asi smutné loučení

fuller
Příspěvky: 39
Registrován: stř bře 16, 2011 13:19
Bydliště: Plzeň

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od fuller » úte črc 18, 2017 13:34

Jo, asi provedu per huba šetření v jámě lvové a pak se uvidí. Zatím to nechám, jak to je, a uvidíme. Díky.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od Trunda » úte črc 18, 2017 13:53

Hele, hlavně se pouč z pětasedmy a bavoráčka si včas opečuj. Tzn. dutiny, zatékání, péče o lak, o interiér... ať ti auto vydrží ;-) Byla by škoda nevyužít zkušeností ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

fuller
Příspěvky: 39
Registrován: stř bře 16, 2011 13:19
Bydliště: Plzeň

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od fuller » úte črc 18, 2017 14:18

No, díky za radu.. :? Ono u tý 75 jde taky o zanedbaný servis během posledních 2 let, ale hlavně to jsou věci, které prostě odcházejí. A teď holt potřebuju něco jinýho a 75 potřebuje dost věcí spravit... Jinak bávo jde pozítří na pořádnou prohlídku a preventivně na takovej ten běžnej servis(olej, filtry a pod.-rozvod má prý řetězem) a je a bude i garážovaný (jeden z argumentů pro koupi), což rover není. Navíc já se 75 nechci zbavovat za každou cenu. Mám ho 7 let a maximální spokojenost drive: , proto řeším ten depozit, ale co s nevyužitým autem?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od Trunda » úte črc 18, 2017 14:28

Ještě se zeptám.... co znamená garážované? Paradoxně garážování auta je spíš nesmyslný přežitek, protože pokud jde o auto v denním užití, tak je to spíš ke škodě. Obzvlášť pokud je garáž v zimě vytápěná, tak to pak je neskutečný urychlovač koroze. Pokud nejde o víkendově provozované auto, tak ideální parkování je venku pod přístřeškem, kam v létě přímo nesvítí, neprší a v zimě nesněží, ale dobře tam profukuje, aby se zateklá voda z auta co nejrychleji vysušila.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

fuller
Příspěvky: 39
Registrován: stř bře 16, 2011 13:19
Bydliště: Plzeň

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od fuller » úte črc 18, 2017 14:43

Vytápěná ta garáž zase není. Prostě obyč řadová garáž kousek od baráku. Asi už nebudu jezdit úplně denně, ale několikrát do týdne se bez přesunu autem neobejdu. V létě chalupa, v zimě cesty na zápasy, do toho celoročně tréninky, nějakej ten výlet, rodinu odvézt a přivézt... A pořád se při tom něco tahá sem a tam. Jednou malýho kolo, jindy svářečka. Myslím, že stání pod střechou by mu ublížit nemělo. Chápu a souhlasím s tvou logikou parkování, ale v sídlišti se otevřenej přístřešek shání dost blbě. :-D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od Trunda » úte črc 18, 2017 14:54

Chápu, nemáš příhodné podmínky se při stání auta vyvarovat působení vnějších vlivů :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

fuller
Příspěvky: 39
Registrován: stř bře 16, 2011 13:19
Bydliště: Plzeň

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od fuller » úte črc 18, 2017 14:57

Krásně řečeno. :D Teda můžu ho zespodu natřít gumoasfaltem, jako jsem měl ošetřený svoje první auto Š105L(motor 120LS) "užovka". Ale to by na vyleštěným BMW asi vypadalo divně.

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od Pítrs » úte črc 18, 2017 14:58

Pro časté užívání je nejlepší kryté stání, kam přímo nesvítí slunce a neprší.
Když už garáž, tak v každém případě s izolovanou podlahou a s dostatečným větráním (mimo to existuje i stavební předpis, který určuje min. plochu větracích otvorů a čím větší, tím lepší). Cokoliv jiného u garáže je špatně, to je už pak lepší, když to stojí pod širým nebem. Gumy, lak a plasty odcházejí přeci jen pomaleji.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

fuller
Příspěvky: 39
Registrován: stř bře 16, 2011 13:19
Bydliště: Plzeň

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od fuller » úte črc 18, 2017 15:05

Pánové, souhlas se vším. Akorát, že soudruzi z ČSSR tohle jaksi při výstavbě sídlišť opomněli vzít v potaz. :-D Takže klasická socialistická řadová garáž (předpokládám i s betonovou podlahou na ipě a s větrací mřížkou 20x20) z doby někdy kolem srpnové okupace bude v zimě asi lepší, než nechat auto stát na ulici, kde denně projedou tisíce aut a autobusy MHD v pětiminutovém taktu.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od Trunda » úte črc 18, 2017 15:16

To máš bohužel pravdu.... ale zapracoval bych asi na tom lepším větrání. Aspoň to. Jinak ošetření spodku a dutin je pořád a neustále základ dlouhé životnosti.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od AnderN » úte črc 18, 2017 16:12

Zas ho tolik nestrašte ... já myslím, že pokud je k dispozici aspoň ta socialistická garáž, tak je to ještě výhra. Spousta lidí nemá ani to, auto jim stojí před panelákem a ťukance od parkujících sousedů a ukopnutá zrcátka od opilců už ani neřeší.

Jak už bylo zmíněno, nevhodná je garáž vytápěná, což není tento případ. Jinak pokud je auto dobře ošetřené a nebudeš ho do garáže dávat skrz na skrz promočené nebo se sněhovou čepicí na střeše, tak je ta garáž v pohodě.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: asi smutné loučení

Příspěvek od Pítrs » stř črc 19, 2017 8:10

S trochou snahy se podlaha dá doizolovat/opravit celkem jednoduše a větrání vylepšit například tím, že se udělají díry do vrat. Díra ve zdi 20x20 by mohla stačit a případně na druhou stranu zdi ještě druhá. Na to stavební povolení třeba není a když se to udělá šikovně, tak to s konstrukcí budovy nic neudělá a fungovat to bude dobře.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět