Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Přezouval jsem auta na zimu, a protože nemám na autě ty patky všechny, tak jsem jednu musel vydat a použít jinde. Po vyndání je zevnitř celá od bláta a mokrá, tak si říkám jestli není lepší ty prahy nechat otevřený, ať to co tam nalítá vyschne, protože přez tu patku se tam stejně bordel dostane a pak to tam akorát hnije a nevysychá. Prahy mám prolitý voskem.
Jak to vidíte vy? Co je lepší?
Jak to vidíte vy? Co je lepší?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Nechat otevřené,co nateče tak vyteče a zbytek vyfouká vítr.
Rover 75 CDTi r.v. 2005
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Když tam není, tak zvlášt vpředu tam naleze bláto a hnije to. Ideálně díru a vnitřek vyčistit, nakonzervovat (vosk, olej, vazelína) a zavřít krytkou dotěsněnou (používám vytuhlou směs ML rezistinu a Konkoru 101).
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Přesně jak říká Karel. Obzvlášť do těch předních fláká bahno přímo z kola, takže rozhodně zakonzervovat a uzavřít je lepší. Případně tam udělat malou dirku tak, aby do ní ale nešla vlhkost přímo.... Ale ano, diskuze je kolem toho odjakživa.
Jinak tu Karel je pro mě takový konzervační guru Vždy to bylo při našich diskuzích vděčné téma a obzvlášť v poslední době už chápu jeho důraz na tuto problematiku. Sice si sám nic nemíchám, ale různé vosky do dutin a na podvozek v různých konzistencích mám po ruce kdykoli, kdy něco na autě dělám. Jakmile práci končím, tak projdu záludná místa a "naflákám" to tam. Protože co je mastné, to nerezne
A když už jsme u toho, kdo má jaké zkušenosti s komerčními produkty?
Na vnější použití jsem si oblíbil ML od Tectylu. Při aplikaci je to slušně řídké, takže to zateče i do drobných puklinek a pak to relativně rychle zatuhne. Výhodu to má v tom, že to je tuhé tak, že se to jen tak snadno neopláchne i když je to na podvozku, ale přes léto se to hezky nataví zateče. Ideální aplikace třeba na místa za nárazníky, pod blatníky, nebo do střešních žlábků a kolem pantů pátých dveří.
Přímo do dutin ještě pořád hledám. Kdysi se mi líbil Dinitrol ML, který tuším nezatuhl vůbec a tak měl dost času zatéct a zavzlínat. Posledně jsem měl BODY 900, to udělá takovou napěněnou vrstvu sajrajtu, který asi zůstane pěkně vazký. Ale skoro bych řekl, že se to časem a hlavně v létě rozteče úplně.
Jinak tu Karel je pro mě takový konzervační guru Vždy to bylo při našich diskuzích vděčné téma a obzvlášť v poslední době už chápu jeho důraz na tuto problematiku. Sice si sám nic nemíchám, ale různé vosky do dutin a na podvozek v různých konzistencích mám po ruce kdykoli, kdy něco na autě dělám. Jakmile práci končím, tak projdu záludná místa a "naflákám" to tam. Protože co je mastné, to nerezne
A když už jsme u toho, kdo má jaké zkušenosti s komerčními produkty?
Na vnější použití jsem si oblíbil ML od Tectylu. Při aplikaci je to slušně řídké, takže to zateče i do drobných puklinek a pak to relativně rychle zatuhne. Výhodu to má v tom, že to je tuhé tak, že se to jen tak snadno neopláchne i když je to na podvozku, ale přes léto se to hezky nataví zateče. Ideální aplikace třeba na místa za nárazníky, pod blatníky, nebo do střešních žlábků a kolem pantů pátých dveří.
Přímo do dutin ještě pořád hledám. Kdysi se mi líbil Dinitrol ML, který tuším nezatuhl vůbec a tak měl dost času zatéct a zavzlínat. Posledně jsem měl BODY 900, to udělá takovou napěněnou vrstvu sajrajtu, který asi zůstane pěkně vazký. Ale skoro bych řekl, že se to časem a hlavně v létě rozteče úplně.
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Na 75 máme i vepředu origo zástěrky, tam by se bez patek (snad) tolik bordelu dostat nemělo. U ZTT bez zástěrek to asi ucpu... Ale to ucpání a utěsnění není špatnej nápad, pokud to bude poctivě držet a bordel tam nepůjde jinudy... Vím že pod plastama nadkolí je vepředu a vzadu do prahu díra ucpaná závkou, ale nevím jestli tam není něco dalšího na přísun bordelu...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
trunda: jako kdybych to onehdá neřešil DINITROL 1000 - ML koupil jsem 4 lahve ve spray a k temu hadicu a byl sjem naprosto spokojen, ještě mi zbylo... natlačil jsem to kam to šlo (při vybrakovaným interieru)
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Takhle to vypadá vlevo vzadu,plastové(r.1999,na 2003 už mám gumové)patky nasazené byly.Dutina byla plná do výšky cca 30mm směsí hlíny a rzi.Nikdy nebyly vystříkané dutiny,ani z továrny...
Range Rover a MG B GT
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
No fuj
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Nikdy jsem neviděl, jak to vypadá uvnitř.... nicméně z tohohle je vidět, že nemít ty díry zacpané je sebevražda. Protože jak se dostane bahno za ty podpůrné překážky, tak už ho z tama nikdy nikdo nedostane.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Jen ve zkratce
Trunda mi polichotil, ale i guru se utne....
Vypadá to, že praxe ukazuje, že i kvalitní (nezasychající) vosk má smysl jen u nového auta.
Jakmile je někde započatá koroze, postříkáním/zalitím voskem se to jen zhorší. Pravděpodobně ani "vylepšený" vosk konzervačním olejem nepomůže.
Momentální stav výzkumu:
jediná spolehlivá metoda (pokud nelze plochu očistit na čistý kov a ošetřit kvalitní základovkou S2003), je pravidelné prolití kvalitním antikorozním olejem.
Už jsem to tu možná říkal, už před lety jsem viděl ukázkový příklad :
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... r&start=40
Trunda mi polichotil, ale i guru se utne....
Vypadá to, že praxe ukazuje, že i kvalitní (nezasychající) vosk má smysl jen u nového auta.
Jakmile je někde započatá koroze, postříkáním/zalitím voskem se to jen zhorší. Pravděpodobně ani "vylepšený" vosk konzervačním olejem nepomůže.
Momentální stav výzkumu:
jediná spolehlivá metoda (pokud nelze plochu očistit na čistý kov a ošetřit kvalitní základovkou S2003), je pravidelné prolití kvalitním antikorozním olejem.
Už jsem to tu možná říkal, už před lety jsem viděl ukázkový příklad :
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... r&start=40
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Ona je to otázka jestli by se to takhle zaneslo a zkorodovalo kdyby tam ty plastové patky nebyly...Je smutné,že to výrobce nevystříkal voskem,aspoň kritická místa.Záslepky o dostatečném průměru tam jsou.Trunda píše:Nikdy jsem neviděl, jak to vypadá uvnitř.... nicméně z tohohle je vidět, že nemít ty díry zacpané je sebevražda. Protože jak se dostane bahno za ty podpůrné překážky, tak už ho z tama nikdy nikdo nedostane.
U zelené CDT chybí tři gumové záslepky,už z Anglie tam byla jen jedna,takže jí používám jako putovní při zvedání originál zvedákem.Každopádně všechny čtyři části prahů jsou na ní naprosto bez koroze,i když tam ten vosk taky není.Teda teď už je,v létě jsem to vydatně prolil mastným nástřikem.
No a u stříbrné,co teď dělám,asi to není vidět na fotce,ale je vyrezlá i výztuha pro hever,která je ze silnějšího plechu.Druhá strana vzadu je o něco lepší,aspoň z venku tam nejsou díry jako vlevo ale nedělám si iluze že po použití kladívka nebude nakonec to samé.Tu ale teď dělat nebudu,nechám to na příští rok.
Takže kdo má na vnějším plechu konce prahů"bubliny",naznačující,že se tam něco děje,dopadne myslím tak jako já,jediná možnost kvalitní opravy je vyřezat korozi do zdravého a vyvařit.
Range Rover a MG B GT
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Jako když se to něčím voskovo-mastným ošetří dřív, než to někde začne korodovat, tak to je příslib dlouhověkosti. Ale je pravda, že jak už to někde začne, udělají se puchýřky koroze, kde je zapouzdřená voda, tak až prostě ani ten olej to nezachrání, pokud se ta koroze aspoň nenaruší tak, aby se ta voda dostala na povrch.
Jako mě osobně ta Konkorová metoda je sympatická (až na ten typický smrádek). Ale na druhou stranu otázka, co to třeba dělá s tmelem ve spojích plechu... Ale je jasné, že dokonalé to nikdy být nemůže.
Jako mě osobně ta Konkorová metoda je sympatická (až na ten typický smrádek). Ale na druhou stranu otázka, co to třeba dělá s tmelem ve spojích plechu... Ale je jasné, že dokonalé to nikdy být nemůže.
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Tak dnes výztuha vyvařena,záplata navařena.Teď ještě povrchová úprava a prolití dutin.
Range Rover a MG B GT
Re: Patky pro hever v prahu - nechat, nebo vyndat?
Bezva, ať slouží dále k plné spokojenosti
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS