Převodový poměr MG f/TF 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od KDB » stř čer 08, 2016 6:32

Otázka pro znalce - jaký stálý převod má převodovka u 1.6 ? V RAVE se uvádí 3,9, nicméně v rychlostech na jednotlivé kvalty je nějaký chaos.....
Navíc mě překvapuje, že u TF má 1.6 převod 3,9 a u 1.8 je 4,2......čekal bych to opačně.
Zkusím sem vložit data z RAVU.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od KDB » stř čer 08, 2016 7:54

A kdyby někdo věděl z praxe, jestli má TF135 opravdu převod 4,2......podle dat zrychlení se mi to nezdá. F 1.8. 88kw má 0-96 za 8,5s, TF135 za 8,2s....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od Trunda » stř čer 08, 2016 8:25

Tak, dle Rimmerů nebo http://wiki.seloc.org/a/Rover_PG1_gearbox ....

MGF 1.8 a MGTF 1.6 => 3,9
MGF 1.8 VVC, MGTF 1.8 a 1.8 VVC => 4,2

... ten větší final drive byl i kvůli tomu, že se u těchto motorizací počítalo s 16", tedy většími koly.
Ty bys udělal nejlépe, kdybys použil převodovku z Trophyny a dal do ní samosvor ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od KDB » stř čer 08, 2016 8:56

Tohle řeším z jiných důvodů :)
VVC převodovka mě šla strašně na nervy - při každé rozjezdu na zelenou jsem musel řadit ještě v křižovatce, každá vracečka motor v omezovači - NE :-D

Tohle jsem všechno vypátral ...prosím Tě, jak souvisí 16´ s 3,9 poměrem ?
Přemýšlím o logice 3,9 u 1.6 .....jedině ekonomie....ale mate mne, že v dávném testu psali, že to je překvapivě svižné...
4,2 u 135 bych pochopil jakože svižnější, ale matou mne ty údaje zrychlení - příliš se podobají F/88kw - 3,9......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od Trunda » stř čer 08, 2016 9:30

No úplně jednoduše - na větší kola je potřeba kratší převod. Průměr kola se přeci podílí na tom, jaký je opravdu finální převod.

Tedy, pokud si najdeš někde původní katalog MGTF, tak zřejmě najdeš, že se prodávala 1.6tka s 15" a 1.8čka s 16".
Ale je pravda, že proti této logice jde to, proč dali na BRM FD 3,9, když se prodávalo s 16" ....
TF135 bude proti MGF utlumené eko-mapou a proto tomu taky možná pomohli kratší převodovkou.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6964
Registrován: pon zář 17, 2007 17:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od AnderN » stř čer 08, 2016 9:34

Jen malý podotek -- průměr kola a průměr ráfku jsou dvě odlišné hodnoty. Vzali jste v úvahu rozměr pneumatik na těch kterých kolech?
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od Trunda » stř čer 08, 2016 10:07

Samozřejmě beru to tak, že je celkově jiný obvod kola, tedy pneumatiky....
Vycházím z toho, jak je to mezi VI a ZR... 17" mají proti 15" mnohem větší obvod a kdyby nedali na ZRu 4,2, tak by to auto bylo úplně zabité.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od KDB » stř čer 08, 2016 17:24

Trundo, kola mají s určitou tolerancí stejný obvod ( proto se liší profilem), jinak by příliš kecal tachometr a auto by neprošlo homologací. Jediné, co výrazně roste s průměrem ráfku je hmotnost.
Velikost kol má souvislost jen s výbavou, nikoliv s velikostí motoru.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od Trunda » stř čer 08, 2016 17:30

Ne...
Znovu, bavím se třeba o rozdílu VI a ZRo... VI má povolené kola 14" a 15". ZRo 16" a 17" ... a při pneumatikách, které jsou na to předepsané, to je výrazně jiný obvod.
Samozřejmě že jeden model bude mít doporučená pouze taková kola v kombinaci ráfek + pneumatika, aby obvod vycházel plus mínus stejný.

Z tohohle důvodu jsem já dával převodovku ze ZRa, protože jezdím na 17" kolech a převodovka z VIčka na ně byla dlouhá, tedy auto bylo zdechlé a tachometr ukazoval blbě.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od KDB » pát čer 10, 2016 16:47

Tak jsem byl dnes projet F s 1.6......Subjektivně hodnoceno výborný....Přestože je tam pravděpodobně opravdu PG1 s SP 3,9, tak 1,6 to nejen zvládá s přehledem (ochotně např. zrychluje na 4st. i z 2000ot.), navíc je to prostě 1.6 Kseries, takže má krásnou, živou gradaci výkonu k omezovači.
Neměl jsem prostor pro naddálniční rychlost, což by bylo zřejmě slabší místo 1.6, ale jinak jsem si fakt říkal, na co 1,8, když tohle jede v podstatě stejně, ale mnohem zábavněji díky charakteru motoru.....
Fakt mě to bavilo.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2113
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Beroun u Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od J0hny » stř čer 15, 2016 11:08

1.6 má krásně nastavenej krou'ták - panmatuju ze 416 :D
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 220Ti RF
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,620Ti,420SDi,ZS180]

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17950
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od Trunda » stř čer 15, 2016 11:37

No je na tom něco pravdy, že 1.6 jede fakt pěkně.... brácha s RFem a naloženým kufrem mě s Kupéčkem celkem v poho stíhal. Ale na druhou stranu bacha na to... je totiž otázka, kolik ty naše staré herky mají ve skutečnosti výkonu :-D Třeba když přesednu z Labutě do Kupéčka, tak je to skok opravdu velký, ale tak nějak bych řekl že jen v tom, co je nad 4000 otáčkami, kde VVC teprve ožívá a obyč motor už spíš umírá. Ale kdyby to VVC nemělo, tak je to nepoznatelné. Navíc v Kupéčku to je fakt asi v tak rozladěném stavu, že bych se na válcové brzdě divil. Už jen pocitově jak je ten motor choulostivý na změny teplot, atd. Je tam sbroušená hlava nevím kolikrát, ale korekce časování vaček žádná.
Jinak řečeno... pokud to auto neodbrzdíš, tak je to posuzování stejně dost subjektivní a plané :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Převodový poměr MG f/TF 1.6

Příspěvek od KDB » stř čer 15, 2016 13:14

Trundo, neřešíme ani tak komu, kdo ujede, ale pocit z motoru...
Jel jsem ve více VVC - a to většinou v dobrém stavu, takže relevantní srovnání myslím, že mám - ty 1.6 taky nejsou v továrním stavu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět