Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 151
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Feri » sob úno 02, 2019 15:05

Páni ja Vás zdravím, už dlhšiu dobu uvažujem že by som zmenil na zadnej náprave bubnové brzdy za kotúčové , zháňal som takú nápravu no bezvýsledne tak neviem či by sa to oplatilo nejak kupovať po súčiastkach a či by som aj zohnal všetko potrebné. Máte s tým niekto skúsenosti? Alebo by ste vedeli poradiť kde by som zohnal komplet zadnú nápravu s kotúčovou brzdou? Jedná sa mi viac menej o tie brzdy nápravnicu by som si chcel ponechať tu pôvodnú, myslím si že by to malo pasovať,alebo sa mýlim?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17114
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Trunda » sob úno 02, 2019 15:24

Ahoj Feri,
v první řadě otázka - co tě vede k tomu do takové změny jít? Já takovou výměnu dělal na XW Coupé, ale jen proto, že jsem musel kvůli přestavbě a kvůli výkonu. Ale upřímně, ty zadní kotoučové brzdy nejsou servisně a funkčně nějaká výhra. Jednak už velice těžko seženeš jeté třmeny, které budou mít funkční mechanismus ruční brzdy, repase stojí za nic a nové jsou drahé. Bubny údržbou nic nevyžadují, mechanicky se na nich nemá co kazit.

Jinak k té výměně:
GRID001065.png
Ano, rám nápravy #1 je shodný a musíš sehnat jen trn ložiska a vyměnit ho #6 -> #7. Ty šrouby jsou s torxem a jdou hodně špatně demontovat. Je na to potřeba silný pneumatický povolovák a někdy se to neobejde bez nahřívání.
Pak musíš sehnat třmeny, kotouče, ložiska a hadice. Samozřejmě i jiné lanovody ručky. Pokud nemáš ABS, tak to je o něco snazší. Teoreticky bys měl vyměnit i regulátor brzného tlaku.
Tedy.... je toho celkem dost a relativně by to šlo snadno spáchat tehdy, pokud bys měl komplet auto, z kterého to nejlépe vzít s celou nápravou. Po dílech bych se do toho nepouštěl.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 151
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Feri » sob úno 02, 2019 15:41

Pri poslednej STK som mal problém zo zadnou brzdou,prešiel som ale iba tak,tak ,preto som uvažoval o zmene na kotúčovú brzdu ABS nemám a ako som písal všetci čo rozpredávajú auta Rover 200,214,216,25 tak majú vzadu bubnové brzdy . Tento rok idem znovu na STK tak keď vymením aspoň brzdové obloženie (čeluste) , lebo ja tam mám ešte pôvodne od výroby a tie na svoj vek už asi strácajú účinnosť aj keď obloženie je v podstate ešte v dobrom stave má to nejakých 3-4 mm . Ono aj v tom sa ťažko zorientovať v ponuke je strašne veľa výrobcov tak neviem čo by som mal kúpiť.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17114
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Trunda » sob úno 02, 2019 15:47

Jasan, vyměnit obložení, případně hydraulické válečky a mělo by to být ok. Změna na kotouče nemá smysl.
Výrobce obložení... asi je to celkem jedno, když vezmeš aspoň něco renomovaného. Samozřejmě pak je ještě otázka, v jakém stavu je buben. Také je potřeba prověřit stav trubiček, které, pokud jsou zkorodované, tak mohou omezovat brzdný výkon. Ale začal bych tím, že to rozebereš, vyčistíš a vyměníš obložení. A uvidíš.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2628
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Hombre » sob úno 02, 2019 18:32

Měl jsem na starém autě kotouče a na novém mám bubny, určitě bych už neměnil. Bubny jsou naprosto bezudrzbove, u kotoučů jsem musel pořád řešit pribrzdujici kolo, zarezly pistek, rezavejici kotouče, slaba ruční brzda, nakonec v důsledku odešlo ložisko. U bubnu mam klid a jako bonus ciste kola bez prachu z desticek.
Pokud bys měnil bubny za kotouče, je naprosto nezbytné omezit vyšší brzdy účinek kotoučů odpovídajícím omezovačem, zejména když nemáš ABS. Břebrzděná zadní náprava, kdy jdou kola do bloku znamenají téměř jistou havárii. A mimochodem na STK nebezpečnou závadu.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6649
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od AnderN » úte úno 05, 2019 1:22

+1 ... to s tím omezovačem jsem chtěl napsat taky. A taky je možné, že právě ten na tvém autě zlobí, proto jsi měl se zadními brzdami problém. Spíš, než na přestavbu, by ses měl zaměřit na opravu.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2628
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Hombre » úte úno 05, 2019 6:28

Tak záleží, co na STK naměřili, ale u té zadní nápravy se to dá celkem dobře odhadnout už podle naměřených hodnot na VZB:
Provozní brzda jedna slabá, druhá OK, ruční brzda OK = zadřený váleček
Provozní brzda jedna OK, druhá blokuje, po zahřátí zeslábne = vyteklá kapalina z válečku na obložení
Provozní i ruční brzda jedna strana slabá, druhá OK = závada na obložení (sjeté, nebo mastné)
Provozní brzda obě slabé (nebo naopak obě blokují) ruční brzda OK = vadný omezovač
Provozní brzda OK, ruční brzda slabá = závada v převodu ruční brzdy (lanovody, nebo převod v bubnu/třmenu)
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

stilg
Příspěvky: 651
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od stilg » čtv úno 07, 2019 14:36

Trunda píše:
sob úno 02, 2019 15:24
...
Ano, rám nápravy #1 je shodný a musíš sehnat jen trn ložiska a vyměnit ho #6 -> #7. Ty šrouby jsou s torxem a jdou hodně špatně demontovat. Je na to potřeba silný pneumatický povolovák a někdy se to neobejde bez nahřívání.
Pak musíš sehnat třmeny, kotouče, ložiska a hadice. Samozřejmě i jiné lanovody ručky. Pokud nemáš ABS, tak to je o něco snazší. Teoreticky bys měl vyměnit i regulátor brzného tlaku.
Tedy.... je toho celkem dost a relativně by to šlo snadno spáchat tehdy, pokud bys měl komplet auto, z kterého to nejlépe vzít s celou nápravou. Po dílech bych se do toho nepouštěl.
Ale zase takovej porod to byt nemusi (muze, ale neni to proste pravidlo). Ja to rozdelaval a povolil sem to proste trhacem a trubkou. Ani elektrickej razovej utahovak sem na to myslim netahal.

Prehodit to jde, a zase bych to nevidel jako nejakou uplnou silenost... nicmene pravda je, ze to usili neni zanedbatelne a vysledek za to asi u bezneho auta nestoji. (Takze ti ani nebudu nabizet ten dil c. 7 apod, byt je mam a potrebovat asi nebudu)

Ja si jenom dycky vzpomenu a nastvu se na Brnenskej DS, kde mi tvrdili, jak je jina cela naprava....

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17114
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Trunda » čtv úno 07, 2019 14:57

S tou jinou celou nápravou.... R25 ji má jinou, tužší, než R200. Dělala se v několika tuhostních provedeních, ale od R25 byla tuším stejná i pro ZRo.
Tedy dát nápravu z R25 na R200 není v tomhle ohledu od věci spolu s předním silnějším stabilizátorem. Jinak běžná R200 je na můj vkus slušná houpačka. V té zadní nápravě je citelný rozdíl.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Už je doma, ale ...
Obrázek

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 151
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Feri » čtv úno 07, 2019 15:15

Písal som že nápravnicu by som chcel nechať pôvodnú z R200 a použiť iba súčiastky bŕzd ako držiak brdových strmeňov, náboj kola, brzdový kotúč a všetko čo súvisy zo zadnou kotúčovou brzdou. Ale po tom čo asi nezoženiem komplet nápravu a zháňať to po súčiastkách nemá zmysel tak ako si o tom písal takže na jar bude výmena brzdových čeľustí plus válčeky aj keď sú dobré vôbec netečú a to obloženie je suchučké žiadna mastnota pružinky majú krásnu modrú metalízu takto som to kúpil a tak je to aj teraz problém bude asi v tom že to obloženie má už 20 rokov a bude tak nejak morálne opotrebené.,lebo aj hrúbka obloženia je 3-3,5mm. Ešte by som sa opýtal čo poradíte, brzdové válčeky predávajú buď hliníkové ,alebo liatinové ktoré by boli lepšie?

Hombre
Příspěvky: 2628
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Hombre » čtv úno 07, 2019 17:48

Litinové rychleji zareznou a hliníkové se rychleji opotrebuji a zacnou tect, nebo se v nich pistek začne díky velké vůli kříži a zasekavat. Pokud nebude auto stát, asi bych volil litinové.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 151
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Feri » úte úno 12, 2019 14:11

Bude to trochu z iného súdka, ale zaujímalo by ma aký je rozdiel medzi brzdovým systémom Lusas a TWR píše sa aj Girling , tak napr. pri brzdovom válčeku udávajú systém Lucas a u niektorého TWR tak isto aj brzdové čeľuste sú takto označované, už mám dlhoročne skúsenosti s autami a opravami, ale nejak som neprišiel na to v čom spočíva toto rozdelenie či ide iba o to v ktorej licencii sa to vyrába ,alebo sú tam aj nejaké technické špecifikácie? Vždy som si myslel že kolesový válček , je dôležité aby mal správne uchytenie, priemer válčeka a je jedno aký má systém, veď keď ich rozoberiem tak tam nie je žiadný rozdiel.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6649
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od AnderN » úte úno 12, 2019 20:36

Lucas, TRW, Girling jsou různí výrobci brzdových systémů dodávaných na jeden typ auta podle specifikace výrobce, ale jejich součásti nemusí být 100% zaměnitelné. Často na jednu výrobní linku chodily na střídačku krabice od všech těchto výrobců, protože jeden z nich by sám nestihl pokrýt požadovanou kapacitu výroby. Nevím, jestli se tato situace přímo týká R200, ale u některých jiných aut jsem to zaznamenal, že opravdu podle VIN nelze určit, jaký to má brzdový systém. Člověk musí sundat kolo, podívat se na třmen a zjistit.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 110.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 30.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 5.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Feri
Příspěvky: 151
Registrován: pát pro 10, 2010 19:05
Bydliště: Chynorany Slovakia

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Feri » stř úno 13, 2019 11:05

Na brzdovom válčeku na zadnej náprave je nápis Lucas a je tam aj nejaké označenie 0299 Y2 , takže asi pri kúpe náhradných valčekov by som mal brať tie čo sú pre brzdový systém Lucas a tiež aj brzdové čeľuste (pakne), no tam bude trochu problém ,lebo skoro všetky sú pre brzdový systém TWR, ale určite niečo nájdem len to musím pohľadať niekde na nete. Alebo by mohla byť alternatíva všetko vymeniť a použiť komponenty na brzdový systém TWR ?

Hombre
Příspěvky: 2628
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Zadná náprava na ROVER 200 RF 1,4/16V r.v 1998

Příspěvek od Hombre » stř úno 13, 2019 11:50

Já bych to zas tak neřešil, kup oba válečky a všechny čelisti, protože se stejně musí měnitoba páry, jinak ten brzdný účinek nebude stejný a vyhodí tě za nesouměrnost. Ale myslím, že TRW a Lucas jsou kompatibilní. Při objednávání zkontroluj rozteč děr, někteří píšou 31.75, někteří 31 mm, pozor, váleček je pravý a levý.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Odpovědět