Land Rover Freelander-diferenciál
Land Rover Freelander-diferenciál
Poradí někdo? Mám problém se zadním diferenciálem. Vydává loupavý zvuky a při rejdu se uplně seká. Už jsme dali jinej a dělá to pořád. Neví někdo, jakou má funkci na kardanu v jeho prostřední části ta spojka? Nemohlo by to bý tím? Dík za nápady.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Land Rover Freelander-diferenciál
Ta věc na kardanu je viskozní spojka. Měla by se každých 70-100.000km zkontrolovat, ev. vyměnit, nebo zrepasovat. Obsahuje spec silikonovou hmotu, která , přestane plnit funkci a ztuhne - spojka ztuhne natvrdo, což odnese IRD převodovka a následně zadní dif a jeho silentbloky ˇ(jsou 3)
Doporučuju, pokud opravdu nepotřebuješ 4x4 sundat zadní díl kardanu, aby dál netrpěl celý pohon, koupit novou, nebo nechat zrepasovat viskózu.
Je možný, že máš načatou IRD,když to dělá to samé.
Jak IRD, dif a viskoza se nechají zrepasovat spolehlivě tady po Čechách za dobré peníze.
Absolutněně vyčerpávající zdroj informací a kontaktů najdeš tady
http://landroverforum.klape.cz/forum/viewforum.php?f=7
Doporučuju, pokud opravdu nepotřebuješ 4x4 sundat zadní díl kardanu, aby dál netrpěl celý pohon, koupit novou, nebo nechat zrepasovat viskózu.
Je možný, že máš načatou IRD,když to dělá to samé.
Jak IRD, dif a viskoza se nechají zrepasovat spolehlivě tady po Čechách za dobré peníze.
Absolutněně vyčerpávající zdroj informací a kontaktů najdeš tady
http://landroverforum.klape.cz/forum/viewforum.php?f=7
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Land Rover Freelander-diferenciál
Spojka vyrovnává rozdíl otáček mezi zadní a přední nápravou - za normálu lehce, pomalu prokluzuje - plní funkci mezinápravového diferenciálu. Při zvýšení rozdílu (prokluz kol) hmota uvnitř spojky ztuhne a spoji nápravy natvrdo. Jednoduché a funkční řešení 

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Land Rover Freelander-diferenciál
Dík za vyčerpávající info, to m i stačí. Dá se nějak odzkoušet ta viskóza jestli je OK? Nevíš, kde v Praze by mi tu viskózu zrepasovali?
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Land Rover Freelander-diferenciál
Zeptej se kolegy Austina, myslím, že může poradit.
Re: Land Rover Freelander-diferenciál
Pockej, nefunguje to spis tak, ze vysim trenim v te spojce se zvysuje teplota a tim se ta viskoza roztahne a vic tak pritlaci spojku? Asi si to budu muset nekde najit... vypada to jako chytra vecicka
Takovy diferak s automatickou uzaverkou 


Re: Land Rover Freelander-diferenciál
Stručně pro zajímavost :
Viskózní spojka LR Freelanderu je naplněná silikonovou želatinovou hmotou, jejíž viskozita se zvyšuje, když je namáhána na střih (něco jako hračka zvaná "Inteligentní plastelína"). Drážkované lamely uvnitř spojky jsou střídavě připevněny ke vstupní hřídeli a k vnitřku tělesa spojky. Pokud dojde k rozdílu rychlosti mezi předním a zadním kardanem, začnou se lamely tělesa spojky a vstupního hřídele společně díky silikonu otáčet (unášet). Je-li rozdíl rychlostí malý, je viskozita silikonu nízká a odolnost proti vzájemnému protočení lamel je také nízká. Pokud je však rozdíl otáček větší, zvýší se viskozita a odolnost silikonu proti vzájemnému protočení lamel.
Viskózní spojka LR Freelanderu je naplněná silikonovou želatinovou hmotou, jejíž viskozita se zvyšuje, když je namáhána na střih (něco jako hračka zvaná "Inteligentní plastelína"). Drážkované lamely uvnitř spojky jsou střídavě připevněny ke vstupní hřídeli a k vnitřku tělesa spojky. Pokud dojde k rozdílu rychlosti mezi předním a zadním kardanem, začnou se lamely tělesa spojky a vstupního hřídele společně díky silikonu otáčet (unášet). Je-li rozdíl rychlostí malý, je viskozita silikonu nízká a odolnost proti vzájemnému protočení lamel je také nízká. Pokud je však rozdíl otáček větší, zvýší se viskozita a odolnost silikonu proti vzájemnému protočení lamel.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Land Rover Freelander-diferenciál
Mazec.... chytre vymyslene 
