Check engine - vyřešeno, možno smazat.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát čer 28, 2019 7:19
Check engine - vyřešeno, možno smazat.
Ahoj,
včera jsem dělal servis - olej, filtry a při tom jsem se rozhodl o vyhozeni EGRu, zaslepil jsem trubku co jde od vyfuku a místo EGRu dal ten hlinikovej kus, kupoval jse hotovou sadu. Než jsem dojel z Kolína do Prahy, na dálnici mi motor přestal táhnout, po zastavení jsem zjistil, že ta trubka co vedla do EGRu popraskala a foukalo to ven, takže u Šťěrbohol vyskočil Check engine v tom nejlepším odpoledním provozu, dokulhal jsem to nejbližšího servisu, kde mi za 300,- vymazali chyby, ucpal jsem provizorně diru v trubce a lehkou nohou vyrazil domu, tam jsem vyhodil trubku úplně a zaslepil to přírubou s těsněním. Potom jsem to jel znovu projet, na okruh, dal jsem tomu docela napít, auto krásně táhlo a žádnej problém nenastal. A dnes ráno problém nastartovat, po startu vyskočil opět check engine a nazdar. Teď jsem se vrátil z dalšího servisu kde mi po velkym boji s diagnostikou opět smazali chyby za další 300,- a já nedojel ani zpět do práce, asi 1,5km a check engine se znovu přihlásil o slovo.
Hlásilo to 4 chyby na palivu, tlak na railu, palivový ventil a ty další si nepamatuju, jelikož jsem vzhledem k tomu co vše se stalo předpokládal, že jen ŘJ omezila výkon, kvůli ztrátě tlaku turba, když spousta výf. plynů utíkala místo přes turbo tou dírou k egru.
Mám 2004, CDT, nový žhavky, v Praze. Má někdo nějakou radu, co s tím, aby to zase makalo jak má? Mám to jako daily káru, nemůžu to mít měsíc rozházený
včera jsem dělal servis - olej, filtry a při tom jsem se rozhodl o vyhozeni EGRu, zaslepil jsem trubku co jde od vyfuku a místo EGRu dal ten hlinikovej kus, kupoval jse hotovou sadu. Než jsem dojel z Kolína do Prahy, na dálnici mi motor přestal táhnout, po zastavení jsem zjistil, že ta trubka co vedla do EGRu popraskala a foukalo to ven, takže u Šťěrbohol vyskočil Check engine v tom nejlepším odpoledním provozu, dokulhal jsem to nejbližšího servisu, kde mi za 300,- vymazali chyby, ucpal jsem provizorně diru v trubce a lehkou nohou vyrazil domu, tam jsem vyhodil trubku úplně a zaslepil to přírubou s těsněním. Potom jsem to jel znovu projet, na okruh, dal jsem tomu docela napít, auto krásně táhlo a žádnej problém nenastal. A dnes ráno problém nastartovat, po startu vyskočil opět check engine a nazdar. Teď jsem se vrátil z dalšího servisu kde mi po velkym boji s diagnostikou opět smazali chyby za další 300,- a já nedojel ani zpět do práce, asi 1,5km a check engine se znovu přihlásil o slovo.
Hlásilo to 4 chyby na palivu, tlak na railu, palivový ventil a ty další si nepamatuju, jelikož jsem vzhledem k tomu co vše se stalo předpokládal, že jen ŘJ omezila výkon, kvůli ztrátě tlaku turba, když spousta výf. plynů utíkala místo přes turbo tou dírou k egru.
Mám 2004, CDT, nový žhavky, v Praze. Má někdo nějakou radu, co s tím, aby to zase makalo jak má? Mám to jako daily káru, nemůžu to mít měsíc rozházený
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Check engine
Nejde o to jen mazat zavady ,ale je potreba ty vsechny zavady projid a odstranit
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát čer 28, 2019 7:19
Re: Check engine
Do tý příhody s rozpadlou trubkou k EGRu se žádná závada neobjevovala, tudíž jsem předpokládal, že to právě jen smažu a jede se dál.
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Check engine
Mozna poprve ano ale kdyz to mažeš za každym rohem tak to tim asi nebude
Re: Check engine
Nejsem si jisty, ale pokud máš rok 2004, asi tam bude elektronicky řízený EGR (hadicka vede z
elektrického ventilu), takže se musi upravit i software v jednotce.
elektrického ventilu), takže se musi upravit i software v jednotce.
-
- Příspěvky: 1097
- Registrován: pon zář 17, 2007 8:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Check engine
Asi jsem úplný blb ale vysvětlí mi někdo proč lidi u tolika aut zaslepujou EGR ventily ??? Já jsem s tím problém nikdy neměl.Je pravda,že jsem asi dvakrát musel někomu EGR vyměnit. Ale to bylo z důvodu závady. A auto se zaslepeným ventilem neprojde na emisích.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6958
- Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Check engine
Já měnil EGR na motoru CDTi loni po 15 letech a 260 tis. km. Byl tam pochopitelně původní.
Re: Check engine
Nemam zkusenosti přímo s roverem, ale může se stát že řidicí jednotka po zjištění špatného tlaku v sání omezí přívod paliva a odepne turbo z důvodu ochrany motoru. Koukni na podtlakove ovládání egr ventilu a turba jestli nekde neutika vzduch stejně i ve zbytku sání. Zajímavé by byli všechny zavady z diagnostiky.
Rover 620ti r.v.1998
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát čer 28, 2019 7:19
Re: Check engine
Tak je to vyřešeno.
Každopádně díky ochotným za pomoc.
Díky za tip, podle všeho to jednotka vůbec nezjistí. Nemusel jsem v ní níc vypínat, nebo upravovat co se EGRu týká.
Nechci aby to svinilo sání, ventily, adk...
Bohužel jsem ty chyby nestihl vyfotit, resp. jsem na to nemyslel.
Každopádně díky ochotným za pomoc.
Re: Check engine - vyřešeno, možno smazat.
No prrrrr..... a čím se to tedy vyřešilo?