Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Odpovědět
stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 13:57

Gufera na vacky Elring.
Vacky do hlavy, srouby pro cam carrier umyty, cam carrier napatlanej loctitem 518. Valeckovat bez sance, moc husta lepkava konzistence, takze rozmazano, mozna sem toho dal trosicku moc misty, ale vytlaceni je vcelku minimalni a hlavne je to anaerobni tmel, tak snad cajk.

Cam carrier dotazen dle postupu v manualu, gufera vacek doklepnuti zarovno 30kou orechem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:00

S tou novou hlavou dosel takovej fesackej plastovej dekl na vrch motoru.... znal sem jenom ten s tim prazdnym okynkem, s napisem Rover ne.... takze je jasne, ktery pouziju :D Ale vydrhnuty oba.

Omytej ventil dekl.
Chybel v nem separator oleje (takova ta dratenka pred vetsim vystupem odvetravani z hlavy), takze jsem ji vzal z deklu puvodni hlavy a prostrikl ho cisticem na brzdy.
Tesneni pod dekl Victor Reinz.

ObrázekObrázekObrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:05

Zadni cast deklu rozvodu, pod vackovy kola mela ulomenej dil kterym jde sroub do vodni pumpy.

Takze prilepeno a zesileno (jedla soda + sekundak... vyborna vec, okamzite to tvrdne a je to pevny jak sutr).

Ocistil sem spodek motoru u rozvodovyho kola a dal rozvodovou sadu Gates.

Teda ten "automatickej" napinak je otravna vec.... zlatej manual u VVCcka...
Nevim jak "presne" se to ma nastavit ta znacka na raminku na ten index drat, ale pri dotahovani se to typicky trochu hne (i kdyz clovek drzi imbus)... co sem koukal na videa tak je to normalni a bezne to lidi nechaji kousek vedle... ale asi sem prehnane paranoidni, takze sem to parkrat zopakoval a nejak to nakonec trefil, ze i po protoceni motoru to bylo "na znackach"...

ObrázekObrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:12

Tak a ted to bolestivejsi...
Svicky.

V puvodnim motoru uz byly hezky vypaleny... gap jak vrata do hangaru.
Davam Iridiovy denska co by dle ruznych katalogu meli byt v pohode.

Ovsem jak uz zaznelo... pro pokusu o instalaci do 4. valce.... tadum dssss ....

Hoblinky z poslednich 2 otocek vyrvanyho zavitu ve valci.
pist samozrjeme od oleje co sem tam nadrbal po cisteni....
Takze odmasteno a vysato a vyfoukano.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:15

Zakoupena vlozkovaci sada, od Tony, ale stejne to vyrabej urcite v cine.

Plus sem pouzil 2 segmenty LED pasku naletoval na ne provizorne dratky a bodl na 12V zdroj a prostrcil je skrze otevrene vyfukove ventily do valce... (viz fotka jak to jde za ventilem dovnitr).
On ten muj endoskop sviti ledkama hodne do modre (viz predesle fotky) takze jsem chtel normalnejsi svetlo...

Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:23

Teda mel jsem za to, ze ten zavitorez chytnu primo do te diry a svoji rezaci casto to prozizne ... ale ani hovno... bez sance... bylo nutny vrtakem protahnou a zvetsit diru.... Delaji se i sady, kde je zavitnik ze ma dole zavitovou cast na M14, nad ni rezaci a az nad ni pro M16... a ten se chytne do puvodni diry a silou vtahne rezaci cast a ukroji to.... tady je dole jenom rezaci a nad ni predrez zavitu .... a i pri telkem pritlaku to neukroji.

Takze jsem koupil 14ku, 14,5ku (2x) a 15 ku vrtaky.... a opatrne to nejdriv protahl 14kou... ta vzala zbytek zavitu dole.... ale 14.5ku sem si nebyl jistej ... pri mereni suplerou mi vychazelo, ze uzka cast toho zavitniku je 14.5, takze sem to nechtel rezat 14.5kou, a chtel tam nechat nejaky material navic, co uz rezna cast pred zavitnikem si zkrouhne na potrebny rozmer...
Takze jsem jednu 14.5ku trosicku ztahl bruskou na cca 14.2-14.3 ... a projel to tou... porad malo.
Takze prisla ke slovu 14.5. Coz sem pak koukal je minimalni rozmer pro zavit M16x1.25 (Coz je patrne vnejsi rozmer te vlozky).

Samozrejme sachta svicky je hluboka a do male vrtacky takovej velkej vrtak nedam a velkou se mi to vrtat nechtelo ... a i tam by to bylo naprd ze by drzela vrtak za kousicek... takze sme u vsech vrtaku (krom 15kt co sem nepouzil) pilnikem zbrousil stopku na 6ti hran na 11ku, resp 12ku orech.

Pozitivni je, ze se to podarilo krasne kolmo. Pri protahovani diry 14 na 14.2 i pak na 14.5 byly krasne koustredne kruhy jak se dira zvetsovala.

Do 14.5ky uz zavitnich chytl a kousl....

Vrtaky i zavitnik napatlany nazelinou at chytnou co nejvic bordelu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:28

Zavit vypadal ok.
Ve valci samozrejme neco napadano, takze vysato a vyfoukano a nasledne prekontrolovano.
Tady uz je to osvetleni lepsi.
zkoukl sem i stenu a strop kdyz sem byl u toho, na valcich docela zjevny honovani.
A pist sem zase zkropil trochou oleje a rozfoukl ho vzduchem.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:36

Vlozku sem nasrouboval na svici a mazl medenym RTVckem (nejvic teplotne odolnej silikon co sem nasel. Normalni miva kolem 325 C, klasickej cervenej high temp asi 350 C, Tenhle ma 371 C... neni to o moc vic, ale nic lepsiho sem nenasel. Nekdo na to dava lepidlo na zavity.. ale to mi prijde divny. Ty i permanentni / vysokopevnostni threadlocky vetsinou se povoluji tim, ze se ten spoj zahreje... a tusim jenom 150-180 C staci....)

A spolu se svickou nasroubovany....

Psycho bylo dotazeni... protoze dohledat nekde jak moc to tam rvat sem neuspel.
Svice ma predepsano 25 NM.... ale samozrejme tu vlozku bych chtel dorvat vic, jednak at sedne a pak at drzi....
A soucasne si rikam, ze takovej zavit musi snest hodne pres 100 NM (kdyz si vemu ze na kolech mam M12x1.5 a hlinikovou matku dorvu klidne na 140 a nestrhne se, tak proc by 15 mm dlouhej zavit M16x1.25 mel mit problem), ale ... sem paranoidni a fakt sem byl stresnutej ....
Navic se to dotahuje svickou, kera ma tesnici podlozku, a sama nemusi snest prasacky moment...

A dal, kdyz sem to zacal dotahovat a zacalo to klast pomalu odpor, tak to skakalo... odpor a cuknutim to povolilo a hnulo se o par stupnu.... coz cloveka rozhodi....
Mohl to byt ten silikon, mohlo to byt, ze to byl panenskej zavit takze se to v nem zadrhava... kdo kurva vi...

Ale byl sem nervozni jak panic pred prvnim sexem.
Takze sem skoncil s nervama v kyblu na 45 nm, chtel jsem dat vic, ale ty predesly suknuti mne proste trochu desily.
Pak jsem pro kontrolu zkusil dvakrat zabrat (pokazde 40 nm) a zavit uz se nehnul.... takze jsem to tak nechal. Pro klid duse bych chtel tak 60, ale .... precijenom to uz je vic jak 2x tolik nez kolik ma byt svice... tak snad to bude cajk.

Druhej den sem povolil svicku, vlozka vypada ze snad sedi dobre.... nemam zatim pripojeny jiny veci abych s tim zatocil starterem, takze sem zkusil jenom kompresi zda bude aspon nejaka kdzy zatocim racnou klikou a neco tam bylo.... tak drzte pesti at to dopadne.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát zář 13, 2019 14:44

Můj názor je takový, že ta vložka chce stejný moment, jako ta svíčka. Přijde mi to logické. Ale asi bych tomu dal trošku víc....

Užíváš si to, co? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pát zář 13, 2019 14:49

Trunda píše:
pát zář 13, 2019 14:44
Můj názor je takový, že ta vložka chce stejný moment, jako ta svíčka. Přijde mi to logické. Ale asi bych tomu dal trošku víc....

Užíváš si to, co? :-)
V takovem pripade jsem to dal dobre... svicka m14 je 25-30nm, dal jsem 45... to je vic, ale ne nejak prasacky vic (hodne lidi i svicky dotahuje zbytecne moc).

No zrovna bez tohodle bych se obesel.... nebylo to levne a hlavne dost stresujici.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od Trunda » pát zář 13, 2019 14:50

Ale třeba zvládnutá další dovednost ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » ned zář 15, 2019 21:41

Takze zatim bez vikendoveho foto reportu...

Ale kratce sem to konecne nakopl a vrci to.
Uvidime jak si secko sedne, jeste se musi ledacos dodelat, vymenit Zadni lambda (ale sensor vacky vali, chyba je pryc), komplet predni brzdy, manzety homokynetaku a volant... A poresit korozi kapoty a kufru.
No a pak jeste to nechat prezout na zanovni obuti co sem tomu sehnal a pak nekdy poservisovat klimu. A bude to kocar.

Kazdopadne srdce tepe. Byt zatim teochu hlucne (hadam ze chvili potrva nez si hydrostely sednou... Zatim to cvakalo jen chvilku, pac bych se udusil... Jak sem.mep vnitrej valcu zalitej olejem tak to cadi jak lokomotiva ;))
received_528494604571603.jpeg

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 16, 2019 14:07

A vikendovka:

Palivak tam byl jeste origo Rover... hadam ze ho za tech 16 let nikdo nevymenil....

Takze auto dostalo novej MANN.

Stejne tak od MANNu vzduchovej filtr do airboxu a nasledne od teze znacky olejovej. Ty cenovy rozdily sou minimalni a Mann ma vcelku stabilni kvalitu.

Kde to nejak rozumne jde, tak nahrazuju puvodni orezly srouby nerezem, jako treba tady na tom drzaku filtru a bandasky na vypary z nadrze.

Obrázek Obrázek Obrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 16, 2019 14:10

Pravej uchyt motoru byl trochu orezlej, takze v prubehu doby doslo k obrouseni jednotlivych dilu, koupeli v odrezovaci a nasledne par vrstev alkitonu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek

stilg
Příspěvky: 727
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: Ivin Rover 25, 1.4, 2003

Příspěvek od stilg » pon zář 16, 2019 14:22

V ramci moznosti jsem omyl sani a vystrikal vnitrek cisticem.
Prostrikl sem i motorek volnobehu a trochu mu omladil sroubky.

Civky vypadaji v pohode, akorat zahnuseny fajfky, takze jako uz milion veci predtim ocistit, odsprasit... zoxidovany elektrody ocistit mosaznym kartackem, trochu silikonovy vazeliny a sup s nima na motor.
Kabely sem dal novy, a zdaji se byt docela dobry. Kabely sou o neco malo delsi , takze je tam o jeden zahyb vic, ale poskladalo se to hezky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět