Také bych rád jedno ZSko

mikeZS
Příspěvky: 309
Registrován: pon čer 14, 2010 7:24
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od mikeZS » stř bře 27, 2013 17:55


evogunit
Příspěvky: 17
Registrován: sob úno 16, 2013 13:16

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od evogunit » čtv bře 28, 2013 19:10

Tak jedno auto už je z domu a právě, když už mám nainzerovaný i druhý, tak koukám, že v okolí v dohledu pouze dvě ZS za rozumnou cenu.
Jedno z nich je 120, což mě moc neláká. Tahle 180 už vypadá lépe :)
Předpokládám, že 120 vs. 180 bude nebe a dudy (zátah-brzdy)....

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mg ... res=EXPORT

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » čtv bře 28, 2013 21:03

No na tom asi nic moc neuspěcháš.... raději vyčkej na vyvolený kousek.... musí tě chytit za srdce ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od djmicho » ned úno 14, 2016 16:42

Ahoj,
Hodím sem pár dotazů, at Vám to tu nepatlám novými tématy.. Rád bych v následujících měsících pořídil MG ZS 180 (jedině tuto verzi). Na co si dát pozor atd mám nastudovné, ale stejně mě pár věcí ještě zajímá:
- má zs něco jako palubní pc? Doufám, že kvůli spotřebě ne, jinak to doma nevysvětlím :D
- podle videí má poměrně dlouhé kvalty 1-3, dá se převodovka nahradit něčím s kratšími převody?
- jak moc účiné jsou ty vtipné zadní kotoučky na ruční brzdě?
- jak účinná jsou světla? Spousta nových aut houby svítí...

Rád bych koupil to od Zemiho, ale to 2 měsíce nevydrží. Mám už pár ikonických autíček za sebou, momentálně Nissan Primera s Sr20de, ale mizerný kroutící moment 125kw nezachrání.. Předtím jsem jezdil Mazdou 6 MPS, ale to je auto na houby.. Parádní povoz byl ve Fiestě XR2i nebo vyladěné Micre s cg13d..
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » ned úno 14, 2016 17:05

Vítej ;-)

Palubák to nemá, jen digitální ODOmetr...
Dlouhé převody jsou proto, že motor má na tak relativně lehké auto velice slušný krouťák, tak proč nemít dlouhé převody když i s nimi to dokáže slušně akcelerovat. Kdyby byly kratší, tak to bude hrabat. Nicméně kratší převodovka určitě půjde, protože ZSo má PG1 a ta se dávala v různých převodech do mnoha modelů MG/Rover. Převody má:
3.167 1.842 1.308 1.033 0.765 FD 3.94

... a třeba takové ZR 160 se stejnou převodovkou má:
3.250 1.894 1.307 1.033 0.848 FD 4.20

Ale to by fakt byla hrabačka, rozhodně ne pro běžný provoz a chtělo by to samosvor. Navíc ta převodovka je konstrukčně tak nějak na hraně krouťáku, který snese diferenciál a ložiska.

Kotoučky? 260mm na zadní nápravě ti přijde málo? :-) Ale ano, ruční brzda je tak tak na zaparkování. Nikdy jsem nezažil, že by šlo touhle ručkou zablokovat zadní kola, ale to hlavně i proto, že po těch letech bývá mechanismus v bídném stavu.

Světla neumím posoudit, ale nevím o tom, že by si někdo stěžoval. Kvalitní žárovky to jistí ;-)

Jinak jestli chceš porovnání s MPS, tak Petr.stefl má aktuálně MPS a před tím měl ZSo, tak by ti asi řekl porovnání těchto aut.

Jinak ZSo je spíš pro ty, kterým nevadí spotřeba a výkonostně nemají problém s tím, že u tohohle motoru s tím už nic moc nenadělají, pokud ovšem nemají hodně hluboko do kapsy :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od djmicho » ned úno 14, 2016 17:20

Děkuji za uvítání :wink:
MPS je kapitola sama pro sebe, to auto je moc těžké... No Primera má vzadu 280mm,MPS mělo 310mm, na E46 BMW jsem měl 296mm.. A vím jak brzdí koncernová auta s jejich vtipnými brzdami :D proto jsem rád, že teď vím, že to bude podobné.. Na Primeře mám na ručce při zkoušce na válcích 1,8KN :-D .. Zajímá mě to hlavně proto, že když na okruhu nějaký brzdový okruh selže, tak ručka bývá poslední spása..
Absence palubáku je vítána, bude doma méně keců :roll:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » ned úno 14, 2016 17:48

No jo, jenže ZSo váží "jen" 1280 kg, takže ty brzdy jsou celkem dostatečné. Navíc logika toho, proč má Primera stejně velké kotouče vzadu jak vpředu, to mi trošku uniká :-) Tobě už se stalo, že ti na okruhu selhaly brzdy? Když ti selže jeden okruh, tak je druhý a aby selhaly oba naráz to by to auto muselo být v dezolátním stavu :lol: A mimochodem, to, že ti selhaly brzdy zjistíš v momentě, kdy je potřebuješ a vhledem k tomu, že na okruhu se jde na brzdy v co nejzazší moment, tak to zjistíš v dobu, kdy už ručkou nic nestihneš zachránit, protože než stihneš zareagovat a zatáhnout ji, tak budeš v kačírku a budeš se držet ztuhle volantu :-D To jako jestli, tak je na okruh asi lepší nemít okruhy do kříže, ať to brzdí aspoň symetricky na strany a můžeš si ručku předělat na hydrauliku ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od djmicho » ned úno 14, 2016 18:05

No stalo, jelikož mam dvoustupňovy posilovac, tak kdyz jsem dvakrat zadupl brzdy pred zatackou v moste, zvysil se tlak v brzdovem systemu,prdla hadicka a tak dosla kapalina a uz bylo jedno kolik brzd. okruhu zbyva... Jen doufam, že pekne Zs sezenu.. No ZS ma mit kolem 1230kg což je oproti soucasnym 1390 u primery pozitivum a oproti 1660 u MPS teprve...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » ned úno 14, 2016 19:33

ZS 180 v sedanu má 1280kg...

... no a stihl jsi zareagovat ručkou? :-)

Hele, když i Zemi říká, že ZSo má fajn brzdy, tak na tom něco bude... Kdyby jsi jezdil opravdu nějak fest okruhy, tak by asi 300mm vpředu bylo lepší, ale když na tyto 282mm koupíš dobré kotouče a žluté EBC desky, tak to bude brzdit opravdu fajnově ;-)
Karoserií je to anglán Civic, takže má takto stejné choroby, podvozek je tužší, stabilizátory silnější. Interiér už nebývá nic moc, ale to je holt daň starého auta (nebo kup MkII ;-)). Motor to chce servisovat u někoho, kdo ho opravdu dobře zná (klidně ti doporučíme, když řekneš z kama si), je potřeba si hlídat hladinu oleje...
Jinak podvozek jde vylepši celkem lacině díky tomu, že sportovní díly na Hondy prodává každá druhá "Jednota" ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 503
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Petr.stefl » ned úno 14, 2016 19:39

Se ZS jsem bohužel nikdy na okruhu nebyl, s MPS už několikrát ano. ZS-o je na okruh rozhodně víc stavěný než MPS. MPS je perfektní na cokoliv: pohodová jízda, rychlá jízda, na okruhu se neztratí, v zimě se dá zařádit a nebo jezdit naopak velmi bezpečně. Ze všeho nejlíp se ale cítí na německých dálnicích. ZS-o je bláznivý auto, má hodně tvrdý podvozek, velký motor, ale pohodlný a bezpečný už moc není.
Brzdy jsou problém na obou autech, u MPS mi pomohlo, když jsem nasadil EBC kotouče a destičky. V běžným provozu naprosto dostačující na cokoliv, na okruhu už mají co dělat, ale vydrží to. Na ZS se mi kousaly destičky, nakonec jsem na zadku měnil kompletní třmeny, na předku jen pístky. Ale u ZS jsem nedostatečný brzdy neřešil, ikdyž je pravda, že jsem s ním na okruhu nebyl.
MPS má brutální motor, který táhne jak čert od 2000 ot./min až do omezovače a je jedno jestli jedete na trojku nebo na šestku!
ZS odspodu netáhne, největší zátah je až od 4000 ot./min, to u V6 trošku zamrzí. Zvuk má, ale určitě lepší než MPS.
U MPS pořád ale vychází poměr váhy a výkonu lépe než u ZS, navíc na turbomotoru se dá vytvářet plno úprav, u atmosféry se toho moc nevymyslí.
Mazda 3 MPS by byla kompromis.
Já osobně bych,ale stejně raději koupil za pár kaček ZS a za zbylé peníze bych nasadil kvalitní brzdy, stavitelný podvozek a sehnal druhou sadu kol se slickama. Pokud bys pak takový auto na okruhu náhodou roztřelil, spíš teda hrozí, že roztřelí někdo tebe, nebude to stát tolik peněz. A MG ZS za to určitě stojí, přeci jen se na vývoji aspoň trochu podíleli kluci od BMW a je to někde znát!
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od djmicho » ned úno 14, 2016 20:15

Na MPS mě deptala turbodíra, je tam dost znát.. Do 3000 ten zátah taky nebyl kdo ví co,hlavně MPS se zdá rychlejší než je díky zvedajícímu čumáku :-D a netáhne do omezovače, za 6000 šel zátah dolů ale jinak jak píšeš, dálniční žihadlo (bez omezovače verze 270km/h). A ten haldex je pěkné mtvítko (nezjišťuj kolik stojí jinak Tě trefí). 3MPSje fajn, ale momentálně mimo možnosti 3- vozového autoparku.. Mám rád čitelná a ostrá auta, podvozek E46 nebo Primery je fantazie, takže pokud ZSbude obdobné tak se budu usmívat jak blbeček po každé jízdě weed:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

w135s
Příspěvky: 178
Registrován: stř srp 05, 2015 7:56

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od w135s » ned úno 14, 2016 20:52

ZS má podobně čitelný podvozek jako E46, ne-li ještě maličko lepší a zábavnější. Asi je to dáno i hmotností aut. Bavorák je limuzínštější a oproti ZS se hodí spíš na dálnice. Ve vysokých rychlostech i líp sedí. E46 2,8l se chová víc jako šestiválec a i v nízkých otáčkách krásně táhne, ZS rozdává radost až od těch 4 tisíc cca. Naopak při klobouk stylu umí 2,8l E46 jet pod osm litrů, kdežto se ZS jsem se výrazně pod deset nedostal. Kvalita interiéru ZS (tady trochu palčivé téma) se s E46 nemůže rovnat, ale zato má super sedačky - zatím nejlepší, co jsem v autě měl.
Ale co se radosti z jízdy a rohlíku na hubě týká - když nepočítám zadokolní náhon, ZS mě baví víc ;-)
MG ZS 180

Uživatelský avatar
Petr.stefl
Příspěvky: 503
Registrován: sob říj 20, 2007 22:21
Bydliště: Studená

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Petr.stefl » pon úno 15, 2016 11:32

djmicho: Turbo díra tam je, trošku mi pomohl otevřený blow-off ventil. Stačí když s ní počítám dopředu. No ale je tam... to přiznám. Mně teda od 2000 ot./min tahá pěkně. Na šestku z nějakých 80km/h úplně suprově předjíždím kamiony. Že by netáhl nad 6000 ot./min to nevím, toho jsem si nikdy nevšiml, já to stejně do omezovače nikdy netočím, maximálně do 6500 ot./min, nevím jestli to jde ještě dál. Já mám omezovač v těch 240km/h, těm 270 km/h klidně věřím mir: auto táhne neskutečně. Ale už je to moc o držku :D Cena dílů je problém, já kdyžtak sháním na vrakáči. Ale všeobecně je MPS hodně spolehlivý auto a její pohon 4X4 ještě víc. Hlavní je ale údržba! Například měním olej v motoru po 10.000 km. V zadním diferáku by se měl taky častěji měnit.
w135s: V ZS mi sedačky, hodně chválili. Ten interiér je fakt zastaralej. Podvozkově si už to auto moc nepamatuju, jen vím, že na dlouhý trasy po D1 to fakt nebylo :(

Na ZS ale nikdy nezapomenu!!
Bývalá auta: Rover 45, MG ZS 180, Mazda 6, Mazda 6 MPS, Mazda 3 BL
MG ZS 180 a Mazda 6 GJ

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od djmicho » pon úno 15, 2016 14:50

Trunda: ano stihl jsem to o 30km/h stáhnout což stačilo na bezpečný projetí skrz kačírek.. S ničím horším než EBC žlutá řada nepočítám, kotouče jsou lepší klasika plný od ATE..

Petr.Stefl: tak já s MPS najezdil za krátkou dobu hodně, ale je fakt, že jsem bral origo díly a to byl ranec :D přední tlumiče s příslušenstvím 30 tisic.. Nekazí se 4x4, ale jen zadní svor, respektive elektromagneticka spojka.. Já měl na MPS 200tis km takže už něco vyžadovalo..

W135s: víc netřeba, je to auto pro mě, neřešim modernost interiéru, ale praktičnost a prostě utulný kokpit..
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Také bych rád jedno ZSko

Příspěvek od Trunda » pon úno 15, 2016 15:28

Jojo, říká se že ATE a žluté desky je taková nejlepší a nejlevnější kombinace, která něco vydrží. Letos mi na Kupéčku asi ještě brzdy vydrží, ale na další sezónu do toho taky půjdu, i když ta cena desek je šílená.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět