KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Hombre » úte čer 09, 2020 6:40

Aha, KV6, omlouvám se, já to pořádně nečetl. Tak v tom přípaě výfuk mezi hlavou a katem.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Trunda » úte čer 09, 2020 8:01

Nebo že by? :-D Pravda, že nám sem pořád nedal tu fotku motoru ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » pát črc 03, 2020 13:13

Zdravím chlapi! 😊

Omlouvám se za nečinnost, ale korona-vír mě v podstatě teď pracovně totálně odstavil od reálného života 😃 nicméně konečně přikládám fotku toho, co je vlastně pod kapotou. Jak vidíte, motor je s prominutím jak po praseti 😃 první, co na člověka vykoukne je to LPG - to naštěstí budu předělávat tak, aby to bylo nějak zkultivovaný. Druhá fotka je to téčko, ze kterého vede jedna z hadiček do bývalého Ethanolu. Nicméně jsem za poslední měsíc s tím najezdil tisíce kilometrů, a čím dál víc to začínám dávat za vinu tomu těsnění u svodů. Začne to hvízdat když tomu prišlápnu, a jak to začne hvízdat, tak jde z venku smrad splodin 🤔 to táhnutí přes 5000 je taky takový, ze spíš není 😃 ale to prikladam zase VIS motůrkům, ještě jsem neměl ale čas to zkusit :/ nicméně teď o prázdninách zase začínám mít nějaký osobní život, takze to auto chci pošolýchat 😃 navíc v srpnu mě čeká STK 🤭 takže uvidím, co se mi z toho vyvrbí, na co budu stačit sám, a na co ne 😊
Přílohy
55716C5F-B049-4437-9F1D-FF8659D5721F.jpeg
B9A0AF1F-C2AB-43C7-9160-B60F6F913AC4.jpeg
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » pát úno 25, 2022 13:13

Zdravím Roveráky!

Doufám, že se neurazíte, když znovu trošku otevřu toto staré téma. Téměř 2 roky mi auto stálo odstavené, nebyl moc čas ho řešit, ale teď ho chci dostat zpět na kola. Provedl jsem několik základních počinů, jako byla výměna tlumičů, brzd, oleje, apod apod ...
No auto není teď na značkách, ale i tak jsem ho po vesnici jel projet. Měl jsem vlastně radost, protože to hvízdání úplně ustalo, a auto celkem jelo. Dnes jsem ho byl projet znovu a nadšení opadlo, takže přináším na stejný problém nové poznatky :D
Za studena mě auto vůbec nepustilo před 3000 otáček. Prostě se tam zasekl a hotovo, konec. Čím víc byl zahřátější, tím mě pustil výš. Ale při zařazené dvojce jsem se stejně nedostal na víc, jak 4000, když jsem tam pak lupl trojku, auto hrozně cukalo, po chvíli se ale ustálilo. (po celou tu dobu to hvízdání slyšet ale nebylo). No když už bylo zahřáté až až (to jsem zjistil, že mi netočí sahara, ale to je věc jiná :D) vzal jsem ho na nedalekou slepou cestu ho trochu projet. Pokud jsem jedničku netočil na víc, jak 3 tisíce, tak mě dvojka pustila skoro k 5 tisícům (pak už jsem řadil). Když jsem ale jedničku vytočil ke 4 tisícům, tak dvojka mě už přes 4 tisíce nepustila :D No zastavil jsem a zkusil jsem, kolik mě pustí volnoběh. Dostal jsem se až na 5,5tisíce, víc mě svědomí nedovolilo, nicméně ... v tu chvíli jsem asi něco profoukl, a hle - auto znovu hvízdá :D Fakt nemám ani ánuch po čem jít. Celé to auto mi připadá dost přidušené, ale nikdy jsem nejel v jiné 75tce 2,5l, takže vlastně nevím, jak má jet správně. Napadly mě lambdy, ale kontrolka motoru nesvítí (a diag jsem zatím nezkoušel). Takže jsem z toho takovej nějakej rozpačitej :D

Přikládám nové video z dneška https://www.youtube.com/watch?v=hhP4BBOnQzI

Za každý postřeh budu opravdu rád! :D
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Trunda » pát úno 25, 2022 13:32

Má to dost divnej zvuk, Ano, zkontroloval bych, jestli nejsou prasklé svody. Dost často to praskne mezi trubkami z 3 do 1. Pak si to tama saje vzduch a klame to lambdu.
Samozřejmě diagnostika je základ. Změření tlaků ve válcích, kontrola svíček a zapalování. Vstřikovače jestli jedou všechny.... atd.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » pát úno 25, 2022 14:27

Trunda píše:
pát úno 25, 2022 13:32
Má to dost divnej zvuk, Ano, zkontroloval bych, jestli nejsou prasklé svody. Dost často to praskne mezi trubkami z 3 do 1. Pak si to tama saje vzduch a klame to lambdu.
Samozřejmě diagnostika je základ. Změření tlaků ve válcích, kontrola svíček a zapalování. Vstřikovače jestli jedou všechny.... atd.
Jasně, vlastně by pak dávalo smysl, proč lambdy nehlásí chybu, když pracují jak mají, ale se špatnou směsí :D Díky za nasměrování!! Uvidíme, co ukáže diagnostika, pak zkusím někoho se zvedákem, protože s heverama se to dělá blbě :D a kouknu na svody. Snad to bude "jen" to. Uvidíme, do 14 dnů chci jet na STK, tak snad emise vyjdou jak mají :D

Mimochodem vážně obdivuji tvoje okamžité reakce, ať je kolik je, vážně nevím, jak to děláš :D A tvý znalosti o tom autě! Děkuju za to!
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » pát úno 25, 2022 17:39

Tyjo, nemůže na motoru někde dřít o něco rozvoďák/klíňák? Když vlezeš pod kapotu a roztočíš to, je to tam taky slyšet?

