MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tyhle Hankooky.... no... Na ZRu jsem měl dvě sjeté + dvě Pirelli. Ty dva Hankooky jsem vyměnil na podzim a teď jsem obul další i místo těch Pirellek. Takže až teprve teď s nimi budu jezdit plně. Jsou to starší kousky datem výroby a myslím, že už se stejně ani nevyrábí, takže i tak bude asi liché je nějak veřejně hodnotit. Já je prostě chtěl zkusit, když už jsem s nimi přišel do styku. Je to sportovnější pneumatika a měla by mít lepší odvod vody a tak uvidím, jaká bude v praxi.
Ať tak nebo tak, na konci sezóny typuji, že bude po nich Přeci jen samosvorný diferenciál si na pneumatikách fakt pochutnává
Ať tak nebo tak, na konci sezóny typuji, že bude po nich Přeci jen samosvorný diferenciál si na pneumatikách fakt pochutnává
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
cca 170.000 km
Přípravy na MiniRaceDay jsou i přes časovou tíseň v plném proudu. Vyměněn olej (opět Millers Nanodrive) a vyměněny oba klínové řemeny. Moje první osobní zkušenost s automatickými kladkami (vždy jsem měl manuální) a je to luxus. Jen tedy kdybych to nemusel páchat dvakrát, protože jsem koupil špatnou délku řemene k altíku. Ale s manuálními kladkami bych byl násobně sprostější , protože kvůli tomuhle řemenu musí jít dolů i ten k posilovači...
Trošku jsem uvolnil kardan na řazení, který se po zahřátí od výfuku zdál tužší.
Z origo filtrboxu jsem vyhodil původní šnorchl a musím koupit nějakou flexi hadici a napojit to nějak lépe na studený vzduch.
Musím přemontovat sportovní pásy z Kupéčka.
Vyhodit zadní sedačky.
Namontovat průchozí střední díl výfuku, ať konkurenci trošku postraším zvukem WRC
Snížení podvozku asi nedávám. Jo a samo se mi vyřešilo potřebné odpojení ABS, protože čidlo opět ztratilo kontakt
Přípravy na MiniRaceDay jsou i přes časovou tíseň v plném proudu. Vyměněn olej (opět Millers Nanodrive) a vyměněny oba klínové řemeny. Moje první osobní zkušenost s automatickými kladkami (vždy jsem měl manuální) a je to luxus. Jen tedy kdybych to nemusel páchat dvakrát, protože jsem koupil špatnou délku řemene k altíku. Ale s manuálními kladkami bych byl násobně sprostější , protože kvůli tomuhle řemenu musí jít dolů i ten k posilovači...
Trošku jsem uvolnil kardan na řazení, který se po zahřátí od výfuku zdál tužší.
Z origo filtrboxu jsem vyhodil původní šnorchl a musím koupit nějakou flexi hadici a napojit to nějak lépe na studený vzduch.
Musím přemontovat sportovní pásy z Kupéčka.
Vyhodit zadní sedačky.
Namontovat průchozí střední díl výfuku, ať konkurenci trošku postraším zvukem WRC
Snížení podvozku asi nedávám. Jo a samo se mi vyřešilo potřebné odpojení ABS, protože čidlo opět ztratilo kontakt
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak MiniRaceDay auto přežilo bez větší úhony, až na trošku zdola podrážděný nárazník od toho, jak jsem se tam po ulítlém zadku proletěl do valu
Foto: VKphoto.cz
Postřehy...
Motor/výkon... kupodivu musím uznat, že výměna origo katu za sportovní (jakýsi noname, s menšími vstupy, než je origo přívodní trubka), dává motoru lepší odezvu. Po výměně zpět je reálně cítit jakoby horší odezva na plyn a motoru se moc nechce do otáček. S tím, že mám mírné podezření, že tam mám jednotku, která prošla nějakým remapem a tím by to pak dávalo smysl, protože jinak je změřeno, že standardní mapa si s průchozím katem nerozumí. Jinak výměna středového tlumiče za průchozí trubku mělo spíš jen akustický efekt (ale jo, to prásknutí do výfuku po ubrání plynu bylo návykové a cítil jsem se jak malej Jarin ). Chce to vychytat chladnější sání a pak to má výkonnostně velice slušný potenciál. Rozhodně jsem na okruhu neždímal maximum, co by to dalo.
