můj 75 2.0 V6 má asi problém, za dva dny to bude rok, co mám 75 a těšil jsem se, jak budu moci tvrdit, že mě za celý rok nenechala ve štychu, bohužel opak je pravdou a hlavně nevím, co mu vlastně je.
K věci: v sobotu jsem stál přes noc na Žižkově v kopci, byla bouřka. Ráno v neděli otevřu auto dálkou, chci nastartovat a nic. Nevyjel ani pastorek, mrtvo.
Podívám se na baterku (75 nebo 80 aH, teď nevim přesně, zn. NoName) a světe div se: pokrytá (takřka kupička do dlaně) bílym práškem aka white shitem. Odfoukám, očistím kontakty tím, co mám po ruce, upevním kontakty na baterce: a nic. Ok, asi mrtvá baterka, bůhví jak dlouho tam je. Fest lupalo v CD changeru, tak jsem vyndal ten nabíjecí magazín na CD. Nevim, jestli to k něčemu bylo.
Auto nastartuji přes kabely, naskočí normálně, volnoběh drží, nechcípá, vše ok, dojedu, kam potřebuji - malá vzdálenost do 5 km. Za pár hodin už ani ťuk.
Na baterce je oko, které má údajně udávat její stav, to se tváří, že vše ok. Baterku přes noc dobiju, ráno zkusim: ani prd. Zkouším ještě zánovní 60aH Vartu, taky ani ťuk.
V servisním menu ukazuje napětí na baterce na úrovni kolem 10,4 V. Koupím tedy včera novou baterku: 74aH, 12V, 640A startovací, vložím, očistím oka a: NIC!

Poté, co jsem toto zkoušel a nevyšlo to, jsem auto opět nastartoval přes kabely a odvezl do garáže, cca 3 km. Po této jízdě bylo mnou předtím očistěné oko mínusu opět pokryto onou bílou mazlavou sra*kou, jak vnitřek oka, tak pól mínusu na baterce. Na té nové baterce, která byla 20 min. předtím přede mnou vyzkoušena a měla 12,něco V. Servisní menu v autě ukazuje rozpětí 10,4 - 10,9 V... Funglová baterka. Po příjezdu do garáže mi auto chcíplo samo, než jsem stihnul zaparkovat, tzn. opět kabely, posléze už chcíplo do minuty...
Je možný, že něco někde vytváří odpor? Napadl mě altík? Je to možný? Co ten CD čenža, může ten mít nějakej odběr v klidu? Pojistky jsou ok, resp. ty v motoru, nevím, kde jsou další, další kastli jsem v intoši/motoru nenašel. Měl někdo podobnej trouble?
Auto předtím vždy nastartovalo na drc, a den předtím žádnej problém neukazovalo...
Díky moc za všechny rady a podněty...
P.S.
Jo a aby toho nebylo málo, tak mi díky mojí šikovnosti spadl 13 klíč do prostoru mezi motor a saharu, trůní na krytu spodku nepropadl na zem, takže teď ještě přemejšlim, jak ho vyndat...
