Jaké tlumiče na Labuťku?

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od René » úte čer 28, 2011 20:52

No já mám taky delphi http://400.rajce.net/tlumice, a chtěl bych je znova, nové už sehnat nejdou? z UK.
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od Trunda » úte čer 28, 2011 20:58

Koukal jsem po nich a je to spatne... :-(
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od René » úte čer 28, 2011 21:03

Hm, to je opravdu špatné :(
R 400 SDI 99

Uživatelský avatar
mara00
Příspěvky: 562
Registrován: čtv srp 20, 2009 18:41
Bydliště: Svitavy

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od mara00 » stř čer 29, 2011 9:05

na 214si jsem mel take original ...delphi....jinak tu znacku v cesku dela auto stangl tak treba sezenou ...:)
-peace and love-

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 4:58

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od Roman620ti » stř čer 29, 2011 16:32

Originál je skutečně Delphi, než jeté originály určitě lepší nové neoriginály, kupovat staré tlumiče je akorát tak na doježdění, jen je zajímavé, že origo vydržej skoro životnost auta, tak snad to bude podobné i u druhovýroby :)
2x Rover 620ti

zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od zvedavec2 » pát led 24, 2014 0:31

Ahoj, zvažuju výměnu tlumičů na Toureru 416 Si r. 97. Některé katalogy rozdělují tlumiče podle čísla podvozku do a od 170921 (tzn. 02.96), podle jiných jsou stejné na všechny modely od 200 do 45. Jaká je skutečná zaměnitelnost? Vybírám v první řadě podle ceny, s autem se jezdí minimálně a řešit otázku životnosti nemá smysl.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od Trunda » pát led 24, 2014 11:35

Toto by mě taky samotného zajímalo, ale co jsem to kdysi koumal, tak ty náhradové tlumiče budou všechny bohužel specifikované jako "univerzální"... pokud bys chtěl řešit opravdu správné dimenzování, tak pak koupit asi jedině na rimmerbros.co.uk, kde to rozdělené je... nicméně zadní tlumiče by mohly být u všech těch verzí dimenzované dost podobně, snad kromě verzí MG ZS a Rover XW Coupe, které měly tužší nalazení podvozku....
Mimochodem stejné tlumiče a pružiny mají verze Tourer i Cabrio, takže je vidět, že oni i kdysi to dimenzování zas tak extra nehrotili i přesto, že předpokládané zatížení zadní nápravy u těchto modelů bude dost rozdílné...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od zvedavec2 » pát led 24, 2014 22:21

No po pravdě řečeno mi jde hlavně o montážní zaměnitelnost - kupovat originály do auta se kterým najezdím možná ještě dvacet tisíc km nebo spíš ani to už je nesmysl. A co se týče "naladění" tlumičů, výrobci replik včetně těch "renomovaných" mají pár typů univerzálních vnitřků, které dávají do všech tlumičů na podobně těžká auta. Takže se stejně nedá moc spolehnout, že se tlumič charakteristikou podobá originálu. Ostatně celkově unavenému podvozku už ani orignální tlumiče původní vlastnosti nevrátí a do důsledku vzato ta dvacetiletá kastle už taky nemá tu tuhost co zamlada ... prostě od tlumičů nechci o moc víc, než aby auto nedupalo a neplavalo. S jakýmikoliv novými tlumiči to musí být propastný rozdíl proti současnému stavu - ty co mám v autě už jsou fakt KO, zvlášť po loňské výpravě na Ukrajinu, ze které jsem se rátil s hranatýma kolama :mrgreen:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od Trunda » sob led 25, 2014 6:39

Tak v takovem pripade je to opravdu jedno.... Z montazniho hlediska je to vsechno stejny ;-) Myslim tedy XW a RT ....
No pekny... To bys tu mohl dat par fotek tourerka na Ukrajine :-) .... Jinak jak na tom mas karoserii a korozi?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

JK Mini
Příspěvky: 315
Registrován: pon úno 25, 2013 20:53
Bydliště: Plzeň

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od JK Mini » sob led 25, 2014 13:56

www.automedik.cz
Kdybys nechtěl stavitelný,tak jsou ty Kayaby za pár kaček. :wink:
Jsou na ně dobrý reference.
MG ZT-T 25K4F 140 kW 245 Nm.
Mini SPI 1995 -> 18K4K 118 kW 174Nm?

