Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

SD1 atd...
Odpovědět
Jenda
Příspěvky: 1409
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » stř lis 05, 2014 10:31

tak teď já:
jestli si správně pamatuju a chápu celý systém. Motor přikotven jen na nápravnici (takové to X + převodovka je myslím o kus dál taky nakotvená - budu vyndavat zároveň), přičemž koukám, že já ho tam už nemám nakotven a jen se opírá :-)
Nicméně ta nápravnice je kotvená do kastle ze spodu a proto mi nějak nejde do hlavy jak ji odšroubovat, když je šroub ze spodu a auto by leželo na spodku (na nápravnici).
Tzn jsem vymyslel jiný způsob. motor pověsim do luftu, poté oddělám nápravnicu s řízením a nakonec na paletu spustím motor a vytáhnu ven spodem.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Jenda
Příspěvky: 1409
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » stř lis 05, 2014 10:55

Elvis: nojo jenomže ty tam máš tu zadní nápravu, nebo snad ne? To já ji tam nemám.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » stř lis 05, 2014 13:35

Jendo, ty bys uživil dílenský hydraulický jeřábek, tzv. žirafu. Měl jsem takový, s nosností 600 kg. Asi osm let stál složený u kamaráda na chalupě v kopřivách. Tenkrát jsme z něj vyndali netěsnící pístnici, že to opravíme, ale časem z toho sešlo. Minulý týden jsem ho prodal. Shodou okolností si ho odvezl jeden automechanik od Vás z Boršova.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Jenda
Příspěvky: 1409
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » stř lis 05, 2014 13:49

Vím že ho má :-) bylo mi nahlášeno, jenže v té stodole by to žíža neustála, postavím lešení a na něj pověsím kladku :-)
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » stř lis 05, 2014 15:05

Aha. Tady zasílám konstrukční inspiraci. Kdysi jsme takto spouštěli septik. Ale pozor! jednu lešeňovku nám zavěšená kladka se 125 kg septikem ohnula, tři lešeňovky svázané drátem už byly v pohodě.
Přílohy
jimka.jpg
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17952
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Trunda » stř lis 05, 2014 15:08

Teda na takovou špinavou práci používat takovýho parádního veterána :lol:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jenda
Příspěvky: 1409
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » stř lis 05, 2014 15:14

kolik tak může vážit 6válec s převodovkou... otázka na Elvise :)
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od AnderN » stř lis 05, 2014 15:41

Pro porovnání -- čtyřválec K-series, coby jeden z nejlehčích motorů své doby v dané objemové třídě, má suchou hmotnost cca 95 kg. Samozřejmě bez převodovky. S převodovkou údajně kolem 130 kg.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » stř lis 05, 2014 16:14

Já bych nezávazně tipoval že to bude mít něco k 200 kg. Sice je převodovka lehčí o diferenciál, ale zase je to 6-ti válec a taky dřívější motory byly co se objemu materiálu týče "poctivější".
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » stř lis 05, 2014 16:17

Trunda píše:Teda na takovou špinavou práci používat takovýho parádního veterána :lol:
koukám poprvé se to někde ztratilo, tak odesílám ještě jednou

Dyť je to přes lano a s dostatečným odstupem. Nakonec použití zadokolky s motorem vzadu bylo v tu chvíli nejlepším dostupným řešením. S předtím zapřaženou předokolkou šly akorát zadní kola do vzduchu.
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Uživatelský avatar
Elvis
Příspěvky: 250
Registrován: pon bře 10, 2008 21:32
Bydliště: Daleké Dušníky (okr. Příbram)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Elvis » čtv lis 06, 2014 15:15

Jendo, vymýšlíš si to zbytečně složité. Já to už dělal třikrát a tohle je nejsnazší způsob, věř mi.
Zadní nápravu tam právě vůbec nepotřebuješ. Já jí tam sice mam, ale sundal jsem i tlumiče i pera právě proto, aby mi zadek ani nezatěžovala ani nezvedala při zvedání předku. Kastli nech vzadu podloženou na těch nosnících před nádrží a příčným tlumičem výfuku.
https://plus.google.com/photos/11207265 ... 4589532016
Vepředu polož auto na paletu na nápravnicu (jak ty říkáš X). Je dobrý mít k dispozici paleťák, aby sis to i s paletou zvedl, aby ses dostal k držáku převodovky
http://plus.google.com/photos/112072650 ... 4589532016
Paleta je užší než rozteč šroubů na nápravnici, a stejně jen odšroubuješ matky, takže se paleta nijak neplete.
Teď už je vše odšroubované a kastle na nápravnici jen leží, a proto že je jak jsem popisoval dřív na zadní podpěře vyvážená, jen ručně zvedneš čumák auta a motor s převodovkou v kuse stabilně sedí na paletě a můžeš s ním přejíždět do aleluja :-)
Zavěšovat ho a vyndavat nápravnici a řízení pak můžeš v klidu v garáži.
Toť moje zkušenost, nenutím, jen nabízím :-)

Uživatelský avatar
Elvis
Příspěvky: 250
Registrován: pon bře 10, 2008 21:32
Bydliště: Daleké Dušníky (okr. Příbram)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Elvis » čtv lis 06, 2014 15:21

Jo a k té hmotnosti motoru s převodovkou, jak už tu zaznělo, taky bych typoval cca 200kg

Jenda
Příspěvky: 1409
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pát lis 07, 2014 6:55

jo tááááák už mi to došlo, to mne nenapadlo paleťákem si tu palet uzvednout, pak vlastně stačí to auto zklopit jen trochu a sedne to na tu maletu... tak to pak jo, já právě nechápal jak to heverovat dolů až na podlahu :) to je jiná...
díky moc

jen ten terén pod autem není úplně rovný.
včera jsem odmontoval chladič, vrtulu, světla, pár hadic, dneska odpojím řízení a trubku od spojky a jede se dolů :)

weed:
Přílohy
DSC_7283.JPG
DSC_7279.JPG
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

olson
Příspěvky: 490
Registrován: čtv dub 25, 2013 14:28
Bydliště: Lanškroun

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od olson » sob lis 08, 2014 19:49

Tak včera jsem byl u Jendy na návštěvě, kouknout na esdéčko. Potkat tyto vozy na silnici je otázkou velké náhody a i na srazech patří do kategorie šafrán. Příležitost vidět tento vůz odstrojený v průběhu renovace je o to zajímavější. To je totiž zase k vidění spousta věcí, co si normálně na autě v kupě neprohlédnete. Musím vyjádřit uznání nad touto činností a přeji šťastnou ruku v dalším úsilí (i všem podobně nadšeným kolegům).
ROVER 75CDT, r.v. 2001, zelená HEW
ROVER 620SDi, r.v. 1995, šedý
ROVER 620SDi, r.v. 1998, zelený
ROVER 620SDi, r.v. 1997, modrý
OLTCIT CLUB 11R

Jenda
Příspěvky: 1409
Registrován: úte čer 28, 2011 23:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pon lis 10, 2014 6:35

Díky, Olsone, za návštěvu a konzultaci :-)
přes víkend 0, uvidíme jak se utrhnu tento týden odpoledne z práce
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...

Odpovědět