Problém s propadnutím brzdového pedálu
Problém s propadnutím brzdového pedálu
Přeposílám dotaz uživatele patasss:
Chtěl sem se zeptat...měnil sem na zadku brzdove destičky.po uspěšne vyměně a odvzdušnění pro jistotu všech kol sem zjistil že po napumpování je pedal tvrdý jak má být do doby než ho uplně povolim.Jak ho uplně povolim a zmáčknu pedál se propadne ....Bohužel nevím co s tím??Myslím si že mi propouští brzdový válec ale vubec si nejsem jisty
Chtěl sem se zeptat...měnil sem na zadku brzdove destičky.po uspěšne vyměně a odvzdušnění pro jistotu všech kol sem zjistil že po napumpování je pedal tvrdý jak má být do doby než ho uplně povolim.Jak ho uplně povolim a zmáčknu pedál se propadne ....Bohužel nevím co s tím??Myslím si že mi propouští brzdový válec ale vubec si nejsem jisty
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
To vypadá na vzduch, kdyby to byl hlavní válec, napumpování by nepomohlo a pedál by se propadal pomalu. Tys to měl nějak rozebrané - teda ten systém s kapalinou? Nebo se tam mohl dostat vzduch chybou při odvzdušňování - třeba když někdo povolí pedál, dříve než stihneš dotáhnout odvzdušňovací šroubek, tak si hlavní válec nasaje přes ten šroubek do třmenu vzduch. Zkus ještě odvzdušňovat: našlapat a držet, při tom povolit šroubek - vysříkne kapalina - zatáhnout šroubek a pak teprve povolit pedál, při odvzdušňování udržovat nádobku pořád plnou! Nevím, o jaké se jedná auto, ABS ano-ne?
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
mel sem podobný problem když sem při odvdušnování zapomněl nádobku na kapalinu otevřenou byd tam byla hladina nad maximem po nastartování mi propadl téměř až na podlahu dolej nadobku až po okraj a povol všechny odvdušnováky a nech tu kapalinu protect ( kontoluj dostatek v nádobce nenechej to klesnout pod minimum) nechcej protéct cca deci každou brzdou. pote vše utahni a zavři znovu odvdušni a mělo být ok aspon mě to takto pomohlo.
Škoda Favorit 43kW (1992), Mitsubishi Colt 1,2 40kW (1992) Škoda Felicia Combi 1,3 50 kW (1996), Chevrolet Suburban 5,7 V8 Vortec 191kW (1999), Škoda Fabia 1,4 tdi 51kW (2003), Rover 214 Si 76kW (1994) Seat Ibiza 1,4 (1994)
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Ma Rover 216 Coupe, ale nevim jestli s ABS... rekl bych ze ne, protoze na 216ce jsem nikdy ABS nevidel...
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Při odvzdušňování nevadí, když je nádobka otevřená, nebo je to naopak lepší - netvoří se podtlak.
Nehledejte v tom žádnou vědu ani výkřik techniky, je to tak jednoduché jako na tomto obrázku:
Okruhy jsou spojeny do kříže, takže jeden okruh je na levé přední a pravé zadní a druhý na pravé přední a levé zadní.
Po sešlápnutí pedálu 1 písty prvního a druhého okruhu (označeny 2 a 3) uzavřou přívody z nádobky 4 shora a vytvoří tlak, který působí na plochu pístu 5 v brzdovém třmenu nebo válečku.
Na obrázku je vidět, že ačkoli se nádobka zdá díky vysoké přepážce při pohledu zleva z poloviny plná, je 2. okruh prázdný. Proto je třeba při odvzdušňování kontrolovat kapalinu v obou částech nádobky, nebo pro jistotu udržovat nádobku plnou.
Závady:
1: Pokud je v soustavě vzduch, rychlým šlapáním na pedál se vzduchová bublina v soustavě rozmělní na malinké bublinky, které po poklesu tlaku při uvolnění pedálu nestihnou rychle zvětšit svůj objem a vrátit kapalinu vytlačenou z hlavního válce zpět, takže se do hlavního válce stihne doplnit ještě trochu kapaliny z nádobky a pedál ztvrdne. Pokud ho však uvolníme a znovu rychle nesešlápneme, přebytečná kapalina zase uteče zpět do nádobky a na další sešlápnutí stlačujeme zase vzduchovou bublinu, takže pedál je měkký.
2: Pokud je vadný hlavní brzdový válec - gumička na pístku 1. nebo 2. okruhu propouští kapalinu okolo pístu zpět do nádobky, pedál se pomalu propadá až na zem, po dosažení této polohy klesne tlak ve vadném okruhu a brzdí jen dvě kola fungujícího okruhu.
