Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od Trunda » stř dub 10, 2013 22:55

Tohle je bohužel problém trošku komplexnější... na tom, jak se automaticky regulují otáčky motoru se podílí více faktorů - teplota chladící kapaliny, teplota nasávaného vzduchu, bohatost směsi, atd... může na to mít vliv stav potenciometru na klapce, ale i kabeláž....
Co se týká zjištění stavu krokového motorku (tebou zmíněný "kužel"), kovová hlavička toho kužele se nesmí volně otáčet. Může mít vůli, ale nesmí s ní jít otočit dokola. Samozřejmě nezkoušet to násilím.... Spíš ti ale asi doporučím zajet za nějakým zkušenějším mechanikem, nebo na diagnostiku a asi by to taky chtělo udělat celkovou revizi a vyčištění sacího traktu....
... taková rychlá možnost co ještě zkusit - odpojit baterku, nechat ji třeba přes noc vypojenou a pak zapojit zpět (mačkáním tlačítek na DO dojde k opětovnému spárování DO s autem)... vyresetují se tak prúběžné hodnoty z čidel uložené v ECU, což by mohlo mít vliv i na regulaci volnoběhu... toť ale jen takový pokus ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od roman_mg » čtv dub 11, 2013 0:06

Když budeš mít vysoké otáčky (tedy chybné), zkus oddělat mřížku nad motorem, vlevo je řídící jednotka, na ni dva konektory (červený a černý) a od nich jde tlustý kabel do motoru. Tak s tím kabelem zkus pořádně zahýbat do všech stran. Konektory dotlačit do řídící jednotky. Popř. vytáhnout a znovu zasunout.
Dělá ti to až po zahřátí ? A když jsi v těch vysokých otáčkách, zkus prudce sešlápnout plyn a rychle pustit. Co to udělá ?
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od tomas.ov » čtv dub 11, 2013 8:52

ahoj dikes za radu. kuzel se netoci, bohudik:-D vyzkousel jsem to s tou baterkou. a ono to je v pohode jak je to studene, ale jak se zahreju nebo to protahnu trosku tak to zacne tak blbnout, a kdyz mam ten volnobeh uz vyssi, a proturuju to, tak to ty otacky jdou strasne pomalu dolu. jak kdybych porad drzel plyn. zkousel jsem i plynove lanko a to je v pohode, nebo nezadrhava se nikdy. S tim Ecu to vyzkousim jeste. ale ja mam 1996 a co jsem se tak koukal, tak tam mam myslim jenom jeden konektor:-( a takovy jeden hruby kabel.

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od tomas.ov » čtv dub 11, 2013 9:06

ja uz to fakt kaslu:-D vymenil jsem motor prevodovku, u toho jsem dal uz radeji i novou spojku. Zenska na parkovisti v Touaregu se mi oprela o dvere, tak jsem opravoval i je, a jelikoz mam takovou tu menici fialovo modrou barvu, tak se musel lakovat cely bok. a ted jeste toto s otackama:-D ten MGik me ale zkousi. a to jsem mu koupil nove sedacky, ocalounil a nalakoval interier, a i novou hudbu dostal:-D doufam ze ty otacky rychle vyresim a budu moct jezdit drive:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od Trunda » čtv dub 11, 2013 16:44

No viděl bych to na giagnostiku.... takhle se s tím budeš opravdu jen trápit....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od roman_mg » čtv dub 11, 2013 20:05

Bojím se, že diagnostika nepomůže. Pro ni tohle chování není chyba, pouze dostane špatný signál a zachová se podle toho. Zkus zacloumat tím jedním kabelem. :D
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od Trunda » čtv dub 11, 2013 20:42

No to by ses divil, protože já se taky divil, když mi Lenham na Kupéčku vyčetl chybu potenciometru i když jsem s ním žádné extra vážné problémy neměl....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od roman_mg » pát dub 12, 2013 1:45

