Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » čtv říj 18, 2018 13:41

No, Micho, zajímavá úvaha, ale navazuji....
Ok, říkáš tedy jinak že ten systém odvětrání je špatně navržený. To by ale znamenalo, že to tolik háže už od výroby. Proč to tedy ale tobě přestalo tolik házet olej do sání?

Ano, teoreticky bych tím odlučovačem mohl ověřit míru toho, kolik to opravdu háže oleje do sání. Na druhou stranu co je jisté, tak to, že se tím rozladí nějak nastavený rezonanční systém a tedy to, co se chytne do odlučovače bude jiné množství, než jaké to háže bez něj. Sice dobrá, mohlo by to mít výsledek takový, že to nebude odchytávat nic, nebo malinko a v sání se přestane olej objevovat. Jenže začal bych mít obavu z toho, že to je důsledek rozladění systému, což může způsobovat špatné vyrovnávání tlaků a tedy zhoršenou funkčnost motoru. Ale ano, budiž, pak by mohlo být zajímavé sledovat celkovou spotřebu oleje.

Zkusit by se to asi mělo.

Je tu ještě varianta vyhodit přefuk bokem sání tak, aby do sání olej jít nemohl. A pak sledovat, jestli to po nastartování čudí. Pokud by se na tom nic nezměnilo, pak by to byly jasně gufera na ventilech.

Do háje, ale kdo má čas s tím takto laborovat? :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » čtv říj 18, 2018 14:58

Tak samozřejmě, že se to házení do sání zhoršuje, když se zmenšuje těsnost motoru (když přestanou těsnit kroužky a tlačí to do uložení kliky atd). Když to tak vemu tak mám spotřebu půlku rysky na 8000km což je dejme tomu něco přes půl litru = skoro deci na 1000km. Taky se to podstatně zlepšilo po výměně filtru za bavlněný a výměně té plastové nasávací hubice za kratší trubku bez restrikcí = motor má možnost víc si cucnout od filtru a netahá tolik z přefuků.
Přefuky bych na volno nedával smrdí to pak a navíc jde výkon dolů (pro lepší výkon je vždycky potřeba trošku vzduchu tahat z hlav, navíc to snižuje emise). A že by se rozhodil systém odvětrávání? Ale kde že, pro motor je hlavní, že nějaké odvětrávání existuje, kolik a jak už mu je více méně jedno, KV6 není vysokootáčková potvora co by točila 10000+ RPM, kde by se už muselo se vším počítat trošku víc.
Když se tak zamyslím, je vůbec na KV6 někdo odvětrávání klikové skříně? Protože pokud ne, tak je jasný, že se všechno tlačí přes hlavy pryč...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od michal.lom » čtv říj 18, 2018 15:21

Už jsem to tady někde psal, asi u mýho auta. To odvětrávání má fungovat tak, že silnější trubkou, která je zapojená do sání mezi filtr a klapku, si má motor vzduch nasávat, a tou slabší co jde přímo do sání za klapku ho má zase z motoru vysávat. Myslím že u tý slabý trubky je na výstupu z hlavy dirka cca 1mm v průměru, tak by mně zajímalo, kolik toho tudy odejde. U mýho motoru jde tou silnější z motoru vzduch docela silným proudem. Ale za to asi můžou pístní kroužky... A když jsem blbnul s lapačem oleje (už jsem to vzdal) tak se mi hadičkou se slabším pruřezem povedlo vyrazit tu zátku na vačce a hned byl podvozek ošetřenej proti korozi msm:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Trunda » čtv říj 18, 2018 15:39

Ten bavlněný filtr má logiku a je to jednoduché na vyzkoušení. Stejně jsem o něm uvažoval, tak do toho asi půjdu. Šnorchl se dá vyřešit taky snadno. Tak tohle by asi za pokus stálo.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » čtv říj 18, 2018 16:07

Tohle by jsme měli a teď z jinýho soudku, jak mám otevřít kapotu, když se utrhlo lanko? :roll: Podotýkám, že v levým podběhu jsem se už hrabal a tu škatuli s lankama nenahmatal...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od michal.lom » čtv říj 18, 2018 16:26

Aby se ti to líp hledalo: možná si budeš muset nadvakrát zlomit ruku.
IMG_7486.JPG
Pod tou pojistkovkou je už jen plastovej podběh, teda jestli tudy nevede sání... já ho tam nemám
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Pítrs » čtv říj 18, 2018 18:12

Tohle je k ničemu?
viewtopic.php?f=43&t=8200
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » čtv říj 18, 2018 22:11

díky za foto a návod, nějak jsem ho přehlídl list: no doufám, že se mi to nějak povede vyhaknout protože tu plastovou pixlu mám pořádně přikurtovanou stahovacíma páskama...
Jinak ano normálně je v těch místech sání, ale taky ho tam naštěstí nemám
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Pítrs » sob říj 20, 2018 21:41

A ta spotřeba oleje je u KV6 stejně vysoká, i když se jezdí nenucený "relax", či jen tehdy, když se to často hodně vytáčí?
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od michal.lom » sob říj 20, 2018 21:44

Pítrs píše:
sob říj 20, 2018 21:41
A ta spotřeba oleje je u KV6 stejně vysoká, i když se jezdí nenucený "relax", či jen tehdy, když se to často hodně vytáčí?
Tak to třeba já netuším, protože mi "relax" nikdy dlouho nevydrží... drive:
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » sob říj 20, 2018 22:06

s KV6 někdo jezdí relax? msm: Ta symfonie 6 válců o 3 až 7 tisících otáčkách... chlat:
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od michal.lom » ned říj 21, 2018 7:52

Jak si dopad s tou kapotou?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » ned říj 21, 2018 8:02

Jak tam nemám trumpetu na sání tak pohoda :D já to lanko hledal vejš než bylo... nicméně otvírám jen přes podběh, budu must kouknout co se pokakalo až bude čas...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od Pítrs » ned říj 21, 2018 10:03

Chápu, ale 75/ZT nejsou moc závodní auta, to je vzhledem ke hmotnostem schassis spíš na relax, když to vezmu doslova....

Ale jestli to často vytáčíte až nadoraz, tak se té spotřebě oleje vůbec nedivím, to je u spalovacího motoru velmi častý jev.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: Djmicho - MG ZT 190 no.4596

Příspěvek od djmicho » ned říj 21, 2018 12:42

75 je plavební loď, ZT je jiný auto... ač sdílí spoustu věcí, tak podvozek a charakter auta je u ZT jinde. Ano není to ZS i když nemá do toho daleko car:: u 75 funguje podvozek tak, že čím víc se na něj tlačí tím víc ztrácí. U ZT funguje jinak, čím víc si člověk dovolí nadělat do kalhot tím líp funguje :lol: až jsem se divil jak jdou s předokolkou brát zatáčky bokem...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Odpovědět