Autokosmetický koutek

Jak na to, tipy, triky ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6959
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od AnderN » stř srp 20, 2014 13:01

To není špatný nápad ... taky vezmu půlku, nebo klidně méně, pokud je toho tak malá spotřeba. Mělo by cenu tu flašku rozlít do lahviček řekněme po 200-300 Kč?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » stř srp 20, 2014 13:05

To zas míň už toho bude zas maličko, ne? Tak si to Ondro pořídíme napůl? Ještě vážně uvažuju o něčem na plasty, protože ty běžně dostupný srajdy vydrží týden pěkný a hlavně to ten plast jen zkrášlí, ale evidentně neochrání. I když ono už je to asi stejně na ty zvětralý plasty pozdě :-(
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » stř srp 20, 2014 13:10

Kolegové- co kdybyste si to pořídili na půlky?

A počítejte-
a) těsnění dveří vnější komplet
b) těsnění dveří sekundární komplet (vnitřek)
c) těsnění kufru
d) těsnění pod kapotou
e) těsnění v motorovém prostoru (špunty, záslepky, průchodky)
f) těsnění na rámečcích skel u R75
g) možná jsem na něco zapomněl....

Dělit jedno balení mezi 5-6 aut, to se asi i tak jen tak nespotřebuje, ale i tak to ubude výrazně rychlejc, než kdybych si to 2-3x do roka aplikoval sám na jedno auto....

Trunda: na plasty jsou různé přípravky, otázka, jestli na venkovní nebo vnitřní. Některé vypadají dost dobře, ale jsou vhodné spíš do kabiny, kde vydrží výrazně víc, než venku.
Co teda nedoporučuju, tak je ValetPro Classic Protectant. O dost se oproti předešlé verzi pohoršil. Jak ho vypotřebuju, zkusím něco jiného. Již mám favority :)
Luxusní zkušenost s přípravkem na venkovní plasty mám s pryskyřičným Dodo Juice Gloss Trim Sealant - viz jeden z mých prvních příspěvků.
Naprosto spolehlivě Ti vydrží rok, i kdybys jezdil stovky kilometrů denně polem nepolem, po aplikaci to vypadá jako z továrny (doslova), odpuzuje to vodu, takže se to pěkně čistí, akorát vyžaduje úmornou přípravu podkladu a cena je celkem vysoká (ale druhým rokem mám půlku lahvičky za 729,- a ošetřil jsem s tím 2x kryt pod stěrači, černé krytky u zpětných zrcátek a části mřížky na nárazníku + zástěrky na kolách).
Takže to mám tak ještě na 2x, to vychází zhruba na nějakých 180-200,- ročně na auto.
Akorát nesmíš čistit čelní sklo jarem, atp., to jsou agresívní čistidla, které jakékoliv impregnaci nějak škodí.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » stř srp 20, 2014 13:39

A k tomu dělení - pokud by byl zájem, můžeme si společně více osob (např. já, AnderN, 11AA, Trunda...) nakoupit 2-3-4 malých balení různých produktů a jedno-dvou-rázově to vyzkoušet.
Ušetříme peníze a zjistíme, že něco je takové, něco makové...
Je fajn, že mi za tisíc korun něco vydrží 4 roky intenzívní aplikace, ale přeci jen s tím nemusím být stopro spokojený a utopím v tom peníze.
Takhle by to mohl vyjít mnohem levnějc.
Nákup bych klidně zajistil já, předání buď na srazu, případně přes třetí osobu- schůdné to je.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Trunda » stř srp 20, 2014 13:46

Zatím fakt reálně uvažuji jen o oné ochraně na gumu a plast, takže do takové pokusnické akce se mi víc nechce :-) ... ale nápad je to dobrý, protože argumenty zcela chápu.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » stř srp 20, 2014 14:18

No já myslel právě toto.
Měl bych tak 3-4 značky na plasty (zejména tedy interiérové), které bych chtěl na vlastní kůži vyzkoušet co nejdříve (ne jedno po druhém).
A pokud by to někoho zajímalo, tak se přidá do party, za dejme tomu patnáct set korun si rozdělíme rovnoměrné dávky po čtyřech stovkách a každý to budeme mít tak na pětkrát k vyzkoušení, což je objektivnější, než číst recenze na internetu, protože to různí lidé testují na různých autech z různých materiálů, zatímco my to budeme v podstatě testovat na stejných vozech (obecně řečeno).
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » úte srp 26, 2014 7:41

Nikdo nic, není zájem?
Nevadí, teď to stejně moc neřeším, až kdyby to bylo nějak aktuální, tak případně napíšu, kdyby náhodou někdo chtěl.
Taky je možné, že zakotvím u jednoho osvědčeného přípravku a experimentovat nebudu, ještě jsem se nerozhodl definitivně, holt finance potřebuju i na jiné věci, než jen na tenhle "koníček".
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6959
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od AnderN » úte srp 26, 2014 7:59

To máme asi všichni tak nějak podobně. Od porady s Joshikim uběhly už nejmíň dva měsíce, ale já mám ty prázdniny teď tak rozlítané, že jsem se ještě nedostal ani k výběru konkrétních přípravků, abych je mohl objednat. Snad do zimy stihnu aspoň něco.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » úte srp 26, 2014 8:08

V pohodě kolego :)
A vůbec, ani jsi se nepochlubil, jak ta porada dopadla- pocity, dojmy, přínos?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6959
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od AnderN » úte srp 26, 2014 8:16

Inu, dojmologie nebyla nikdy můj obor :)

Porada v pohodě, přátelský přístup, nezištné sdílení informací a zkušeností ... stáli jsme nad autem a Joshiki mi odpovídal na dotazy a říkal, jaké přípravky by zhruba použil ... něco doma mám, něco musím dokoupit. A taky přemýšlím, jak to budu provádět, protože strojní leštičku nemám a kupovat ji nechci. Takže na tom zřejmě nechám ruce.

No a během té hodiny, dvou, co jsme strávili u auta, jsme se stačili pobavit jen o péči o lak karoserie ... takže bude potřeba ještě pořešit gumu, plasty, skla, disky kol a pneumatiky, interiér, atd.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » úte srp 26, 2014 8:26

Jen poznámečku- na to, abys tu leštičku použil 1-2x do roka, je lepší si ji půjčit (orbitálku), než kupovat- ceny jsou za nešmejdovou leštičku od 3 000,- nahoru, tak mi to přijde jako špatná investice.
Dvakrát do roka ručně se to dá přežít, když si práci rozdělíš na dvě poloviny, tak to není zas takové peklo.

(ale pokud máš wapku, tak na CarPro HydrO2 nepotřebuješ přípravu leštěnkou a vše je až na clay v podstatě bezkontaktní a o dost rychlejší)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » úte srp 26, 2014 11:59

Swissvax Seal Feed - ošetřující a ochranný přípravek na gumu

Rozmýšlel jsem, jestli kolem toho budu něco hned psát, ale už od samého začátku jsem z toho tak nadšený, že popíšu první dojmy.

Vazká emulze olejové konzistence, s nádhernou vůní bylinek/ovoce (saturejka, levandule, jahody či něco takového, špatně se to popisuje).
Včera jsem demontoval pár kousků těsnění z auta, důkladně je očistil IPA a Seal Feed aplikoval prsty.
Dobře se nanáší, tři čtyři kapky na prst se dají roztáhnout po cca 20 cm ploše.
Spotřeba hodně nízká, dá se opravdu šetřit, obsah 250 ml není sice "nadosmrti", ale na opravdu hodně dlouho.
V návodu se píše "vmasírovat do povrchu, nechat 30 minut působit a přebytečnou vrstvu setřít mikrovláknem do sucha - v případě potřeby dle stavu gumy opakovat po 6-7 dnech".
Nechal jsem to přes noc odstát, až to těsnění budu potřebovat, tak to setřu, zatím mi to leží, povrch trochu ožil.
Ale nejvýrazněji to nejspíš ožije u zdegradovaných povrchů.
Z rukou to mýdlem šlo hodně špatně odstranit, musel jsem to tak pětkrát namydlit a i potom mi ještě trochu klouzaly prsty a ještě dobrou hodinu ta vůně byla cítit.

Klady:
- fantastická vůně - někde jsem četl, že tam jsou nějaké přírodní esenciální oleje
- patrně skutečně funguje, ve srovnání s mnoha jinými univerzálními přípravky na plasty/gumu (to ale v reálu zjistím až po delší době) - ale viz příspěvek 11AA a recenze jiných- to o něčem svědčí
- velmi nízká spotřeba

Zápory:
- jen jeden- cena, ale vzhledem k účinnosti a výdrži je toto mínus vcelku zanedbatelné

Shrnutí: doporučuji všem, kdo chtějí mít na autě gumové části dlouho v bezvadném stavu.
Jedná se o dobrou investici.

Citováno z DS.cz, potažmo z webových stránek výrobce Swissvax:
Guma nemá s umělými hmotami nic společného. Naopak. Guma je přírodní produkt, což znamená, že většina přípravků na umělou hmotu na gumě nemá co hledat. S rostoucím věkem je guma popraskaná, potrhaná a nevypadá hezky. Proto je pravidelné ošetřování všech gumových částí vozu velmi důležité. Swissvax Seal feed je exkluzivní emulze pro ošetření všech gumových těsnení (nezapomeňte na tesnění v motorovém prostoru). Jeho spotřeba je velmi nízká, tudíž vám vydrží opravdu velmi dlouho.
Swissvax Seal Feed byl vyvinut pouze pro gumu a zajišťuje gumovým těsněním dlouholetou životnost. Dokonce i ztvrdlá těsnění se stávají po několika ošetřeních znovu pružnými. Zároveň tento prostředek zabraňuje úspěšně jejich zamrzání v zimě.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Karel825 » pát srp 29, 2014 11:11

V několika minulých dnech jsem se trochu věnoval víc svému autu, opravoval lokálně oloupaný lak, což se snad podařilo a včera jsem zkusil něco udělat s jeho oživením, tak se chci také podělit o své první zkušenosti s detailingem. Objednal jsem od firmy Meguiars pár přípravků a dal se do toho :!:
http://www.meguiars.cz/
Umytí jsem provedl wapkou, houbou a šamponem od Sheronu, jaké má pH netuším :( časem koupím pH neutrální , následovalo vysušení mikrovláknovou utěrkou KENT rozměru 60x50 cm.
Dost zvědavý jsem byl na použití claye Quick Starter Kit od této firmy, ale dokázal sundat hlavně z horizontálních ploch docela dost špíny stejně jako z oken. Jako lubrigant je u toho nabalen přípravek Quick detailer, který je i pro čištění mezi jednotlivým voskováním. Jelikož jsem měl na kapotě a na dalších pár místech hologramy a škrábance vzal jsem leštěnku Ultimate Compound, kterou jsem pomocí pěnového aplikátoru nanesl a pak rozleštil mikrovláknovým aplikátorem. K voskování jsem použil leštěnku na bázi nanotechnologie od Sonaxu, která kombinuje leštidlo i vosk a kterou používám defakto od koupi vozu tedy asi rok. Vše jsem aplikoval ručně a byla to docela makačka. Hologramy jsou slušně rozleštěné a schované ale pod určitým úhlem přeci jen patrné.Ještě mám domluvené, že mi lakýrník zapůjčí na víkend leštičku tak snad to dofinišuji :idea: Celkově to hodnotím jako velmi pozitivní na 19 let starý lak ikdyž rezervy tam samozřejmě ještě jsou, ale manželka to vidí jinak :lol:
Přílohy
Quick Clay Starter Kit.jpg
Quick Detailer.jpg
Quick Detailer.jpg (5.81 KiB) Zobrazeno 2502 x
Ultimate Compound.jpg
Ultimate Compound.jpg (5.64 KiB) Zobrazeno 2502 x
DSCN4049.JPG
DSCN4050.JPG
DSCN4052.JPG
DSCN4055.JPG
DSCN4051.JPG
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Pítrs » pát srp 29, 2014 11:22

Karel825 píše: Umytí jsem provedl wapkou, houbou a šamponem od Sheronu, jaké má pH netuším :(
Na to první umytí na pH vůbec nezáleží.
Karel825 píše:následovalo vysušení mikrovláknovou utěrkou KENT
Já to před clayem vůbec nevysušuju- ta voda působí trochu jako lubrikant. Akorát si musím dát větší pozor na přítlak. Ono se totiž dá clayovat i bez lubrikantu, jen s použitím čisté vody, ale znalí upozorňovali na to, že to v nezkušených rukou může nadělat škody. Pokud tam průběžně stříkám lubrikant, tak si myslím, že je to v pohodě.


Teď už jen zbývá časem posoudit výdrž toho Sonaxu :)

P.S.:
Karel825 píše:leštěnku Ultimate Compound, kterou jsem pomocí pěnového aplikátoru nanesl a pak rozleštil mikrovláknovým aplikátorem. Vše jsem aplikoval ručně a byla to docela makačka.
To s tím rozleštěním aplikátorem, to je překlep nebo pravda? Protože s takovou to musí být opravdu makačka, nedokážu si představit rozlešťování komplet plochy karoserie oproti pořádnému hadru maličkým aplikátorem....
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Karel825
Příspěvky: 1869
Registrován: čtv črc 16, 2009 16:28
Bydliště: skoro Přerov

Re: autokosmetický koutek

Příspěvek od Karel825 » pát srp 29, 2014 11:58

Překlep to není, ale on má trochu větší průměr než pěnový aplikátor cca 12,5 cm a větší tloušťku, takže to šlo :idea: stejně neaplikuješ leštěnku na celou plochu, ale po částech.
http://www.meguiars.cz/prislusenstvi/Me ... --2-kusy-/
S tím vysoušením před clayem máš pravdu, to jsem dělal zbytečně - holt nováček :oops:
Všechna svá auta jsem prodal,takže momentálně bez Roveru!

Odpovědět