Délka řadící páky?

Odpovědět
cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » ned bře 31, 2013 20:14

Mám na MGF zkrácenou řadící páku a to v kombinaci s zatuhlýma lankama k převodovce dávalo ve výsledku zajímavou posilovnu pro pravou ruku :-)
Dneska jsme vyměnili lanka. Byl to pěknej porod - kamarád mechanik celou dobu před výměnou prohlašoval, že žádná výměna lanek nemůže být horší než ta na puntu (fiat punto) jeho ženy. Dneska odpoledne prohlásil, že bude punto všude velebit, protože je to krásná práce proti MGF :-D

Lanka pomohla, je to výrazně lepší. Nicméně bych chtěl ještě delší řadící páku. Zkoušeli jsme na torzo původní páky namontovat nástavec, prodloužit to asi o 10cm a rozdíl byl neuveřitelnej. Kolik je obvyklá délka řadící páky u MGF MK1? Nechci mít nějakou strašlivou přišeru trčící vedle volantu víc než originál.


............................................................
poznámka pod čarou: ne, nejezdil jsem nikam v tomhle hnusným počasí a netrápil auto ve sněhu - do dílny šlo včera za sucha a podle předpovědi počasí tam asi chvilku pobude.
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od roman_mg » pon dub 01, 2013 9:21

Já ji mám 15 cm měřeno od vršku koule po vršek tunelu a to si říkám, že je ještě dlouhá. :)
Mě dost pomohly dvě věci :
http://www.mikesatur.com/acatalog/Onlin ... ng_30.html

a to : Clutch Lever MGF/TF
a : Slick Shift Kit IV MGF & MGTF

Řazení mě předtím šlo ztuha, jednička, zpátečka a 5 byla hrůza. Zeptej se Dendyho, tomu šlo řazení jak na liazce, jestli s tím něco udělal. :)
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » pon dub 01, 2013 10:02

Ja mel problemy s pohybem doleva a doprava, takze jednicka, dvojka, petka a zpatecka. Po vymene lanek je to daleko lehci a kdyz jsme zkusili prodlouzit paku, tak to slo uplne bez namahy. O radici pace od Satura jsem taky premyslel, zkusim ale zatim jen prodlouzeni stavajici paky a pak se uvidi.
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
Dendy
Příspěvky: 247
Registrován: ned zář 30, 2007 22:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od Dendy » pon dub 08, 2013 23:46

Po dlouhe dobe se hlasim ...u me to byli v tahu gumicky na pistu hydrauliky spojky (pro jistotu jsem s KDB vymenil oba) jo a pak jsem tam vrazil slik-shift od satura ...................... car:: car:: weed: weed: car:: car:: SMOKE:
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz :-)
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno :-)
Utržené sluchátko: 6088947sestsest

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » čtv dub 11, 2013 10:02

Lanka vyměněný, páka prodloužena o 7cm, jde to výrazně líp. Ale mám pocit, že spojka dřív zabírala výš. Dokonce jsme se na tom s kamarádem/mechanikem oba nezávisle shodli. Je třeba důsledně prošlápnout pedál až dolů. Kde by mohl být zakopaný pes a jak ho co nejjednodušejc vykopat ? :)

Rozhodně to o víkendu zkusím trošku projet a uvidím, co se bude dít. Zatím jsem s tím popojížděl jen z garáže do dílny a zpět :D
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od KDB » čtv dub 11, 2013 12:29

Jestli když spojku našlapeš se to zvedne, budou vadné válečky. Jinak jedině jetá spojka.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » ned čer 30, 2013 13:59

Dalsi vyvoj situace:
Ctyrka nesla pri vyssich otackach zaradit bez skripeni zubu a razeni zpatecky bylo trapnou situaci, kdykoliv se to melo stat - proste jsem pri razeni zpatecky vypadal jako naprostej zacatecnik, protoze to bylo vzdycky doprovazeny silenych skripotem :-)
Navic jsem mel pocit, ze pri delsi jizde zacina byt razeni tuzsi a tuzsi.

Dneska jsem vymenil olej v prevodovce. Po vypusteni jsem ziskal cca 1,5L staryho (tzn. nebylo plno) a dolil jsem tam cca 2,5L novyho (Texaco MTF 94). Subjektivni pocity - vyrazne zlepseni nepozorovano, jednicka musi jit stale silou aby uplne zapadla zapadla, dvojka podobne. Trojka vesmes v poradku, ctyrka chodi pres zuby min casto, petka docela v pohode, zpatecka beze zmeny - neustavajici serie trapasu pri couvani :-)
Mel jsem moznost vyzkouset MGF jednoho z kolegu a je to proti mymu nebe a dudy. I starej civic moji zeny radi daleko lip nez moje MGF :-)

Zacinam cimdalvic premyslet o nakupu MS Slick Shift Kitu IV. Nebo mam radsi zkusit jit jinym smerem a hledat problem primo v prevodovce?
Diky za info.
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

lenham3
Příspěvky: 2384
Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od lenham3 » ned čer 30, 2013 16:12

Videl bych problem v prevodovce ,nebo jeste vyzkousej samotne lanovody zda neni nejaky pridreny ale pokud to jde prez zuby tak na 4bude spatny sinchron

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od KDB » ned čer 30, 2013 19:20

Můj tip je spojková hydraulika......
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » ned čer 30, 2013 20:17

Ses k tomu postavil jak k tipovani u Fortuny :D
Ja se snad podivam, jestli nahodou nejsou vypsany kurzy na to, kde ten problem nakonec bude :D
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

call
Příspěvky: 27
Registrován: sob čer 27, 2009 13:03

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od call » pon črc 01, 2013 14:49

KDB píše:Můj tip je spojková hydraulika......
jsem taky pro vypadá to, že spojka špatně vypiná

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » pon črc 01, 2013 20:31

Dneska si auto vyzkoušel přímo kamarád/mechanik a prohlásil: "Kamaráde, řaď v tom jako ve starejch sporťácích, nahoru hezky dvakrát spojku a dolu s meziplynem a jde to jak po másle." :)

...a měl pravdu, je to přesně tak. Tímhle způsobem řazení při jízdě vpřed funguje bez problémů. Nicméně bych se tohoto způsobu výhledově rád zbavil...

Ale přišel přitom na zajímavou věc. Zpátečka jde se skřípotem, protože jsou vysoký volnoběžný otáčky. Bohužel se většinou pohybujou kolem 1500-1600rpm a nesynchronizovaný zpátečce se to nelíbí. V okamžiku, kdy se volnoběh dostane aspoň na cca 1000rpm, tak zpátečka krásně potichu zapadne.

Co se týká otáček motoru, tak velice pomalu klesají. Diagnostika nic neukázala, takže budeme pátrat, kde by to mohlo být (pomalé klesání i volnoběh). To se nám ty problémy krásně množí :-D

Samozřejmě opět přijímám tipy ;-)
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 11:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od kptHergot » pon črc 01, 2013 20:44

taky sázím na hydrauliku car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » pát črc 12, 2013 22:32

Tak chrchlani zpatecky zrejme vyreseno - aspon se to tam dneska cely odpoledne tvarilo. Skutecne pomohlo dostat volnobeh na cca 850rpm, zpatecka je hned ochotnejsi :-D

Nastesti stacilo jen rozebrat a procistit presne dle navodu: http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=429153
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

cembry
Příspěvky: 353
Registrován: ned říj 14, 2012 21:20
Bydliště: Jindrichuv Hradec

Re: Délka řadící páky?

Příspěvek od cembry » úte srp 06, 2013 22:57

Minulý týden jsme se vraceli z výletu a cca 40km od domova přestalo fungovat řazení. Bohužel jsem tam měl zrovna neutrál, takže jsem doplachtil kam do šlo, kousek popostrčil a opět plachtil na větší rovnou plochu mimo silnici. Inspekce pod vozem ukázala, že odešla koncovka jednoho kabelu od řadící páky k převodovce. Prasknul silikon/guma, která drží středové poudzro v kovovým kroužku. Nacvaknul jsem to zpátky, navolil jsem trojku a výletním tempem jsem se vrátil zpátky z výletu :-D. Po konzultaci s dvorním mechanikem jsem druhý den koupil 2x faudi kloubek 6 a šlo se vyměnovat. Do kabelu to šlo jednoduše našroubovat, ale protikus (kulička) u převodovky, byl napevno nalisovanej, takže bylo nutno odříznout a vyvrtat díru pro uchycení faudi kloubku. Preventivně se vyměnila koncovka i na druhým kabelu, vypadala už taky nějak podivně. Je to zvláštní, protože kabely se měnily někdy z jara a byly úplně nový... Nicméně je to vyměněno za něco, co budí víc důvěry a já zase jezdím! :-D
MGF 1.8 (na léto)Obrázek
Honda Civic VIII 4D 1.8 I-VTEC (když se nedá jet bez střechy)Obrázek

Odpovědět