KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » stř čer 03, 2020 23:24

Zdravím klubáci 😊
Mám tu jednu krásnou 75 2.5l V6, kterou jsem si před dvěma lety s nadšením koupil - byla to láska na první poježdění 😁 hned měsíc po nákupu se ale odstavila do servisu - ztrácela se voda, přehříval se motor. “Máš v bloku díru jako kráva. To nemá cenu opravovat, prodej to, zbav se toho” zaznívalo od servismana. Zbavovat jsem se toho nechtěl, to auto se mi fakt líbí, a nevěřil jsem, ze bych se k nějakýmu takovýmu zase dostal. Auto tam zůstalo stát rok a půl, než mi odešlo moje sekundární auto a já si Rovera stáhl k sobě. Nedalo mi to, a pustil se do toho sám. Byť nejsem žádný mechanik, auta mě baví, a mám rád výzvy 😇 bylo to jen nakonec prasklé koleno termostatu. Výměna 1200,- a 5 hodin práce. To mi samozřejmě vnuklo určitý odpor k autoservisům 😃 navíc mě to hrabání se v tom fakt bavilo 😃
No k dotazům - auto má pár drobných nešvarů, které bych chtěl postupně vyřešit, ale protože je Rover dost specifický auto, radši se zeptám zde na názory, a třeba budu vědět, po čem konkrétně jít 😊 (ještě doplním - po roce a půl odstávky auto samozřejmě prošlo restaurovacím servisem - olej, odtokové kanálky, apod...)
Jeden z nešvarů, který mě trochu víc trápí je, že pokud autu trošku šlápnu na krk, tak nad 3.000 otáček je cítit zátah motoru, na 5.000 auto ale úplně usne, veškerý zátah zmizí a přes 5000 se v podstatě vůbec nedostanu. Kde by mohl být problém? Může to dělat klapka sání? Ještě zmíním - při plném plynu auto vydává otravně pisklavý zvuk. Mám podezření, že by to mohla být netěsnost plastového Téčka na sání, které tam někdo svépomocí asi dodělal k bývalému pohonu na Ethanol. Když auto stojí, tak to nedělá - jen když jede (takhle na hlucho těžko soudit, pokusím se zítra ten zvuk nahrát 😃)

A doplňující dotaz. Občas uvnitř cítím výfukové plyny, to bych asi sváděl na těsnění u svodů - jdu správným směrem?

Zatím moc děkuji za poznatky! 😊
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Trunda » čtv čer 04, 2020 7:27

Ahoj Kony ;-)
Vítej mezi námi, blázny se stejnou diagnózou mir:
Hele, sic neradostný, ale dojemný příběh s nadějným koncem-začátkem u nás :lol: ....

V první řadě, prosím, doplň si do profilu místo, z kama si ;-) Aspoň zhruba.... můžeme ti pak doporučit nějakého z našich service masterů, kteří na tom rozhodně nejsou tak, jak popisuješ, ale opravdu mohou pomoci vyřešit i takto zapeklité potíže.

Problém s výkonem - v první fázi bych se zaměřil na nefunkčnost tzv. VIS motorků na sání. Jsou to klapky, které v sání mění jeho délku a tím se přizpůsobuje nějakému ideálnímu nastavení v poměru k otáčkám a požadovanému výkonu (otevřené klapce sání). Pokud některý z nich nefunguje, tak se to může takto projevovat. Tedy takovou náladovostí charakteru, ztrátou výkonu ve vyšších otáčkách, škubáním apod. Na to se hodí test diagnostikou. Určitě, pokud tě to tedy baví, pořiď si kabel a stáhni tzv. TOAF diagnostiku - http://www.toaf.roverki.eu/index.php/en/download-en ... je to do značné míry hacknutá origo Testbook diagnostika, takže to umí opravdu hromadu užitečných diagnostických funkcí, včetně nastavení kde čeho, co tě jen napadne, třeba i funkcí určených pro Britská policejní auta :-D ..... ale klidně i nějakou obecnou Delhi diagnostikou jdou ty klapky otestovat, jestli fungují. Pokud ne, tak motorky vymontovat, zkusit, že klapky a táhlo od nich jde hladce. Pokud tam táhlo ani není, nebo je zatuhlé, tak to bohužel znamená ntnost koupit nové sání. Pokud je to ok a je jen problém s motorky, tak ty se dají rozdělat a v lepším případě jsou tam studeňáky na spínačích, v horším jsou karbonem vyzkratované motorky (většinou se to projeví spálenou cestičkou na tišťáku), ale i to se dá vyřešit sehnáním příslušného motorku. Případně prostě koupit nové servo.

Myslíš jako doprasené T vedení odvětrání z motoru? Takové ty plastové hadičky? Ony už z výroby a z principu toho, z jakého jsou materiálu, jsou dost nešťastné. Nejlépe buď najít nějaký podobný materiál a vyrobit si to komplet nové, nebo použít silikonové hadice určené na přefuky.... prostě zrenovovat to. Dost to může ovlivňovat i onen nešvar tohoto motoru s tím, jak moc hází olej do sání.

No a ten smrádek a možná by to klidně mohl být i ten zvuk.... oddeklovat motor zdola, zvednout auto, lehnout pod něj a nechat někoho šlapat na plyn. A rukou opatrně projít všechna vedení výfuku k motoru. Jsou tam dva nešvary.... První je to, že Y část výfuku je v těch dvou větví složena ze dvou do sebe zavařených trubek. Ta vnitřní trubka se časem uvolní a začne to děsně drnčet. Dost lidí končilo u toho, že je vysypaný katalyzátor, ale v tomto případě stačí na více místech každé větve flexou proříznou ten vrchní plášť tak, ať je vidět na tu vnitřní trubku a hezky to pak provařit k sobě.
A druhý problém je to, že parohy (svody) mají dost často prasklé sváry, nebo vypálené ty vnitřní sváry a prostě netěsní. V tomhle případě se to chová tak že si to přisává vzduch, protože to je v místě, kde prostě funguje Venturiho efekt :-) Ono to díky tomu není nebezpečné, protože to nefuní teplé plyny kolem motoru, ale nasávaný vzduch pak klame lambdasondy a tak celkově to dost významně klame řídící systém. Vydává to různé zvuky a prostě je to nedobré. Samozřejmě pak může být problém s těsností těsnění mezi svody a Y a to už je docela o hubu, protože tama to funí ven a často na okolní izolaci a vedení. Obzvlášť to přední vedení je peklo, protože tam je to kvůli dilataci řešené jakoby kuželovou přírubou, která je po pár demontážích zdeformovaná a netěsní. Chce si to pomoct nějakým dodatečným těsněním a pastou.

No a tak na závěr. Klidně nafoť, co tam kdo napáchal tou přestavbou na ethanol :puke: Jako hochu ten motor si hýčkej a fakt opatrně na něho. Není to pravda zrovna super držák, protože je dost choulostivý na správný provoz a bohužel díky neřešeným věcem okolo dostává počouděno tak, že prostě umře na vylágrované písty, nebo vydřená ložiska. Funkční chlazení, dostatek oleje a šetrné zacházení při chladném provozu, to je základ velké živostnosti, kdy třeba můj motor měl v momentu smrti najeto 350 tis. km. Navíc KV6 motory už se velice špatně shánějí. I v Anglii už jich není, tak leda si zajistíš dovoz z Číny, kde se vyráběl až do roku 2016 a dá se tam koupit tuším za cca 25 tis. Bohužel to pak zabije doprava a clo, takže to zatím nikdo nezkusil dotáhnout :-D

Tož tak.... ptej se na co si vzpomeneš a bojuj ;-) Předpoklady máš dobré ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od lenham3 » čtv čer 04, 2020 11:39