Jinak Trunda spí se zapnutým noťasem a otevřeným fórem, tak se nediv msm: mir:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od lenham3 » pát úno 25, 2022 20:59

Šel bych po pricpanym výfukem rozpadnutym katem

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » sob úno 26, 2022 13:01

michal.lom píše:
pát úno 25, 2022 17:39
Tyjo, nemůže na motoru někde dřít o něco rozvoďák/klíňák? Když vlezeš pod kapotu a roztočíš to, je to tam taky slyšet?

Jinak Trunda spí se zapnutým noťasem a otevřeným fórem, tak se nediv msm: mir:
Nene, tohle je vyloženě zvuk sání vzduchu někde, kde k tomu docházet nemá 😃 jak, když přicpeš vysavač 😃 u řemenů je všechno b pohodě, navíc při volnoběhu nic slyšet není, jen, když přišlápnu plyn 🤷‍♂️ Asi je proste na čase vyměnit cely výfukový systém 😃
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » sob úno 26, 2022 13:03

lenham3 píše:
pát úno 25, 2022 20:59
Šel bych po pricpanym výfukem rozpadnutym katem
Kat mě napadl taky, ale podvědomě se tomu vyhýbám 😃 ale výfukový systém je asi ta lepší zprava než “máš v háji motor” 😃 díky, jdu pátrat dál 😊
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » sob úno 26, 2022 13:18

Kony911 píše:
sob úno 26, 2022 13:03
Kat mě napadl taky, ale podvědomě se tomu vyhýbám 😃 ale výfukový systém je asi ta lepší zprava než “máš v háji motor” 😃 díky, jdu pátrat dál 😊
To mi něco připomělo: kámoš kdysi řešil někomu auto, který v tahu nejelo, na volnoběh a při pomalý jízdě všechno v cajku, motor šel vytočit bez problémů. Nakonec zjistil, že se rozsypal kat, otloukl se do tvaru koule a při rozjezdu se to převalilo na výstupní hrdlo z katu a ucpalo ho to... ubral a zase se to otevřelo...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » ned úno 27, 2022 17:21

michal.lom píše:
sob úno 26, 2022 13:18
To mi něco připomělo: kámoš kdysi řešil někomu auto, který v tahu nejelo, na volnoběh a při pomalý jízdě všechno v cajku, motor šel vytočit bez problémů. Nakonec zjistil, že se rozsypal kat, otloukl se do tvaru koule a při rozjezdu se to převalilo na výstupní hrdlo z katu a ucpalo ho to... ubral a zase se to otevřelo...
To by dávalo smysl. I ten zvuk, jestli se to tam dere skrz nějakou škvírku, i úbytek výkonu, jestli lambdy měří blbosti - respektive reálné, ale blbé hodnoty 😃 co jsi popsal sedí na moje auto, uvidíme, díky! 😊

To mě přivádí na další otázku (ještě jsem tomu zatím nedal čas hledání, ale když už to mám rozepsané, zeptám se). Kde sehnat kat na KV6?
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Trunda » pon úno 28, 2022 12:53

Jsou tam dva. Jeden malej na Y dílu a pak větší válcovej. Na eBay se dá koupit myslím celý středový díl i s katem, nebo jednoduše koupit univerzální náhradu a převařit to.

Ale jednoduše.... prostě sundat výfuk počínaje svody (ty prasklé sváry jsou jistota - konstrukčně to není moc šťastně vymyšlené, ale stačí COčkem to prostě převařit, ale tedy ne tak, aby se to vyboulilo dovnitř), pak sundat Y a kouknout endoskopem v jakém stavu jsou oba katy. Zároveň, když už je ten Y dole, tak se hodí na těch trubkách ke svodům někde na straně příruby ke svodům a dole u spoje flexou probrousit vrchní trubku a provařit ji s vnitřní. Je to totiž dvouvrstvé a ta vnitřní trubka se tam uvolní dost nepříjemně chrastí.

No co.... jednoduše.... celý den za peníze sedím u PC, tak jednou za čas potřebuju hlavu odreagovat, tak kouknu na klub :-) ..... ale už na to nemívám tolik času, co dřív, bo už musím víc lítat po lidech a poradách a řešit "politiku" :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » sob srp 06, 2022 0:06

Tak, otvírám znovu tento nekonečný příběh, a rovnou to uzavřu pro někoho, koho by snad potkal ten samý problém. Cely problém tkvěl pouze v rozsypaném katalyzátoru, tak, jak to tu někteří odhadovali. Po výměně zmizelo pískání, auto táhne krásně až do omezovace, padla mi spotřeba a taky … hergot, to auto najednou jede jak ďábel 😃
Každopádně všem diskutujícím moc děkuji za rady!!
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » sob srp 06, 2022 0:25

Tak super, hlavně že se na to přišlo. Ať to lítá.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět