ventilátor chladiča R 75

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od undy » pon led 28, 2008 15:18

Našiel som návod na výmenu kompletného ventilátora chladiča za ventilátor z Vectry B.Myslím si ,že do toho pôjdem,nový na Rover stojí 18000sk, a ten môj mám v oprave už 4 mesiace a nevedia zohnať nový komutátor.problém je v tom,že vent. je trojrýchlostný a keď sa opotrebuje uhlík na nejakom rýchlostnom stupni,ventilátor na ostatných rýchlostiach ide dalej a pružinka po zodratom uhlíku zničí komutátor.Ten návod je dosť zrozumiteľný a to nemám rodičov poliakov :wink:


http://www.roverki.pl/article.php?sid=476
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Příspěvek od Thomson » pon led 28, 2008 17:49

Na ty tri rychlosti jde jen u benzinu se mi zna ne. Dej vedet jak jsi dopad jestli se pokusis o tu vymenu. Hodne zdaru :wink:

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od undy » úte led 29, 2008 8:11

No ja som už min.rok maturoval s tým komutátorom,chvíľu to išlo,potom opäť nič.Poslal som to do ČR,vraj to vedia opraviť,ale majú problémy s objednaním komutátora.Asi sa do toho pustím.Ten môj 2.0 B má ozaj tri rýchlosti ale uspokojím sa aj s dvomi rýchlosťami,len aby išli :cry:
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

ventilátor

Příspěvek od undy » čtv úno 28, 2008 15:39

Tak výmena úspešne prevedená,viacmenej podľa toho poľského návodu.Žiadny problém nebol,len ja som si tam dal moju pôvodnú vrtuľu.Ide mi to na 2 rýchlosti miesto pôvodných 3,ale neprehrieva sa mi to,dokonca som jazdil bez ventilátora celú zimu a problém iba raz keď som blúdil v kopcoch v uličkách tak mi ručička išla vyššie ale hneď som si to všimol.Mal by som jednu otázku-ako má ísť ten ventilátor v súvislosti s klímou?Akonáhle zapnem klímu -AUTO- bez ohľadu na nastavenú teplotu vždy sa mi rozbehne vrtuľa na pomalú rýchlosť.Neviem ako to má byť,od začiatku mi to nešlo,neviem porovnať.Poprosím skúste to,ak zapnete AUTO a skúste či má ísť ventilátor aj pri LO ale aj pri napr.26 st.C.Ďakujem.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Příspěvek od Thomson » čtv úno 28, 2008 16:40

pri zapnute klimatizaci by mel jit ventilator porad a u dieselu i bez nastartovaneho motoru jen se zapnutym klickem, me to taky nejde a chystam se to opravit, u pozdejsich modelu se casto prepaloval rezistor a proto nesla pomala rychlost

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

vent

Příspěvek od undy » čtv úno 28, 2008 16:54

to Thomson-dík za odpoveď.Inak ak Ti nejde ventilátor a máš zapnutú klímu,často to zničí kompresor nevládze točiť pri vysokom tlaku média ktoré sa pri nízkej rýchlosti nemá ako chladiť a poistný spínač tlaku ešte nestihne odstaviť klímu.Videl som v servise niekoľko takých komprešsorov.Takže ak nejde vrtuľa,tak klímu nepoužívať./možno snáď len pri jazde nad 50-60 kmh a pri zastavení vypínať/
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: vent

Příspěvek od Thomson » čtv úno 28, 2008 17:18

ventilator jide ale jen na vysoke otacky a to stylem start stop kazkych par sekund z duvodu ze se medium rozpina ale jednotka nevi ze se ventilator netoci na nizke otacky tak prepne na vysoke otacky ktere funguji a jakmile tlak klesne tak se zase prepne na nizke ale ty nefungujou takze porad dokola

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

undy

Příspěvek od undy » pát úno 29, 2008 8:07

tak potom budeš mať pokazený odpor pred vrtuľou-vidno ho pri pohľade zpredu na ľavej strane zhora asi 10 cm x 1,5 cm,idú z neho dva drôty.Ten je zodpovedný za 1. rýchlosť.To platí pre modely od r.v. cca 2003 http://cgi.ebay.co.uk/Rover-75-MG-ZT-V8 ... dZViewItem
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Příspěvek od Thomson » pát úno 29, 2008 9:25

jj vim to je ten rezistor o kterem jsem mluvil, uz ho mam koupeny 100W 0,33Ohm cena je 400kc i s postovnym, ted si jen najit cas a vyzkouset jestli je to opravdu tim a vymenit to

http://www.vseprofirmu.cz/vykonovy-drat ... -dp-67028/

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

rezistor

Příspěvek od undy » pát úno 29, 2008 9:54

skús to kým nebude vonku teplo na klímu...
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Příspěvek od Thomson » pon bře 03, 2008 20:38

takze rezistor je vymeneny a vsechno jede jak ma (aspon to tak vypady :) ) jeste jsem proveril uhliky na motorku a jako nove, takze pokud ma nekdo podobny problem s 2 rychlostnimy ventilatory je to otazka 400kc to opravit

lenham3
Příspěvky: 2370
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

motorek

Příspěvek od lenham3 » pát bře 07, 2008 16:50

Thomson píše:jj vim to je ten rezistor o kterem jsem mluvil, uz ho mam koupeny 100W 0,33Ohm cena je 400kc i s postovnym, ted si jen najit cas a vyzkouset jestli je to opravdu tim a vymenit to http://www.vseprofirmu.cz/vykonovy-drat ... -dp-67028/
Cak k tomu motorku kdyz mas dobry motorek tak ti musi sepnout pokazde kdyz vytocis otacky nad 2500,pak pri te klima musi byt porad zapnuty a pak pri teplote 100 prvni stupen,106 druhy stupen,112 treti stupen. To je u benzinu 2,0/2,5 disel to same

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: motorek

Příspěvek od Thomson » pát bře 07, 2008 17:10

Vsechno jede jak ma a bylo to tim rezistorem coz znamena ze motorek byl/je dobry ale nesel do nej prou protoze byl prepaleny ten rezistor ktery dela tu pomalou rychlost (odpor) Muj ventilator ma jen 2 rychlosti (pozdejsi modely diesel i 2.0/2.5 benzin) Pomala rychlost jede vzdy pri zapnute klimatizaci (u dieselu i bez nastartovaneho motoru) a bez klimatizace v zavislosti na teplote motoru

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 12:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od donutil » sob bře 22, 2008 17:23

Mě se zase stalo dnes u mého dieselu,že jak se ohřeje i teď v zimě,tak sepne ventilátor a jde pořád za jízdy a když vypnu motor,tak ještě chvíli.Zdálo se mě,že to méně jede,jako kdyby byla zapnutá klima,ale když ji vypnu a zapnu,nic se nemění.Někdo psal,že když je zapnutá klima ventilátor jde při zapnutém klíčku,i když není motor natočený.Když u mě motor zchládne,tak se vrtule netočí,jen až se ohřeje.Zkusím dolít vodu,i když jsem ji nedávno kontroloval,ale topí to normálně a ručička teploty je v polovině tak jak má být.Kdyby někdo věděl nějakou radu,byl bych vděčen.Jo a dřív to nedělalo,vrtule šla jenom při zapnuté klimě.

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: ventilátor chladiča R 75

Příspěvek od Thomson » ned bře 23, 2008 6:38

asi cidlo teploty jinak nevim

Odpovědět