Brzdy... katastrofa. Až když jsem je nechal vychladnou po té, co byly úplně uvařené a marné, tak začaly být trošku zodpovědnější. Ale ve srovnání s Kupéčkem, které je mírně těžší, ale brzdy krom materiálu stejné, to bylo k pláči. Už NIKDY, nikdy nekupovat sadu ATE kotouče + desky. Kotouče jsou v poho, ale desky prostě neumí. Už je to podruhé, co jsem se s touto kombinací spálil. Při závodu chabý nástup a nečitelnost brzdného výkonu. V důsledku toho jsem nebyl na brzdách tak odvážný a zbytečně pro jistotu brzdil dřív, protože se mi fakt stalo, že jsem tam jednu šikanu projel rovně. Do příště musím najít jiné desky. Taky mi chyběla možnost si nastavit výkon na zadní brzdy, které brzdily lépe (jiný materiál), ale s tím u auta do běžné provozu nic nezmůžu To se spraví snad tím, že bude předek výkonnější.
Podvozek... no, skoro taky katastrofa. Jako ano - netuším jak reálně funkční tam jsou tlumiče, se kterýma jsem to auto koupil. Ale proti Kupéčku i s origo podvozkem to byla fakt marnost. V první řadě výška, kdy ty náklony auta už byly za hranou odklonů kol a hlavně tím zhoršená reakční doba auta při změně směru. Tedy než se to za zatáčkou postavilo na čtyři, tak to trvalo děsně dlouho. Zadní nápravu jsem musel ve finále zatížit jedním kolem do rezervy, ale sneslo by to i víc. Takže to chce.... snížit, ztužit (nastavitelný tlumič asi vykompenzuje jinak možné ztužení zadní nápravy přídavným stabilizátorem, který se dokonce i v originálu na některá RFa montoval) a hlavně - u takového okruhu s prudkými vracečkami jednoznačně, zvětšit odklony. Takže dozadu koupit odklonové podložky a přední odklon se zvětší snížením. Tohle musím do příště poladit, s tím se tam vrátím a jestli aspoň mírně nejlepší čas, který mám s Kupéčkem, tak ZRo poletí do šrotu
Pneu.... semislic jakš takš, středně tvrdý slick vůbec. Teplota byla taková příjemná pro lidi, ale nedostatečná pro to, aby se slick zahřál. Vrátil jsem se nakonec k semislicku a s tím jsem odjezdil celý závod. Ty slicky už mají léta, taky cosi najezdily, skladovaly se všelijak a tak asi i ten materiál už bude špatný. Prostě jsou na vyhození. Tak zvážím na příští rok koupi nějakého 15" sliku v měkčím provedení. Hlavně na zadní nápravu, kde je RFo fakt lehké a proti Kupéčku jsou slabě zatížené a nejsou schopné se zahřát. Semislicky (Federaly) byly v poho ve smyslu, že to je taková pneumatika pro "děti" Fungovaly nějak pořád, ale na druhou stranu mají daleko k výkonu, který dává hezky zahřátý a lepivý slick. Ve vracečkách se hrnuly až příliš ochotně bokem.
VÝSLEDEK v porovnání:
Nejlepší závodní čas s Kupéčkem - 2016 - 2:01,757 - snížený podvozek, převodovka MG ZR 160 + samosvor, brzdy MG ZR 160, málo zahřátý slick
2015 - 2:05,774 - podvozek standard, delší převodovka z VI, brzdy MG ZR 160, dobře zahřátý slick
Nejlepší závodní čas s MG ZR 160 - 2018 - 2:03,965 - podvozek standard, lehký setrvačník, převodovka MG ZR 160 + samosvor, brzdy MG ZR 160 (materál ATE), semislick Federal
Technická komplikace byla jen jedna a to, že mi při poslední jízdě začalo při plném kotliku drobně vynechávat asi zapalování, protože to jakoby prostřelovalo do výfuku. Na videích (snad časem zpracuji) je to mírně slyšet (připomíná mí to jakoby blbej předstih u karbecového motoru ). Poslední dobou to takto nesleduji (jak auto vychládlo, tak to zmizelo), ale sleduji nepříjemné zaškubnutí při prudším rozjezdu z hodně nízkých otáček. Dignostika vyčetla následující, což dle diskuzí vypadá opravdu na detekci nezápalu (misfiru)... ano, ABS mám nefukční, což se na okruhu celkem i hodí Musím kouknout na svíčky, pravda, jeden zapalovací kablík je jakýsi omotaný izolačkou.....
