Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 17, 2017 1:43

Zdarec chlapy, mám tak trochu problém se svým ZRkem .. před cca 5tis km se dělal celej motor z důvodu prasklého rozvoďáku. Teď po těch pár tisících začal zlobit .. Zezačátku nenaápadný občasný přehřívání, co jsem si všímal do 3/4 a pak zase stáhlo teplotu dolu .. říkal jsem si, že asi vadnej termostat. K tomu se přidalo občasný čouzení z výfuku + smrad jako bych používal nějaký raketový palivo :D a hlavně tvrdý natlakovaný hadice .. navíc přestalo topit topení .. nebo topilo jen občas když jsem to prohnal .. vypadá to na fouklé těsnění nebo hlavu .. jenže to bylo vše dělaný .. tak nevim po čem mám pátrat .. při otevřený expanzce žádnej vodotrysk .. žádná emulze na víčku , voda se neztrácí a ani olej nepřibývá neubývá .. K termostatu se nějak nedokážu dostat a nějak se mi nechce do toho dělat zase celej motor, či ho vyndávat kvůli termostatu tak se chci prvně poptat na nějaký ty rady :P

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od lenham3 » pát bře 17, 2017 19:03

Co se tam davalo za tesneni ,vypada to na tesneni

se_ky
Příspěvky: 327
Registrován: stř kvě 27, 2015 9:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od se_ky » pát bře 17, 2017 21:29

sexyse píše:Zdarec chlapy, mám tak trochu problém se svým ZRkem .. před cca 5tis km se dělal celej motor z důvodu prasklého rozvoďáku. Teď po těch pár tisících začal zlobit .. Zezačátku nenaápadný občasný přehřívání, co jsem si všímal do 3/4 a pak zase stáhlo teplotu dolu .. říkal jsem si, že asi vadnej termostat. K tomu se přidalo občasný čouzení z výfuku + smrad jako bych používal nějaký raketový palivo :D a hlavně tvrdý natlakovaný hadice .. navíc přestalo topit topení .. nebo topilo jen občas když jsem to prohnal .. vypadá to na fouklé těsnění nebo hlavu .. jenže to bylo vše dělaný .. tak nevim po čem mám pátrat .. při otevřený expanzce žádnej vodotrysk .. žádná emulze na víčku , voda se neztrácí a ani olej nepřibývá neubývá .. K termostatu se nějak nedokážu dostat a nějak se mi nechce do toho dělat zase celej motor, či ho vyndávat kvůli termostatu tak se chci prvně poptat na nějaký ty rady :P

S tím přehříváním to mám stejné. Vždycky je to jen do tý doby než spustí druhý větrák, tak do 3/4. Zakar říkal, že je to termostat, jenže se blbě shání. V létě je to horší, když je vedro. Řeším to tím, že spustím klimu což automaticky spustí i druhý větrák na plný kule rovnou. Ale stává se mi to jen v kolonách, jinak ne.
MG ZR 160, 1.8L VVC (r.v. 2002), 5MT PG1, Solar Red, vyrobeno v Longbridge
Rover 45 (RT), 1.6L 16V MPI (r.v. 2002), 5MT R65, Sienna Gold, vyrobeno v Longbridge
--- I love K-SERIES engines and Rover VVC system! ---
ObrázekObrázek
Obrázek - MG ZR 160
Obrázek - Rover 45

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od lenham3 » pát bře 17, 2017 22:07

Termostat se blbe zhani oo:koupis ho v kazdych autodilech nebo v UK origo

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » sob bře 18, 2017 10:55

Nevím co tam dával za těsnění ale vypadá to že je to fakt foukly.. Než se to zahřeje vše v pohodě jak přijde teplota na 80-90 tak to začne při otáčkách tlakovat.. Měrka leti nahoru .. Vyřazení vrátí se do těch 90 .. Takže co jsem vypozorovat neprehriva se ale ten tlak mate čidlo.. V expanze bubliny při šlápnutí na plyn, při vyšších otáčkách jde voda až nahoru a vyhazuje ji ven, při otevřeným vicku bubliny nikde tak buď je to nějak zavzdusneny a dělá to bordel nebo je to fakt foukly, ale to se mi nezdá protože to bylo poctivě udělaný.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Trunda » ned bře 19, 2017 15:49

Zbytečné spekulace... Udělej test na přítomnost spalin v chladícím okruhu a budeš mít jasno. Pokud tam někdo dal kovové těsnění, tak to takto dopadá pokud nebyla hlava a blok v perfektní rovině. A nevím, podle čeho soudíš, že byla práce odvedena kvalitně, když se ti pak stane toto...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od stilg » stř bře 22, 2017 23:34

Netopi? Mk2? Co treba SAAB ventil? nevysypal se ten? Casto dily z nej bloknou termostat nebo mohly zacpat neco jineho v chladicim okruhu...
Bez funkcniho SAAB ventilu se t ochova tak, ze netopis, protoze nedostanes vodu do heater coru... az kdyz tomu nalozis, ~ 4K+, tak vodni pumpa tlaci dost vody aby to teklo i pres vnitrni topici okruh a jde teplo...

Pokud ti nedostatecne otvira termostat nebo je ten puk z saabu nekde jinde sprajclej, tak by se to prehrivat taky mohlo.
Jen napad.

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3062
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od roverix » čtv bře 23, 2017 12:07

Kdyby chtěl někdo vygůglit SAAB ventil, má smůlu. Naletí jako já.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od stilg » čtv bře 23, 2017 15:30

roverix píše:Kdyby chtěl někdo vygůglit SAAB ventil, má smůlu. Naletí jako já.
Jak to myslis?


MK2 ma jine zadni hadice. Krome bypassu heater coru je tam i SAAB valve. A casto, velice casto se po tech 8-12 letech vysype...
Resenim je nahrada za klasiku mk1 hadice.

Ja to podstupoval loni.

Vlevo mk1, vpravo mk2
Obrázek

SAAB
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Trunda » čtv bře 23, 2017 15:43

Zajímavé.... staré hadice totiž mají v tom gumovém spoji hadic dutinku, kterou se okruhy mírně mísí. Že by to bylo u MkII zaslepené a řešil to ten ventil?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od stilg » čtv bře 23, 2017 16:08

V tom spojeni je to cemu rikam bypass, i.e kdyz je zavreny ventil do topeni, aby mela voda kudma tect. Jestli je v mk2 ten puvodni bypass porad funkcni nebo je zaslepeny, netusim, .. viz. link nize.

Pri faceliftu se kluci v Roveru rozhodli trochu zkusit vylepsit chlazeni, kvuli predchazeni problemu s tesnenim pod hlavou, a mimo jineho pridali tenhle ventil, ktery topeni obchazi taky.

Princip je takovy, ze je tam na pruzine ventil, ktery je defaultne zavreny, alepri pomerne malem tlaku se otevre a umozni vode nim protikat. A kdzy je tedy malo otevreny ventil do topeni, tak to obtika snadno tudy.

Problem je, ze se to vetsinou cele vevnitr po letech rozsype, a ten vnitrek co "klade odpor" je pryc a ventil tedy nefunguje a voda tama tece vzdy. I kdyz je plne otevreny ventil do topeni, tak tady je to kratsi a primocarejsi... az kdzy vodni pumpa tlaci hodne vody, tak se dostane i do topeni.

Coz ma negativni efekt jenom na to topeni... problem je, ze ty plastove dily z toho ventilu pomerne casto muzou skoncit v termostatu, neob kdo vi kde.

Nejake dalsi info:
http://forums.mg-rover.org/how-do-i-ans ... ms-397782/

2. post v tom odkazu popisuje saab ventil

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od Pítrs » čtv bře 23, 2017 17:56

roverix píše:Kdyby chtěl někdo vygůglit SAAB ventil, má smůlu. Naletí jako já.
Tomu se říká "zrada na voličích" :P
Dobrý volič je prozíravý, hledá to pod názvem "Saab valve MG ZR".
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

sexyse
Příspěvky: 48
Registrován: čtv črc 19, 2012 18:50

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od sexyse » pát bře 24, 2017 0:12

no tak s tím jsi mě uplně dostal .. zítra protože nebyl teď čas udělám test jestli je to fakt fouklý .. , každopádně se to chová dost prapodivně, po zahřátí při zvýšení otáček jde nahoru i ručička teploty, v klidovém režimu jde zase ručička hezky dolů na těch 90 .. z pod kapoty jde slyšet takový šlukování .. dělá to ta malá hadička nahoře na expanzce .. voda jde až nahoru při otáčkách a pomalu se pak zase vrací když nešlapu .. podle mě to tlakuje a přes víčko se to vyrovná .. a ten tlak prostě mate čidlo .. spekulace, vidím to tak že po testu na spaliny se stejně udělá zase komplet těsnění, hlava a rovnou se vymění termostat a vše kolem toho .. a pak to pujde do světa, nebo to půjde rovnou, protože na to stejně nemám vůbec čas :cry:

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od stilg » pát bře 24, 2017 1:30

Nevnimal bych to tak fatalne.
Kazdopadne rychle google search mi predhodil 2 docela podobne:

http://forums.mg-rover.org/mg-zr-rover- ... ng-396202/
http://www.themgzr.co.uk/vb/39-engines- ... issue.html

A oboje dvoje sou mk2...

Samozrejme to muze byt tesneni, ale prvne bych proste mrkl ja jednoduche veci, Saab ventil a termostat a trosku zkusil vykoumat jak presne a kdy se to chova.
Pokud mas sadu na test na splodiny z expanzky, tak tim lip samozreme.

lenham3
Příspěvky: 2347
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Přehřívání, tlak v chladícím ohruhu

Příspěvek od lenham3 » pát bře 24, 2017 12:46

Mas průchozí tu tenkou trubku co jde ze sami do expansky ,na sami je zpětný ventil a ten bývá ucpany

Odpovědět