Pokud to nejde nad 5 tisic tak bych to typnul na vysypany kat a pricpany vyfuk

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » čtv čer 04, 2020 17:39

Zdravým stejně postiženýho, my už se známe z FB mir:

Na VIS motorky zkus tohle, pokud nemáš po ruce diagnostiku...

https://www.youtube.com/watch?v=_2YwfQu ... e=youtu.be
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od djmicho » pát čer 05, 2020 20:19

Buď táhlo od 6-klapky, VIS k nim nebo ten výfuk... Nic z toho není neřešitelné, obzvlášť když se mi tu válí nova Y-pipe s katem nebo funkční sání :lol: prefuky udělej že silikonových hadice, protože ten plast stojí za *****
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » sob čer 06, 2020 14:56

Ahoj!

Moc díky za přivítání a všechny postřehy! :) za nekompletnost profilu se omlouvám, byla to taková fofr registrace, až jsem to úplně přeskočil :D vše doplněno :)

V první řadě - natočil jsem video ... moji videodiagnostiku ale podvrhly dvě věci - za prvé volné místo na telefonu :D Takže video není kompletní :D a za druhé z ničeho nic to začlo nad 5000 táhnout :D Mám podezření, že to udělalo schválně, jak si to všimlo, že to točím :D nicméně je tam slyšet ten hvízdot. Téčko na přefuku jsem samozřejmě nevyfotil, protože jsem idiot, ale to ještě dodám :D Snad z toho videa bude něco zřejmé - https://www.youtube.com/watch?v=NoSvb66 ... e=youtu.be (to škobrtnutí na druhým stupni ignorujte - špatný synchron, nová převodovka už je připravená na nahození :D )

Každopádně ale nad 5000 už jede, ale protože jsem to zjistil hodinu zpátky před kanceláří na krátké cestě mezi garážema, neměl jsem moc možností zkusit jak moc dobře, to ještě vyzkouším, ale před tím se rafička zasekla na 5000, totálně spadl výkon a dál nepustila ... teď nic, tak bych to asi sváděl na ten výfuk, který se prostě a jednoduše asi ... profoukl :D každopádně VIS motorky zkontroluju ve volným víkendu a diagnostiku mám možnost půjčit, tak uvidím, co ukáže :D

Příští týden budu mít zvedlé auto, tak koukneme i na ty svody, nebo výfuk ... ale zjistil jsem, že ten smrad je cítit jen, když je otevřené okno :D což jde mimo moje chápání, ale za kontrolu to určitě stojí :D ale ten hvízdod svádím na nějakou netěsnost u sání, přefuků, nebo někde ... občas když zkusím pohnout nějakýma hadičkama, přestane to, a pak jak dostane tlak, tak zase začne ... asi si udělám příští týden hezké odpoledne a všechno hezky přetěsním/vyměním hadičky :D
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od djmicho » sob čer 06, 2020 18:40

Makám v Jihlavě, můžu se stavit kdy by bylo třeba. Mám TOAF, Delphi a hlavně KV6 už zmaklou :lol: samozřejmě bez jakýchkoliv nároku na odměnu, klubová výpomoc :) ale to kvičeni se mi nelíbí... Prefuky takhle nekvičí, Teda můžou ale to musí moor nafukivat balónky jak u jednoho nejmenovaného klubaka msm:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » sob čer 06, 2020 18:53

Nepomlouvej... msm:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » sob čer 06, 2020 19:45

Hele, nepíská to v rádiu? Mám MP3 měnič a když je tichá pasáž (bez ohledu na hlasitost rádia), tak je slyšet pískání od altíku a zní přesně takhle...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Trunda » sob čer 06, 2020 21:36

To pískání takhle od výfuku asi fakt nebude (ale to, že budeš mít prasklé svody, to je skoro na tuty, protože nikdo je nemá neprasklé :-D). To pískání jde intenzitou s čím? Otáčkami? Ve spojitosti s plynem?
Já navodil takové pískání v sání kdysi, když jsem zkusil ze vstupu z před klapky do volnoběžného ventilu vyhodit takovou plastovou vložku, protože byla taková hnusně olezlá, nelíbila se mi a měl jsem pocit, že se jednoho krásného dne rozpadne a dostane do sání. A ona ta věc tam byla do toho otvoru vsazená přesně proto, aby tam proudící vzduch negeneroval přesně takové pískání. Možná jsem si to fotil, ale nevím.... prostě odděláš domeček s tím ventil na klapce a v díře do klapky by to mělo být vsazené... takový bílý plastík.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » ned čer 07, 2020 12:16

djmicho píše:
sob čer 06, 2020 18:40
Makám v Jihlavě, můžu se stavit kdy by bylo třeba. Mám TOAF, Delphi a hlavně KV6 už zmaklou :lol: samozřejmě bez jakýchkoliv nároku na odměnu, klubová výpomoc :) ale to kvičeni se mi nelíbí... Prefuky takhle nekvičí, Teda můžou ale to musí moor nafukivat balónky jak u jednoho nejmenovaného klubaka msm:
To by bylo perfektní! 😊 klidně bych se do Jihlavy otočil, samozřejmě zadarmo bych to nechtěl, minimálně nějakou dobrou flašku bych vnutil 😇
Pod kapotu jsem se včera kvůli počasí nedíval, ale cestou jsem natočil další video, kde je problém zřetelnější (zní to jako stíhačka 😃) https://youtu.be/6An4Sjv4ZdU ... jak jsem si myslel, tak na 5000 je to mrtvý, ale už mě to pustí mnohem dál přes 5000 a není cítit takový pokles výkonu. Na těch zhruba 5400 se to zaseklo a nepustilo, mám tam plyn až na podlaze 😃

Každopádně na ten domeček sání se podívám, to je zajímavý postřeh 😊 když jsem dělal termostat, tak jsem měl saní sundané, ale tohodle jsem si upřímně vůbec nevšiml, ani bych se nedivil, kdyby tam ten plastík už nebyl 😃
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

Kony911
Příspěvky: 20
Registrován: úte kvě 26, 2020 19:49
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Kony911 » ned čer 07, 2020 12:18

michal.lom píše:
sob čer 06, 2020 19:45
Hele, nepíská to v rádiu? Mám MP3 měnič a když je tichá pasáž (bez ohledu na hlasitost rádia), tak je slyšet pískání od altíku a zní přesně takhle...
Z rádia to určitě není 😃 mám rad bublání 6sti válce, tak jezdím s vypnutým rádiem 😃 ale vím co myslíš, tohle mi dělal transmitter na mým starým BMW 😃
ROVER 75 2.5 V6 - KV6

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » pon čer 08, 2020 21:55

Tak ještě ověř, jestli při vypnutým rádiu je v repráku fakt ticho. U nějakýho auta (ne rovera) jsem narazil na to, že když bylo rádio vypnutý, tak zesík byl furt aktivní a tím pádem šel pořád nepatrnej šum z repráků. Za jízdy to samozřejmě nebyla šance zjistit... Zkus odpojit celý audio vyndáním pojistky, pokud na ní nebude něco důležitýho...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od Hombre » úte čer 09, 2020 5:15

Myslím, že z videa je zřejmé, že když Kony sundá nohu z plynu, pískání přestane, přestože jsou otáčky motoru pořád vysoké, takže rádio to nebude. Takže nejspíš netěsnost sání mezi turbem a hlavou? Není někne uvolněná nějaká spona?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: KV6 2.5 - netáhne nad 5tis

Příspěvek od michal.lom » úte čer 09, 2020 6:09

Hombre píše:
úte čer 09, 2020 5:15
Myslím, že z videa je zřejmé, že když Kony sundá nohu z plynu, pískání přestane, přestože jsou otáčky motoru pořád vysoké, takže rádio to nebude. Takže nejspíš netěsnost sání mezi turbem a hlavou? Není někne uvolněná nějaká spona?
On nemá turbo.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět