Auto už mám chvíli, je to poslední verze 1275 ccm se vstřikováním MPI a bylo k vidění už 2x v Rajhradu. Původní barva byla zelená, ale někdo z předchozích majitelů mu dal zlatou, která mu náramně sluší, tož to tak nejspíš nechám.
Trable s brzdami
První závada se objevila první zimu ... procházím garáží a koukám, pod Mini louže brzdovky. Vyklubala se z toho repase brzdového válce. Při následném odvzdušnění jsem urval odvzdušňovací šroub na zadním kole (no, spíš upadl, sotva jsem se na něj podíval), takže jsem hned vyměnil i zadní brzdové válečky.
Přední světlomety
Výměna žárovek v předních světlech, to je kapitola sama pro sebe. Na rozborku světla jsem potřeboval manuál, anžto jsem si nebyl jistý, jestli to takhle soudruzi v UK fakt mysleli vážně. No je potřeba odmontovat chromovaný rámeček, a pak některé šrouby povolit a nakonec světlo více méně vypáčit z takových třech čepů, kdy si člověk říká, jestli dřív ulomí čep, nebo ohne obroučku světlometu, případně mu to sjede a udělá si díru do plechu... uff

Repase přední nápravy
Nedávno se mi odporoučelo přední ložisko ... zřejmě ... která strana? Těžko říct. Jak to nemá prakticky žádné tlumící hmoty, tak se to neslo jakoby z prostředku auta. Soudě dle hluku při zatáčení asi pravé, ale pro jistotu jsem vyměnil obě. U toho jsem zjistil, že je v háji taky homokinetický kloub vlevo, tak šel dolů taky. Na těhlicích jsme u toho napravili vůle v čepech na obou stranách, volný byl vpravo nahoře (ale dávali jsme nové oba kvůli opotřebení) a vlevo dole (stačilo správně vymezit, čepy vlevo už někdo měnil). Auto krásně ztuhlo a hluk z ložisek je taky pryč

Co auto už dostalo?
- Rádio. Sice při tom randálu na palubě k ničemu moc není, ale na to 10 let staré JVC se v tom historickém interiéru nedalo koukat. Tak dostal retro rádio Caliber RCD110.
- Silnější žárovku do interiéru. Z výroby je tam jen 5W bludička, a že jsem doma našel 21W se stejnou paticí BA15s, která se tam vlezla, tak jsem ji tam nechal. Prozatím, je mi jasné, že se to víc hřeje. Příležitostně koupím 10W, to bude rozumný kompromis.
- Geometrii a vyvážení kol. Aktuálně jezdím na pneu Falken, které na autě byly, ale jednak jsou sjeté a hlavně se nedají pořádně vyvážit. Půjdou nové, viz dále.
- Zadní pásy. MPI už je z výroby mělo, no někdo přede mnou asi šetřil hmotnost, takže ke mě auto doputovalo bez nich. Blbě se shání, takže kdyby někdo věděl, kde koupit, tak budu rád. Bez nich se nedají dozadu upnout sedačky a tak nemůžu povozit dětičky.
- Katalyzátor. Další komentář asi netřeba.
- Nové pneumatiky. Yokohama -- jediná rozumná volba v daném rozměru.
- Zásuvka zapalovače. Ne, skutečně tam není a je to tak z výroby. Už mám koupenou jednu, ať je čím nabíjet mobil/navigaci. Jen zapojit...

