Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Odpovědět
Kamil93
Příspěvky: 273
Registrován: čtv zář 04, 2014 12:58
Bydliště: Teplice,Ústecký kraj

Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od Kamil93 » úte čer 25, 2019 17:44

Zdravím všechny,

Prosím Vás o radu. Nevíte někdo, jaké použít uhlíky do motoru sahary ? Má s tím někdo zkušenost? Našel jsem uhlíky určené přímo pro R75 na jakémsi UK webu. Radši bych je ale sehnal někde na českém trhu kvůli ceně dopravy. Jsou tam nějaké speciální nebo se dá použít kde co ? :mrgreen:

Díky za doporučení

michal.lom
Příspěvky: 1132
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od michal.lom » úte čer 25, 2019 20:15

Zdar, dělal jsem to nedávno. Když jsem u známýho servisáka co dělá elektrospotřebiče našel uhlíky Bosch, který odpovídají rozměrově, tak mně to málem zabilo, protože chtěl za kus cca 700!!! Zajel jsem k autoelektrikáři a prostě z krabice uhlíků do různejch altíků a startérů jsem vybral sadu 4 kusů (za 150), který byly rozměrově podobný (teď nevím přesnej rozměr) a jednoduše je upravil na brusce. Chce to jen vzít ty s příměsí mědi, ne klasický černý, s dost dlouhým kablíkem. To ale chce řešit až budeš mít ventilátor venku. Jinak je třeba trochu šikovnosti a umět s pájkou.
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
Rover 45 1.4 (Prodáno)
MG ZT 190+ Trophy Blue RHD - bohužel už jen zdroj ND

Uživatelský avatar
Jan76
Příspěvky: 125
Registrován: ned dub 29, 2018 20:00

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od Jan76 » úte čer 25, 2019 22:26

Kamil93 píše:
úte čer 25, 2019 17:44
Zdravím všechny,

Prosím Vás o radu. Nevíte někdo, jaké použít uhlíky do motoru sahary ? Má s tím někdo zkušenost? Našel jsem uhlíky určené přímo pro R75 na jakémsi UK webu. Radši bych je ale sehnal někde na českém trhu kvůli ceně dopravy. Jsou tam nějaké speciální nebo se dá použít kde co ? :mrgreen:

Díky za doporučení
Mě to bude čekat taky,ventilátor se mi roztočí jen když se mi přehřeje motor(když mi praskla hadice). Když zapnu klimu, tak se netočí. Takže chystám opravu, jen nevím kde začít. Chci to udělat v jednom dni, tak abych nesháněl komponenty když to budu mít rozebraný. Jestli půjde jen o uhlíky, tak by pomohla nápověda o jaký typ a rozměr půjde.
R75 cdt

michal.lom
Příspěvky: 1132
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od michal.lom » stř čer 26, 2019 5:52

Tak jsem našel uhlíky, který jsem tam dával, neměnil jsem všechny. Mají rozměr 7x10x18 mm, netuším z čeho jsou, kupoval jsem je se šuplerou v ruce. Ty v autě mají jiný rozměr (nepamatuju přesnej), takže je třeba je ubrousit nebo upilovat.
IMG_8110.JPG
Až to budete rozebírat, tak vás čeká pár "překvapení", třeba že vrtule vypadá že je přidělaná na hřídeli matkou, není to tak - je tam jakože matka, ale ta je natvrdo na hřídeli, ale za ní podržíte hřídel a pootočním vrtule ji shodíte. Tady jsem to dělal na mým:
http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f ... &start=105
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
Rover 45 1.4 (Prodáno)
MG ZT 190+ Trophy Blue RHD - bohužel už jen zdroj ND

Kamil93
Příspěvky: 273
Registrován: čtv zář 04, 2014 12:58
Bydliště: Teplice,Ústecký kraj

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od Kamil93 » stř čer 26, 2019 12:53

Paráda, díky za všechny tipy a postřehy, bude se to hodit. Já taky pravděpodobně budu potřebovat jenom jeden uhlík, ale když už to bude venku, rád bych udělal všechny.

Zároveň hodně přemýšlím, že bych udělal tuto modifikaci.
https://www.the75andztclub.co.uk/forum/ ... p?t=209920
Jednak kvůli životnosti a spolehlivosti a když už to odejde, tak to bývá většinou jen ten rezistor, který se dá pak celkem snadno vyměnit.

Moc se mi do takový akce nechce ale to vedro v autě mě brzo zabije :mrgreen:
A s pájkou moc neumím, takže to možná přenechám zkušenějším. msm:

michal.lom
Příspěvky: 1132
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od michal.lom » stř čer 26, 2019 13:08

Ona je otázka, co tam budeš mít, někde jsem čet, že jsou asi tři typy zapojení...
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
Rover 45 1.4 (Prodáno)
MG ZT 190+ Trophy Blue RHD - bohužel už jen zdroj ND

Kamil93
Příspěvky: 273
Registrován: čtv zář 04, 2014 12:58
Bydliště: Teplice,Ústecký kraj

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od Kamil93 » stř čer 26, 2019 14:09

To je správná otázka. Uvidím až to rozeberu. Pokud budu mít 4 kabely od motoru mělo by to fungovat.

Další otázka je, jestli to má vůbec cenu vzhledem k mýmu nájezdu, pokud to vydrží 100tis km nebo 180 tis asi už nehraje roli :mrgreen:

lenham3
Příspěvky: 2160
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od lenham3 » stř čer 26, 2019 19:29

Ano zalezi jak to bude vypadat jak to rozdelas ,ted jsem delal tri po sobe a pokazde byl spaleny rotor a uhliky doporucuji origo zadne brouseni a pilovani a pokud pouzijes nejaky tvrdši tak ti ojede kotvu nebo zhori rotor

Kamil93
Příspěvky: 273
Registrován: čtv zář 04, 2014 12:58
Bydliště: Teplice,Ústecký kraj

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od Kamil93 » stř čer 26, 2019 21:09

Přes diagnostiku rozběhnu třetí rychlost tak předpokládám, (doufám) že rotor bude v pořádku. Dnes mě elektrikář zrovna varoval před tvrdýma uhlíkama ze stejnýho důvodu.

Takže mám radši použít obyčejný uhlíkový?
Lenhame, kde případně seženu originální ?
Díky

lenham3
Příspěvky: 2160
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od lenham3 » stř čer 26, 2019 21:30

Ze jde jedne rychlost to vubec nic neznamena .
uhliky tady origo
https://www.ebay.co.uk/itm/Rover-75-MG- ... SwVFlT29gL
nic jineho bych tam neprasil
A pokud pri demontazi zadniho vika vytrhnes kluzne lozisko nebo se ve vicku uvolni tak bez dobreho zadniho vika
je to cele do koše.

Uživatelský avatar
Jan76
Příspěvky: 125
Registrován: ned dub 29, 2018 20:00

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od Jan76 » pát čer 28, 2019 21:35

Pak asi teda jedině koupit za cca 1500 ventilátor z Opel vectra B, jestli se teda nemýlím. Teď si nejsem jistej jestli z benzinu, nebo nafty.
R75 cdt

Kamil93
Příspěvky: 273
Registrován: čtv zář 04, 2014 12:58
Bydliště: Teplice,Ústecký kraj

Re: Výměna uhlíků motoru ventilátoru

Příspěvek od Kamil93 » pát črc 19, 2019 21:05

Tak to mám za sebou :-D Závadu se povedlo vyřešit, ale jak, to vám nepovím. Na výměnu uhlíků se ani nedostalo.
S kámošem jsme odstrojili celý předek, dostali se až na samotný motor, jen abychom zjistili, že ho nedostanem ven :D K té plastové konstrukci je to uchycené myslím, že na 4 torxech, směrem k chladiči, ty byly jak bláto takže se nedařilo je povolit. Plastová konstrukce samotná byla zdegradovaná tak, že se při každém menším pohybu lámala. Takže jsme to tady vzdali. Po zapojení všech kabelů zpět včetně všech káblů relé boxu jsme s posledním zadoufáním zapli klimu a motor se rozběhl a od té doby běží na všechny rychlosti :D

Takže vůbec nevím co tomu bylo. Zřejmě za to mohla nějaká oxidace v konektorech i když na první pohled to bylo všechno čisté. Nebo to prostě celé bylo jen špatné zapojené pokud to je vůbec možné. Někdo se v tom totiž předemnou už vrtal.

Celou tuhle akci bych nerad znovu absolvoval. Povolit všechny ty šrouby byl očistec. Nejhůř na tom byly spodní šrouby v intercooleru, závity se doslova rozsypaly na prach. Takže paráda, doporučuji :D

Kdyby někdo chtěl pár uhlíků, mám je k dispozici.

PS: pročetl jsem tunu vláken včetně anglických, zabývajících se nefunkční saharou. NIKDO se nezmínil o stejném problému. Co se zdálo být nadevše jasné, opět překvapilo :D

Odpovědět