Řízení MGF

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Řízení MGF

Příspěvek od roman_mg » sob říj 10, 2009 9:11

Karel Douša píše:Jo, to je - má 2,7 otáčky, oproti 3,2 v F. Mě čeká přes zimu repase, tak taky uvažuju o upgrade :wink:
Ahoj takže i když je všechno OK, taky uvažuju o TF tyči řízení (nechce se mi až tak ručkovat na volantu :) . Jen se chci ujistit, že někde neudělám chybu :roll:
MGF má označení QAB102330 (LHD s PAS), MGTF QAB000250 (LHD s PAS). U Mosse je za 288 liber nové. Předpokládám, že půjde jen o prostou výměnu stará tyč F ven, nová TF dovnitř. Nebo je tam ještě nějaký zádrhel ? Díky za odpověď, Roman
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Řízení MGF

Příspěvek od KDB » úte říj 27, 2009 21:33

Neměla byt být, viz tady : http://www.mgf.ultimatemg.com/ článek i s fotodokumentací - MGF steering rack to TF upgrade.

Za tuhle cenu bych taky vzal novou-na vrakáči chtějí 5-7tis. za jetou....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Řízení MGF

Příspěvek od roman_mg » stř říj 28, 2009 9:38

Už je na cestě :) Nová s dopravou 7800,- Kč. Já už jsem vrakáče docela vypustil, až na nějaké drobnosti. Mají přemrštěné ceny, když si vezmu, že pravostraňáka koupí v Holandsku na rozdělání za 1500E. V pořádku, živí se tím, jíst se musí ale nemělo by se při tom mlaskat :-D V podstatě všechno koupím v UK nové a cenově mě to i s dopravou, když to kumuluju, vyjde možná o něco dráž než tady jeté na vrakáči. A nebo je ještě e-bay v Německu, kde ty ceny jsou taky úplně jinde. Nikdy jsem netušil, źe budu kupovat svíčky NGK v UK, ale když mi tady řekli 600 za jednu, tak jsem padl na zadek a z UK mi došly 4 ks za 25 liber. Tady startér nový tuším u Kelly 9000,- Kč, z UK 100 liber. Prostě u nás se kupovat neoplatí.
Ten návod je OK, ale já stejně budu vyhazovat celý přední pomocný rám ven, takže to půjde docela jednoduše (aspoň doufám) :D Vzhledem k tomu, že předcházejícího majitele ta "pojízdná" tyč řízení vůbec nezajímala, tak se bojím, že těch povolených nebo špatně dotáhnutých šroubů bude více. Takže přední rám ven, motor ven s rámem a budu se v tom přes zimu hrabat. Ještě mám jeden problém, pomalu mi sedá auto. Ale žádný únik náplně z HG jednotek nevidím, tak nevím. Uvidím, až to rozdělám.
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Řízení MGF

Příspěvek od KDB » stř říj 28, 2009 11:03

Tvrdí se, že pomalý pokles je normální - je to alkoholová báze a vyprchává - jednou za rok, dva se prostě dofukuje.
S řízením jsem zvědav, jak se ti osvědčí :wink:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Řízení MGF

Příspěvek od KDB » ned led 24, 2010 12:35

Ahoj Romane....jak to vypadá s řízením ? Už je doma ...nebo dokonce na autě ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Řízení MGF

Příspěvek od roman_mg » ned led 24, 2010 17:06

Ahoj Karle, je už doma, zatím v regále, byl konec roku, blázinec a nebyl na to čas si hrabání v MG v pohodě užít :-D Tak jsem si ještě udělal radost, mám na cestě všechny 4 kotouče a desky od EBC, ať uź toho dělám na jaro víc. Stejně to vidím tak, že půjde přední i zadní rám ven, ať vidím jak to vypadá pod tím, všechno podotahovat, to řízení je trošku výstrahou. Jenom nevím, jestli když vypustím hydragas, jestli bez něho budu moct dojet 60 km na naplnění do Brna. Na motoru preventivně vyměním těsnění a hlavně musím seštelovat šatlpáku, vzadu mi to už na lankách nejde, takže musí taky ven. Už se teším. Samozřejmě dám vědét, jestli nebylo lepší ty libry utratit za něco jiného. :D
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Řízení MGF

Příspěvek od roman_mg » pon led 25, 2010 14:48

Jo a když se dívám co tě baví, mám ve sklepě nějaké věci na 100, blatníky (pozink), pásy, přední sklo,P maska (2 světla+úchyty), zadní čelo+světla, nárazníky, tažné, snad topení, nějaké drobnosti do interíeru, brzdové trubky nové, atd. Nechce se mi to prodávat někomu na kšeft, spíš někomu, kdo si to uźije na autě. Kdyby jsi o někom věděl. já už do 100 asi nepůjdu :)
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Řízení MGF

Příspěvek od KDB » úte bře 16, 2010 22:27

Tak řízení jsem u Mosse objednal, obdržel a o víkendu nainstaloval - výměna v pohodě a bez komplikací, když pominu, že pro vytažení ven je nutné spustit o pár cm přední rám, který drží na 10 šroubech.
Bohužel 9 z 10 bylo srostlých tak, že jsem je musel odvrtávat - to mě zabralo 95% času.
Nicméně to stálo za to. I když rozdíl v převodech papírově není převratný, je to znát.Na rovině a mírných poloměrech se to moc nepozná, ale největší přínos je v ostrých zatáčkách, při korekci ustřelenýho zadku a při kličkování mezi výmoly.
A nakonec jsem byl příjemně překvapený, že staré řízení bylo po 165.800km bez vůlí...na našich silnicích klobouk dolů.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Řízení MGF

