Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Odpovědět
Stepan_R416_R75
Příspěvky: 7
Registrován: ned črc 02, 2017 20:17
Bydliště: Teplice

Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od Stepan_R416_R75 » pon dub 29, 2019 21:33

Mel jsem to stesti a po trech letech nahodileho hledani (byl jsem 10 let majitelem 416 combi Tourer r.v. 1996, stale skvele slouzil, tak jsem s vymenou nespechal) jsem objevil krasavce R75 1,8T 2005 v combi a s plynem. O coz jsem nestal, ale po precteni spousty clanku lpg ano/ne, se to zacalo jevit jako dalsi vyhoda. Ovsem ta nejvetsi vyhoda byla, ze jsem narazil na Rovera, co nebyl nekde z Poryni, ale z DRAZDAN a jako Ustecak jsem to mel k prodavajicimu vlastnikovi dalsich ctyr Roveru(!) 70 km (narazil jsem na fandu a organizatora Rover srazu v Nemecku msm: )

K problemu:
Auto melo pri koupi nalitano 170 tkm, dnes o 2 roky pozdeji jsem o cca 40 tkm dal. Pred koupi vse meneno, doklady na vse potrebne k vymene hlavoveho tesneni (takze tam byl unik...) rozvodu, pumpy, atd., ale dalo se tam MLS tesneni, coz uz by dneska byvaly vlastnik neudelal... Po vymene jeste odjel byvaly vlastnik 10 tkm.

Po roce jezdeni (15 tkm) jsem vedel, ze jsem se trefil, Rover si vrnel, jezdil za 10l plynu, byvaly vlastnik z Dresden mi menil silentbloky, rameno, kapaliny, filtry.. Jenomze - ja vul jel v breznu s postrechu preplnenym autem vcetne plny 60 kilovy rakve (+4 os.) do Alp. Tam a zpet 2400 km. Vyjizdel San Bernardino (2000m.n.m.), dolu na Como do kolon ve 25 st. s klima a zase do 2100 m.n.m. uz s cukanim v nizsich otackach az pod Matterhorn. Vse na plyn. Po 2 letech jsem zapomnel na rady, ze mam v tezsich situacich prepinat na benzin vzek: Polibil jsem Rovera, ze to zvladnul, ale pod kapotou objevil stopy nemrzky ve drazce expanzky. Teplota mi nestoupla za celou cestu a vody ubylo minimum, coz jsem zjistil druhy den po lyzovacce (dolil jsem deci). To jsem dolejval predtim tak po roce jezdeni...
Po navratu unik pokracuje, ted vsak dolejvam pul litru po 200 km. Kde je unik, neni videt. Hadice jsem menil rok zpatky, pumpa sucha, nikde mokro pod autem. Ve vode stopa po oleji neni. Olej je taky cisty, ale stoupl 1 cm na merce :puke: . proste jde voda do oleje na 90%. Pod jednou svickou objevena vlhkost, svicky vymeny i kabel a cukani, co zacalo na druhe vyskove premii, je pryc.
Musim tedy nejspis po cca 50 tkm od posledniho sundani hlavy minulym majitelem opet do akce. Nejake typy, rady, poznatky, vase zkusenosti. Brousil nekdo 2x hlavu a dal puvodni nove tesneni misto MLS, drzelo?
Přílohy
IMG_20190314_105945.jpg
IMG_20190316_133856.jpg
Vyvezena máti
IMG_20180828_194253.jpg
Mnichov cesty
IMG_20160724_212445.jpg
Stara laska...
Stepan TP
Rover 75, 1,8turbo + lpg, combi, 110Kw, 2005

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od berryj » úte dub 30, 2019 9:04

Ahoj,
měl bych jen poznámku k oleji. jestli stoupnul o 1 cm na měrce a je čistý, tak bych pochyboval, že jde do něj voda.
Ten centimetr by bylo tak minimálně půl litru vody a smíchané s olejem v motoru by to už nevypadalo jako čistý olej.

Stepan_R416_R75
Příspěvky: 7
Registrován: ned črc 02, 2017 20:17
Bydliště: Teplice

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od Stepan_R416_R75 » úte dub 30, 2019 9:26

Pred tou dlouhou cestou jsem ho dolejval, na merce se zdal, ze je u minima, dal jsem skorem pul litru. Mozna jsem to prehnal.. Ale olej je cernej a na vicku beze stopy po emulzi. Pak se voda nejspis ztraci "jen" pres vicko expanzky. Je tam pretlak jako svine, hadice tvrdy k prasknuti. Syci to jak rozzurena kocka a stopa po uniku je patrna i z drazky na nadrzce. Vetrak spousti stejne jako driv. Jakmile se oteply, ci dyl stojim, tam zmena zadna, auto topi, to je taky v poradku.
Stepan TP
Rover 75, 1,8turbo + lpg, combi, 110Kw, 2005

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od Trunda » úte dub 30, 2019 9:37

.... a hlavně, motor by byl po první jízdě s takovým mazacím režimem už dávno po smrti ;-)
Ale... já bych to možná ani moc neanalyzoval, protože za mě je to zcela jasné. Problém je to MLS těsnění. A typický a zcela běžný problém MLS je ten, že dobře netěsní mezi válcem a chladícími kanálky, což způsobuje tlakování do chladícího okruhu (může být poznat tak, že hadice do chladiče je u zahřátého auta extrémně tvrdá tak, že ji ani za nic nezmáčkneš, nebo zůstane ne zcela poddajná po vychladnutí, ale toto záleží dost i na tom, v jakém stavu je víčko). A na opačnou stranu to způsobuje konzumaci chladící kapaliny. Protože při zahřátém motoru se zvětší vůle těsnění, motor tlačí spaliny do chladícího okruhu. V momentě, kdy se motor zastaví, tak naopak zpět chladící kapalina prosakuje do válců. Možná že na volnoběh dochází k tomu, že si válec přes těsnění přisává vodu. Mimo to tlakování se tenhle problém projevuje i zvýšeným produkováním páry z výfuku, případně zhoršeným startem.

Ale, pokud tam je MLS, není co řešit, co nejrychleji je potřeba ho vyměnit za klasické elastomerní. Čím víc se to bude odkládat, tím větší škody budou napáchané, protože trpí hadice, motor se nechladí tak, jak má, čímž trpí třeba i gufera na ventilech. Jinak po sejmutí hlavy je samozřejmě potřeba zkontrolovat rovinu hlavy, ale po MLS, pokud tam nejsou jiné defekty, nemusí být přebroušení nutností, protože nemá právě tak agresivní kroužky kolem válců. Ale to záleží podle výrobce a podle toho, jestli se tam dala i ta krycí vrstva těsnění.

A nemyslím si, že toto má nějakou extra souvislost s LPG. Pár lidí tu tuhle kombinaci motoru a LPG má a fungují. Zásadní problém s tím asi není, ale smysluplnost kombinace motoru se spotřebou do 8mi litrů a LPG v případě, že se s tím nenajezdí třeba 30 tis. km ročně, tam jaksi nevidím.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od Trunda » úte dub 30, 2019 10:02

A ano, ať nejsem opět pranýřován za můj hysterický nemilosrdný vztah k MLS....
MLS přišlo v době, kdy vyvstal průser s tím, že se ve výrobě montovalo elastomerní těsnění, které nebylo zrovna dvakrát promyšlené. V té době se našel někdo, kdo řekl "ha, tak to máte, elastomer je blbost, dejme tam plech". Nastala MLS-mánie a slepě se všude mluvilo jen o MLS. Naštěstí ale výrobci elastomerního těsnění si zachovali chladnou hlavu a vyvinuli promyšlenější elastomerní těsnění, které už ty prvotní problémy nemá a ve finále vítězí, protože je mnohem tolerantnější k nerovnostem.
MLS je určitě lepší volba v případě, že jde o nový motor, nebo precizně repasovaný motor, kde vložky válců mají perfektně sladěný přesah, rovina bloku není poškozená a stejně tak hlava je dokonale přebroušená. Pak MLS funguje a proti elastomernímu těsnění může sloužit lépe v případě většího zatížení, tedy u závodních motorů, protože velkými tepelnými výkyvy tolik oproti elastomerním materiálům netrpí.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Stepan_R416_R75
Příspěvky: 7
Registrován: ned črc 02, 2017 20:17
Bydliště: Teplice

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od Stepan_R416_R75 » úte dub 30, 2019 10:06

Diky Trundo,
Popis se zulovou hadici presne sedi a vubec vsechno, cos popsal.
Na smysluplnost lpg bych se musel ptat nekde kolem Bodensee, kde prvni majitel plyn stavel. Jezdil cca 20 tkm rocne podle TUV. Ja jezdim podobne a bez nakladu na porizeni tomu tleskam. 75ku jsem chtel od prvni chvile, co jsem ji spatril a plynu v ni jsem se prvne lekl a uz uz jsem myslel, ze ji kvuli tomu nekoupim (nemel jsem zkusenosti a zil v presvedceni, ze to oddela motor). Jezdi ale skvele, az do tohodle pruseru, za ktery ale jak pises, muze teda nejspis MLS tesneni bez souvislosti s plynem.
Stepan TP
Rover 75, 1,8turbo + lpg, combi, 110Kw, 2005

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od berryj » úte dub 30, 2019 12:55

Ahoj,
v plynu bych příčinu nehledal. Mám R416 kde je plyn už od roku 1998 když auto začalo jezdit v Holandsku. Od roku 2002 jezdí v ČR a má teď má na tachometru 300 tis. (najeto spíš 400 tis.) Před asi 6-ti lety jsem měnil těsnění za MLS bez nějaké velké repase hlavy (jen dobře očištěno). Možná jsem měl štěstí a nebo jsem trefil dotažení hlavy, ale pořád jezdí. A k provozním nákladům, průměrně za 8,2 l plynu, nebo 7 l benzínu.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od Trunda » úte dub 30, 2019 13:17

Pavle, to jsi měl opravdu spíš štěstí. Navíc asi taky záleží které MLS od jakého výrobce a třeba nějaká varianta je opravdu použitelná. Jde ale o to, že je to po zkušenostech mnohých fakt zbytečná loterie, protože s elastomerem je ta jistota úspěchu násobně vyšší.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

berryj
Příspěvky: 343
Registrován: pát říj 31, 2008 18:04

Re: Ztráta vody po 2 letech spanilé jízdy

Příspěvek od berryj » úte dub 30, 2019 13:42

Čau, nesnažím se toto rozporovat, a aby byla informace kompletní, našel jsem v objednávce z března 2012, že jsem kupoval VICTOR REINZ (VR 61-34835-20) za 770kč s DPH. Kupoval jsem i sadu šroubů (VR 14-32100-01) za 1564kč s DPH, ale nakonec jsem je nepoužil, ty původní byly dobré.

Odpovědět