Zdravím, standardně do motorů, kde je při daném kompresním poměru (1:9.5-1:10.5 tuším) bývá předepsán BA95, vyšší oktanové číslo je vyhazování peněz výfukem.
(pro zajímavost - prý se říká, že u meziválečných motorů s kompresními poměry okolo 1:4 jsou údajné současné BA95 paliva ne příliš vhodné- vyšší teplota hoření, tak se musí nastavit pozdější předstih - nicméně toto se nás netýká)
Až na to, že BA98/BA100 bývají dodatečná aditiva a např. u Vervy 100 (Benzina) je i výrazně nižší podíl biosložek, což je ideální např. pro zazimování (v nádrži nedochází k rozkladu paliva na více složek).
Zde jsou nějaké zajímavé informace o palivách:
Bensiny Natural 95
http://forum.skodahome.cz/index.php?app ... %20target=
Vysokooktanové bensiny:
http://forum.skodahome.cz/index.php?app ... _id=336854[/quote]
Tedy, pro provoz je lepší Verva 100 (OMV MaxxMotion, či značkové od MOLu/Slovnaftu), než obyčejný BA95, dá se to celkem úspěšně řešit i provozem běžně dostupného BA95 s přídavkem aditiva, výborné zkušenosti jsou s VIFem.
Do jaké míry je to "placebo", či jinak, nemám odzkoušeno, ale někde jeden člověk tím VIFem nastříkal zakarbonovanou klapku sacího potrubí, nechal půl hodiny působit a pak to jednoduše setřel hadrem. Prý to má i lepší mazivost. To něco potvrzuje.
Zde:
http://dfens-cz.com/mythbusting-aditivum-do-benzinu/