Příspěvek od roman_mg » ned bře 28, 2010 9:29

Ahoj Karle, nějak je toho času míň a mň :) A taky proto, že jsem se maličko zbláznil :) a k malému angličáku jsem si koupil (i když ne úplně čistokrevného angličana, podepsal se na něm trošku Ford) Jaguara S-type (ale novějśího z roku 2003), 4,2 litru, 300 koníků a trošku jsem se mu musel věnovat. Na MG jsem vyměnil startér, trubky na vodu pod autem, a už se konečně dostanu k řízení, zadní nápravě a vnitřku. Ono i to počasi už me k tomu žene. Po naší debatě jsem usoudil, že máš pravdu. Když to funguje, nehrabat se v tom a tak motor zatím nechám. To řízení mě těší, že funguje tak, jak jsem si představoval. No a ještě dofoukat a už snad vyjedu. :)
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Řízení MGF

Příspěvek od KDB » čtv dub 01, 2010 16:35

Gratulace k mazlíkovi :mrgreen: .
Člověk si strašně rychle zvyká - už mám pocit, že bych užil ještě ostřejší :lol:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Nowátor
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 18, 2007 21:27
Bydliště: Opava

Re: Řízení MGF

Příspěvek od Nowátor » sob dub 03, 2010 7:50

Není to zcela k tématu, ale:
Hoši, když jste tady zmiňovali HG,máte tušení na kolik přijde celá sada? U mě nějak nemá doplňování smysl, pokud to má na mém eFku "životnost" cca 1/2 roku.
A ještě jedna drobnost s blížícím se V.Mýtem. Mám v garáži zadní 15" gumy se vzorkem vhodným tak akorát na okruh a ne na cesty (vzorek na minimu). Máte někdo zájem?

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Řízení MGF

Příspěvek od roman_mg » sob dub 03, 2010 9:22

Ahoj, takže podle mě. Výměna HG jako celek se nedá udělat. Přední nejsou problém, cena cca 80 (ebay) až 200 liber (tuším moss). Ale zadek (aspoň mě se to nepodaŕilo) se nedá v celém světě sehnat. Není. Možná na ebay ale bez záruky :(
Děsím se té představy, že mi zadek odejde a jediná věc co mě napadá je výměna rámů (obou) za TF - tedy tlumiče + pružiny.
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
Nowátor
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 18, 2007 21:27
Bydliště: Opava

Re: Řízení MGF

Příspěvek od Nowátor » sob dub 03, 2010 12:26

... celkem príma vyhlídky. :-( Díky za info.
A když jsem u těch dotazů. Hoši, když se v tom tak šťouráte (v dobrém slova smyslu) a vím, že Karel to ladil na poslední setkání v Mýtě, jaká je správná sbíhavost a příklon jednotlivých kol? Chci si to nechat s novým obutím proměřit, ale nevím ty správné hodnoty.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Řízení MGF

Příspěvek od KDB » ned dub 04, 2010 15:36

Taky jsem podlehl panice, ale možná to nebude tak hrozný.
Jednak občas se vyskytne komplet na celý auto - sice za vyšší cenu, ale vyskytne.
Druhak se dají koupit Trophy, které by se měly lišit snad jenom v tuhosti přepuštěcích ventilů HG.
Třeťak se údajně přední jednotky dají použít i dozadu - mám je už na cestě, tak uvidíme.

Ucházení - mě to spadlo tak o 2 cm od února do října a to je asi normální.

Hodnoty budou mít asi všude, kde mají optickou geometrii. Doporučuju rozhýbat obzvlášť nastavení zadku - je tam anglická matka - rádo se to ožvýká, když za to v servise rvou silou ve snaze to seřídit.

Tady jsou hodnoty z Rave:



INFORMATION
GENERAL DATA 7
STEERING
NOTE: The following steering geometry settings are given in degrees and minutes, decimal parts of a
degree and millimetres. Steering and suspension geometry settings are for a vehicle at unladen
weight.
Front wheel alignment - toe out - per side 010’ ±6’ ......... 0.21±0.1
1.105 mm ±0.651
mm
Front wheel camber - negative 030’ ±030’ ................. 0.50±0.50
3.315 mm ±0.315
mm
Front wheel caster - positive 450’ ±1................... 4.83±1.0
29.98 mm ±6.71
King pin inclination 1140’ ........................... 11.71
78.71 mm
Overall steering ratio
Manual steering 20.8 : 1 .............................
Power steering 19.1 : 1 ..............................
Rear suspension geometry
Rear wheel alignment - toe-in - per side 010’ to ±07’ .......... 0.21±0.12
1.105 mm ±0.76 mm
Rear wheel camber - negative 10’ ±030’ .................. 1.0±0.50
6.71 mm ±0.315 mm
SUSPENSION
Front
Type Double wishbone with Hydragas springs, separate ......................................
dampers and anti roll bar.
Rear
Type Double wishbone with forward fitting tie bar. Hydragas ......................................
springs, separate dampers and anti roll bar.
Trim height
Height to wheel arch from hub centre at unladen
weight:
Front height 368 ±10 mm ................................
Rear height 363 ±10 mm ................................
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Řízení MGF

Příspěvek od KDB » ned dub 04, 2010 15:43

Nechal jsem si při standartní výšce dát předek na 0mm místo originální rozbíhavosti, a potom jsem sledoval jak ubývá pneu. Protože pořád se sjížděla na vnitřku, postupně jsem po malých krocích přidával do sbíhavosti, až se pneu začala sjíždět rovnoměrně.
Změna jízdních vlastností nebyla velká. Daleko větší rozdíl udělají třeba pneumatiky...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Odpovědět