3. Pokud je netěsnost v pracovním válečku/třmenu, nebo prasklá trubka/hadice nebo jiná netěsnost, klesá pedál rychlostí podle velikosti netěsnosti. Tuto závadu na rozdíl od závady hlavního válce prozradí vytékající kapalina.
4. Pokud už v jednom okruhu kapalina není (jako na obrázku), stlačí se při sešlápnutí pedálu píst prázdného okruhu až na doraz a pak teprve dojde k vzrůstání tlaku ve fungujícím okruhu. Pedál se tedy rychle propadne, ale na podlaze to trochu brzdí - dvě kola fungujícího okruhu. Podobně se to chová, pokud je systém hodně zavzdušněn, například po výměně trubek.
Nehledejte v tom žádnou vědu ani výkřik techniky, je to tak jednoduché jako na tomto obrázku:
Okruhy jsou spojeny do kříže, takže jeden okruh je na levé přední a pravé zadní a druhý na pravé přední a levé zadní.
Po sešlápnutí pedálu 1 písty prvního a druhého okruhu (označeny 2 a 3) uzavřou přívody z nádobky 4 shora a vytvoří tlak, který působí na plochu pístu 5 v brzdovém třmenu nebo válečku.
Na obrázku je vidět, že ačkoli se nádobka zdá díky vysoké přepážce při pohledu zleva z poloviny plná, je 2. okruh prázdný. Proto je třeba při odvzdušňování kontrolovat kapalinu v obou částech nádobky, nebo pro jistotu udržovat nádobku plnou.
Závady:
1: Pokud je v soustavě vzduch, rychlým šlapáním na pedál se vzduchová bublina v soustavě rozmělní na malinké bublinky, které po poklesu tlaku při uvolnění pedálu nestihnou rychle zvětšit svůj objem a vrátit kapalinu vytlačenou z hlavního válce zpět, takže se do hlavního válce stihne doplnit ještě trochu kapaliny z nádobky a pedál ztvrdne. Pokud ho však uvolníme a znovu rychle nesešlápneme, přebytečná kapalina zase uteče zpět do nádobky a na další sešlápnutí stlačujeme zase vzduchovou bublinu, takže pedál je měkký.
2: Pokud je vadný hlavní brzdový válec - gumička na pístku 1. nebo 2. okruhu propouští kapalinu okolo pístu zpět do nádobky, pedál se pomalu propadá až na zem, po dosažení této polohy klesne tlak ve vadném okruhu a brzdí jen dvě kola fungujícího okruhu.
3. Pokud je netěsnost v pracovním válečku/třmenu, nebo prasklá trubka/hadice nebo jiná netěsnost, klesá pedál rychlostí podle velikosti netěsnosti. Tuto závadu na rozdíl od závady hlavního válce prozradí vytékající kapalina.
4. Pokud už v jednom okruhu kapalina není (jako na obrázku), stlačí se při sešlápnutí pedálu píst prázdného okruhu až na doraz a pak teprve dojde k vzrůstání tlaku ve fungujícím okruhu. Pedál se tedy rychle propadne, ale na podlaze to trochu brzdí - dvě kola fungujícího okruhu. Podobně se to chová, pokud je systém hodně zavzdušněn, například po výměně trubek.
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Přečetl sem si vaše rady a jdu to hnedka zkusit když mám auto na rampě takže jak to vše dodělám ozvu se či sem uspěl nebo sem uplny mamlas
Pro Hombre:ABS to nemá jak řikal Trunda myslím že na 216 se ABS nikdy nedávalo..
Všem děkuju za rady moc ste mi pomohli snad už příští rok mi to vyjde dojet na Rover Sraz:)
Pro Hombre:ABS to nemá jak řikal Trunda myslím že na 216 se ABS nikdy nedávalo..
Všem děkuju za rady moc ste mi pomohli snad už příští rok mi to vyjde dojet na Rover Sraz:)
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Když to nemá ABS, tak to asi má zátěžový regulátor, tak potom je třeba při odvzdušňování nemít auto zvednuté, ale normálně postavené na kolech Jinak když je zátěžák odlehčený (a tím jeho pružina uvolněná), tlak kapaliny z pedálu vytlačí pístek zátěžáku, který nedrží protitlak pružiny a uzavře průchod kapaliny do zadních brzd.
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Také mám problém s propadlým brzdovým pedálem a vypadá to na hlavní brzdový válec, jehož konstrukci a fungování po rozebrání nechápou ani docela zdatní servismeni. Mám XW TOURER 1.6, 82kw z roku 1998 s ABS. Horší je, že nový válec je nesehnatelný, všechny jsou na pravostranné řízení a mají obráceně otočenou přírubu k montáži na posilovač. Móóc chytrý!! Označení válce je PMH 367 systém LUCAS. Tak jsem koupil opravnou sadu gumiček válce, přetěsnil a výsledek stejný. Pořád zavzdušněné, kapalina trochu protéká a každý váleček se pohne ven a hned zase vrátí do původní polohy. Nenapumpuje nic.. Vyřadil jsem z funkce ABS a spojil na krátko. Funkce stejná-nic.. Má někdo zkušenost co s tím? Asi uzpůsobím brzdový válec z nějakého jiného auta..
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Vždyť toho jsou plná vrakoviště.... uživatel Lenham jich taky určitě doma pár bude mít..... ono je totiž lepší dřív, než spoléhat na "zdatné servicemany", se třeba zeptat těch, co tahle auta trošku znají
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Jinak lepší, než uzpůsobit jiný válec, tak použít ten pravostranný a jen spojkama přetáhnout trubičky na druhou stranu... když už chceš kupovat nový válec...
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Nejde jen o trubičky, ale hlavně o nádobku, která pak není nahoře
Jinak: pokud je to dobře složené, zkusil bych nalít kapalinu a povolit obě trubky na válci a pak mírně natlakovat nádobku s kapalinou (chce to nějaký přípravek - víčko s vývodem pro hadici) přes nějaký regulátor nebo aspoň pumpičkou na kolo, ale lehce. Pak trubky utáhnout a pokračovat s otevřenými všemi odvzdušňovacími šroubky. na nic nešlapat. Až ze všech šroubků poteče jen kapalina, můžeš to postupně pozavírat a pokračovat klasicky se šlapáním. Ale nakonec bys měl zajít někam na diagnostiku, kde aktivují čerpadlo v modulátoru a tím se dostane vzduch i odtamtud. Ale na to základní odvzdušnění by to mělo stačit. Pokud jsi ale nedal něco do válce špatně.
Jinak: pokud je to dobře složené, zkusil bych nalít kapalinu a povolit obě trubky na válci a pak mírně natlakovat nádobku s kapalinou (chce to nějaký přípravek - víčko s vývodem pro hadici) přes nějaký regulátor nebo aspoň pumpičkou na kolo, ale lehce. Pak trubky utáhnout a pokračovat s otevřenými všemi odvzdušňovacími šroubky. na nic nešlapat. Až ze všech šroubků poteče jen kapalina, můžeš to postupně pozavírat a pokračovat klasicky se šlapáním. Ale nakonec bys měl zajít někam na diagnostiku, kde aktivují čerpadlo v modulátoru a tím se dostane vzduch i odtamtud. Ale na to základní odvzdušnění by to mělo stačit. Pokud jsi ale nedal něco do válce špatně.
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Co tak koukám, tak by se ten pravo/levo stranný válec lišit neměl... liší se jen verze pro ABS... ale ve straně řízení rozdíl není. To, že to píšou v katalogu je zavádějící.... http://www.elitecat.cz/ArticleBrowser.a ... leTypeID=1
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Když jsi jen měnil destičky, tak jak se ti to mohlo zavzdušnit? Spíš jde o to, že desky nejsou přizpůsobený kotoučům. jeď to projet a obrzdi to. Potahej ručku za jízdy.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
A mám hotovo. Brzdový válec i s posilovačem z 620 Sdi /na válci je příruba pootočena na druhou stranu než u původního válce, proto dáno i s posilovačem/ , rozteče na posilovači do kasle stejné, ABS bylo úplně shodné, takže ponecháno původní, jen se posunul o pár cm držák ABS. Fachá to jako víno, lépe než původní. Krásně odstupňovaný brzdný účinek.. Pokud budete mít stejný problém s brzdami a namontovaný hlavní brzdový válec č. PMH367 LUCAS, upozorňuji na jeho hlavolamovou konstrukci, i když vydržel 250 000km, potom odešel najednou. Brzdilo trochu LPř kolo, jinak ani ťuk..
-
- Příspěvky: 2116
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s propadnutím brzdového pedálu
Jak psal Hombre, hl. brzdovej válec není žádná věda, pokud dáš nový gumičky a neni vydřenej nebo vyrezlej, složíš ho správně... Tak neni jedinej důvod aby nenatlakoval kapalinu