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od J0hny » sob led 25, 2014 20:02

Kayaby jsou asi opravdu dobrý (jsou z japanu), ale když jsem je dával mladý na 206 po půl roce a ujetejch asi 3tkm levej tlumič mírně spocenej?!? Asi výrobní vada, nevím, zatím tlumí tak to neřešíme, ale tohle mě hodně překvapilo :roll:
Jinak na Turbákovi je mám a jsem s nima relativně spokojenej už jsem s nima ujel 15tkm a už měly najeto 10...
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od zvedavec2 » sob led 25, 2014 22:57

Trunda píše:... To bys tu mohl dat par fotek tourerka na Ukrajine :-) .... Jinak jak na tom mas karoserii a korozi?
Rovra jsem na Ukrajině zrovna moc nefotil, tak místo toho jedna tématická ze silnice a s vozidlem místně celkem rozšířšným. Ze zdvihů pérování na snímku je vidět, že místní ty díry nijak silně neprožívají a návštěvník si brzo přivykne :D
ukr.JPG
K druhé části dotazu - po stránce koroze je na tom kastle řekl bych až nadprůměrně dobře a motor taky šlape, samozřejmě pár stařeckých vrtochů už tourera trápí, ale ty tlumiče jsou s velkým náskokem jeho nejslabší místo. Proto mu taky ještě hodlám dopřát nové, i když žádná velká budoucnost ho už fakt nečeká a tržní hodnota je mizivá.

PS: našel jsem extrémně levné tlumiče neznámé, ale podle pár ohlasů možná zajímavé značky DACO.
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... -91-96-crx
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/l ... i-95-01-ej
Jsou ovšem určeny pro Hondu Civic EG/EJ .. ale nemělo by to být stejné :?:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od Trunda » ned led 26, 2014 7:14

No, to uz bych se ale fakt bal, ze budou spatne dimenzovane.... Prece jen tyhle civicy na zadni naprave skoro nic nevozily... To tak pohledat tlumice z Civicu tzv. Anglana... Tedy obdoby R400...
Historicky, byla na tourerlovi delana nejak antikorozni ochrana? Dutiny, nastrik....? Moja Labut na tom ted dojizdi, ze jsem blb nikdy dutiny neosetril a neohlidal si tesnost lemu.... I kdyz i tak ve srovnani s jinyma stejne staryma autama je na tom porad celkem slusne...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Re: Jaké tlumiče na Labuťku?

Příspěvek od zvedavec2 » ned led 26, 2014 21:43

Tlumiče jsou na celou modelovou řadu včetně sedanů a ty se celkovou váhou kombíku dost blíží. A sám jsi psal, že z fabriky byly stejné tlumiče v kupéčku i v toureru, takže bych tipnul, že jestli ne i v originále, tak v replice to nejspíš bude totéž.
Spíš mám obavu o montážní použitelnost, protože je to na mladší generaci Civicu než byl ten, co stál Roveru modelem. A asi by se těžko vracely tlumiče na Hondu proto, že mi nepasujou do Rovera :lol: Takže jestli někdo s určitostí ví jestli budou nebo nebudou pasovat (jak přední, tak zadní), prosím napište - určitě by to bylo zajímavé řešení pro více Roverů na sklonku života.

A k té protikorozní ochraně: historii neznám, ale já jsem žádný nástřik ani dutiny nedělal, jen jsem trochu ošetřil a opravil viditelné šrámy a korozi na typických místech (díra v podběhu pod nádobkou serva, rohy lemů)

Odpovědět