Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Uživatelský avatar
Dendy
Příspěvky: 246
Registrován: ned zář 30, 2007 21:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Dendy » stř kvě 09, 2012 10:12

MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz :-)
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno :-)
Utržené sluchátko: 6088947sestsest

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Trunda » stř kvě 09, 2012 10:30

No chtel bych videt, kdo by se chtel drbat s plnenim Hydragasu na kazde naprave zvlast :lol: .... nebo ty snad Dendy ano? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od kptHergot » stř kvě 09, 2012 10:58

no a jak často plníš hydragas ty Trundo, žes tak chytrý????? řek bych že by se tím dalo dosáhnout větší přesnosti naplnění
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Trunda » stř kvě 09, 2012 11:15

.... ajaj.... uz zase nakladacka? :-) .... nechapu proc bys dosahl lepsi presnosti? Plnis mensi objem ale na stejny tlak, tudiz se hur trefuje na spravnou hodnotu. Mimo jine touto upravou se prijde o vyhodu hydragasu, resp. o komfort jizdy.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od kptHergot » čtv kvě 10, 2012 0:30

hm, tak tlak, aha . . . . a já bloud si myslel že rozhoduje vzdálenost mezi středem kola a blatníkem v závislosti na teplotě :roll:
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od KDB » čtv kvě 10, 2012 5:08

Důležité je oboje.
Výška je rozhodující pro správné nastavení a fungování geometrie podvozku.
Tlak je důležitý pro správnou funkci a životnost membrán v jednotce - je počítáno s určitým poměrem tlaků mezi dusíkovou a kapalinovou částí jednotky.
U MGF, pokud by se jednotky osamostatnily, by pravděpodobně se zmenšilo potápění přídě při brždění, ale zvětšil by se náklon při zatáčení a taky by se asi ztratila určitá plavmost jízdy.
Ale kdo má dost času,může experimentovat :mrgreen: . Já se po třech letech a 110tis km zkoušení kombinací pnematik, tlumičů, výšky, geometrie..... přiblížil snad na 80% tomu, aby auto fungovalo podle mých představ. chlat:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 10, 2012 5:26

... Ach jo.... A co si myslis, ze asi tak v soustave vznika? .... Je to tlak, ktery klade odpor, ktery musis prekonat pri pumpovani.... Pricemz u propojenych nadob je tlak stejny, ale musis dodat vic jak dvojnasobek kapaliny, tudiz se pumpuje dvakrat dele a dvakrat dele se auto zveda.... Tudiz po mensi vysce.... to je fyzika na zakladni skole ;-) .... V cem to individualni plneni ma vyhodu je to, ze nemusis mit auto postavene na rovine ;-)
.... Docela mne mrzi to, si myslis to, ze teoretici nemaji pravo se vyjadrovat... Chudaci takovi inzenyri ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 10, 2012 5:33

.... Ee Karle.... Naklaneni v zatacce se nezhorsi.... Podvozek diky tomu zustava stejne staticky.... V podstate ta plnici cast mechu strati vyznam a funguje jen ta vrchni...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 10:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od kptHergot » čtv kvě 10, 2012 6:31

když někam něco pumpuju, je pochopitelné, že tam vzniká tlak, nemyslím si, že je tam skřítek co to zvedne, ale jak píše Karel ," Výška je rozhodující pro správné nastavení a fungování geometrie podvozku " což je pro mě podstatnější a nesleduji tlak ale výšku a v mém případě je nutný kompromis, vzhledem k tomu že měchy už mají něco za sebou(a tak TLAKY nejsou tak jak by měly, ale to už jednoduše neovlivním), nedocílím stejné výšky - když bude výška stejná vpředu, nebude stejná vzadu a myslím si že nebudu jediný, kdo to tak má . . . v tom případě by šlo přesněji docílit výšku individuálním plněním . . . to že by se změnilo fungování systému je druhá věc otevřená k experimentování car::

vyjadřuj se k čemu chceš, máme svobodu slova (i když možná ne, občas se tu něco smázne), ale vyjadřovat se k něčemu co jsem nikdy nedělal, nebýt si jistý a dělat chytrého a mi přijde ujeté
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od KDB » čtv kvě 10, 2012 7:05

Kapalinová část rozhodně neztratí na významu - ta zůstane stejná - funkce tlumiče, ztratí se ''jen'' vazba s druhým měchem.. Na naklánění to vliv mít bude, neboť při zatáčení se auto nenaklání jen do strany, ale víceméně i dopředu a dozadu (akcelerace, brždění). Je fakt, že teď neumím promyslet, zda to bude horší, nebo lepší.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2148
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od KDB » čtv kvě 10, 2012 7:08

Poměr výšky P/Z se dá doladit podložkami mezi HG a trnem horního ramene - teď jsem si s tím hrál a konečně mám téměř přesně správný rozdíl mezi P a Z.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 10, 2012 7:15

... Kapitane, ja ti na tom tlaku jen vysvetloval...
... kdyby vsichni teoretici meli drzet papulu, tak nevim kde by jsme byli... A tu by zrejme bylo mrtvo... ja vzdy odpovidam tak, ze davam k dispozici druhym moznost mi (slusne) oponovat... diky tomu, ze obcas placnu blbost a nekdo me opravi, se me vedomosti prohlubuji a upresnuji. Vase, ale i tvoje pripominky mne vyvadeji z pripadneho omylu a posouvaji me dale... a naopak, moje teoreticke "blaboly" podporuji zamysleni nad danou veci a nasledne pochopeni problematiky.
.... ani nevis jak mne mrzi to, ze nemam dostatecne moznosti, abych se venoval vic praxi, jak teorii... ne vsichni mame takove moznosti... ja se aspon snazim se neco dovedet a vyuzit jakekoli prilezitosti k tomu, abych si teorii v praxi overil. Napr. tim, ze si auto servisuju sam...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 10, 2012 7:19

.... pockej Karle, jako tlumic snad slouzi tlumic... kapalina v mechu primarne slouzi k prenaseni tlaku z jednoho do druheho... a vzhledem k tomu, ze je temer nestlacitelna, tak v pripade, ze nema kam unikat slouzi opravdu jen k tomu, ze tlaci na horni cast mechu a stlacuje ho...
.... v te zatacce to ma fungovat tak, ze tim, ze se tam zvetsi tlak na oba mechy naraz, se omezi presun kapaliny z jednoho do druheho, takze k tomu prelevani dochazi min, nez v standardni situaci....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 11:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od donutil » čtv kvě 10, 2012 8:31

Jednou jsem to měl rozdělaný a pochopil jsem funkci tak že horní polokoule naplněná dusíkem je vlastně něco jako vzduchový měch třeba jako mám u autobusu a ta kapalina slouží jako tlumič,páč procházela soustavou jakýchsi malých otvorů a ještě čehosi co už neumím pojmenovat a taky je to dvacet let co jsem to dělal.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 17951
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Individuální nastaveni Hydragasu pro MGF

Příspěvek od Trunda » čtv kvě 10, 2012 8:42

.... pravda pravda... do jiste miry to ma nejaky tlumici vliv.... ale urcite to nenahrazuje tlumic.... spis nejak koriguje charakter pruznosti v soucinosti s propojenim mechu - teda aspon to tak chapu z clanku o HG.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět