Zamrzající zámky

Odpovědět
olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Zamrzající zámky

Příspěvek od olson » pon úno 08, 2021 22:02

Dnes opět auto zamrzlé - kliky zalité v jednom kusu ledu. Po nahřátí a odloupání ledu šly PL i PP dveře otevřít, ostatní jsem raději nezkoušel. Ale už nešly zavřít, ani zevnitř.
Nahřívání zvenku přes plech je zdlouhavé. Našel jsem ale způsob jak to velmi rychle rozmrazit. Alespoň mě a za daných podmínek to funguje. Dostal jsem teplý vzduch přímo do dutiny dveří a to otvorem ve spodní hraně dveří pod zámkem - viz foto. Skoro bych řekl, že tam ten otvor k tomu i je záměrně. Po nasměrování proudu horkého vzduchu dovnitř začala z otvoru kapat voda a asi za minutu šly dveře zavírat. Jen s výkonnější horkovzduškou (nebo bez regulace) opatrně, aby se něco uvnitř nepřipeklo. Pozor taky na lak.
Přílohy
20210208_164042.jpg
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzající zámky

Příspěvek od michal.lom » úte úno 09, 2021 7:23

Já mám v autě gumovou paličku a když zámek nedrží, je třeba poklepat zámek z boku dveří, někdy víc, někdy míň a funguje. Dveře u spolujezdce mi ale pak nějakou dobu svítí, že nejsou zavřený, po ohřátí OK.

Jinak tady i jinde jsem se dočet, že když dveře nedrží, tak je stačí dovřít a zamáčknout zamykací čudl. Funguje to, ale dokud ten zámek teplem nepovolí, tak nejdou otevřít zevnitř, ani z venku. Aspoň u mně to tak bylo, když jsem to zkusil.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Zamrzající zámky

Příspěvek od AnderN » úte úno 09, 2021 16:39

@olson -- ten otvor dole ve dveřích je odtokový, ale to asi víš. Fouknout tam hadičkou teplý vzduch na rozmrazení je asi dobrý nápad, jen bych možná použil raději výkonný fén než horkovzdušnou pistoli. To může být opravdu nebezpečné pro lak, tapec, izolaci a další materíály, které se velkým teplem rády poškodí.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

olson
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Zamrzající zámky

Příspěvek od olson » úte úno 09, 2021 18:06

Vím, nebývají ale všechny takto velké, proto ta nadsázka s tím k čemu je určen. Tímto se dá dovnitř poměrně pěkně foukat. Nejdřív jsem chtěl najít silikonovou hadičku a udělat na horkovzdušku nějakou redukci. Ale spěchal jsem a nechtělo se mi to bastlit, tak jsem to tam foukal z rozumné vzdálenosti.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Jenda
Příspěvky: 1408
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Zamrzající zámky

Příspěvek od Jenda » stř úno 10, 2021 7:20

@michal.lom - ano je to tak i u mne, nejde to.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Odpovědět