Trundo to jo, protože poťák měl jiné hodnoty než měl mít. Ale tady se fakt bojím, že ECU dostane signál, který nijak nevybočuje z hodnoty signálu, jen zvýší otáčky. To by musel mít napíchnuté při jízdě a hledat v hodnotách, kdy došlo ke zvýšení a proč. Kdo dal pokyn.
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od tomas.ov » pon dub 22, 2013 9:50

tak opraveno, u me to byla zase jinaci zavada, fouklo mi tesneni pod hlavou. takze to nasavalo falesny vzduch, teda mi to aspon rikal mechanik:-D ale ocistil jsem u toho i ten kuzel a pro jistotu, projel piny u ridici jednostky. ale ted uz to hezky drzi, jenze mi nejak prestalo ukazovat rychlost, jako az tak mi to nevadi, ale u toho se vypl i posilovac rizeni, doufam ze to ma s tim spojitost. lanko jsem projel a neni nikde pro trhle ani zasekle, mozna jeste mrknu na prevodovku jak je tam ta plastova vec, ve ktere je to lanko nasroubovane, jestli neni problem tady s timto. Ale jinak uz je vse v cajku. neni tady nekdo ostrava a okoli, ze by jsme se mohli nekde na benzince sejit a udelat treba nejaky vylet. car::

Uživatelský avatar
kptHergot
Příspěvky: 297
Registrován: úte říj 05, 2010 11:44
Bydliště: Frýdek Místek

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od kptHergot » pon dub 22, 2013 14:04

no a co ten podvozek Tome?? pořád ti to skáče jak opička na gumičce?? jestli se ti chce, stav se někdy na žermanky :wink: car::
hadraplán MGF 1.8 VVC
Rover 75 2.0 V6 - v péči když je nemocná

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od KDB » pon dub 22, 2013 15:20

Matně si vybavuju, že signál o rychlosti pro ECU si to bere z jednoho zadního čidla ABS - projdi je ...Dendy by to věděl. Ten posilovač s tím má 100% souvislost
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od roman_mg » stř dub 24, 2013 0:03

Posilovač není potřeba, tacho taky ne a ABS je zbytečné SMOKE:
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od tomas.ov » stř dub 24, 2013 8:48

Ahoj, no tato zima byla nakladna a pracna, rozhodl jsem se opravit to klepani a to tak ze koupim novy motor. u toho i rovnou novou prevodovku, protoze tekla pres gufero a to je ze vnitr. tak me vyslo levneji koupit i novou prevodovku. a kdyz uz to bylo cele rozebrane tak jsem nechal udelat i novou spojku. Nasral jsem se a dal MGikovi jeste jednu sanci. mel jsem sice domluvene v nemecku TF a Z3, ze se rozhodnu. Koupil jsem ty nove mechy, no nove, jako pouzite, ale prej jsou v poradku. takze nafoukano, a lidicky, po dvou letech jezdim s plnohodnotnym MGF :-D a je to to fajn, uplny rozdil.

Jinak jsem predelal interier, nakoupil sedacky z TFka a zadni kufr. ocalounil a nalakoval nejake casti v interieru. Poridil otevrene vyfuky a pridal k nim i otevrene vzduchove sani. Dneska ho jdu umyt a nafotit:-D

tomas.ov
Příspěvky: 56
Registrován: stř črc 20, 2011 9:33
Bydliště: Ostrava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od tomas.ov » stř dub 24, 2013 8:50

JInak jsem ten posilovac opravil, jak mi menili ten motor, tak utahli lanko pro ukazatel rychlosti, jenom rukou, a nedotahli ho do konce tak to tam litalo, vcera jsem ho utahl, a bomba. Funguje car::

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Vysoké otáčky volnoběžné MGF

Příspěvek od Trunda » stř dub 24, 2013 8:55

No tak to jsi se vyřádil :-) .... tak to má být ;-) .... fotečku uvítáme :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět