Na co jezdit?

Odpovědět
Rostin
Příspěvky: 7
Registrován: čtv říj 29, 2015 19:28

Na co jezdit?

Příspěvek od Rostin » stř led 20, 2016 20:00

Pánové, zdravím všechny. Jak jsem již uvedl v tématu "Hlásí se nováček", jsem zde novej a tak mi promiňte, zda se budu ptát na něco, co je již někde vyřešeno nebo to bude debilní dotaz. A ten zní - na co jezdit? Mám originál manuál a tam je doporučen benzín 95,možno použít i 98 BA. Ptám - na co jezdíte vy, zkušení borci? Je v tom nějaký rozdíl? Jede to líp? Neudělám motoru více škody než užitku? A co kdybych tam dal 100 BA? Nejsou tam vyšší tlaky, teploty, neponičím motor? Tak nějak si říkám, že čím víc oktanů, tím lepší, mělo by to asi jet lépe, ale mohu se mýlit...A taky jsem slyšel, že 98 BA a vyšší nemá v sobě ty bio složky, co zasírají motory, je to pravda? Příliš mnoho otázek na jednom místě, ale chci být na sezonu připraven... car::
Díky.
Rostin

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 20:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od cembry » stř led 20, 2016 20:13

Tak ja si osobne davam pozor hlavne na to, abych do toho dal fakt benzin a ne naftu... Detaily ohledne oktanovyho cisla jsem doposud prilis neresil, ale protoze je venku hnusne, tak muzeme aspon polemizovat o tom, jak by se dalo jezdit na ten ci kterej benzin :-D
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Rostin
Příspěvky: 7
Registrován: čtv říj 29, 2015 19:28

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od Rostin » stř led 20, 2016 20:15

To, jo tomu rozumím, taky střídám naftu s benzínem a někdy v zamyšlení jsem se až lekl, co jsem to držel v ruce za pistoli stupo:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od Trunda » stř led 20, 2016 20:48

Na 98 bych se vybodl. O tom se nebavme....
Já to dělám tak, že aspoň jednou za čas naberu 100vku, ale ne kvůli oktanům (obzvlášť u atmosférického motoru a pokud nemáš přenastavitelnou mapu a zvýšenou kompresi vůbec nepoznáš), ale spíš kvůli tomu, že obsahuje aditiva, které mají prokazatelně funkční čistící účinky. Hodí se ho tankovat i do auta, které se zazimovává, protože do sebe nenatahuje vodu a má tedy antikorozní účinek. Osobně bych ho tankoval do auta s LPG, kde v důsledku slabého průtoku benzínu soustavou dochází ke korozi trubiček a vstřikovačů...

Jinak nemůžu to nijak prokázat, ale pocitově vnímám u motoru, který má několikrát přebroušenou hlavu a tím zvýšenou kompresi, mírně lepší charakter ve vyšších otáčkách. Ale je to jen pocit a stejně tak to vnímám i když natankuji obyč 95 u různých čerpaček.

Ale fakt ty čistící účinky jsou fajn... naposledy jsem natankoval do Labutě, když jsem ji po letním odpočinku uvedl do provozu na zimu a citelně po té nádrži ožila ;-)

Jinak dlouhodobě jako nejkvalitnější 100 oktan se hodnotí Verva 100 u Benziny.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od AnderN » stř led 20, 2016 20:58

Souhlas, taky dávám Vervu 100 do K-series po repasi kde čeho :-)

Jednoduše řečeno -- benzin s vyšším oktanovým číslem má hlavně vyšší odolnost proti detonacím, umožňuje tedy zvýšení kompresního poměru. Pokud výrobce předepisuje benzin s oktanovým číslem 95, nemělo by se do motoru dostat nic s oktanovým číslem menším. Vyšší oktanové číslo motoru nemůže samo o sobě ublížit. Jestli to lépe pojede nebo se sníží spotřeba? Může být, ale častěji je to podle mě placebo efekt.

Druhá část -- bio složky. Jsou zákonem předepsané, takže je všichni výrobci paliv musí přidávat v předepsaném množství. Někteří se ale chvástají tím, že do běžných paliv, které jsou nejprodávanější, přidávají o malinko více, aby mohli u tzv. prémiových paliv, kterých se ale prodá v porovnání s mainstreamem velice málo, přidávat méně nebo vůbec nic. Jestli je to pravda, kdo to v jaké míře dělá a u kterých paliv, to je otázka na vedoucí pracovníky příslušných firem.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od Pítrs » stř led 20, 2016 21:36

Zdravím, standardně do motorů, kde je při daném kompresním poměru (1:9.5-1:10.5 tuším) bývá předepsán BA95, vyšší oktanové číslo je vyhazování peněz výfukem.
(pro zajímavost - prý se říká, že u meziválečných motorů s kompresními poměry okolo 1:4 jsou údajné současné BA95 paliva ne příliš vhodné- vyšší teplota hoření, tak se musí nastavit pozdější předstih - nicméně toto se nás netýká)

Až na to, že BA98/BA100 bývají dodatečná aditiva a např. u Vervy 100 (Benzina) je i výrazně nižší podíl biosložek, což je ideální např. pro zazimování (v nádrži nedochází k rozkladu paliva na více složek).

Zde jsou nějaké zajímavé informace o palivách:
Bensiny Natural 95
http://forum.skodahome.cz/index.php?app ... %20target=

Vysokooktanové bensiny:
http://forum.skodahome.cz/index.php?app ... _id=336854[/quote]

Tedy, pro provoz je lepší Verva 100 (OMV MaxxMotion, či značkové od MOLu/Slovnaftu), než obyčejný BA95, dá se to celkem úspěšně řešit i provozem běžně dostupného BA95 s přídavkem aditiva, výborné zkušenosti jsou s VIFem.
Do jaké míry je to "placebo", či jinak, nemám odzkoušeno, ale někde jeden člověk tím VIFem nastříkal zakarbonovanou klapku sacího potrubí, nechal půl hodiny působit a pak to jednoduše setřel hadrem. Prý to má i lepší mazivost. To něco potvrzuje.
Zde: http://dfens-cz.com/mythbusting-aditivum-do-benzinu/
Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Lojzimir
Příspěvky: 196
Registrován: stř dub 20, 2011 8:57
Bydliště: Olomouc

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od Lojzimir » čtv úno 18, 2016 1:41

Diky za info, bude se hodit. ;-)

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od KDB » čtv úno 18, 2016 7:55

Někde je i test těhle aditiv - VIF tam zabodoval, zkuste zagůglit.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Pítrs
Příspěvky: 2060
Registrován: čtv dub 21, 2011 18:32
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Na co jezdit?

Příspěvek od Pítrs » čtv úno 18, 2016 9:39

Rover 75 1.8L Turbo sedan 2004
Tento automobil byl: 72 453. ve výrobním pořadí, z celkového počtu 112 381 ks, 752. 1.8 T Connoisseur z celkového počtu 2 392 ks, 1 003. v barvě laku Odyssey Blue (kód: JGA) z celkového počtu 2 856 ks.

Alfa Romeo 147, 1.6 L Twinspark 105 KS

Odpovědět