hůř kvůli zadnímu pohonu).

Nikdo nechce nikoho odrazovat od koupě R75. Spíš bych řekl, že z předchozích zkušeností raději varujeme, protože už tady bylo pár specialistů, kteří jezdili vytuněné Fabie, pak koupili zničené kusy R75 za pár šupů a záhy se nestačili divit, co to auto všechno chce a co se na něm každou chvíli sype. A prskali kolem sebe, jak je to mizerné auto.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: První auto

Příspěvek od Trunda » čtv dub 20, 2017 10:05

To srovnání fakt nemá hlavu patu.... to se na mě nezlob, ale i když skutečně abstrahuji od toho, že by se mě to mělo nějak dotknout, tak stejně srovnáváš nesrovnatelné. Takže tak, jak řekl AnderN.... a k tomu ještě dodám to, že srovnání Škoda = úspěch vs. Rover = neúspěch - to nebylo založeno na tom, jaká byla technicky jejich auta, ale o tom, co bylo na pozadí. Tedy o tom, že dlouhodobě byla nastavena strategie managementu Roveru s cílem automobilku potopit ke dnu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

ketzll
Příspěvky: 243
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: První auto

Příspěvek od ketzll » čtv dub 20, 2017 10:37

msm:
A vždyť to přeci píšu... R75 se vymyká z hlediska designu... Je to pouze o zalíbení.
Všechno ostatní je jen o technice, která je všehovšudy všude stejná. A to že r75 atakovala vyšší střední třídy. .. to ano, třeba chtěla, ale bohužel zpracováním a průměrnou až mnohdy podprůměrnou funkčností dílů, měly ostatní automobilky z R75 leda srandu... ;)
A bavit se o tom, zda to vedení automobilky dělalo schválně, či odbory 5dni v týdnu stávkovaly... to už je snad úplně mimo...
Dotaz padl pouze na vyrobek od Roveru.. ;)

A poslední věc, koupit vrak člověk může od jakéhokoliv výrobce aut... a pak jen sype.
Čili důležitý je koupit dobře. Na tom se asi shodneme všichni.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: První auto

Příspěvek od Trunda » čtv dub 20, 2017 11:05

S tím zpracováním ale opět nejde moc souhlasit... s čím to srovnáváš? Mi to tedy rozhodně v mém ZT nepřijde, že by tam bylo něco, co by bylo ostudně odfláknuté proti takovému Pasatu nebo Mondeu (cca stejná kategorie), kde si naopak ušetřili náročnost tím, že se prostě a jednoduše vybodli na něco jako originalitu, nebo kde skoro nenajdeš měkké materiály. Třeba kvalita a provedení podvozku takového Mondea, to je příklad toho, jak ošidit maximálně cokoli, co není vidět. Pasat je vyhlášený podobnou chorobou hliníkových ramen, jako Rover 75/BMW. Poruchovost dveřních servomechanismů a stahování oken u všech modelů koncernu VW je známé všem... tak jak můžeš mluvit o jakési ostudě kvality, když zcela evidentně každé auto ve své kategorii prostě na svou dobu mělo své mouchy a nedostatky.

Takže toto bych shrnul jen do jednoho faktu, který je skutečně a prokazatelně faktem. Ano, auta výrobce Rover trpěla nejvíc tím, že byl velký a fatální nedostatek kvalitního a dostupného servisu. -> tedy se vracíme zpět k tomu podstatnému - je potřeba být opravdu pečlivý při výběru.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět