MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » sob črc 20, 2019 12:02

Tak jsem dnes krom jiného koukl na odlučovač a hle, nějaký humus to odchytilo. Ale tedy odlučovač na dve věci, když do něj nedali ani pitomou přepážku. A tak jsem ho narychlo vytunil ;-)
I tak v sání bylo výrazně méně oleje, takže hurá :-)

CEAE76E6-B746-471A-91DB-98E59B7E2706.jpeg
48749C6B-45E4-495E-8544-6C067228B766.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř črc 24, 2019 8:28

Tak.... tradá, nové papučky na autě. To ticho! A oproti těm Michelinům ty Dunlopy mají výrazně měkčí bočnici, tak jsou takové trošku rozžvejklé, ale musím říct, že proti 17" se komfort nijak zásadně nezměnil. Nemají sice ty pneumatiky takovou rychlou odezvu, ale na to mám jiné auto.... tedy snad zas budu mít :-D

IMG_0449.jpg
IMG_0448.jpg
IMG_0447.jpg

No a tradá..... jak jsem tu už asi půl roku psal o tom, jak cosi na pravé straně auta na podvozku děsně chrastí.... přední nápravu jsem prolezl, odpojil stabilizátor, jestli není blbá tyčka, plech pod motorem jsem pro jistotu přitáhl bzuk a nic a nic... pořád to samé. Navíc nešlo kloudně lokalizovat, jestli to jde zpředu, či zezadu. Už jsem podezíral tlumiče. A tak jsem zagooglil nějaké babské rady, kdy byla celkem hromada diskuzí obecně o tom, že něco chrastí na nápravě jak příborník :-D A nejvíc typů tam bylo na volné brzdové destičky.
A tak posledních pár jízd jsem zkoušel v momentě, kdy jsem jel někde, kde to zrovna chrastilo, jsem levou nohou mírně přišlápnul brzdu a opravdu mi přišlo, že chrastění na chvilku ustálo. A objevilo zas až po chvilce, kdy se zatlačil píst brzdy.
A včera, jak jsem přezouval, tak jsem rozebral přední brzdu a tam nic zajímavého. A ejhle, na zadní brzdě toto:





a co z toho plyne? Nekupujte na R75 destičky Ferodo! Mají špatný rozměr uložení a jsou ve třmenu volné. Našel jsem doma nějakou starou, ale zachovalou origo desku Rover a je po řinčení ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » sob črc 27, 2019 5:56

Feroda bych si nekoupil ani tak :lol: už dávno nejsou dobrý...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » sob črc 27, 2019 7:21

Já mám vzadu nějaký míň prášivý (teď si nevzpomenu jaký) - je to sice znát, že kola nejsou tak rychle zasviněný, ale pískaj jak vlak v zatáčce. Teda při brždění, né furt...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » pon zář 02, 2019 19:26

Dnes přišel první nákup... setrvák LuK, chladič Nissens, kabinový filtr a jedna Lambda sonda NGK. Druhou jsem musel objednat jinde.

E14C791C-72BB-443E-97A3-A1771D11C02A.jpeg
239D2384-EA92-4C19-BF54-00F9C7D6EEAC.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG [emoji6]

Příspěvek od Trunda » úte zář 03, 2019 18:54

Dnes přišla další zásilka z UK. Risknul jsem opět svíčky NGK Platinum přes ebay a vypadají ok. Za cca polovinu, co by stály tu. V ZRu fungují pěkně, tak ať fungují aj v ZTT ;-)

101DFB18-B9E5-4730-81DA-0F859CC921C7.jpeg
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Keksin » úte zář 03, 2019 20:58

Myslím, že tyto jsem nechal dát do R75 1,8 a zatím v pohodě.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » pát zář 06, 2019 9:30

Předevčírem dorazila i druhá lambda, tak akce může začít. A co je v plánu?

V první řadě vyřešení konzumace oleje skrz netěsnící gufera na ventilech. Tedy obě hlavy udělat, těsnění. K tomu komplet nové rozvody. Řemen má sice jen 50 tis. km, ale musí se vyměnit kladky, protože některá z nich v zimě nechutně klepe a tak se to udělá komplet.
Vymění se lambdy, protože mám podezření na to, že jsou staré jak Metuzalém, kdoví jestli ne původní s 400 tisk. km na krku :-D .... sice nehlásí chybu, ale dnes je změřím osciloskopem a očekávám tam nic moc průběh. Očekávám zásadní snížení spotřeby a živější projev motoru.
Ztrácí se chladící kapalina. Co jsem viděl, tak to prosakuje někde na přírubě olejového chladiče, ale také jsem na jednom sloupku chladiče viděl červené zbarvení, tak pro jistotu jsem pořídil i nový chladič a uvidí se, jestli bude potřeba ho měnit. Na druhou stranu není nijak vysypaný, škaredý... uvidíme.
A pak se musí vyměnit spojkové ložisko, z které ho zřejmě teče a ztrácí se kapalina a navíc po nastartování děsně rachtá. A spolu s ním se musí bohužel vyměnit dvouhmota, která poslední dobou sem tam vrzne. Žádná hrůza a ještě by určitě pár let vydržela, ale já tu věc tak nenávidím, tak nemám rád, když se mi sama připomíná, že tam je. A když už to bude celé rozhozené, tak .... ji umlčíme ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » sob zář 07, 2019 21:20

Dnes jsem provedl takovou předoperační inspekci....

Kouknul jsem do vytuněného odlučovače a trošku mě omylo.... Ta parádní ocelová drátěnka, co vypadala jako nerezová, byla total sežraná korzí. A to až tak, že už se začínala rozsypávat, takže jsem to z tama vytáhnul za 5 minut 12. Ale jinak byla tam nachytahá hrůza vody a kapučína tedy o něco méně. Ale tedy pořád do sání troška oleje projde, nicméně není to taková hrůza. Nechám to tam teď bez drátěnky, jen s přepážkami a uvidím. Trošku doufám, že po operaci se to házení oleje do sání trošku zmírní.

5C06DB43-FAC8-4C66-813D-278C65E468D3.jpeg

Pak jsem provedl proměření lambda sond. No a ten signál tedy za mě opravdu nic moc. Měřil jsem to při 2000 otáčkách a tedy na ZRu mám teď aktuálně výrazně strmější náběžnou hranu. Takže těším se na to, jak bude vypadat signál s novýma lambdama ;-)

97691EB1-DC5A-4319-B432-4CC1D29B8525.jpeg
Přední
F1AEC8B6-5ADE-4E0E-9021-E66A84A06B58.jpeg
Zadní
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » stř zář 11, 2019 19:12

cca 407.000 km

Rychlé info...... ZT je na jednotce intenzivní péče, diagnostikován infarkt myokardu a probíhá akutní transplantace srdce. Bohužel i přes to, že pacient se usmíval, tak jeho stav byl kritický a tak nezbývá než doufat, že transplantace proběhne v pořádku, pacient nové srdce přijme, vše si sedne a život pacienta bude prodloužen. Zároveň bude provedena revize okolních orgánů.
Příčina infarktu byla důsledkem prodělání nadměrné stresové situace a dále pak nezřízeného života s neutuchající touhou konzumovat jakékoli dostupné kapaliny.
Prosím, myslete na něj.... sic je to stařec a má odslouženo, rádi bychom ho měli ještě nějaký ten pátek mezi sebou. Panu chirurgovi držíme palce a předem děkujeme.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3363
Registrován: čtv zář 27, 2007 12:50
Bydliště: jižní Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Keksin » stř zář 11, 2019 19:36

Tak pravil Dr. Štrosmajer :D

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od Trunda » čtv zář 12, 2019 19:24

Začnu tedy spíš tu.... protože tu se to aspoň ubírá k lepšímu stavu pacienta, kdežto jinde přibývají pacienti s jinou srdeční chorobou....

Takže, Jarek shodil hlavy a bohužel se nepotvrdilo podezření na netěsnost vodítek ventilů, ale naopak do očí bijícím způsobem se ukázalo, že všechny válce mají ve vložkách vůli jako prase (zkusím časem změřit) a ty dva, které vykazovaly největší potíže, tu vůli měli velkou tak, že i rukou tam ten válec kvedlal a vylo vidět na kroužky. Takže bohužel ortel jasný. Motor KO. S tím jsem tedy jaksi moc nepočítal, ale na druhou stranu nebylo o čem spekulovat. Proč motor tak dopadl? No... může to být opravdu důsledek ono slavného přetočení. Možná, že na těch dvou válcích se ohnuly ojnice a válce chodily křivě. Těžko říct konkrétně... nicméně všechny projevy okolo odpovídají tomu, že to válci profukovalo dolů. Házení oleje do sání, olej natlačený do trubičky měrky atd. atd.....

Každopádně.... ano, zvažoval jsem všelijaké katastrofické scénáře co dál, jestli pacienta neodpojit od přístrojů, nebo ho rozebrat na orgány a koupit dvojníka, který se zrovna nabízí.... nebo se zakousnout, překousnout a dát mu ještě šanci. A tak se nakonec i rozhodlo.
Tedy... dává se komplet druhý (tedy třetí) motor. Má údajně najeto cca 100 tis. km. Rovnou se udělá těsnění, přebroušení a repase hlav, moje vačky. Komplet sada rozvodů... ano, já tam měl hlavní kladku prý slušně vyrachtanou, tak to bylo to klepání v zimě. Mění se čerpadlo posilovače, které mi teklo. Pak tedy dvouhmota, spojkové ložisko, které bylo rozpadlé asi v důsledku vibrací od špatné dvouhmoty. Nové lambdy, chladič.... jo a loni měněný domeček termostatu od Rimmerů opět mezi půlkami prosakoval :-( ..... jasně, nový olej... starý byl samozřejmě jak bota a opět těžce pod mírou.

Nevím.... zapomněl jsem na něco? No je toho fakt dost....
A tak ještě pro představu. Jak tu nedávno jeden nejmenovaný kolega kecal o tom, jak přeci musí být dostupné a reálné mít a provozovat takovéto auto za prd peněz.... tak aspoň pro rámcovou představu, tak za tuhle údržbu na autě dám tolik, že bych si za to mohl koupit jeho dvě chrochtající pětasedmy. Tak jen že pak nebudu více komentovat to, až se chlapec bude divit ;-) Ano, pro většinu lidí jsem asi magor, ale když počítám, tak ta částka je za ujetých 60 tis. km a pět let nijak dramatická, když si přepočítám kolik by ztratilo na hodnotě při tolika kilometrech a letech nové auto v podobné třídě. A to je zas pravda, že tu jsem ten servisní cyklus urychlil vlastní blbostí....

Takže tak.... srdce už prý bije jako za mlada, takže já se velice těším na to, že až přebolí ta za mě adekvátní finanční finanční bolístka, tak si budu užívat šestiválce tak, jak se patří ;-) A snad už bez incidentů :-D
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG [emoji6]

Příspěvek od Trunda » pát zář 13, 2019 20:43

Zítra jedeme pro modráska a zároveň tam nechám hlavu na černokněžníka.
Prý to jede luxusně, tož sa nemůžu dočkat.

Bohužel tedy nedošlo k vyřešení jedné nepříjemnosti a to rachotu po nastartování, který ustane po vymáčknutí spojky. Čekal jsem, že to vyřeší ložisko, ale to se nestalo, takže to vypadá na převodovku :-( No, ale tak má cosi najeto a ten můj incident jí dal taky po čuni, tak se není co divit. Navíc rychlosti už tam jdou celkem ztuha, takže asi bude na řadě ještě tahle operace.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
djmicho
Příspěvky: 756
Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
Bydliště: Polná, Dukovany
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od djmicho » sob zář 14, 2019 5:45

nazdar "mag*re" :lol: chápu Tě, neboj :wink: nechat tohle auto umřít není jen tak, tyhle britský mršky se umí vedrat hluboko do řidičova srdce...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)

michal.lom
Příspěvky: 1443
Registrován: sob kvě 17, 2008 17:33
Bydliště: Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: MG ZT-T 190, 2001 - Trundovic první MG ;-)

Příspěvek od michal.lom » sob zář 14, 2019 6:25

djmicho píše:
sob zář 14, 2019 5:45
nazdar "mag*re" :lol: chápu Tě, neboj :wink: nechat tohle auto umřít není jen tak, tyhle britský mršky se umí vedrat hluboko do řidičova srdce...
Ha! Asi tuším, jak to dopadne... drive: car::
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroj ND

Odpovědět