Confirmed Trouble Codes
-P1590: Neutral position switch circuit high input (Powertrain, Subaru)
-P0501: Vehicle Speed Sensor "A" Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)
Pending Trouble Codes
-P1590: Neutral position switch circuit high input (Powertrain, Subaru)
-P0501: Vehicle Speed Sensor "A" Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)
Permanent Trouble Codes
-none
Freeze Frame
-P1590: ISO/SAE Reserved (Powertrain, Generic)
-Fuel system status: Fuel system A: Closed loop (1)
-Fuel system status: Fuel system B: NA
-Calculated engine load: 34.5 %
-Engine Coolant Temperature: 82 °C
-Short Term Fuel Trim - Bank 1: -0.8 %
-Long Term Fuel Trim - Bank 1: -11.7 %
-Intake Manifold Absolute Pressure: 67.0 kPa
-Engine RPM: 3103 RPM
-Vehicle Speed Sensor: 0 km/h
Foto: VKphoto.cz
Postřehy...
Motor/výkon... kupodivu musím uznat, že výměna origo katu za sportovní (jakýsi noname, s menšími vstupy, než je origo přívodní trubka), dává motoru lepší odezvu. Po výměně zpět je reálně cítit jakoby horší odezva na plyn a motoru se moc nechce do otáček. S tím, že mám mírné podezření, že tam mám jednotku, která prošla nějakým remapem a tím by to pak dávalo smysl, protože jinak je změřeno, že standardní mapa si s průchozím katem nerozumí. Jinak výměna středového tlumiče za průchozí trubku mělo spíš jen akustický efekt (ale jo, to prásknutí do výfuku po ubrání plynu bylo návykové a cítil jsem se jak malej Jarin ). Chce to vychytat chladnější sání a pak to má výkonnostně velice slušný potenciál. Rozhodně jsem na okruhu neždímal maximum, co by to dalo.
Brzdy... katastrofa. Až když jsem je nechal vychladnou po té, co byly úplně uvařené a marné, tak začaly být trošku zodpovědnější. Ale ve srovnání s Kupéčkem, které je mírně těžší, ale brzdy krom materiálu stejné, to bylo k pláči. Už NIKDY, nikdy nekupovat sadu ATE kotouče + desky. Kotouče jsou v poho, ale desky prostě neumí. Už je to podruhé, co jsem se s touto kombinací spálil. Při závodu chabý nástup a nečitelnost brzdného výkonu. V důsledku toho jsem nebyl na brzdách tak odvážný a zbytečně pro jistotu brzdil dřív, protože se mi fakt stalo, že jsem tam jednu šikanu projel rovně. Do příště musím najít jiné desky. Taky mi chyběla možnost si nastavit výkon na zadní brzdy, které brzdily lépe (jiný materiál), ale s tím u auta do běžné provozu nic nezmůžu To se spraví snad tím, že bude předek výkonnější.
Podvozek... no, skoro taky katastrofa. Jako ano - netuším jak reálně funkční tam jsou tlumiče, se kterýma jsem to auto koupil. Ale proti Kupéčku i s origo podvozkem to byla fakt marnost. V první řadě výška, kdy ty náklony auta už byly za hranou odklonů kol a hlavně tím zhoršená reakční doba auta při změně směru. Tedy než se to za zatáčkou postavilo na čtyři, tak to trvalo děsně dlouho. Zadní nápravu jsem musel ve finále zatížit jedním kolem do rezervy, ale sneslo by to i víc. Takže to chce.... snížit, ztužit (nastavitelný tlumič asi vykompenzuje jinak možné ztužení zadní nápravy přídavným stabilizátorem, který se dokonce i v originálu na některá RFa montoval) a hlavně - u takového okruhu s prudkými vracečkami jednoznačně, zvětšit odklony. Takže dozadu koupit odklonové podložky a přední odklon se zvětší snížením. Tohle musím do příště poladit, s tím se tam vrátím a jestli aspoň mírně nejlepší čas, který mám s Kupéčkem, tak ZRo poletí do šrotu
Pneu.... semislic jakš takš, středně tvrdý slick vůbec. Teplota byla taková příjemná pro lidi, ale nedostatečná pro to, aby se slick zahřál. Vrátil jsem se nakonec k semislicku a s tím jsem odjezdil celý závod. Ty slicky už mají léta, taky cosi najezdily, skladovaly se všelijak a tak asi i ten materiál už bude špatný. Prostě jsou na vyhození. Tak zvážím na příští rok koupi nějakého 15" sliku v měkčím provedení. Hlavně na zadní nápravu, kde je RFo fakt lehké a proti Kupéčku jsou slabě zatížené a nejsou schopné se zahřát. Semislicky (Federaly) byly v poho ve smyslu, že to je taková pneumatika pro "děti" Fungovaly nějak pořád, ale na druhou stranu mají daleko k výkonu, který dává hezky zahřátý a lepivý slick. Ve vracečkách se hrnuly až příliš ochotně bokem.
VÝSLEDEK v porovnání:
Nejlepší závodní čas s Kupéčkem - 2016 - 2:01,757 - snížený podvozek, převodovka MG ZR 160 + samosvor, brzdy MG ZR 160, málo zahřátý slick
2015 - 2:05,774 - podvozek standard, delší převodovka z VI, brzdy MG ZR 160, dobře zahřátý slick
Nejlepší závodní čas s MG ZR 160 - 2018 - 2:03,965 - podvozek standard, lehký setrvačník, převodovka MG ZR 160 + samosvor, brzdy MG ZR 160 (materál ATE), semislick Federal
Technická komplikace byla jen jedna a to, že mi při poslední jízdě začalo při plném kotliku drobně vynechávat asi zapalování, protože to jakoby prostřelovalo do výfuku. Na videích (snad časem zpracuji) je to mírně slyšet (připomíná mí to jakoby blbej předstih u karbecového motoru ). Poslední dobou to takto nesleduji (jak auto vychládlo, tak to zmizelo), ale sleduji nepříjemné zaškubnutí při prudším rozjezdu z hodně nízkých otáček. Dignostika vyčetla následující, což dle diskuzí vypadá opravdu na detekci nezápalu (misfiru)... ano, ABS mám nefukční, což se na okruhu celkem i hodí Musím kouknout na svíčky, pravda, jeden zapalovací kablík je jakýsi omotaný izolačkou.....
Confirmed Trouble Codes
-P1590: Neutral position switch circuit high input (Powertrain, Subaru)
-P0501: Vehicle Speed Sensor "A" Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)
Pending Trouble Codes
-P1590: Neutral position switch circuit high input (Powertrain, Subaru)
-P0501: Vehicle Speed Sensor "A" Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)
Permanent Trouble Codes
-none
Freeze Frame
-P1590: ISO/SAE Reserved (Powertrain, Generic)
-Fuel system status: Fuel system A: Closed loop (1)
-Fuel system status: Fuel system B: NA
-Calculated engine load: 34.5 %
-Engine Coolant Temperature: 82 °C
-Short Term Fuel Trim - Bank 1: -0.8 %
-Long Term Fuel Trim - Bank 1: -11.7 %
-Intake Manifold Absolute Pressure: 67.0 kPa
-Engine RPM: 3103 RPM
-Vehicle Speed Sensor: 0 km/h
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Parádní postřehy, ale hele, ten technický problém, kdy začalo vynechávat zapalování se mi stal taky a to při dragu v Milovicích. Př 3st. rychlosti a plném knedlu to najednou jakoby ztrácelo tah a střílelo to do výfuku, ale po lehkém uvolnění plynu a znovu sešlápnutí to jelo dál v pohodě. Zatím jsem nepřišel na to, proč to dělá.
Druhá věc, myslel jsem, že už máš snížený podvozek (tlumiče, péra). Jak koukám, tak ten originál podvozek asi moc dobré reakce na povrch nemá. Tož asi si tedy nechám ty snížený
A poslední dotaz. Řešil jsi už tedy nějak ten intake air box? Jako to tepelné odstínění od motoru? Chtěl bych vědět, jaký to bude mít účinek. A potom bych rád, kdybys mi poradil jak s tím stabilizátorem na zadní nápravu, protože ta je opravdu katastrofální i v běžném svižnějším provozu.
Jinak postřehy super Zrovna dneska jsem si vyzvedl kotouče, v pátek by jsme to měli namontovat i s destičkama tak dám pak vědět, jak to brzdí, pokud tam jsou jiné destičky (ty Mintex samozřejmě).
Druhá věc, myslel jsem, že už máš snížený podvozek (tlumiče, péra). Jak koukám, tak ten originál podvozek asi moc dobré reakce na povrch nemá. Tož asi si tedy nechám ty snížený
A poslední dotaz. Řešil jsi už tedy nějak ten intake air box? Jako to tepelné odstínění od motoru? Chtěl bych vědět, jaký to bude mít účinek. A potom bych rád, kdybys mi poradil jak s tím stabilizátorem na zadní nápravu, protože ta je opravdu katastrofální i v běžném svižnějším provozu.
Jinak postřehy super Zrovna dneska jsem si vyzvedl kotouče, v pátek by jsme to měli namontovat i s destičkama tak dám pak vědět, jak to brzdí, pokud tam jsou jiné destičky (ty Mintex samozřejmě).
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Podvozek je komplet sériový, jen mám vpředu poyuretanové tuhé puky v uložení podélných tyčí. Výška na místních polňačkách je v poho, ale tuhost je vyšší hlavně na zadní nápravě. Na okruhu je to prostě o jiných prioritách, tedy nelze zároveň vyhovět obojímu. Proto jsem rozhodut jít do celostavitelných GAZů.
Zadní stabík se dával údajně pouze na R200, kde zadní náprava měla menší tuhost v krutu, než na R25. Dával se na SDi, teoreticky na BRM a na VIčko, ale asi taky ještě záleželo na trhu. Já ho na VIčku neměl. Problém je v tom, že většinou nejde nedestruktivně demontovat, protože má ohnilé závity na koncích.
Nějakou dobu to vyráběla jedna firmička v UK, ale už to nemají v nabídce - http://forums.mg-rover.org/mg-zr-rover- ... ar-724721/ . Přestalo to být zajímavé proto, že ZRo v krutu je tuhé dost a v jakémsi srovnávacím testu kdosi na okruhovém ZRu zhodnotil, že je to lepší mít bez stabilizátoru a mít flexibilnější možnost podvozek naladit stavitelnými tlumiči. Což je logické.
To sání jsem zatím víc neřešil. Výhledově netuším, kdy se k tomu dostanu, protože toho mám nějak moc, ZRo čeká v srpnu STK a do podzimu musím křísit Labuť.
Zadní stabík se dával údajně pouze na R200, kde zadní náprava měla menší tuhost v krutu, než na R25. Dával se na SDi, teoreticky na BRM a na VIčko, ale asi taky ještě záleželo na trhu. Já ho na VIčku neměl. Problém je v tom, že většinou nejde nedestruktivně demontovat, protože má ohnilé závity na koncích.
Nějakou dobu to vyráběla jedna firmička v UK, ale už to nemají v nabídce - http://forums.mg-rover.org/mg-zr-rover- ... ar-724721/ . Přestalo to být zajímavé proto, že ZRo v krutu je tuhé dost a v jakémsi srovnávacím testu kdosi na okruhovém ZRu zhodnotil, že je to lepší mít bez stabilizátoru a mít flexibilnější možnost podvozek naladit stavitelnými tlumiči. Což je logické.
