MG ZR škubání motoru

Odpovědět
Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 8:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » stř dub 12, 2017 21:04

Ahoj ,
chtěl bych se na Vás touto cestou obrátit a požádat Vás o radu. Včera jsem koupil MG ZR r.v. 2003 s motorem 1.4 16V. Po 30 km na dálnici jsem zajel k benzíně a natankoval plnou nádrž. Po vyjetí od benzínky a zařazení na 3 začal motor škytat. Na blikačkách jsem dojel k další benzínce a tam nechal auto běžet na volnoběh. Na volnoběh běžel motor nepravidelně a po cca 15 minutách se srovnal a běžel tak jak má. Po najetí na dálnici opět škubání. Povedlo se s tim dojet do Prahy, tam auto chvíli stálo, na volnoběh se motor opět srovnal, a po najetí na dálnici směr Plzeň jelo auto bez problému až do Plzně. Následující den ráno po 20 metrech opět škubání. Spíše než škubání to lze přirovnat k dušení, jako kdyby do motoru nešel benzín. To se děje do zhruba 3800ot/min. Jakmile jdu nad 4000 otáček, auto jede bez sebemenšího problému. Prvotní myšlenka byla palivový filtr. Ten byl dnes vyměněný. Závada přetrvává. Druhá možnost byla bordel v nádrži, a ucpané sítko na palivovém čerpadle.
Tak jsem sundal nádrž a vyndal čerpadlo. Nádrž je uvnitř jako nová, sítko na čerpadle krásně čisté. Pár drobných nečistot tam bylo, ale v těch problém není. Takže lze vyloučit filtr, bordel v nádrži a ucpané sítko na čerpadle. Bohužel netuším, jakým směrem se ubírat dál.
Mám doma Rovera 200 1.4i r.v. 1998. Lze z něj použít palivové čerpadlo? Muže být čerpadlo vadné? Dávat špatný tlak? Když byl odpojený palivový filtr, napojil jsem na přívod hadici a do kanystru za pomoci startování přečerpal cca 1l benzínu. A že by dávalo málo se mi tedy nezdálo. Ale..velikost tlaku tímto nezjistím to je mi jasné. Výměna z R200 by byla nejrychlejší a nejlevnější za účelem vyřazení možnosti vadného čerpadla. Další možnost je zajet na diagnostiku, ale bohužel nevím kde v Plzni jsou schopni diagnostiku na MG ZR udělat. Věděl by někdo? Poslední možností je odvézt auto zpět 150km což se mi nechce, jelikož mi dost rychle přirostlo k srdci.

Byl bych moc rád za Vaši pomoc. Díky Majkl

Volnoběh motoru
https://www.youtube.com/watch?v=CnMaRIb5KnA

Obrázek
Obrázek
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Trunda » stř dub 12, 2017 21:19

No, ten volnoběh, to bych se skoro i podíval na rozvody, jestli jsou v pořádku, stav svíček a vyčetl chyby klidně aspoň nějakou obecnou OBD2 diagnostikou, co má kde kdo. No a jinak v palivové soustavě je ještě regulátor tlaku a ten taky dokáže nadělat paseku.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 8:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » stř dub 12, 2017 21:41

Volnoběh - rozvody, taky mě to napadlo, ale nevím jak si vysvětlit, že to jednou jede, a jednou nejede , a proč se to po cca 5 až 10 minutách při volnoběhu samovolně srovná. Rozvody dělané v 90 tisících a nyní najeto 140 000. Kdyby to byl rozvod, nedělalo by to neustále?
OBD2 diagnostika...absolutně nevím o co jde, a zatím jsem v servisech pohořel na zásuvce pro diagnostiku. Rovera tu prostě nikdo nedělá. Je zásuvka shodná se zásuvkou jiné značky aut? Pak by tady u nás asi neměl být problém.
Regulátor tlaku...to zní...jako problémová součástka... Poradil by jsi mi kde jej hledat ? Jde ho případně multimetrem nějak proměřit co se týká elektriky, a jsou případně známé nějaké parametry které by měl dávat? :puke: Na jakém principu regulátor funguje?

Děkuji moc!
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od stilg » stř dub 12, 2017 21:46

Check engine svetylko nesviti? A pokud ne, rozsviti se po otoceni zapalovani (neni vyndana / praskla zarovka)?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Trunda » stř dub 12, 2017 21:58

Tohle auto připojí na diagnostiku každý servis, protože už má standardní rozhraní.
Regulátor tlaku je takový bazmek na liště se vstřikovači a je regulovaný podtlakem.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od stilg » stř dub 12, 2017 22:11

Trunda píše:Tohle auto připojí na diagnostiku každý servis, protože už má standardní rozhraní.
Regulátor tlaku je takový bazmek na liště se vstřikovači a je regulovaný podtlakem.
Ale tak ze to ma OBD2 samozrejme vim a jak rikas, na vycteni zakladnich obecnych chyb staci bazmek za 250 kacek a torque na mobilu. Prave proto se ptam, protoze typicky pak svitiva...

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 8:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » čtv dub 13, 2017 7:20

Obrázek

Tak jediné co svítí po klíčku je tohle. Po nastartování vše zhasne.
Dnes si jedu zakoupit diagnostiku OBD2 https://www.alza.cz/hobby/mobilly-obd-i ... Gwod59QAZQ a zkusim přes telefon něco zjistit. Uvidíme jestli něco vyskočí.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Austin » čtv dub 13, 2017 7:39

Když to řešil brácha, něco podobného, chtěli mu měnit půl auta. (servis mumlal něco o 38 tis.)
Nalil do paliva Liqui Moly čistič spalovacího prostoru a vstřiků, vyjel nádrž, natankoval Vervu, vyjel nádrž a po natankování Vervy problémy zmizely.
Bylo to palivem. Ano Shell.
Je nutné vzít v úvahu fakt, že i dva litry špatného paliva zkazí celou nádrž, tj. je potřeba to vyjet do mrtě a natankovat ověřené palivo (Verva, OMV), tak se rozředí zbytek sraček a zase to vyjet do prázdné, znovu dotankovat a pak teprve je možné očekávat nějaký rozdíl.
http://www.liqui-moly.cz/prisady/prisady-do-benzinu

Obrázek
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 8:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » čtv dub 13, 2017 8:04

Austin: Že by to bylo až tak jednoduché?
Vezmem fakta. Auto při zkoušce před prodejem - jelo. Jelo i po prodeji...cca 15km k benzínové stanici MOL na D8 u Mělníka. Tam byla natankována plná nádrž. Po výjezdu ze stanice - konečná. Po projetí Prahou...jelo.Následující den - nejede. Filtr paliva výměna. Beze změny. Po zastavení při škubání se motor samovolně srovná po cca 5 minutách. Dnes dám zpět nádrž ve které není kapka benzínu a naleju 10 litrů Vervy.
Napadla mě ještě jedna věc. Mohlo dojít k přeplnění nádrže? Nebo-li mohlo problém způsobit velké množství paliva v nádrži? Auto plnou v CZ údajně asi nikdy nevidělo a vzhledem k výskytu problému po načerpání by to souvislost mít mohlo?
Ještě bych se chtěl zeptat jaký konkrétní přípravek od Liqui Moly tam brácha nalil? Jeden? Více?
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv dub 13, 2017 8:30

Plná nádrž je nesmysl....

Hele... vedle ikonky baterky napravo má před nastartováním svítit ikonka motoru (teď jsem zašel kouknout do mého ZRa). A nesvítí... tak tím opravdu někdo "vyřešil" indikaci problému. Tahle ikonka indikuje tzv. MIL, což mimo jiné je jakýkoli problém ovlivňující emise, tedy problém s lambdou, zapalováním, přípravou směsi. Takže jak říkám, připoj to na diagnostiku a budeš čučet, co tam vyskočí za chyby. Zajeď s tím do jakéhokoli servisu, ať ti chyby vyčtou. Konektor je zezadu za středovým panelem ze strany od pedálů výškově v úrovní zapalovače. A zjištění nahlaš bývalému majiteli a domluv se s ním na kompenzaci, protože jestli skutečně někdo odpojil kontrolku, tak to je vážné zamlčení závady.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2265
Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Austin » čtv dub 13, 2017 8:48

Plná nádrž není nesmysl Trundo, i výrobci jako BMW odsouhlasili že ví,
že auto s plnou nádrží, s dotankováváním do plné má menší spotřebu než auto kterému se cmrndá do prázdné za 300 pokaždé.
Toto zná spousta lidí, ale jiná spousta (zejména baby) si to nenechá vymluvit a cmrndá po 300 Kč.

Cukání je palivo a elektrika. Může to být ještě cívka svíčka víc mne nenapadá.

Liqui Moly používám od roku 1990 jen co šel koupit v Německu, a to jak Ventilsauber/Vergaserreiniger pro karburátorové motory tak Einspritzungsreiniger/Benzinsystempflege pro vstřikovací motory, pro čištění a údržbu vstřiků a celého palivového systému.
Určitě doporučím ten Injection Reiniger /Einspritzungsreiniger

Ví se houby jak dlouho auto stálo takže po vyčištění nádrže se leccos vyloučí a bude postupovat dopředu, může být přiucpané palivové potrubí a spousta dalších věcí.
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Trunda » čtv dub 13, 2017 8:59

Jasan, ale já to myslel tak, že plná nádrž u Roveru neznamená automaticky problém ;-)

Samozřejmě očista všeho, tedy jak palivové soustavy, olejové a pak i sání, to je základ. Ale shodneme se na tom, že mnohem jednodušší a z analytického pohledu nejlepší, je zajet na diagnostiku dřív, než se auto začne rozebírat ;-) Přeci jen tu už je řídící systém motoru relativně složitý, vyhodnocující sebemenší odchylky ve vstupech a chtě nechtě, diagnostika je potřebná a nutná věc.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Majkl
Příspěvky: 217
Registrován: čtv říj 04, 2007 8:50
Bydliště: Třemošnáááááááá

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od Majkl » čtv dub 13, 2017 9:47

Austin: Máš nějakou zkušenost s TEC 2000? Jedná se o přípravek na stejném principu. Nabízí mi ho kluk ke kterému dávám auto na servis. Má to prý odzkoušené a taky údajně skvělý výsledek.
Auto stálo údajně 1 rok. Poté ho pán opravil, najel cca 800km a pak šlo do prodeje.
_________________________________________________________
Rover 200__1.4i__1998--- už odpočívá / MG ZR 105

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od stilg » čtv dub 13, 2017 10:43

Trunda píše:Plná nádrž je nesmysl....

Hele... vedle ikonky baterky napravo má před nastartováním svítit ikonka motoru (teď jsem zašel kouknout do mého ZRa). A nesvítí... tak tím opravdu někdo "vyřešil" indikaci problému. Tahle ikonka indikuje tzv. MIL, což mimo jiné je jakýkoli problém ovlivňující emise, tedy problém s lambdou, zapalováním, přípravou směsi. Takže jak říkám, připoj to na diagnostiku a budeš čučet, co tam vyskočí za chyby. Zajeď s tím do jakéhokoli servisu, ať ti chyby vyčtou. Konektor je zezadu za středovým panelem ze strany od pedálů výškově v úrovní zapalovače. A zjištění nahlaš bývalému majiteli a domluv se s ním na kompenzaci, protože jestli skutečně někdo odpojil kontrolku, tak to je vážné zamlčení závady.
Presne na tohle jsem miril, ale nechtel svoje podezreni o vyndane zarovicce na panelu rikat nahlas. (Samozrejme mohla i prdnout, ale ta sance je ehem.,... a pokud tam v drzaku nebude zarovka nebo cely drzak, tak je to jasne ze to byl neci umysl maskovat.)


@Austin: S tim ze spatny benzin je to z meho pohledu trochu demonizace. Vylozene spatny benal zpusobujici pozorovatelne problemy povazuju spis za urban legend (samozrejme vyloucit nelze nic, ale...), a ze by 2 litry znehodnotili x litru benzinu taky neverim. Ted sem z toho stribrneho ZR co rozebiram vycucl 17 litru co tam bylo ~1.5 roku, a par litru dolil do sve polo prazdne nadrze, ze t opostupne nejak vyjezdim. Zase takova cita na benal Kcko nebude.
Osobne to spis tipuju, ze mel vliv hlavne ten Liqui Moly, nez nejaka verva. LM jhsem parkrat pouzil a tak nejak z nej mam taky dobrej pocit, ze patri mezi ty "spravne"firmy pro additivaci (ale i oleje, cistidla...). Nedaji se samozrejme cekat zazraky, ale ze to spravi spatne fungujici vstrik, pokud je jenom lehce zaneseny, tomu bych veril.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZR škubání motoru

Příspěvek od AnderN » čtv dub 13, 2017 11:13

stilg píše:... S tim ze spatny benzin je to z meho pohledu trochu demonizace. Vylozene spatny benal zpusobujici pozorovatelne problemy povazuju spis za urban legend (samozrejme vyloucit nelze nic, ale...), a ze by 2 litry znehodnotili x litru benzinu taky neverim...
No, máš nějaké zkušenosti, ale já už jsem se se špatným benzinem taky setkal. Nevím jaký poměr špatného do dobrého musíš narvat, aby se problémy projevily, ale konkrétně obyč natural 95 od Benziny mi v jednom autě nadělal nemalé protíže. Kamenem úrazu byla samozřejmě biosložka. Verva je asi krok správným směrem už kvůli tomu, že ve 100 oktanové verzi myslím biosložku nemají, nebo v menší míře, takže člověk pak nejede na mazut, až se ta potvora v nádrži separuje.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Odpovědět