MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Klidně přijeď .... budeš sice za exota, ale budeme moct pokecat
- djmicho
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Hele já bych to mpv moc nepodceňoval, já se s ním sice bojím, ale na Nurburgring-u 9:34 a to není špatný
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
To je možné, ale Mejto není Zelené peklo V Mejtě je to peklo jen pro poloosy
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Kurnííííík..... normálně já prostě nevíííím.
Včera večer jsem se jal více prozkoumat, co to vzadu křápe. Jak idioti jsme jezdili s Věrkou na střídačku přes práh do vrat a poslouchali odkud to křápe, ale je to fakt špatně identifikovatelné. Je to jakoby spíš levá strana, ale když jedu, tak to slýchávám na střídačku na obou. Demontoval jsem ven tlumič s pružinou na té levé straně a tam prostě nikde žádná vůle není. Pružina dole sedí na gumové vložce a to nemá šanci lupat. Není to ani nic v kufru. Výfuk se k nápravě nemůže přiblížit. Jak to mám do háje zjistit???????????
Včera večer jsem se jal více prozkoumat, co to vzadu křápe. Jak idioti jsme jezdili s Věrkou na střídačku přes práh do vrat a poslouchali odkud to křápe, ale je to fakt špatně identifikovatelné. Je to jakoby spíš levá strana, ale když jedu, tak to slýchávám na střídačku na obou. Demontoval jsem ven tlumič s pružinou na té levé straně a tam prostě nikde žádná vůle není. Pružina dole sedí na gumové vložce a to nemá šanci lupat. Není to ani nic v kufru. Výfuk se k nápravě nemůže přiblížit. Jak to mám do háje zjistit???????????
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
cca 183.500 km
Jsem zjistil. že jaksi už vlastně nemám do Mejta žádný volný víkend na to máknout na autě. A jelikož pořád nemám doma opískované těhlice, tak jsem dnes musel zvládnout alespoň vše ostatní, co jsem měl v plánu.
Takže vyměnil jsem olej (Millers Oil Nanodrive 10W40).
Vyměnil jsem benzínový filtr, ale to spíš jen tak pro dobrý pocit.
Na křídle jsem štětcem zatřel lakem fleky, kde se začínal loupat lak
Namontoval jsem druhý první díl výfuku se sportovním katalyzátorem. Protože subjektivně jsem měl z této kombinace katalyzátoru a lambdy lepší pocit. A jelikož jsem si pořídil osciloskop, tak jsem schválně udělal porovnávací měření. A to můj pocit potvrdilo. Lambda sonda na origo díle vykazuje mírně horší hodnoty. Dávám sem foto oscilogramů:
vs.
Na prvním je vidět, že náběžná hrana má delší čas, než na druhém grafu. Sice je to cca 100ms, což je pořád v toleranci, ale čím ostřejší náběhová hrana, tím přesnější funkčnost, což se odráží na charakteru i spotřebě. Takže asi zkusím pořídit novou lambdu.
A pak jsem šel opět zkoumat zdroj rachotu ze zadní nápravy. Různě jsem heveroval, skákal v kufru a snažil se navodit situaci tak, abych to mohl nějak sám pozorovat. Nakonec se objevilo jedno škaredé lupnutí v momentě, kdy jsem vyheveroval auto oběma koly nad zem a zabral jsem trhákem za šroub kola. Celá náprava jakoby propadla o kousek níž. Nakonec se z toho vyklubalo to, co jsem tušil. Dutinka v dolním silentbloku pravého zadního tlumiče byla děsně vyžvejkaná od toho, jak tam někdo dal neoriginální šroub s menším průměrem v odsazení. Bohužel náhradní šroub jsem doma nenašel, ačkoli teoreticky bych dva měl mít. Tak jsem aspoň přelisoval z jiného tlumiče silentblok s dutinkou v lepším stavu a dal to zpět do kupy.
Zprvu se zdálo, že je po problému, ale asi po kilometru už se zase rachtání ozývá. Možná trošku jinak.... no budu muset sehnat správný šroub. Ale jinak jiný zdroj rámusu fakt není možný.....
Ten pěkný šroub je jen pro ukázku.... bohužel má špatný stoupání závitu, ale jinak by byl luxusní
Do MRDu mě čeká ještě kompletace obou předních těhlic včetně nátěru dvousložkovou barvou. Namontovat to a vyměnit levý čep řízení. Vyměnit dolní ramena s Powerflexem. Vyměnit homokineťák na levé poloose. Ideálně na pravou přehodit manžetu z levé. Musím objednat geometrii a obout semislicky na ráfky. Taky bych další nádrž už chtěl nabrat 100 oktan.
Nestíhám už vyrabovat ven klima-kompresor a asi se letos vykašlu na střední díl bez tlumiče.
Jsem zjistil. že jaksi už vlastně nemám do Mejta žádný volný víkend na to máknout na autě. A jelikož pořád nemám doma opískované těhlice, tak jsem dnes musel zvládnout alespoň vše ostatní, co jsem měl v plánu.
Takže vyměnil jsem olej (Millers Oil Nanodrive 10W40).
Vyměnil jsem benzínový filtr, ale to spíš jen tak pro dobrý pocit.
Na křídle jsem štětcem zatřel lakem fleky, kde se začínal loupat lak
Namontoval jsem druhý první díl výfuku se sportovním katalyzátorem. Protože subjektivně jsem měl z této kombinace katalyzátoru a lambdy lepší pocit. A jelikož jsem si pořídil osciloskop, tak jsem schválně udělal porovnávací měření. A to můj pocit potvrdilo. Lambda sonda na origo díle vykazuje mírně horší hodnoty. Dávám sem foto oscilogramů:
vs.
Na prvním je vidět, že náběžná hrana má delší čas, než na druhém grafu. Sice je to cca 100ms, což je pořád v toleranci, ale čím ostřejší náběhová hrana, tím přesnější funkčnost, což se odráží na charakteru i spotřebě. Takže asi zkusím pořídit novou lambdu.
A pak jsem šel opět zkoumat zdroj rachotu ze zadní nápravy. Různě jsem heveroval, skákal v kufru a snažil se navodit situaci tak, abych to mohl nějak sám pozorovat. Nakonec se objevilo jedno škaredé lupnutí v momentě, kdy jsem vyheveroval auto oběma koly nad zem a zabral jsem trhákem za šroub kola. Celá náprava jakoby propadla o kousek níž. Nakonec se z toho vyklubalo to, co jsem tušil. Dutinka v dolním silentbloku pravého zadního tlumiče byla děsně vyžvejkaná od toho, jak tam někdo dal neoriginální šroub s menším průměrem v odsazení. Bohužel náhradní šroub jsem doma nenašel, ačkoli teoreticky bych dva měl mít. Tak jsem aspoň přelisoval z jiného tlumiče silentblok s dutinkou v lepším stavu a dal to zpět do kupy.
Zprvu se zdálo, že je po problému, ale asi po kilometru už se zase rachtání ozývá. Možná trošku jinak.... no budu muset sehnat správný šroub. Ale jinak jiný zdroj rámusu fakt není možný.....
Ten pěkný šroub je jen pro ukázku.... bohužel má špatný stoupání závitu, ale jinak by byl luxusní
Do MRDu mě čeká ještě kompletace obou předních těhlic včetně nátěru dvousložkovou barvou. Namontovat to a vyměnit levý čep řízení. Vyměnit dolní ramena s Powerflexem. Vyměnit homokineťák na levé poloose. Ideálně na pravou přehodit manžetu z levé. Musím objednat geometrii a obout semislicky na ráfky. Taky bych další nádrž už chtěl nabrat 100 oktan.
Nestíhám už vyrabovat ven klima-kompresor a asi se letos vykašlu na střední díl bez tlumiče.
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Už jsem opravdu bezradnej
Po cestě z práce se staženým okýnkem je to zezadu fakt rambajs. Tak jsem přijel domů a tu dutinku jsem oproti šroubu vymezil vložkou z plechu, pořádně šroub dotáhl a hned na prvním hrbku úplně stejný rachot, jako před tím. Tím tedy vylučuji to, že by rachotila dutinka vůči dolního silentbloku tlumiče vůči šroubu.
Zakládám zvlášť téma a prosím o naprosto jakékoli nápady na to, co by to mohlo být zač..... viewtopic.php?f=12&t=11174&p=144416#p144416
Po cestě z práce se staženým okýnkem je to zezadu fakt rambajs. Tak jsem přijel domů a tu dutinku jsem oproti šroubu vymezil vložkou z plechu, pořádně šroub dotáhl a hned na prvním hrbku úplně stejný rachot, jako před tím. Tím tedy vylučuji to, že by rachotila dutinka vůči dolního silentbloku tlumiče vůči šroubu.
Zakládám zvlášť téma a prosím o naprosto jakékoli nápady na to, co by to mohlo být zač..... viewtopic.php?f=12&t=11174&p=144416#p144416
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak jsem naskladnil další zadní podvozek na testování, hlavně mám k tomu origo dolní šrouby... Pak nárazník v barvě, náhradní světla, servo zámek řidiče a hromádku šroubků, kterých není nikdy dost
- djmicho
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
DMGRs pobočka v ČR
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tak nějak ..... ty..... víš kolik já už mám doma třeba sad kol? ..... mám největší sbírku MG/Rover kol ve střední Evropě ..... počítám..... 8 origo hliníkových sad, jedny tu ty Enkei na ZRu, jednu sadu čehosi, na čem mám slicky a pak nějaké plecháče ..... mám tu i origo liťáky na Rover 200 Vi ..... čekají na někoho, kdo vytáhne ze stodoly Vičko, který už asi reálně nikdo nemá ....
Ty 15" se slickama bych už asi pustil. Tak kdyby někdo chtěl závodní pneu na zabití a pořídí si k tomu zahřívací dečky, tak klidně pustím
Ty 15" se slickama bych už asi pustil. Tak kdyby někdo chtěl závodní pneu na zabití a pořídí si k tomu zahřívací dečky, tak klidně pustím
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Tyjo, a to sem si myslel, co mám doma aut na díly. Kam se na tebe hrabu
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Volejte sláva a pět/tři dny se radujte!!!!
Dal jsem si víkend klidu pro to, abych si analyticky všechny předchozí zjištění v hlavě urovnal a rozmyslel další postup.
Tak jsem dnes přijel domů z práce a natěšený jsem se vrhnul vstříc dalším pokusům....
Takže opět rozhodit komplet obě pružící jednotky. Na jeden tlumič ze ZRa opět přelisovat silentblok, na oba dál lepší XW horní uložení. Včera jak blesk z čistého nebe mě napadlo, čím vytěsnit pružinu v dolním uložení. Měl jsem v plánu na pružinu něco navléknout. Nějakou bužírku, nebo něco, čím bych zvětšil celkový obvod pružiny v misce. A napadlo mě použít zbytek palivové hadice, kterou jsem měl na napojení OCT na ZTčku. Bomba nápad .... škoda že průměr díry byl malý na to, abych to na to navlékl, tak jsem musel hadici podélně naříznout. Ale jinak si to sedlo na závit hezky a v misce se vůle výrazně vymezila. Nahoře jsem pak po třetinách obvodu k sobě stáhnul 4 závity hustějšího závitu pružiny k sobě. Na autě jsem to ještě zmáčknul tak, abych bzuky pořádně dotáhnul. Od toho sice neočekávám nějakou životnost, ale chtěl jsem tím třeba snížit pružinu o to, o co se zvedla dole tou hadicí.
Pak tedy bohužel následovalo jedno zklamání a pachuť.... a chuť někoho majznout po palici. Ten neoriginální šroub, co tam někdo narval v upevnění tlumiče do nápravy, měl jemnější závit, než jaký tam patřil. Takže přede mnou bylo dilema, jestli tam vrátit ten pitomej šroub, který měl menší průměr, než dutinka v tlumiči a navíc místo 15tky hlavy 18, takže jsem musel furt přehazovat ořechy, když jsem s tím dělal.... i přes risk, že totálně vyhryznu závit v nápravě, nakonec jsem tam nakroutil až do konce ten originální šroub. Je mi z toho šoufle, protože když jsem ho po nějaké části vytočil zpět ven, tak na něm byly namotané asi tři závity .... ale šel tam až do konce a na závěr zabral při dotažení, tak snad to bude ok. Jinak by to byl průser.
A mimochodem, po nějakém dalším týdnu ježdění bylo vidět, že pružina klepala o bok podběhu. Zřejmě se při propružení v mistě nějak propadla a vybočila se do vnitřní strany.
Takže vše složeno a ..... vyrazil jsem přes práh u vrat..... žádné křápnutí A tak hurá na místní polňačku........ jéééééé, to vám byla lahoda. Už žádné hnusné křápání. A dokone bych řekl, že ta prdelka auta byla velice kultivovaná asi tak nějak, jak bych si na tu vlečnou bídu nejlépe mohl představit Konečně je zadní část auta schopná žehlit nerovnosti tak, aby neztrácela kontakt a v zatáčkách nehrozila odskočením do příkopy
Tak tohle bych měl konečně z krku a teď ještě musím do MRDu poladit přední nápravu, kde musím poštelovat sbíhavost na 0, přičemž jestli to bude chtít štelovat, tak rovnou vyměním levý čep řízení, který už není v kondici. Také asi zkusím nahodit jiné brzdové desky, co mám jeté skladem. Jednak abych je zajel na aktuální kotouč a pak abych zkusil, jestli nebudou lepčí, než ty současné.
Jo a letos asi kašlu na vymontovávání zadních sedaček. Je to celkem pakárna a stejně jsem pak v Mějtě musel dozadu dávat rezervu, abych zadní část auta zatížil
Dal jsem si víkend klidu pro to, abych si analyticky všechny předchozí zjištění v hlavě urovnal a rozmyslel další postup.
Tak jsem dnes přijel domů z práce a natěšený jsem se vrhnul vstříc dalším pokusům....
Takže opět rozhodit komplet obě pružící jednotky. Na jeden tlumič ze ZRa opět přelisovat silentblok, na oba dál lepší XW horní uložení. Včera jak blesk z čistého nebe mě napadlo, čím vytěsnit pružinu v dolním uložení. Měl jsem v plánu na pružinu něco navléknout. Nějakou bužírku, nebo něco, čím bych zvětšil celkový obvod pružiny v misce. A napadlo mě použít zbytek palivové hadice, kterou jsem měl na napojení OCT na ZTčku. Bomba nápad .... škoda že průměr díry byl malý na to, abych to na to navlékl, tak jsem musel hadici podélně naříznout. Ale jinak si to sedlo na závit hezky a v misce se vůle výrazně vymezila. Nahoře jsem pak po třetinách obvodu k sobě stáhnul 4 závity hustějšího závitu pružiny k sobě. Na autě jsem to ještě zmáčknul tak, abych bzuky pořádně dotáhnul. Od toho sice neočekávám nějakou životnost, ale chtěl jsem tím třeba snížit pružinu o to, o co se zvedla dole tou hadicí.
Pak tedy bohužel následovalo jedno zklamání a pachuť.... a chuť někoho majznout po palici. Ten neoriginální šroub, co tam někdo narval v upevnění tlumiče do nápravy, měl jemnější závit, než jaký tam patřil. Takže přede mnou bylo dilema, jestli tam vrátit ten pitomej šroub, který měl menší průměr, než dutinka v tlumiči a navíc místo 15tky hlavy 18, takže jsem musel furt přehazovat ořechy, když jsem s tím dělal.... i přes risk, že totálně vyhryznu závit v nápravě, nakonec jsem tam nakroutil až do konce ten originální šroub. Je mi z toho šoufle, protože když jsem ho po nějaké části vytočil zpět ven, tak na něm byly namotané asi tři závity .... ale šel tam až do konce a na závěr zabral při dotažení, tak snad to bude ok. Jinak by to byl průser.
A mimochodem, po nějakém dalším týdnu ježdění bylo vidět, že pružina klepala o bok podběhu. Zřejmě se při propružení v mistě nějak propadla a vybočila se do vnitřní strany.
Takže vše složeno a ..... vyrazil jsem přes práh u vrat..... žádné křápnutí A tak hurá na místní polňačku........ jéééééé, to vám byla lahoda. Už žádné hnusné křápání. A dokone bych řekl, že ta prdelka auta byla velice kultivovaná asi tak nějak, jak bych si na tu vlečnou bídu nejlépe mohl představit Konečně je zadní část auta schopná žehlit nerovnosti tak, aby neztrácela kontakt a v zatáčkách nehrozila odskočením do příkopy
Tak tohle bych měl konečně z krku a teď ještě musím do MRDu poladit přední nápravu, kde musím poštelovat sbíhavost na 0, přičemž jestli to bude chtít štelovat, tak rovnou vyměním levý čep řízení, který už není v kondici. Také asi zkusím nahodit jiné brzdové desky, co mám jeté skladem. Jednak abych je zajel na aktuální kotouč a pak abych zkusil, jestli nebudou lepčí, než ty současné.
Jo a letos asi kašlu na vymontovávání zadních sedaček. Je to celkem pakárna a stejně jsem pak v Mějtě musel dozadu dávat rezervu, abych zadní část auta zatížil
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Obrázky s těma hrcpáskama bych radši smazal...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Sím tě..... citlivko .... ty husté závity jsou u stojícího auta téměř stlačené k sobě a při uvolněné nápravě se roztánou jen minimálně, takže ty pásky moc nedrží. Když povolí, tak povolí
-
- Příspěvky: 1443
- Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Já jen že k takovýmu punťovi a estétovi jako seš ty, to nějak nepasuje.
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND
Re: MG ZR 160, 2002 - Trundova ostrá dailyna
Přijeď v sobotu do Mejta.... uvidíš, že jsem pro výsledek na trati schopný udělat i to, že slevím ze svých konzervativních zásad Jestli já ještě do pátku nezmáknu aj vyrobit přední rozpěru z nějaké topenářské trubky ..... strašně mě láká zjistit, jaké by to s rozpěrou bylo, jestli by se tím nevyřešila příšerná blemcavost přední nápravy