KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » stř čer 03, 2020 23:24

Zdravím klubáci 😊
Mám tu jednu krásnou 75 2.5l V6, kterou jsem si před dvěma lety s nadšením koupil - byla to láska na první poježdění 😁 hned měsíc po nákupu se ale odstavila do servisu - ztrácela se voda, přehříval se motor. “Máš v bloku díru jako kráva. To nemá cenu opravovat, prodej to, zbav se toho” zaznívalo od servismana. Zbavovat jsem se toho nechtěl, to auto se mi fakt líbí, a nevěřil jsem, ze bych se k nějakýmu takovýmu zase dostal. Auto tam zůstalo stát rok a půl, než mi odešlo moje sekundární auto a já si Rovera stáhl k sobě. Nedalo mi to, a pustil se do toho sám. Byť nejsem žádný mechanik, auta mě baví, a mám rád výzvy 😇 bylo to jen nakonec prasklé koleno termostatu. Výměna 1200,- a 5 hodin práce. To mi samozřejmě vnuklo určitý odpor k autoservisům 😃 navíc mě to hrabání se v tom fakt bavilo 😃
No k dotazům - auto má pár drobných nešvarů, které bych chtěl postupně vyřešit, ale protože je Rover dost specifický auto, radši se zeptám zde na názory, a třeba budu vědět, po čem konkrétně jít 😊 (ještě doplním - po roce a půl odstávky auto samozřejmě prošlo restaurovacím servisem - olej, odtokové kanálky, apod...)
Jeden z nešvarů, který mě trochu víc trápí je, že pokud autu trošku šlápnu na krk, tak nad 3.000 otáček je cítit zátah motoru, na 5.000 auto ale úplně usne, veškerý zátah zmizí a přes 5000 se v podstatě vůbec nedostanu. Kde by mohl být problém? Může to dělat klapka sání? Ještě zmíním - při plném plynu auto vydává otravně pisklavý zvuk. Mám podezření, že by to mohla být netěsnost plastového Téčka na sání, které tam někdo svépomocí asi dodělal k bývalému pohonu na Ethanol. Když auto stojí, tak to nedělá - jen když jede (takhle na hlucho těžko soudit, pokusím se zítra ten zvuk nahrát 😃)