Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

SD1 atd...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Trunda » pát kvě 23, 2014 20:41

Počkat, já myslel, že to budeš všechno dávat na práškovou barvu, tak proč máš část natřenou? A ta zadní táhla bys fakt měl rozdělat...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Pítrs » pát kvě 23, 2014 20:43

Komaxit? :shock:
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Jenda
Příspěvky: 1440
Registrován: stř čer 29, 2011 0:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » pát kvě 23, 2014 23:46

Pítrs jako pravý restaurátor se chytá za hlavu... pochopitelné... sorry ale zachovám se jako hovado,
nicméně, není toto vůz takové hodnoty jako máš ty.
přemejšlím v čem je, například, lepší to patlat dvousložkovou barvou (ta tatrovka cos posílal) nebo komaxit či jak se temu říká. stejně časem se ty díly budou dávat nové, ale to je hudba budoucnosti.
jinak na díly které nejdou na práškovou barvu, tak patlám nejdřív odrezovačem, pak zinkovou základovou barvou a nakonec vrchem od jedné německé firmy.. škoda, kdyby ten jejich obchoďák jejich komunikoval mohl bych být spokojenější, nejsem, možná mou blbostí.

Trunda: nebudu, není to na matice je to tam lisované, pokud teda myslíš Watts Linkage.
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu :-D 2024- ...

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Pítrs » sob kvě 24, 2014 0:44

Pokud pominu, že v té době tam komaxit snad ani v továrně nedávali (tedy to není "dobové"), tak tahle metoda je dost na houby, protože komaxit je tvrdý a snadno utrpí poškození kamínky od vozovky- rád praská, takže Ti to bude časem rychle korodovat, což je u podvozku nemilé.

Na druhou stranu, když vezmu v potaz Tvůj záměr v podstatě auto poléčit, aby co nejdřív jezdilo za minimálních investic, tak si myslím, že zas takový nesmysl to není.
Koneckonců, proč ne, našli se i lidé, co si komaxitovali disky kol a nijak obzvlášt si na korozi nestěžovali.
Takže pohoda. 8)
(má reakce byla trošku překotná a s nějakými veteránskými postupy to nemělo co dočinění)
:)

(mimo jiné jsem si před časem z úplného vraku zrenovoval jízdní kolo a na rám jsem nechal stříknout komaxit- výsledek je takový, že to sice něco vydrží, nepoškrábe se to, ale není to moc lesklé, takže estetická nevýhoda a další palec dolů pro komaxit, zejména tedy pro účely použití na pohledová místa)
(no a jinak je komaxit celkem praktický, taková moderní vymoženost- jednoduchá aplikace, myslím, že i docela levný a příprava podkladu bez extra práce- opískuješ, buď pozinkuješ nebo to necháš tak, opráškuje se to a vymalováno, žádné složité stříkání, schnutí, broušení barvy, atp.)
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Jenda
Příspěvky: 1440
Registrován: stř čer 29, 2011 0:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » sob kvě 24, 2014 7:54

jak jsem žikal, chápu Tvou reakci. Je zvláštní jak ale jiní lidi tvrdí, že komaxit je pravě pružný... neva, tak příště, nicméně neni dobový, to se musí uznat
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu :-D 2024- ...

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Pítrs » sob kvě 24, 2014 9:01

Zkus si do pokomaxitovaného povrchu bouchnout.....
Odletí větší střep.
A nejde to opravit bez toho, aniž by to bylo okamžitě poznat.
Ale třeba je nějaký pružný už vymyšlený.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od J0hny » sob kvě 24, 2014 10:39

Pokud vim komaxit má bejt pružnej, když jsme nechávali něco opískovat, nadávali že ten komaxit z nápravnice nejde opískovat protože je přužnej a hodně se drží povrchu :?:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Pítrs » sob kvě 24, 2014 11:45

Když do toho bouchnu, tak odletí ostrý větší kousek (za předpokladu, že je povrch pod tím nezkorodovaný, to pak létají celé pláty). To se u konvenčních nátěrů s malou tloušťkou moc nestává.
U konvenční barvy stačí v případě povrch přebrousit a znovu přestříkat, u komaxitu to nejde.
Hůř se brousí a vrstva je tlustší, takže taková oprava je pak poznat.
Ano, několikrát mi různí pískovači odmítli opískovat komaxitované dílky s tím, že to jde hodně špatně.
Jestli je komaxit tvrdší nebo ne, s přesvědčením netvrdím, přece jen je lepší tento parametr změřit.
Třeba je houževnatější.
Nejsem kápo na auta, ale co jsem jich pár různých viděl, tak jsem si žádného komaxitovaného dílu nevšiml.
Většinou obecně plast, lakovaný plech, guma, konvenční barvou lakovaný povrch nebo klasická ocel v černém zinku.
Pár lidí mi řeklo, že komaxit na auto není moc vhodný a když vidím, jaké to má parametry, tak bych to taky nepoužil.
Jen s vyjímkou dočasné opravy, tam je to asi jedno a pokud to auto nebudu provozovat v soli, tak je to asi totálně jedno.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od J0hny » sob kvě 24, 2014 12:23

A ty to poznáš pohledem??? Já teda vůbec, když je komaxit udělanej hezky, neni na něm nic jinýho oproti klasický stříkaný barvě :shock:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Pítrs
Příspěvky: 2062
Registrován: čtv dub 21, 2011 19:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Pítrs » sob kvě 24, 2014 12:27

No na pohled je patrné, že i přes lesklou variantu má vždy nižší lesk, než klasicky stříkaná barva.
O toto jsem se taky zajímal a taky mi to tak bylo osobně řečeno (mimo jiné i přímo komaxitáři).
Někde na internetu se to taky dá dohledat.
Když se pořádně podíváš, tak ten lesk je opravdu o dost nižší.
Ale na autě v běžně nepřístupných místech mimo podvozkových částí je to nejspíš úplně jedno.
Tam by to mohlo fungovat bez problémů a klidně bych to takto dal i na veterána.
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Jenda
Příspěvky: 1440
Registrován: stř čer 29, 2011 0:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » stř kvě 28, 2014 16:17

hotovo, teď jen poskládat díly. Ještě budu muset vyřešit nátěr hliníkových dílů podvozku, ale uvažuji že se na to možná vykváknu, bo bych musel kupovat zase plechovku barvy na pár dílů
Přílohy
P1010040.JPG
P1010041.JPG
P1010042.JPG
P1010043.JPG
P1010044.JPG
P1010045.JPG
P1010046.JPG
P1010047.JPG
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu :-D 2024- ...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Trunda » stř kvě 28, 2014 17:09

Kráááááása.... :-) .... tak a hezky poshánět na všechno nové šrouby a matky, ať to pěkně svítí celé novotou ;-) A pořiď si na závity měděnou pastu.... (asi se najdou tací, co to budou rozporovat a budou navrhovat spíš lepidlo na závity :-D)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Elvis
Příspěvky: 264
Registrován: pon bře 10, 2008 21:32
Bydliště: Daleké Dušníky (okr. Příbram)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Elvis » stř kvě 28, 2014 18:22

Jendo, ty mě se**š :-), né, myslím to ze srandy, závidím ti rychlý postup a jak máš všechny díly krásně ošetřené.
Já to mam ještě skoro všechno před sebou. Navíc mě dneska nakrknul lakýrník, protože už má moje SDčko 2 měsíce a ještě na to nesáhl.
Tak ať ti jde dílo pořád tak od ruky :-)

Jenda
Příspěvky: 1440
Registrován: stř čer 29, 2011 0:09
Bydliště: Pozořice u Brna(občas Boršov)

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od Jenda » stř kvě 28, 2014 21:33

no chtěl jsem ty šrouby kupovat, ale asi je jen umeju, hochu koruna ke koruně...


Elvis: a má to aspoň pod střechou?
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu :-D 2024- ...

J0hny
Příspěvky: 2125
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Rover SD1 2300S MKII. Jendy a Helenky

Příspěvek od J0hny » stř kvě 28, 2014 21:45

Nech si je pozinkovat do zlatýho pozinku to je pecka krása, libovka, když nejsou odrezlý celý vrstvy ze šroubu, je to jako nový :wink:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět