So what.... now?

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 10:56

Pokracovani z Trundova vlakna, at mu to tam uplne nezapleveluju offtopicem.

Potkalo se to.
Pri startu asi skocil remen (nejakych 5-6 zubu odhadem). Netusim moc proc.

Mel jsem delsi dobu podezreni na selhavajici tesneni pod hlavou, ale ted po sundani mi prijde ze to asi ani nebylo tak hrozne, olej je cajk, zadna svetle hneda kase, chladici kapalina sice mizela, a hadam ze ji pomalu spaloval jeden valec, ale jinak chladici okruh a hadice cistej (myslel sem ze bude zaneseny. Jenom v expanzce bylo trochu oleje, ale zjevne ten unik oleje do chladiva byl hodne maly a jen to probublalo do expanzky a tam se postupne naakumulovalo do tenci vstvy na vrchu hladiny).

Odtazeno (opet) k nasim na lane.
Po nocni sichte jsem sundal hlavu. Ocesany vyfukovy ventily, nejake dalsi skody. Par mensich tukancu na hlave, jeden velky. jeden maly tukanec na pistu, jeden velky.

Otazka co dal. Tlaci mne cas. Zvazuju varianty od novych ventilu, pres novou hlavu, novy motor, po to to jednoduse odpiskat a vykaslat se na to.

Docela sem si o tom stavu povidal s par lidma z UK ZR komunity, vetsina tvrdi ze spodek bude cajk, maximalne trosku zbrousit ty hlavy pistu aby tam nebyly hrany a nasadit novou hlavu a cau. Par lidi tvrdi ze by melo byt i mozne jen vymenit ventily v hlave, ze ty sedla budou cajk, jen zkontrolovat voditka apod....

Pokud nekdo mate / vite o VVC hlave (Lenham treba?), ocenim PM s cenou. Neco jsem uz nasel, ale bud je to daleko, nebo nesmyslne drahe, prip. je to v jednani s nejistym vysledkem.

Zvazoval jsem i "hlouposti" typu tam hodit 1.4kovou hlavu (kterou by nemel byt problem lacine sehnat z jakekoliv rozbite 25ky. Co vim, 1.8 (88kw) a 1.4 (76kw) hlavy by mely byt identicke a lisi se spodek (silnejsi vlozky s mensim objemem), samo vvc hlava ma vetsi ventily a nejde na 1.4kove vlozky.
Takze 1.4 palice na vvc bloku by z toho defakto mela udelat 18k4f (1.8 120). Otazka je, co na to rekne ECU, kdyz nezapojim VVC mech...
Přílohy
20170916_040107.jpg
20170916_170550.jpg
20170916_170602.jpg
20170916_170759.jpg
20170916_170805.jpg
20170916_170813.jpg
20170916_170920.jpg

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 11:55

První otázka... to nemáš možnost ten motor, co jsi prodal, získat zpět?
Jinak co vím, tak tu J0hny by teoreticky měl mít na skladě jeden VVC motor. Protože dovoz z UK už bude dražší varianta. Začíná to být vzácné zboží.

Netroufám si radit co dál s tímhle motorem, ale nemyslím si, že by bylo dobré to opravovat tak, že se tam nechají nějaké vady s rizikem, že to způsobí opět smrt. K tomu ať se vyjádří zkušenější....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » pon zář 18, 2017 11:58

Zkusil bych zafixovat vložky nějakýma špalíkama + hlavovýma šroubama (aby nepovyjely) a nastavit horní úvratě 1.a.4. a pak 2.a3. válce a zkontrolovat, jestli není některý píst níže - tedy jestli se nepřiohla ojnice. U toho 2.válce, kde se zbytek ventilu propíchl sacím ventilem bych se ani nedivil. No a pokud ne, tak nová sada ventilů by měla stačit. Pokud není na sedlech žádné viditelné poškození - rýhy vrypy atd. A co zdvihátka a vačky? Nepopraskalo nic?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 13:20

Trunda píše:První otázka... to nemáš možnost ten motor, co jsi prodal, získat zpět?
Jinak co vím, tak tu J0hny by teoreticky měl mít na skladě jeden VVC motor. Protože dovoz z UK už bude dražší varianta. Začíná to být vzácné zboží.

Netroufám si radit co dál s tímhle motorem, ale nemyslím si, že by bylo dobré to opravovat tak, že se tam nechají nějaké vady s rizikem, že to způsobí opět smrt. K tomu ať se vyjádří zkušenější....
Co peklo schvati.... tohle bych neresil. Je pryc.

Jako nebudu delat komplet go motoru, to proste neni ted realna moznost.
Bud sezenu novou hlavu, nebo se rozhodnu ze opravdu staci zkontrolovat ze se hlava tvari ok a vymenim jen ventily.
Zkonrroluju spodek - musim si udelat clampy na vlozky, asi by mela stacit podlozka a kus trubky, zkusim zatocit klikou a zhodit hrany na tukancich na pistech.
A nebo muzu zkusit cely motor. Ale pokud by to bylo vic jak 10, 15 max tak je to konecna a zduxhnu to ze skaly.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 13:24

Hombre píše:Zkusil bych zafixovat vložky nějakýma špalíkama + hlavovýma šroubama (aby nepovyjely) a nastavit horní úvratě 1.a.4. a pak 2.a3. válce a zkontrolovat, jestli není některý píst níže - tedy jestli se nepřiohla ojnice. U toho 2.válce, kde se zbytek ventilu propíchl sacím ventilem bych se ani nedivil. No a pokud ne, tak nová sada ventilů by měla stačit. Pokud není na sedlech žádné viditelné poškození - rýhy vrypy atd. A co zdvihátka a vačky? Nepopraskalo nic?
Neco v tomti duchu mi rekli i britove. Trochu se toho bojim a radsi bych tam dal jinou hlavu celou, ale spodek kazdopadne musim zkouknout tak jako tak.

Ale aspon jsi dalsi clovek co rika, ze pokud neni nejake poskozeni na hlave jinde (voditka, zdvyhatka apod) melo by stacit vymenit ventily. (Resp pripadne poresit to dalsi poskozeni)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 13:33

No... a neměl bys to celé raději nechat na nějakém automechanikovi? Mimochodem to, že se ti to potkalo, to byl taky asi důsledek něčeho. Jen tak samo se to nestalo.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 13:46

Trunda píše:No... a neměl bys to celé raději nechat na nějakém automechanikovi? Mimochodem to, že se ti to potkalo, to byl taky asi důsledek něčeho. Jen tak samo se to nestalo.
"nejakem" je ta podstatna cast. Rad si necham poradit. Mne nic nenapada.

Sem lehounce alergickej na tyhle ne uplne konstruktivni rady. (Uz sem slysel i "nebylo by lepsi si koupit nove auto?" apod.)

Ano dusledek neceho. Ceho, to opravdu tezko rict a obavam se ze vse to budou vicemene jenom vice ci mene pravdepodobne hypotezy.
Preskocilo to pri startu. To se dle mechaniku kteri to videli muze stat. Remen nebyl stary, 4 roky, 40K, ale mohl byt lehce kontaminovany olejem protoze pod krytem trosku bordelu bylo, hadam gufera na vackach uz po tech 12ti letech proste neco pusti).

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 14:03

No jiná teorie je to, že jsi špatně napnul rozvoďák, když jsi si to v létě sám opravoval.
Nějakému mechanikovi - na výběr tu je X lidí. Samo že na počkání to nikdo neudělá.
A na druhou stranu... nemáš náhodou ještě CRXo? Nebo už i to je minulostí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 14:06

Jinak co se hypotez co se stalo a proc tyce.

Osobne se ted asi klanim k tomu, ze odesel hydrostel (ony postupne degraduji, to vime). Zustal pootevreny venil, ktery to ukleplo, pres talirek ventilu seto kouslo a remen skocil az v dusledku toho.

Tomu by nasvedcilo chovani par dni pred tim, kdy po prijeti a vychladnuti a naslednem startu bylo slyset citelne cvakani (jasne studeny VVCcko mi klapalo a znelo jako diesel dycky od te doby co jsem ho koupil, ale tady to bylo citelnejsi), ktere po nejake dobe zmizelo. To se stalo parkrat par dni predtim, ale nebyl cas to resit, moc mne nenapadalo co resit, a rikam, studeny to cvakalo dycky, a tim ze to odeznelo se to nezdalo absolutne urgentni.

Mozna je to samozrjeme blbost... Ive been wrong before.

Ale mrknu prave na hydrostely a treba najdu nejakej vylozene zlej... pokud by to bylo na valci, kde je nejvetsi mrda, tak tim spis.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: So what.... now?

Příspěvek od Hombre » pon zář 18, 2017 14:10

Tak jestli byl mastný, a třeba malinko volnější či změklý vlivem toho oleje, tak to je hotová věc, pak samozřejmě přeskočí na výfukovém kole, které je nejmíň obepnuté řememem.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 14:12

Trunda píše:No jiná teorie je to, že jsi špatně napnul rozvoďák, když jsi si to v létě sám opravoval.
Nějakému mechanikovi - na výběr tu je X lidí. Samo že na počkání to nikdo neudělá.
A na druhou stranu... nemáš náhodou ještě CRXo? Nebo už i to je minulostí.
To je sice mozna teorie a lhal bych kdyby rekl ze men to hned nenapadlo, ale sam ji nemam moc duvod verit.
Pred povolenim napinaku jsem si udelal dukladne znackyna jeho pozici a miry napnuti, a samotny remen se ani nesundaval z rozvodu poradne, na rolech zustal a jenom dole se rohodil a i tam jsem si znacil zuby remenu na zuby kola, abych mel uplnou jistotu ze to pujde stejne.

Navic odd te doby co jsemto delal uplynuli skoro 2 mesice a najeto 2000 km.

CRXo je projekt az budu mit dilnu. takze rozhodne neni pripraveno na to delat mesic, dva, dailinu.
Krom toho, kdyz sem ho kupoval melo tuningovy vyfuk, ktery se msui predelat aby proslo Emise/STK... Katik z ITR jsem uz koupil, ale 20ku za Invidiu jsem jeste nedal takze to nema STK.. takze ani kdybych chtel.

Co se X lidi tyce, ja opravdu uvitam nabidky, netusim koho konkretne ma smsl oslovovat. Ale raketu za to nedam, to proste neni rentabilni, a 2 mesice to taky trvat nemuze. A chapu ze s temahle pozadavkama je to az skoro sprosty nekoho otravovat.

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 14:16

Hombre píše:Tak jestli byl mastný, a třeba malinko volnější či změklý vlivem toho oleje, tak to je hotová věc, pak samozřejmě přeskočí na výfukovém kole, které je nejmíň obepnuté řememem.

Ono to s tou mastnotou se nezda nejak hrozne... to co rikas je pravda, ale hlavne ten stav byl takovy, ze vackova kola vzajemne byla casovana spravne, ale hnuta vuci kole na klice.

I proto se ted (byt to chce zkouknout ty hydrostely) spis klonim k tomu vyse.... ale jak rikam, je to jen muj odhad na zaklade neuplnych informaci.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 14:17

To s tím hydroštelem mi přijde jako nelogické. Hydroštel degraduje tak, že nedrží olej a tedy má menší výšku, než by měl mít a tím mezi ventilem a vačkou vzniká vůle - to je ono cvakání. A to, že se talířek takto ulomil to znamená, že proti ventilu byla pevná překážka, což může být jedině vačka.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: So what.... now?

Příspěvek od Trunda » pon zář 18, 2017 14:18

... hnutá vůči dolnímu kolečku... a dole řemenici jsi sundal? Není tam opět protočené kolečko?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: So what.... now?

Příspěvek od stilg » pon zář 18, 2017 14:26

Trunda píše:... hnutá vůči dolnímu kolečku... a dole řemenici jsi sundal? Není tam opět protočené kolečko?
Samozrejme, ze jsem nespolehal na znacku na remenici ale srovnaval to pres znacky na rovozdovem kole na klice. Remenice se nehnula, a sroub drzel jak das. musel sem bloknout setrvacnik a docela chvili to trapit razovym utahovakem (pisou 650 nm, tezko rict kolik ma doopravdy, ale silnejsi nez obyc pneumatika kolem 300nm mi rozhodne prijde), nez se ten vykosopevnostni thread locktide co jsem tam nacintal, urval.

Ad hydrostel ... obecne ano, cvaka jak kdyz jsou velke vule... ale co jsem cetl tak se muze stat ze i ztuhne (zacpani? Necistoty? nebo Tesneni pod vikem bylo na kasi a ten cerny material z plechu se trhal), a tim je vlastne vule prilis mala, a ventil i pootevreny.... a v kombinaci s vychladnutim motoru, ktery ty vule zmeni muze zustat ventil otevreny.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=443650
nebo
https://www.theturboforums.com/threads/ ... lp.367857/

Jak rikam, absolutne netusim zda je to relevantni ke Kcku, ale pripady na jich motorech zjevne existuji.

Jestli to muze pracknout jenom diky liskanci ... nevim taky se mi to nezda moc pravdepodobne.

Ale jak rikam so uto hypotezy, zkusim to poradne zkouknout a treba neco jeste vyjde na povrch.

Odpovědět