Výkon na motorové brzdě

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » sob čer 09, 2012 10:24

Na Carwars jsem měl konečně šanci dát auto na motorovou brzdu. Stálo to 600 Kč.
Výslednky měření jsou - max výkon 143 koní při 7.000 ot., moment 155 Nm při 4.800 ot.
To mi samozřejmě neudělalo příliš radost, ale věřím, že to tak je. Nikde jsem totiž nenašel informaci, jak Rover změřil 160 koní motoru 1.8 VVC. Zdá se, že automobilky měří výkon na stolici a na výstupu z motoru. Oproti tomu výkon na brzdě měří parametry na kolech, tj. za převodovkou. Pak to všechno vychází...
V každém případě bych to chtěl dát na chip tuning a potom změřit znova.
Mimochodem - co je fakt luxusní na tomhle motoru - průběh točivého momentu. Novináři při testech některých nových aut píší, že 90% točivého momentu je k dispozici od XX do YY otáček a vychvalují to... Tenhle motor by museli chválit taky - má takové parametry od cca 1.700 do 7.200 otáček...

Graf v plném rozlišení je tady:
http://img100.imageshack.us/img100/9666 ... en2012.jpg


Obrázek
By mirashell at 2012-06-09


Obrázek
By mirashell at 2012-06-09


Obrázek
By mirashell at 2012-06-09
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » sob čer 09, 2012 13:02

Kdovi jak jim to merilo.... Na "chiptuning" se vybodni... u tohohle motoru si premapovanim nijak vyrazne nepomuzes... v prvni rade se snaz otevrit sani, lepsi svody, sportovni cat atd.... na druhou stranu tech 160 koni by to melo mit opravdu na kolech... na tom grafu se mi nelibi ten zub... myslim ze nekde v tech otackach se nastavuji vacky a rozhodne to nema zpusobit ztratu vykonu.... jestli ty nahodou nemas spatne sestaveny VVC mechanismus... .... to by melo byt prvni, co budes resit. Zkusim se podivat po nejakych grafech jak ma ta krivka vypadat....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » sob čer 09, 2012 13:43

.... no tak co tak koukam, tak tu krivku mas nejakou spatnou a opravdu bych to videl na rozhozene casovani ventilu ..... koukni treba tu... ta krivka nesmi mit takovy schodky jak mas ty http://newforums.mg-rover.org/showthread.php?p=4955360 .... pravdepodobne pri vymene tesneni to mechanik blbe seskladal. Coz neni nic prekvapujiciho, protoze dobre seskladat to je docela kumst...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » čtv čer 28, 2012 10:49

No vydesil si mne dost... Koukal jsem na web, snazil se na neco prijit, ale nevim... Zmeny na aute jsou - je tam otevreny K&N filtr a jiny (hlucnejsi) :wink: vyfuk. Bohuzel jsem nemel sanci to merit pred temahle upravama a tak nemam srovnani zda to nahodou neuskodilo.
V kazdym pripade to podle te krivky snad casuje saci ventily aspon trochu (jinak by to asi vypadalo jeste hur) - tak s tim chipem pocitam... Samozrejme ale nekde, kde to rovnou i zmeri.
Ted jsem menil brzdy (byly na konci zivotnosti - jeste sem dam par fotek) a silentbloky (na brzde bylo videt, ze leve kolo melo pohyb vpred a vzad snad pres 1 cm) a proto to jeste neni...
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » čtv čer 28, 2012 11:27

.... no mi ale slo o to te vydesit, protoze podle toho grafu to nevypada uplne dobre a tak by bylo inteligentnejsi nejdriv resit to, proc to nema vykon jaky to ma mit a nechat zkontrolovat casovani ventilu u nekoho, kdo s tim ma zkusenost... ono samozrejme - ty vacky se presteluji, ale muze to byt seskladany tak, ze se nenastavi do te polohy, v jake maji spravne byt... Otevrene sani a vyfuk by urcite nemel vykon snizit a uz vubec ne zpusobit takovy pokles vykonu.
Ten chip je u tohohle motoru opravdu nesmysl - skoda penez. Sezen si nekoho, kdo se zabyva upravama motoru (nemyslim nejakyho poulicniho tuzare) a neni nijak zaujaty (coz prodavaci chipu jsou a hodne) a pobav se s nim o tom. Zasahy a upravy auta bez technologicky podlozitelneho zakladu jsou vyhazovani penez...
.... to uz se ale opakuju. Pouzij vlastni rozum a delej to, co ma smysl....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6958
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od AnderN » čtv čer 28, 2012 22:14

Tuto firmu považuji za špičku v oblasti chiptuningu. A zřejmě není náhodou, že na ZR160 žádný chip nenabízejí (na rozdíl od dieselových verzí).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od R4ms3S » úte črc 10, 2012 14:23

vyhoď to otevření sání a uvidíš že to bude ok!
Bavil jsem se teď s lidma kolem Hond jaký box dávají a proč, testovali X kitů + svodů (možná bych někde našel i ty testy) a jakékoliv otevřené sání dělá přesně tenhle bordel, páč kdy se má auto nadechnout tak se nadechne ale teple, proto když už dávat filtr tak co nejvíce, aby připomínal sériový, hlavně u nás je to problém, protože máš motor hned vedle sání a saje teplý vzduch, proto když už filtr, tak uzavřený, ale kompletně a hadici dolů k zemi... a 100% svody a de-cat.
Vím že to s uzavřeným bavlněným kitem a svody dělalo přes 15HP na motoru 1.8 a 190HP!

Jinak mrkni se na grafy na themgzr.co.uk, tuším, že jsem tam viděl, že 160HP nemáš! na kolech ale na motoru...
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » úte črc 10, 2012 15:04

... prosim najdi ty testy...
... viz. diskuze s krivkama, co jsem psal nahore http://newforums.mg-rover.org/showthrea ... 964&page=3 .... typek pouzil seriovy box filtru, akorat zlepsil prisun vzduchu do neho, co nejlepe ho odizoloval (alu folii - to se mi teda ale nezda jako nejak extra prinosne, ale budiz), premistil cidlo teploty od vstriku do filtr boxu (moc nechapu vyznam tohoto pocinu, protoze jednotka je vyladena na hodnoty termistoru umisteneho v konkretnim vzduchovem proudu, takze timto dosahl spis toho, ze pracovni bod termistoru posunul, coz muze mit za dusledek bohatsi smes) a zrusil rezonancni komoru (kvuli lepsimu zvuku a tomu, ze muze indukovat teplo z motoroveho prostoru).... vysledek 7 konu a 20NM navic... to neni spatny vysledek :-)
Ramzes ma pravdu, ze bavlnena vlozka do boxu je dobra volba... pokud chces lepsi zvuk, melo by stacit odmontovat rezonancni komoru, ke ktere vede odbocka pred vstupem do boxu a do boxu privest vzduch nejakou sirsi trubkou z lepsiho mista, nez jak je to resene seriove....

... jinak ten skok na krivce nebude urcite problem otevreneho sani - to ma za dusledek spis celkovy pokles krivky....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » úte črc 10, 2012 15:29

Tak k tomu teplotnimu cidlu.... udajne je problem s tim, ze cidlo samotne je ovlivnovane okolnim teplem a ze premysteni cidla zpusobylo lepsi odezvu na plyn ... je pravda, ze informace o teplote vzduchu se dostane k jednotce driv, nez v standardnim pripade.... nicmene opet jak jsem rikal, neni to nic jineho, nez posunuti pracovniho bodu a v podstate decentni zasah do mapovani... viz. citace dole....

..... jinak v te diskuzi je i rec o tom, jestli udaj 160HP je meren na motoru, nebo na kolech a nekolik lidi konstatuje, ze na kolech, ze motorovy vykone je kolem 174HP....
... doporucuju procist celou diskuzi - je tam spousta chytrych informaci od lidi, kteri maji zkusenosti podlozene faktama.
I removed the iat electric modification, so it sends the correct sensored temperature. I installed a second iat sensor in the airbox cover(wich has a cold air feed from the left side airintake, removed the trompet so the diameter is 65mm. Stuffed the second airhose).

When not insulated the air temperature measured was about 35C when idle (ambiant air about 8C). After insluting the iat sensor and wires, the temperature went down to about 19C, and when accelarating full throtle it went down to 14C. The car feels very responsive when hitting the gas.

I also checked what measurements i would get when reconnecting to the original iat (also with cold air feed 8C). When idle it got up to 55C. I also messured the iat sensor itself (with a IR temperature remote sensor). The sensor and plenum where also 55C, and accalerating full throttle it slowly went down to 30C and when lifting the gass, the reading went op to 55C. I see that the plenum is from aluminium and is bolted on the hot engine. So the heat is easely transfering to the plenum. And the iat sensor is screwed in to the plenum so it gets a lot of heat. I think the air rushing through is not the same temprature as the plenum and iat it self but much cooler. So i must conclude that the reading is to high when the engine and plenum is hot.
The car felt not so responsive any more.

After repositioning the iat to the airboxcover, and insulating the sensor so the heat of the enginebay is not infuancing the air measurement, the car stay's responsive even after 1 hour driving. I did not have any pinging. I was not expecting that because the iat reading is not that low, and still hoter then the air going into the manifold.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » pát črc 13, 2012 9:30

No, ja to otevřené sání volil také kvůli zvuku. Je teda fakt, že výfuk je dost blízko k sání... V každém případě to měnit nebudu, protože to neni zadarmo, že...
Jinak jsem koukal, jak je to s časováním sacích ventilů na mém autě. Část testu je o tom zkontrolovat pozici těch měničů časování na vačkových hřídelích za klidu a druhá natlakovat vzduch do toho 'posunovače časování' a mrknout, jestli se pozice změnila. První část (za klidu) je zkontrolována a v pohodě. Na druhou bohužel nemám vybavení (kompresor a nějakou redukci)... Já myslím, že to nebude tak špatné, protože výkon roste s otáčkama až do 6.500 a až pak méně. U aut bez časování to podle mne mnohem dřív před koncem povadá...
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

R4ms3S
Příspěvky: 1496
Registrován: úte úno 05, 2008 18:12
Bydliště: Brno / Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od R4ms3S » pát črc 13, 2012 13:02

cože?
Časovat to (aspoň u mého ZRka) začně kolem 4500ot/min a táhne do omezovače.
tzn. stačí rovná dlouhá silnice, kde pojedeš pěkně pomalu na dvojku a točiš a točíš a točíš a až se dostaneš přes hranici 4k, tak sleduj jak by ti auto mělo zatáhnout... mě se navíc díky odstraněnému catu a nerez svodům pěkně motor rozezní a dostane tan pravý zvuk ;)
Obrázek
CTR EP3 - http://www.r4ms3s.cz/ctr/" onclick="window.open(this.href);return false; - track car
MG ZR 160 - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=462" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno
Rover 214Si - http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=104" onclick="window.open(this.href);return false; - prodáno

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » pát črc 13, 2012 13:20

Jj.... jak rika Ramzes.... zdrave VVC tahne az do omezovace, takze do nejakych 7200 otacek....
... mozna bys mel zajet do nejake renomovanejsi dilny a nechat si to zmerit poradne a pripadne zanalyzovat to, kde by byl problem.... ta tvoje krivka je proste skareda a pokud je pravdiva, tak je neco spatne.... zdrava krivka vykonu a kroutaku vypada takto:

Obrázek

Jinak kvuli zvuku jsi nemusel kupovat konicky filtr.... stacilo vymontovat rezonancni komoru ;-) .... kurna ale Miro... neco si o tom precti... uz se tu opakujem dokola.... aspon to forum co jsem ti poslal... nebo je anglictina pro tebe problem?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » pát črc 13, 2012 16:48

Hele, nestvete mne :roll: Taky mi to tahne dobre az do omezovace.
Na my krivce jsou 2 hrboly, ale ty jsou jen vetsi nez u krivky z UK, ale tam jsou pozorovatelny taky. A ten horejsek je tam zrovna tak vlaznejsi (pres cca 6.250)... a pres 7.000 otacek je to uplne stejne strme dolu...
Problem s moji krivkou je hlavne, ze je cela polozena niz. Na druhou stranu vidim problem v te UK krivce - jak to, ze jede od 1.700 otacek a ne od 1.000? Jakoby mel vykon uplne na '0' - a to je blbost... :?
Blby je, ze jsem tu jedinej v CZ, ci co...
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

Uživatelský avatar
Miras
Příspěvky: 196
Registrován: čtv kvě 27, 2010 14:15
Bydliště: Praha

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Miras » pát črc 13, 2012 16:53

Trunda píše:Jj.... jak rika Ramzes.... zdrave VVC tahne az do omezovace, takze do nejakych 7200 otacek....
... mozna bys mel zajet do nejake renomovanejsi dilny a nechat si to zmerit poradne a pripadne zanalyzovat to, kde by byl problem.... ta tvoje krivka je proste skareda a pokud je pravdiva, tak je neco spatne.... zdrava krivka vykonu a kroutaku vypada takto:
No hele, mne se zase fakt nelibi tahle krivka... Proc zase zacina na 2.100 otackach?? To nedava smysl...
Trunda píše:Jinak kvuli zvuku jsi nemusel kupovat konicky filtr.... stacilo vymontovat rezonancni komoru ;-) .... kurna ale Miro... neco si o tom precti... uz se tu opakujem dokola.... aspon to forum co jsem ti poslal... nebo je anglictina pro tebe problem?
Anglictina je nejlepsi, protoze kdyz jsem mel Hondu, tak jsem si moc japonsky nepocetl... nebo Alfu... :) ale nechce se mi cist forum na 6 stranek a navic vubec netusim, kdo z tech lidi opravddu vi a kdo jen zkousi - viz zmena polohy cidla teploty ze sani jinam - to opravdu neukazuje aktualni teplotu vzduchu, ktery vstupuje do valcu, ale proste neco jineho...
Mini Cooper S, 2007 - 1,6l turbo, 128 kW

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17933
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Výkon na motorové brzdě

Příspěvek od Trunda » pát črc 13, 2012 21:12

.... Je uplne jedno, kde krivka zacina - zalezi na tom, kdy se zacne merit. Uplne klidne muze zacinat od nula otacek a nula koni a napoji se do prvniho zmereneho bodu .....
.... Pokecame v Mejte... Uz se to blizi ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět