Už je doma i pětasedma

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » úte črc 30, 2019 23:42

Aby se neřeklo, že jsem tajnůstkář, tak oznamuji, že jsem počátkem července pořídil do Roveří smečky šestistovek i jednu pětasedmu. V hledáčku jsem měl několik nabídek, vybíral jsem tady v republice, jak benzínové tak naftové. Dokonce i jednu s LPG. Něco jsem jel prohlédnout, něco jsem zavrhl už po prvním telefonátu. Ale jsem rád za to, že jsem se s autem seznámil jednak nejdřív teoreticky a potom se neunáhlil a nesáhl hned po první nabídce.
Nakonec jsem zvolil CDT sedan. Rok výroby 2001. Barva taková zvláštní, kód má HEW, anglický název zní Arden Green Pearlescent. To stojí za to se trochu rozepsat: Než jsem si jel auto prohlédnout, myslel jsem si podle fotek, že je černé. Předchozí majitel to ale popsal slovy: „taková do zelena“. Ta barva se chová zvláštně – podle dopadajícího světla. Pokud nepálí slunko, z dálky se tváří jako černá, zblízka jako temně šedomodrá. Na přímém slunci jako tmavě modrozelená (závisí na úhlu pohledu), nebo jako tmavě zelená (se sluncem za zády). Prostě chameleon.
Výbava taková nějaká střední. Pokud mi časem bude něco chybět tak si to dovybavím, zjištuji, že je to docela dobrá stavebnice. Příjemně vnímám tmavý interiér. Radost mám ze sedaček - jsou také tmavé, látkové. S kůží na sedačkách, třeba v modré šestistovce, jsem se prostě dodnes nedokázal sžít. Jinak na volantu, řadicí páce, botách a peněžence mi kůže nevadí.
Kromě jedné zásadnější vady (s kterou jsem do toho šel) v podobě nefunkční spojky a nějaké koroze, zejména na prazích, to má samozřejmě ještě další drobné mouchy. Ale ty jsou relativně snadno řešitelné.
Na závěr příspěvku bych chtěl poděkovat za konzultace před koupí. Podílel se na tom jmenovitě AnderN, Mirda, Zakar. A Lenham, k němu jsem to teď o víkendu zavezl na opravu hydrauliky spojky. Samozřejmě také díky všem autorům výživných článků rozličných témat na klubovém fóru v sekci ROVER 75.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
Jan76
Příspěvky: 168
Registrován: ned dub 29, 2018 20:00

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Jan76 » stř črc 31, 2019 2:53

HEW jsem měl mojí první 75ku, to je hezká barva.
R75 cdt

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Pítrs » stř črc 31, 2019 7:10

Ten vícebarevný vzhled je dán několika (barevnými) složkami daného nástřiku.
U obyčejných aut se to snad ani nepoužívá, jen dražší modely to mívají, vypadá to opravdu moc pěkně.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » stř črc 31, 2019 8:11

Díky za info, přemýšlel jsem, kterak je toho efektu docíleno. Představoval jsem si, že pigmenty jednotlivých barevných složek by mohly být v podobě drobných šupinek, všechny šupinky každého pigmentu stejně orientované v jednom směru/rovině a pak jednotlivé pigmenty vzájemně vůči sobě různě orientované. A dle toho by pak podle směru nasvícení a úhlu pohledu mohl vznikat výsledný barevný vjem.
Pro zajímavost přikládám foto (ještě před umytím). No kdo by řekl, že je to zelená?
Přílohy
2019-07-09 13.30.22.jpg
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Pítrs » stř črc 31, 2019 8:17

Je to možné.
Kdysi jsem se s lakýrníkem díval na složení jedné takové barvy (oficiální údaje).
Bylo to tak, že:
- černá
- modrá
- zelená
- metalické šupinky
- jakási "nosná" složka

To vše v různých poměrech.
Výsledkem byla barva taková modrozelená, kdy modrá , či zelená byla výraznější při různých úhlech pohledu na povrch a různě intensivním slunečním světle.

Ale jak to přesně funguje, nevím.
Faktem je, že to vypadá úžasně, akorát je jasné, že ta cena produktu bude patrně vyšší a lůza na levné krámy takové kosmetické drobnosti nepotřebuje, že.....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od michal.lom » stř črc 31, 2019 8:41

Nebylo to na prodej někde v Jihlavě? Myslím že jsem R75 s vadnou spojkou někde tam viděl nabízet.

Jinak ať dělá radost a zajímalo by mně, jaká barva je zapsaná v techničáku.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Keksin » stř črc 31, 2019 10:32

Gratuluji a ať slouží a dělá radost.
Podle fotky bych řekl, že to bude trošku vybledlá JQW.

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » stř črc 31, 2019 10:39

Pítrs píše:
stř črc 31, 2019 8:17
Je to možné.
Kdysi jsem se s lakýrníkem díval na složení jedné takové barvy (oficiální údaje).
Bylo to tak, že:
- černá
- modrá
- zelená
- metalické šupinky
- jakási "nosná" složka

To vše v různých poměrech.
Výsledkem byla barva taková modrozelená, kdy modrá , či zelená byla výraznější při různých úhlech pohledu na povrch a různě intensivním slunečním světle.

Ale jak to přesně funguje, nevím.
Faktem je, že to vypadá úžasně, akorát je jasné, že ta cena produktu bude patrně vyšší a lůza na levné krámy takové kosmetické drobnosti nepotřebuje, že.....
Ano, asi to tak bude složené. Jen přemýšlím, jestli se to stříká už jako koktejl, nebo po jednotlivých složkách. Například dno kufru a ještě některá zákoutí uvnitř karoserie jsou čistě zelené. Prostě tam ty ostatní složky chybí.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » stř črc 31, 2019 10:48

michal.lom píše:
stř črc 31, 2019 8:41
Nebylo to na prodej někde v Jihlavě? Myslím že jsem R75 s vadnou spojkou někde tam viděl nabízet.

Jinak ať dělá radost a zajímalo by mně, jaká barva je zapsaná v techničáku.
Ano je to z Jihlavy, bylo u toho uvedeno, že je potřeba vyměnit převodovku, z čehož se nakonec vyklubala "jen" vyteklá spojka.
Po opravě snad bude dobře sloužit. V TP je uvedeno pouze zelená. Ale to ještě jde, třeba u Oltcita, který je prostě béžový, takové kapučíno, tak je v TP napsáno oranžová pastelová. To už člověka pojme podezření, že je barvoslepý.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » stř črc 31, 2019 10:51

Keksin píše:
stř črc 31, 2019 10:32
Gratuluji a ať slouží a dělá radost.
Podle fotky bych řekl, že to bude trošku vybledlá JQW.
Díky. JQW je černá?
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Keksin » stř črc 31, 2019 17:24

JQW je půlnoční modrá. Je hoooodně tmavá. Tu mám já na autě.

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » stř črc 31, 2019 19:27

Aha, taky fešná barva. Už jsem měl za to, že tato půlnoční modrá byla i na té R75, co jsem byl prohlédnout v Jaroměři. Ale teď koukám, že to byla Royal Blue, kód JFM. Taky tmavá, ale spíš do fialova, indigova, též pěkná.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od olson » pon srp 12, 2019 21:09

Zdravím z dovolené,

Tak minulý týden ve středu jsem dovezl pětasedmu z opravy od Lenhama. Cestou jsem se stavil u Roverixe pro plato s heverem, klíčem na kola a tažným okem. Druhý den jsem vyměnil filtry a palivové čerpadlo a nechal přezout pneumatiky. A v pátek jsme vyrazili na dovolenou.

Mám takový dotaz , abych si potvrdil svou domněnku - na Rimmer Bros jsem našel, že v palivové nádrži mám čerpadlo. Přemýšlel jsem proč, když další čerpadlo je v motorovém prostoru u palivového filtru. Tedy musím si zvykat, šestistovka měla jen jedno – sdružené podávací a vysokotlaké VP37. A teď mám celkem 4 (jen ty palivové) – v nádrži, před filtrem u akumulátoru, vysokotlaké pro Common Rail a ještě jedno pod podlahou u zadního pravého kola - pro Webasto.
Domnívám se dobře, že to čerpadlo v nádrži slouží k přečerpávání nafty z jedné poloviny nádrže do druhé? Jak jsem byl přezouvat pneumatiky, zalezl jsem si pod auto a docela mě dostalo, že nádrž je vlastně složena ze dvou částí spojených uprostřed u středového tunelu jen jakýmsi přelivem. Jelikož to dole nemá žádné propojení, předpokládám, že právě proto je tam to čerpadlo.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Pítrs » pon srp 12, 2019 22:24

Proč to zkoumání? :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Už je doma i pětasedma

Příspěvek od Trunda » úte srp 13, 2019 14:30

To je v pořádku.... prostě jen kulturní šok :-D .... čistě pragmaticky člověk se ptá, proč auta mají víc a víc kurvítek, když i auta před dvaceti lety dokázala udělat tu samou službu a kolikrát spolehlivěji i bez tak složité techniky.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět