Prosím o radu KV6 2.0

Odpovědět
dfleischer
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
Bydliště: Severní Čechy

Prosím o radu KV6 2.0

Příspěvek od dfleischer » stř pro 12, 2018 18:44

Zdravím.

Stal jsem se majitelem stříbrné 75 po JakuboviP (viewtopic.php?f=9&t=10188).
Po několika málo opravách auto bezvadně slouží bezmála tři čtvrtě roku až do nedávna, kdy jsem během asi 300 km cesty ucítil z topení fridex. Teplota byla celou dobu ok a po dojetí jsem dolil cca litr. Když jsem se vrátil a nechal natlakovat chladící okruh, zjistil jsem že trochu teče chladič. než jsem ho stačil vyměnit, párkrát jsem dolíval a po posledním otevření expanzky jsem z ní už cítil trochu výfuk. Při jízdě po městě se mi teplota dostala asi na 5 vteřin do "červenýho" - dle pal. poč. 125° C a hned se to zase ochladilo do "normálu". Na víčku oleje je trochu emulze, hadice sice nejsou nějak brutálně natlakované ale řekl bych že to několikavteřinové přehřátí odneslo těsnění :(

A teď co s tím? Modlím se aby úbytek kapaliny mělo na svědomí zavzdušnění (něco uteklo z toho chladiče a něco přes víčko expanzky). Příští týden to vezu k mechanikovi, tak snad budu moudřejší :D ale předběžně mě zajímá, pokud je to fakt těsnění, jestli se to dá přetěsnit (+ popř. i nechat srovnat) aniž by se měnily rozvody které jsou na autě asi rok/7000 km? Budu vděčný za jakýkoliv postřeh či radu
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Prosím o radu KV6 2.0

Příspěvek od Pítrs » stř pro 12, 2018 19:08

Mám ten dojem, že potíže s těsněním pod hlavou u šestiválců mají povětšinou svůj prapůvod v nefunkční sahaře.
Motor se pak velmi rád přehřeje a z toho pramení pak další zbytečné starosti.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Prosím o radu KV6 2.0

Příspěvek od Trunda » stř pro 12, 2018 19:39

Určitě rozvody půjdou použít.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

dfleischer
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
Bydliště: Severní Čechy

Re: Prosím o radu KV6 2.0

Příspěvek od dfleischer » stř pro 12, 2018 20:26

Díky za odpovědi, to mě trochu uklidnilo, takže s trochou štěstí mě to bude stát sadu těsnění & šrouby :D Jinak sahara díkybohu funguje.
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Prosím o radu KV6 2.0

Příspěvek od lenham3 » stř pro 12, 2018 21:06

Sahara jede na vsechny 3 rychlosti? Ano bude to tesneni je potreba nchat udelat hlavy a nove tesneni srouby neni potreba menit tady jsou kratke

dfleischer
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
Bydliště: Severní Čechy

Re: Prosím o radu KV6 2.0

Příspěvek od dfleischer » stř pro 12, 2018 22:23

lenham3 píše:
stř pro 12, 2018 21:06
Sahara jede na vsechny 3 rychlosti? Ano bude to tesneni je potreba nchat udelat hlavy a nove tesneni srouby neni potreba menit tady jsou kratke
Tak super. Sahara jede na vsechny rychlosti
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi

dfleischer
Příspěvky: 9
Registrován: úte kvě 08, 2018 6:36
Bydliště: Severní Čechy

Re: Prosím o radu KV6 2.0

Příspěvek od dfleischer » úte led 08, 2019 17:28

EDIT: Tak ventilátor chladiče spíná až na 2. rychlost (cca ve 105° C), takže budu muset sehnat i ten :/

Už se nemůžu dočkat až zase budu moc jezdit :D k mechanikovi to dám až přijde všechno co bude potřebovat, tedy sadu těsnění, a chladič. To by snad krom samotného chladiva a sahary mělo být všechno, doufám že zakoupené díly budou sedět a nějaký rok poslouží :)

Jinak utahovací moment je u KV6 prý 1) 25 Nm 2) 25 Nm 3)25 Nm 4) 90° 5) 90°, má někdo jinou zkušenost?
75 V6 2.0 ► 75 CDT ► 75 Tourer CDTi

Odpovědět