To sání jsem zatím víc neřešil. Výhledově netuším, kdy se k tomu dostanu, protože toho mám nějak moc, ZRo čeká v srpnu STK a do podzimu musím křísit Labuť.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Ja mam sani tohle, carbonovy valec ve kterym je pomerne velka sportovni vlozka, a trubka dolu za predni spodni mrizku narazniku... kousicek plechu jsem odrizl dremelem. (Ta zluta papirova paska na konci saci trubky tam byla jen pri instalaci abych zbytecne nedral ten plast)
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
No, neřešili jsme ani tak box, jako spíš tepelné odstínění sání, což se jeví jako mnohem zásadnější faktor ovlivňující výkon, než filtr samotný. Do origo boxu se dá sportovní vložka a místo šnorchlu se navede přívod flexi trubkou. Ale dle měření čerstvost vzduchu nedělá tolik, jako to, jak se ten vzduch ohřeje mezi nasátím a motorem .
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Jo tydle vidle...
No vlozka airboxu dela v podstate jenom "dobrej pocit".
Co se intake manifoldu tyce, osobne si nemyslim, ze by to hralo nejakou vetsi roli. To mnozstvi vzduchu, ktere ten motor v otackach zpapa je imho natolik velke, ze ty vnitrni plochy s kterymi ten vzduch prichazi do kontaktu podle mne moc teple nebudou.
Mit tu jeste ten plonkovni manifold, tak zkusim mozna vrtnout dirku a vesroubovat tam teplomer, at ma clovek predstavu o teplote vzduchu vstupujiciho do hlavy.
Tady jedine co ma smysl je fakt nejaky izolacni / tesnici prvek mezi hlavou a manifoldem aby teda nedochazelo k prenosu tepla vodivosti kovu... salani od motoru je imho uplna drobnost.
No vlozka airboxu dela v podstate jenom "dobrej pocit".
Co se intake manifoldu tyce, osobne si nemyslim, ze by to hralo nejakou vetsi roli. To mnozstvi vzduchu, ktere ten motor v otackach zpapa je imho natolik velke, ze ty vnitrni plochy s kterymi ten vzduch prichazi do kontaktu podle mne moc teple nebudou.
Mit tu jeste ten plonkovni manifold, tak zkusim mozna vrtnout dirku a vesroubovat tam teplomer, at ma clovek predstavu o teplote vzduchu vstupujiciho do hlavy.
Tady jedine co ma smysl je fakt nejaky izolacni / tesnici prvek mezi hlavou a manifoldem aby teda nedochazelo k prenosu tepla vodivosti kovu... salani od motoru je imho uplna drobnost.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
No měřit to můžeš přímo přes diagnostiku online. A ze svého testu jsem vypozoroval, že ta teplota na čidle je téměř stejná, ať saju vzduch otevřeným filtrem, nebo trubkou do nárazníku. Je pravda, že jsem to neměřil v době, kdy byla venkovní teplota výrazně nižší. Nicméně z toho plyne to, že skutečně to ohřátí v sání je nezanedbatelně velké. Už třeba proto, že teplota mírně klesla až po té, co jsem jel delší dobu delší úsek s více otevřenou klapkou a sání, potažmo motorový prostor se proudícím vzduchem trošku vychladilo.
Vim z mnoha diskuzí napříč různými značkami, ale i z osobní konzultací s lidmi, kteří závodní auta staví, že řešení zbytečného zahřívání sacího traktu je dost zásadní a ovlivňuje to opravdu hodně (bavíme se o atmosferickém motoru). Nejvíc řeší izolační podložka a izolace od sálavého tepla už je jen třešnička.
Jo, další fakt je to, že i to tepelné čidlo na sání je chudák ovlivněno tím, že je umístěno v těle, které je ohříváno přenosem tepla. Viděl jsem už i taková extrémistická řešení, kdy si snažili i to čidlo tepelně izolovat, aby dávalo reálnější hodnoty. Na druhou stranu, obvod zpracovávající teplotu z čidla bude mít schválně nějaké zpoždění, respektive bude teplotu nějak průměrovat v rámci nějakého časového úseku, což ale bohužel znemožňuje zohlednit fakt, že při nárazovém zvýšení výkonu, je reálná teplota rychle proudícího velkého množství vzduchu menší, než jakou detekuje čidlo. Ano, to by se dalo vysledovat samostatně udělaným měřením.
