2.0 V6 Nefungují klapky v sání. Kde je problém...? Vyřešeno

Odpovědět
ketzll
Příspěvky: 242
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

2.0 V6 Nefungují klapky v sání. Kde je problém...? Vyřešeno

Příspěvek od ketzll » stř zář 06, 2017 8:18

Zdravím a potřebuji trochu pomoc s nasměrováním, kde hledat problém...
Přivezl jsem Teď jednu 75, a má problém s VIS... a svítí na palubce ikonka diagnostiky
Oba dva servomotory vůbec nereagují a ani se nepokusí o zavrčet při otočení klíčkem...(tedy jestli to mají udělat)
Chci se optat, kde a co dává signál servomotorům aby fungovaly...?

P.S. Klapky jdou ručně krásně lehce zavírat/otvírat a jsou bez vůle...

Předem Děkuji za případné odpovědi...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od Trunda » stř zář 06, 2017 8:30

Ahoj....
No je to úplně jednoduché. VIS motorky máš po smrti. Tzn. buď zrepasovat a nebo vyměnit za funkční.
Běžná obecná diagnostika jako Delphi apod. nebo TOAF umí spustit test VISu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od Trunda » stř zář 06, 2017 8:36

Jinak to kdy a jak se má která klapka otevřít je řízenou vlastní mapou, která bere v potaz otáčky motoru a míru otevření klapky sání. Po nastartování se klapky nemají pohybovat.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od michal.lom » stř zář 06, 2017 10:29

V lepším případě budou u motorků přepálený cestičky na plošňáku, v horším spálený motorky.

Jinak tady je rychlej a jednoduchej test:
viewtopic.php?f=43&t=9067&hilit=vis+test
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

ketzll
Příspěvky: 242
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od ketzll » čtv zář 07, 2017 14:02

Pánové Děkuji moc za rady a postřehy... Včetně odkazu na zkoušku Vis...
Jakmile se k tomu dostanu, tak to zkusím a budu pídit po příčinách... :-)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od Trunda » čtv zář 07, 2017 16:25

Pro upřesnění...
Zdrojem problémů jsou dvě příčiny:

1. Studené spoje na nožkách mikrospínačů v důsledku jejich špatné fixace v desce jen pomocí pájeného spoje. Stačí to tedy na nožkách propájet a případně mikrospínače ještě k desce připevnit malými vruty do plastu, pro které tam paradoxně jsou připravené otvory.

2. V důsledku zanášení vnitřku serva olejem a se v motorcích na komutátoru postupně propojí plošky směsí oleje a prachu z uhlíků, respektive karbonu. Tím dojde k postupnému zhoršování účinnosti motorku a nakonec až k jeho zkratu, což způsobí ono propálení cestičky. Tedy, nestačí v takovém případě jen cestičky propájet, ale je nutné motorek vyměnit. Případně se dá prostříknout čističem brzd a externě na nabíječce ho projet a přitom měřit, jestli se mu proud sníží na nějakou slušnou mez. V krajní situaci se dá motorek rozebrat a velice opatrně skalpelem proškrábnout mezery mezi ploškami komutátoru. Ale většinou ten komutátor v důsledku zkratu bývá seškvařený.
Motorky se dají koupit, jen je potřeba si pohlídat na kterou stranu točí. Pak je možné propájet cestičky a zkontrolovat, jestli v důsledku zkratu nešlusly diody, které na desce jsou také.
Osobně bych pak doporučoval zaslepit ventilaci serva, kterou se tam právě dostává onen olej.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

ketzll
Příspěvky: 242
Registrován: čtv led 21, 2010 15:05

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od ketzll » úte zář 26, 2017 22:35

Pánové Mnohokrát děkuji za rady a hlavní díky patří Trundovi... ;-) který dokázal popsat problém.
Čili, mě už nezbylo nic jiného, než se na možné příčiny zaměřit.
Oba servopohony Balance/Power se mi podařilo dát zase do pořádku a je znát, že auto od spodních otáček jde plynule za plynem... Kdežto dříve tam bylo takové to prázdno....
V mém případě jsem odhalil u obou servopohonů studenné spoje a jeden měl špatný čidlo.

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od Keksin » stř zář 27, 2017 6:34

ketzll píše:Pánové Mnohokrát děkuji za rady a hlavní díky patří Trundovi... ;-) který dokázal popsat problém.....
Co pak Trunda, věřím tomu, že když bych ho v noci vzbudil a chtěl po něm vyjmenovat součástky motoru, tak to ze sebe vysype aniž by otevřel oči.

Díky za takový lidi mir: mir: mir:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: 2.0 V6 Nefungují klapky v sání... Kde je problém...?

Příspěvek od Trunda » stř zář 27, 2017 7:42

Ale prosím tě... jsou tu mnohem znalejší a zkušenější lidi. Jen nemají prostor pro to sem psát ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět