Ahoj a vítej na správném místě pro takový dotaz
Na úvod je tu ta zásadní informace - má jít o Tvoje první auto. Tedy hned mám proti otázku - znamená to, že nemáš zatím "nic" najezděno, nebo jsi se vyjezdil na "cizím" majetku?

Jde o to, že ať si říká kdo chce co chce, tak je skoro pravidlem, že každý si musí aspoň jednou vyzkoušet nějakou autonehodu. Jak moc, to je fuk, ale ten první ťukanec a s tím spojený šok teprve zformuje řidičovu ostražitost. No a pak by ti Tvoji kamarádi nebyli daleko od pravdy, že na to je možná lepší pořídit nějaké "bezduché" auto
Chápu, že dnešní studenti už asi neznají co to je na kolejích snídat a večeřet chleba namazaný hořčicí

Ale posoudit si to musíš sám, jestli je to luxus, který si můžeš dovolit....
Rover 75 bylo auto vyšší kategorie, větší, složitější, propracovanější. S tou složitostí je spojeno to, že v autě je prostě a jednoduše mnohem víc věcí, které se mohou pokazit. Ne že by jejich kazivost byla nějaká nečekaně vysoká, ale koukni na to - nejmladší kousky jsou cca 13 let staré. Za tu dobu prošly rukami kdoví koho, který se o to staral nějak. Měl stíženou situaci tím, že neexistovaly autorizované servisy, takže to řešil servisem u Franty vedle v dědině. Franta se naučil servisovat Anglickou káru, ale auto to poznamenalo. A realita je taková, že malé procento těch aut dostávalo servis od opravdu znalých servisů. A s tím souvisí to, že Rover 75 má bohužel několik slabých míst, které když ten neznalý Franta neřešil, tak do auta celkem fest zatékalo a z auta se stal jezdící bazén. Tento problém je hlavním kamenem úrazu. A kdo si pak pořídí takový kus, tak si pak "užívá" nehezké trable.
Stručně řečeno - abys pořídil v dnešní době opravdu zachovalý a udržovaný kus, tak jednak téměř bez výjimky ze západu (nejlepší kusy byly tuším z Holandska) a to znamená nějaké peníze. Dle dlouhodobých zkušeností to aktuálně vychází tak, že s pořízením a základním servisem budeš na minimálně 100 tis. korun.
Servisovat u námi doporučených lidí - bude to znamenat třeba to, že za servisem pojedeš nějaký ten kilometr navíc a nebude to na počkání.
Na servisu nešetřit - neodkládat výměnu oleje a výměny čehokoli, co vykazuje opotřebení, nebo poškození.
Nezbytná je vlastní iniciativa - je potřeba aspoň rámcově vědět co jak je v autě řešené, hledat si informace a být tak schopný včas detekovat poruchu a zvolit vhodné řešení. Navíc budeš schopný si sehnat kvalitní díly levněji a rychleji, protože budeš vědět kde co a jak shánět.
Rover 75 - když nekoupíš vytopený kus, zachovalý, tak CDT je asi na údržbu ta nejméně náročná varianta v poměru k výkonu. Krom běžných dieselových nemocí ten motor nemá žádný neduh. Je to velké, luxusní a pohodlné auto.
Studentská alternativa Rover 25 - asi snazší najít lepší kus, ale už to chce opravdu hledat poslední ročníky. Benzín, diesel.... záleží na co auto potřebuješ. Je to malé, velice svižné ale pohodlné auto. Spíše k užitku, než užívání si, ale pořád má duši
Pro představu... tak zhruba, můj odhad z mých zkušeností - Rover 75 tě bude ročně náklady (mimo palivo) stát dvojnásobek, možná o třetinu víc. Řekněme, s nájezdem 15 tis. km ročně bych odhadoval mimo benzín náklady na běžný servis a opravy ročně (pojištění + pneu, oleje, filtry + brzdy, výfuk, podvozek a všechno, co tak průběžně přijde) na cca 25-30 tis.
Něco mezi by byl Rover 45 - platí to stejné, co R25, ale má lepší podvozek a je trošku pohodlnější. Interiér je bohužel trošku méně vyvedený (vychází z interiéru Hondy z nějakého roku 1995), ale na dnešní poměry ty poslední ročníky nejsou tak zlé. Je to opět hodně o tom, jak byl daný kus udržovaný.
Na závěr - ať koupíš cokoli, tak do budoucna je nejzásadnější jaký kus koupíš. Platí pravidlo, že pokud levně koupíš, o to víc do toho budeš sypat peněz potom. Takže výběr kusu je to nejzásadnější a určující co bude dál.