Když bylo čidlo na prvním parohu, tak se předělávalo za filtr. Tak jsem to měl udělané na Kupéčku (rozhodně to negenerovalo citelný rozdíl). Na ZRu už mám čidlo v rámci MAP čidla, ale původně to tam bylo taky na parohu a tak tam mám vyvedený drátek a klidně pokusně tam můžu pro porovnání namontovat filtr s čidlem z Kupéčka, dát tam přepínač a zkusit diagnostikou sledovat chování teploty v jednom a druhém případě.
Vim z mnoha diskuzí napříč různými značkami, ale i z osobní konzultací s lidmi, kteří závodní auta staví, že řešení zbytečného zahřívání sacího traktu je dost zásadní a ovlivňuje to opravdu hodně (bavíme se o atmosferickém motoru). Nejvíc řeší izolační podložka a izolace od sálavého tepla už je jen třešnička.
Jo, další fakt je to, že i to tepelné čidlo na sání je chudák ovlivněno tím, že je umístěno v těle, které je ohříváno přenosem tepla. Viděl jsem už i taková extrémistická řešení, kdy si snažili i to čidlo tepelně izolovat, aby dávalo reálnější hodnoty. Na druhou stranu, obvod zpracovávající teplotu z čidla bude mít schválně nějaké zpoždění, respektive bude teplotu nějak průměrovat v rámci nějakého časového úseku, což ale bohužel znemožňuje zohlednit fakt, že při nárazovém zvýšení výkonu, je reálná teplota rychle proudícího velkého množství vzduchu menší, než jakou detekuje čidlo. Ano, to by se dalo vysledovat samostatně udělaným měřením.
Když bylo čidlo na prvním parohu, tak se předělávalo za filtr. Tak jsem to měl udělané na Kupéčku (rozhodně to negenerovalo citelný rozdíl). Na ZRu už mám čidlo v rámci MAP čidla, ale původně to tam bylo taky na parohu a tak tam mám vyvedený drátek a klidně pokusně tam můžu pro porovnání namontovat filtr s čidlem z Kupéčka, dát tam přepínač a zkusit diagnostikou sledovat chování teploty v jednom a druhém případě.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak jsem dnes po dvou letech provozu vyměnil lanovody ručky. Jedna strana se v zimě zadírala, tak jsem ji měl natvrdo zaaretovanou a odpojenou, aby fungovala aspoň jedna strana. Samozřejmě že šrouby zarezlý, takže na jedné straně dva urvané. Namontovat to je drbačka pitomá, kor na heveru. Ale je to tam, brzdí to....
Předevčírem jsem opravil nefunkční ABS - byl štípnutý kablík k přednímu levému čidlu. Naštěstí bylo poznat kde, tak jsem to tam rozřízl a spájel zpět dohromady. ABS už funguje jak má.
Takže hurá zítra po cestě na sraz ZRo vyklopíme u Lenhama a budeme se klepat, že STK proběhne bez komplikací
Předevčírem jsem opravil nefunkční ABS - byl štípnutý kablík k přednímu levému čidlu. Naštěstí bylo poznat kde, tak jsem to tam rozřízl a spájel zpět dohromady. ABS už funguje jak má.
Takže hurá zítra po cestě na sraz ZRo vyklopíme u Lenhama a budeme se klepat, že STK proběhne bez komplikací
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Zátiší u Loukovských nádrží Čepro... snad se to obejde bez tragedie....
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
jsem si říkal jestli to semka dáš
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Viděl jsem to už z patra v práci v Přerově, u Bystřice byly vidět i plameny a tu v Loukově u hřiště už jen takto kouř. A od nás pak večer takovéto panorama....
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
houkaly sireny i u nas
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Myslím že když jde o čepro, tak houkali i v Brně
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND