MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » ned lis 11, 2018 17:31

Důvod jest zmíněn v jiném tématu. Anóbrž, chtíc zmenšit podtlak v sání, namontován jest byl tento filtr. Abych zjistil, jestli se tím zmenší spotřeba oleje a jeho nasávání z přefuků motoru do sání.
Jsme dneska jeli autem a děcka pořád hecovala, že chtějí formuli :-D
Nicméně mám z motoru divný pocit. VISy nehlásí chybu, ale motor mi přijde jakýsi jalový.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » ned lis 11, 2018 17:41

No asi jsi čekal výkon, odpovídající řevu, ne?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » ned lis 11, 2018 17:44

To taky :-D .....
Nevím, ale nezdá se mi to. Asi bych potřeboval půjčit VIS a zkusit to s jinými. By mě zajímalo kolik by se změřilo na brzdě výkonu. Asi bych si poplakal :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » ned lis 11, 2018 17:57

Si tam udělej ty Ledkový kontrolky, máš klid a jistotu...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Pítrs » pon lis 12, 2018 10:40

Něco málo výkonu a točivého momentu by to mohlo získat.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » pon lis 12, 2018 12:35

No, moc tomu filtru nefandím. Dokonce bych mírně byl skeptický i bavlněné vložce do standardního boxu. Protože koncepce variabilní délky sání je založena na konkrétním ladění rezonancí a ten filtr se na tom samozřejmě také podílí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od stilg » pon lis 12, 2018 15:23

A nebo taky kdyz ti pred trubkou kde to nasava prolitne cmelak, tak krmitama kridel ovlivni rezonance nasavaneho vzduchu a zebere ti aspon 2 kone a 3 poniky.

Zase tak moc bychto neprozival, ze by jina vlozka v oem airboxu mela neco zmenit (natoz tak, ze to clovek pozna). Heatsoak s otevrenym filtrem je baaaad, to jo.

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Pítrs » pon lis 12, 2018 19:43

Tak to jistě, ale přeci jen menší odpor je menší odpor.
Třeba něco poznáš při měření, v provozu asi ne-e.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » úte lis 13, 2018 20:31

Dnes jsem byl se ZT v práci a tedy musím říct, že ten filtr charakter motoru ovlivnil výrazně. V nízkých otáčkách je to krutě líné.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2059
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Pítrs » stř lis 14, 2018 7:46

Na druhou stranu se Ti třeba snížila spotřeba paliva :)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř lis 14, 2018 8:45

Tak to se nebojím :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » stř lis 14, 2018 23:46

Nechtěl jsem do jara nic psát a vůbec sem koukat, ale nedá mi to :lol: úbytek výkonu filtrem by byl leda v případě, že by bylo léto a cucalo by to teplý vzduch nebo, že by ten filtr byl mega nekvalitní, neprůchozí nebo špinavý... To že se s počítá s rezonancema sání je fakt, ale sání se bere od klapky po vstup do válců ;) co je před klapkou už do délky sání není počítáno, filtrbox a cesta ke klapce je navrhovaná pouze tak aby zde prošlo dostatečné množství vzduchu co motor potřebuje. Spíš bych dal do pucu ty VISy a koukl endoskopem do sání jestli nám klapičky nelítají navolno ;)
tady třeba doloženo měřením.... http://www.mazdaclub.cz/clanek/filtracn ... -vyznam-53
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv lis 15, 2018 0:10

No, nemáš tak úplně pravdu. Z fyzikálního hlediska principu fungování tzv. vlnění má na rezonanci vliv jakákoli překážka a tou je jakákoli restrikce. Tedy v momentě, kdy je klapka částečně otevřená, tak je to klapka. Ale tehdy, kdy je plně otevřená, pak je to dál sání, respektive filtr. Navíc proč by jinak měl filtr box rezonanční komory, různé tvarování atd.?
Filtr sice není zrovna čistý, ale že by byl zaprasený tak, že by naopak snižoval průchodnost, tak to si fakt nemyslím. Je to KN filtr, adekvátně velký objemu motoru. No a to, že je to zdechlejší se sportovním filtrem porovnávám proti stavu se standardním boxem. Tedy šumák v jakém stavu je VIS.
Tak to jen tak takové analytické upřesnění ;-)

Ale ano, filtr bych měl zkusit vyčistit, aby byl test relevantní ;-)

Jo a díky za odkaz. Hodí se mít konkrétní důkaz z měření. Byť to ale pořád neznamená to, že v případě jiného a jinak laděného motoru, navíc zaměřeného na práci s rezonancemi v sání, to nemůže mít opačný efekt. Respektive závěr toho měření není obecně uplatnitelný. Moc bych uvítal, kdyby někdo udělal takové měření na KV6 ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » čtv lis 15, 2018 0:17

Proč je trubka vroubkatá a u filtru hromada rezonančních nesmyslů? Říká se tomu hlukové emise msm: je to navržené tak aby to snížilo hluk sání do normovaných hodnot a potlačilo frekvence, které motor vyluzuje nejhlasitěji, nic víc nic míň :) ano nějaká rezonance projde přes klapku když je plně otevřená, ale v tu chvíli valí sání přestavěné na nejkratší trakt, protože krouťák dole = dlouhé sání, krouták nahoře = krátké sání a proto máme ty VIS nesmysly :) Ne nadarmo má motor nejlepší výkon s nataženou punčochou přes klapku :) nedávno jsem na to viděl pěkný test na nějaké americe, spousty různých filtrů a rozdíly byly i 40 koní...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv lis 15, 2018 0:23

Ano, snížení hlučnosti je samozřejmě také účelem, nicméně to není nic jiného, než práce s rezonancí a ve výsledku to opět ovlivňuje průtok. Hele, tak shoda v tom, že to vliv má, tu snad panuje :-) Ale nakolik a jak, to tu asi nevypočítáme, takže nezbude než to změřit. A nebo vyzkoušet. A to je to, co jsem udělal a z čeho zatím nevyplynulo velké přesvědčení o tom, že by otevřený sportovní filtr byla správná volba.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět