Renovace světel
Re: Renovace světel
V Olomouci jsem nějaký čas bydlel, takže vím, že je to krásné město. Na podzim jsme tam byli s manželkou a prošel jsem si to město shora dolů a zleva doprava, ale díky za tipy. Přiznám se, že nejraději mám stejně "bloumání" po ulicích a právě při poslední návštěvě jsem našel něco, o čem jsem nevěděl: že je přístupná zvonice kostela u teologické fakulty (mám ten dojem), což bylo úžasné. Příště tam chci vyjít, když budou zvonit, to musí být nářez... kam se hrabe hejvy metal
Co se týče těch světel - když nebudou, jasně, že to není konec světa. Udělat se to musí, ale asi budeme vyčkávat na vhodnou příležitost. Protože jet do Olomouce na výlet a pak ještě na tvarůžek - to už by asi nebylo pro peněženku úplně košer
Co se týče těch světel - když nebudou, jasně, že to není konec světa. Udělat se to musí, ale asi budeme vyčkávat na vhodnou příležitost. Protože jet do Olomouce na výlet a pak ještě na tvarůžek - to už by asi nebylo pro peněženku úplně košer
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: Renovace světel
S tou peněženkou souhlas, pokud člověk nevydělává dostatek, tak sraz, plná nádrž, opravy a údržby auta, tamto a toto, závazky, výdaje a prachy jsou pryč
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Renovace světel
Mně to skoro někdy připadá přesně naopak Prachy jsou pryč a zbývá ještě sraz, nádrž, opravy...Pítrs píše:S tou peněženkou souhlas, pokud člověk nevydělává dostatek, tak sraz, plná nádrž, opravy a údržby auta, tamto a toto, závazky, výdaje a prachy jsou pryč
Rover 75 Tourer 2.0 CDTi, r. v. 2003
Re: Renovace světel
Dík za tu zvonici.
To se tam mrknu, jak bude příležitost.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Renovace světel
když se zvoní je zavřená, posledně jsem tam chtěl jít s Helčou a došli jsme tam za 10 minut šest a než jsme prošli ambitama, tak už to jedna řeholnice zamkla.
takže příště, ale prej to tam je super.
takže příště, ale prej to tam je super.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Re: Renovace světel
Byl jsem a je to tam pěkné, nicméně přes okenice tam není vidět dvakrát dobře
Re: Renovace světel
tos měl myslím i fotku z tama, ne?
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Re: Renovace světel
Možná... ale nevím kde
Re: Renovace světel
Jestli nebude ve zvonici kalafuna tak tam nejdu.
Moc se na vás všechny těšíme.
Moc se na vás všechny těšíme.
Rover 75 CDTi r.v. 2005
Re: Renovace světel
Zdar, chtěl jsem se zeptat, zda nemáte odkaz na kvalitní UV lak, co vydrží teploty, které jsou na stále zapnutných předních světlech.
Rover 75 2.0 V6
Re: Renovace světel
To by mohl splňoval lak, který svět nikdy neviděl .... já bych lak neřešil. Jednou za čas světla navoskovat a hotovo.
Re: Renovace světel
Našel jsem toto:
https://www.servind.cz/pracovni-postup- ... tovych-sve
Či tohle od Motipu:
https://www.colorshop.cz/spreje-tuning- ... etu-i3288/
Nicméně, u těchto výrobků jsem nikde nenašel výslovný údaj o odolnosti proti UV záření.
Asi to chce někde vyhrábnout technický list, či učinit dotaz......
No....a teď mě napadlo, že bych se zeptal přímo výrobce světel, co přesně tam dávají.
Uvidíme, pošlu dotaz a pokud to nebude tajné, tak to uveřejním.
https://www.servind.cz/pracovni-postup- ... tovych-sve
Či tohle od Motipu:
https://www.colorshop.cz/spreje-tuning- ... etu-i3288/
Nicméně, u těchto výrobků jsem nikde nenašel výslovný údaj o odolnosti proti UV záření.
Asi to chce někde vyhrábnout technický list, či učinit dotaz......
No....a teď mě napadlo, že bych se zeptal přímo výrobce světel, co přesně tam dávají.
Uvidíme, pošlu dotaz a pokud to nebude tajné, tak to uveřejním.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Renovace světel
Takže:
- odkaz na lak, co "...vydrží teploty, které jsou na stále zapnutných předních světlech..." by byl, nicméně vůbec nedoporučuji se tím jakkoliv podomácku zabývat.
Říkají tomu "hardcoaty", používají se na úpravu povrchů polykarbonátových krytů reflektorů, většinou kvůli UV ochraně, některé typy zajišťují ještě dost účinnou ochranu proti poškrábání.
Nicméně- aplikace je poměrně dost náročná na vybavení – typicky jde o průmyslovou linku, lak se vytvrzuje několikafázovým procesem v dosti úzce specifikovaných podmínkách = nános o definované tloušťce, následuje definovaná prodleva pro difuzi laku do povrchové vrstvy substrátu, pak odpaření rozpouštědla (obvykle průchodem pod IR topnými elementy), iniciace síťování UV lampou, dotvrzení teplem opět průchodem pod IR topnými elementy + dochlazení pro eliminaci praskání v důsledku pnutí.
Podotýkám, že tohle jsem nevyslechl někde v hospodě, ani nevysosal z počítačového monitoru, shodou okolností jsem před časem tohleto řešil pro jednoho našeho zákazníka (pracuji v laboratoři), kdy to chtěli použít na jistou specifickou věc, po konzultaci přímo s dodavatelem jsem byl nucen ho odkázat na provoz, který se těmito aplikacemi odborně zabývá (výrobce světel).
Co se týče ochrany světel, volil bych buď klasické voskování po přeleštění, či se zkusil spolehnout na nějakého z mnoha dodavatelů laků na světla v běžné maloobchodní síti.
- odkaz na lak, co "...vydrží teploty, které jsou na stále zapnutných předních světlech..." by byl, nicméně vůbec nedoporučuji se tím jakkoliv podomácku zabývat.
Říkají tomu "hardcoaty", používají se na úpravu povrchů polykarbonátových krytů reflektorů, většinou kvůli UV ochraně, některé typy zajišťují ještě dost účinnou ochranu proti poškrábání.
Nicméně- aplikace je poměrně dost náročná na vybavení – typicky jde o průmyslovou linku, lak se vytvrzuje několikafázovým procesem v dosti úzce specifikovaných podmínkách = nános o definované tloušťce, následuje definovaná prodleva pro difuzi laku do povrchové vrstvy substrátu, pak odpaření rozpouštědla (obvykle průchodem pod IR topnými elementy), iniciace síťování UV lampou, dotvrzení teplem opět průchodem pod IR topnými elementy + dochlazení pro eliminaci praskání v důsledku pnutí.
Podotýkám, že tohle jsem nevyslechl někde v hospodě, ani nevysosal z počítačového monitoru, shodou okolností jsem před časem tohleto řešil pro jednoho našeho zákazníka (pracuji v laboratoři), kdy to chtěli použít na jistou specifickou věc, po konzultaci přímo s dodavatelem jsem byl nucen ho odkázat na provoz, který se těmito aplikacemi odborně zabývá (výrobce světel).
Co se týče ochrany světel, volil bych buď klasické voskování po přeleštění, či se zkusil spolehnout na nějakého z mnoha dodavatelů laků na světla v běžné maloobchodní síti.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Re: Renovace světel
Výborně, díky Pítrsi za odbornější postřeh.
Já jen můžu potvrdit, že za jeden týden jsem narazil už na dva případy lidí, kteří aplikovali na světlomet lak a dopadlo to špatně. Takže rozhodně je lepší se na to vykašlat
Já jen můžu potvrdit, že za jeden týden jsem narazil už na dva případy lidí, kteří aplikovali na světlomet lak a dopadlo to špatně. Takže rozhodně je lepší se na to vykašlat
Re: Renovace světel
Tahleta informace je nedostačující.
Co víme dalšího?
Kdo to dělal?
Co užil za lak, jaké specifikace a jaké značky?
Dodržel návod k aplikaci - rel.vlhkost vzduchu, odmaštění povrchu, technologii.....?
Co víme dalšího?
Kdo to dělal?
Co užil za lak, jaké specifikace a jaké značky?
Dodržel návod k aplikaci - rel.vlhkost vzduchu, odmaštění povrchu, technologii.....?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.
Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS