Cuká

petrik2
Příspěvky: 4
Registrován: pon čer 21, 2021 8:11

Cuká

Příspěvek od petrik2 » pon čer 21, 2021 8:28

Zkusím popsat.Objevilo se náhle,ne postupně.Studený motor,dobrý start a volnoběh.Se zvyšující se teplotou začíná škubat při akceleraci.Čím vyšší teplota,tím více.Ve vysokých otáčkách OKPo zahřátí obtížný opětovný start..Diagnostika 0 chyb.Vyměněny svíčky a kabely-bez zlepšení.Palec ok.Připadá mi,že jednotka neví,že má se vzrůstající teplotou ubrat paliva.Nevím,nechci být chytrý,můžete někdo poradit,ať zbytečně neinvestuju? dík

lenham3
Příspěvky: 2348
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Cuká

Příspěvek od lenham3 » pon čer 21, 2021 21:08

Chce to, pořádnou diagnostiku a vidět on-line data,odkud jsi?

petrik2
Příspěvky: 4
Registrován: pon čer 21, 2021 8:11

Re: Cuká

Příspěvek od petrik2 » úte čer 22, 2021 10:43

Omlouvám se,ale čekal jsem spíš jakékoliv rady-zkus,změř,odpoj, atd.S autem v tomto stavu nechci jízdou riskovat následné větší škody.Než to naložím a někam povezu to chci zkusit pořešit s radou chytřejších.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cuká

Příspěvek od Hombre » úte čer 22, 2021 11:01

Tak můžeš zkusit najít čidlo teploty, to se dvěma vývody a změřit odpor odpojeného čidla za studena a pak při zahřátém motoru. Někde tu na fóru byly i hodnoty, kolik to má mít ohmů, ale každopádně se vzrůstající teplotou musí klesat odpor čidla. Taky to může být přechodovým odporem na spojích mezi čidlem a jednotkou - celkový odpor je vysoký a jednotka si myslí, že je to studené.
Nebo to je jen zanešený nebo vadný motorek regulace volnoběhu. Jak jsi zjistil, že je 0 závad? Nešlo se při tom podívat i na hodnotu teploty motoru?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

petrik2
Příspěvky: 4
Registrován: pon čer 21, 2021 8:11

Re: Cuká

Příspěvek od petrik2 » úte čer 22, 2021 11:44

Napíchnuto u dvou opravářů,chyby 0.Věřím,že je diagnostika a diagnostika,ale s tím nic neudělám.Každopádně díky.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cuká

Příspěvek od Hombre » úte čer 22, 2021 12:07

No jestli měli normálně diagnostiku, třeba Bosch a ne nějaký nesmysl z číny, tak tam jdou zobrazit skutečné hodnoty - teplotu, teplotu vzduchu, napětí lambda sondy, napětí šrtící klapky atd.
No nic, tak pokud není v paměti závada, zkusil bych změit to čidlo, zkontrolovat kontakty na něm a rozebrat ten motorek volnoběhu, o jeho čištění tu je někde téma, ale stručně:

Vyšroubuješ 2 šroubky na přírubě motorku, odpojíš zásuvku a vytáhneš motorek. Vyčisti hadici, která k němu vede, zkontroluj, jestli se neprotáčí kužel a očisti ho, pak i jeho dosedací plochu v sacím potrubí. Připoj motorek k zásuvce a zapni klíček, pozor - kužel vypadne, vyčisti nějakým benzínem vnitřní závit v motorku a vnější na kuželu a vyfoukej stlačeným vzduchem, aby tam nezůstala žádná špína. Pak namazej závit řídkým čistým olejem a nasaď zpět - pozor na drážku a výstupek, aby do sebe zapadly, po manipulaci s klíčkem zapalování se kužel zase natáhne dovnitř, ale chce to pomocníka, co ti zapne a vypne ten klíček. Taky prohlídni všechny hadice kolem sání a jejich připojení, vyčisti klapku a její oklolí, namotnuj motorek zpět, po zapnutí v něm zacvaká, to znamená, že se nastavil do základní polohy.
Pokud zjistíš, že drážka a výstupek na motorku už neplní svou funkci a kuželem lze otáček dokola, i když je vtažený do motorku, je potřeba sehnat nový motorek.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Looki
Příspěvky: 108
Registrován: úte čer 13, 2017 14:59
Bydliště: Humpolec

Re: Cuká

Příspěvek od Looki » úte čer 22, 2021 17:27

Když řešíte že diagnostika ukázala 0 závad.
Jaký model auta máš? Protože co si pamatuji tak MK1 neuměla komunikovat s klasickou OBD2 diagnostikou.
_
MGF 1.8 88kW / - 2017-? ::
Classic Mini 1.3 46kW / - 2020-? ::

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cuká

Příspěvek od Hombre » úte čer 22, 2021 18:12

Já měl dříve R416 z roku 97 a s Bosch KTS 500 komunikovala bezvadně, ale jen motor.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

petrik2
Příspěvky: 4
Registrován: pon čer 21, 2021 8:11

Re: Cuká

Příspěvek od petrik2 » stř čer 23, 2021 8:16

MG-F 1.8 1998 88 kw motor 18K4F

Honza Chod
Příspěvky: 11
Registrován: čtv čer 18, 2020 19:10
Bydliště: Domažlice

Re: Cuká

Příspěvek od Honza Chod » stř čer 23, 2021 14:20

Zdravím přátelé. Mám podobný nebo stejný problém. Pokud přidám z volnoběhu víc plynu, třeba když potřebuji “vypálit” z křižovatky, auto ne, že by vyloženě škubalo, ale dusí se a těžce se roztáčí. Pokud otáčky jsou kolem 3000, jede to jak z “parku”. Měl jsem to napojený na diagnostice (profi diagnostika Bosch) a diagnostika se nespojila s řídící jednotkou. Načetla se pouze diagnostika ABS. Mechanik říkal, zda nemá motor ještě nějakou jinou servisní zástrčku. Prý to u některých starších aut bylo. Nevíte a té zástrčce někdo? Jinak auto je efko, motor 88 kW, r.v. 1998. Myslíte, že mám jít po stejných závadách, jak popisujete výše? Díky !

Honza Chod
Příspěvky: 11
Registrován: čtv čer 18, 2020 19:10
Bydliště: Domažlice

Re: Cuká

Příspěvek od Honza Chod » pát čer 25, 2021 17:03

Poradíte, prosím, kde na motoru najdu to čidlo teploty? Zkusím je proměřit. Špatné hodnoty z tohoto čidla mají u této závady svou logiku. Auto se tváří, jako by jelo pořád na “sytič”. Předpokládám, že to bude jinde, než teplota chladicí vody.

Hombre
Příspěvky: 2761
Registrován: pon zář 17, 2007 7:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Cuká

Příspěvek od Hombre » pát čer 25, 2021 17:59

Nejsou vedle sebe? Dvoupinove pro jednotku a jednopinove pro teploměr. Jestli to je stejně jako na autech s motorem vpředu, tak je to před motorem vlevo, takže musíš sundat dekl pod zadním oknem.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

RomanF2
Příspěvky: 14
Registrován: stř kvě 20, 2020 17:00
Bydliště: Rotava

Re: Cuká

Příspěvek od RomanF2 » čtv črc 15, 2021 19:43

Měl jsem tento problém také. Dal jsem nové svíčky-kabely a auto cukalo při rozjezdu dál. Nakonec výměna palce a víka rozdělovače , auto přestalo cukat.

Honza Chod
Příspěvky: 11
Registrován: čtv čer 18, 2020 19:10
Bydliště: Domažlice

Re: Cuká

Příspěvek od Honza Chod » ned črc 18, 2021 16:47

Zdravím Vás, potřebuji opět radu. Auto pořád dělá to samé, jak popisují nahoře. Vyměnil jsem čidlo teploty motoru, ale nepomohlo to. Pak jsem byl na emisích a neprošel jsem. Byly brutálně vysoké. Že se nepovedlo načíst řídící jednotku neřešil, ale hodnoty emisí jsou fakt vysoké. Říkal, že směs je moc bohatá. Mám objednanou novou lambda sondu. Teď jsem na to koukal, kde vůbec je a jak ji výměním, ale díky výfuku tam vůbec nenasadím žádný klíč. Dělal jste to někdo? Musí se asi sundat část výfuku od svodů ke katu, abych se na ni dostal. Nebo je na to nějaký jiný fígl? Prosím, poraďte! Je hezky, chci jezdit a není to ono. Navíc je to znát na spotřebě. Jestli lambda nepomůže, tak už nevím. Díky předem za rady.

Dieter Bonrath
Příspěvky: 218
Registrován: ned kvě 06, 2012 18:40

Re: Cuká

Příspěvek od Dieter Bonrath » stř srp 04, 2021 22:40

Na lambdu není v eFku ideální prostor, ale já používám uřiznuté očko, když to nepůjde, tak sundat svody, ty jsou jen na pár šroubech. Klidně zavolejte, byl jsem u Vás kvůli měchu.
Plnění hydragasu profesionální plnící stanicí včetně odsátí původní degradované kapaliny, poradenství při koupi MGF/TF (diagnostika, měření laku, komplexní prohlídky), nové plachty pro stažené střechy, výroba snižovacích čepů pro MGF atd. Praha - Beroun - Plzeň 720 343 775

Odpovědět