Chladič oleje
Re: Chladič oleje
... dobře, se slovem "základ" jsem to možná přehnal, ale tuším jako příplatková výbava se chladič montoval.... třeba tu je vidět http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/e ... illes.html
Re: Chladič oleje
To,ze je namontovan termostat 88C, neznamena,ze je provozni teplota stejna.
Dobre,zapomel jsem zduraznit,ze mnou zminovane teploty jsou samozrejme z cidel.....
Zkuste se podivat na schema chlazeni a popremejslet...
Dobre,zapomel jsem zduraznit,ze mnou zminovane teploty jsou samozrejme z cidel.....
Zkuste se podivat na schema chlazeni a popremejslet...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Chladič oleje
První poznatky s novým vodním chladičem jsou pozitivní. Teplota klesla o cca 4°C při podobných podmínkach (vzduch 23°C, olej 90°C) a hlavně to vypadá, že se zvětšila rezerva/výkon chlazení. Uvidím definitivně zítra přes den .
Naznačovalo to už srovnání obou chladičů - nový měl hloubku 23,5mm (podobně jako ostatní, dnes dostupní výrobci), starý má něco mezi 17-18mm.
Dnes Praha (ještě starý chladič) pojíždění Letná, Holešovice, Měcholupy, Jižní spojka, Suchdol - voda 98-106 °C, olej 105°C.
Poté jsem dal 25 km po dálnici 4500-4700ot/cca 150 tacho - voda 98-102°C, olej 115°C .
Jinak při kloubouku (80-100 km/h) měla voda 90-92°C, olej 95°C.
Naznačovalo to už srovnání obou chladičů - nový měl hloubku 23,5mm (podobně jako ostatní, dnes dostupní výrobci), starý má něco mezi 17-18mm.
Dnes Praha (ještě starý chladič) pojíždění Letná, Holešovice, Měcholupy, Jižní spojka, Suchdol - voda 98-106 °C, olej 105°C.
Poté jsem dal 25 km po dálnici 4500-4700ot/cca 150 tacho - voda 98-102°C, olej 115°C .
Jinak při kloubouku (80-100 km/h) měla voda 90-92°C, olej 95°C.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Chladič oleje
Mnoho přínosných zkušeností, které jsem hledal, zde nepadlo (jen něco o lokomotivách...), nicméně mezizávěr po dlouhé řadě testů zní :
- mimo dálnice v lehce nadlimitní rychlosti, hodně ostrou jízdu a extrémní tepla, stačí mnou použitý výměník oleje k stabilizaci a udržení oleje v rozumných mezích.
NIcméně náporový chladič pravděpodobně do příští sezonu bude - už je v regále připravený.
- mimo dálnice v lehce nadlimitní rychlosti, hodně ostrou jízdu a extrémní tepla, stačí mnou použitý výměník oleje k stabilizaci a udržení oleje v rozumných mezích.
NIcméně náporový chladič pravděpodobně do příští sezonu bude - už je v regále připravený.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Chladič oleje
Já bych se třeba bál, že v Mýtě bude náporový chladič téměř nefunkční... A hlavně bude způsobovat větší výkyvy teplot oleje.
Re: Chladič oleje
Nepsal jsem, že chladičem nahradím výměník...
V prvoplánu ho vřadím před výměník, který by pak teplotu srovnal na provozní. V případě potřeby zakrýváním chladiče doladím teplotu na provozní. Jediná otázka je případná ztráta tlaku - to musím prověřit před instalací.
Proč by v Mýtě nefungoval, obecně vhodně umístěný chladič funguje už od malých rychlostí (20-30km).
V době , kdy se tunily 110R a předělávalo se klasické chlazení vody na náporové , tak dostatečně dimenzovaný a umístěný chladič se při popojíždění v kolonách obešel bez ventilátoru....
V prvoplánu ho vřadím před výměník, který by pak teplotu srovnal na provozní. V případě potřeby zakrýváním chladiče doladím teplotu na provozní. Jediná otázka je případná ztráta tlaku - to musím prověřit před instalací.
Proč by v Mýtě nefungoval, obecně vhodně umístěný chladič funguje už od malých rychlostí (20-30km).
V době , kdy se tunily 110R a předělávalo se klasické chlazení vody na náporové , tak dostatečně dimenzovaný a umístěný chladič se při popojíždění v kolonách obešel bez ventilátoru....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Chladič oleje
Ranní měření při okolí 13° - MG
- provozní teploty vody dosaženo po cca 5km, po dosažení 93° padla k 89, pak zpět na 91, které už výchylkou 0,7°držela.
- pozoruhodný byl rozdíl u oleje, kdy po 10km měl cca 90° za vanou , ale v hlavě teprve 67°.
- po 20km byla teplota oleje v hlavě stále jen 82°, ve vaně cca 90°.
Pro srovnání R75 1,8
- provozní teplota vody po cca 3km , po dosažaní 77°pomalu stoupala k 80, kde se +/- 1,5°držela.
- olej (teplota za vanou) :
0km - 13°
2,5km - 29°
3,7km - 46°
5km - 58°
5,8km - 67°
10km - 79°
11,3km - 82,3° - otočka na trase
15km - 85° - maximum, pak cesta klesá a následující 3km rovina teplotu nezvedne.
- provozní teploty vody dosaženo po cca 5km, po dosažení 93° padla k 89, pak zpět na 91, které už výchylkou 0,7°držela.
- pozoruhodný byl rozdíl u oleje, kdy po 10km měl cca 90° za vanou , ale v hlavě teprve 67°.
- po 20km byla teplota oleje v hlavě stále jen 82°, ve vaně cca 90°.
Pro srovnání R75 1,8
- provozní teplota vody po cca 3km , po dosažaní 77°pomalu stoupala k 80, kde se +/- 1,5°držela.
- olej (teplota za vanou) :
0km - 13°
2,5km - 29°
3,7km - 46°
5km - 58°
5,8km - 67°
10km - 79°
11,3km - 82,3° - otočka na trase
15km - 85° - maximum, pak cesta klesá a následující 3km rovina teplotu nezvedne.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 2384
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Chladič oleje
Jen by me zajimalo jak mužem merit teplotu olele v hlave kdyz tak zadne cidlo neni,asi se dost nudiš ze vymyslis takove veci 

Re: Chladič oleje
VVC má druhé čidlo u solenoidů - reguluje podle ní tlak pro ovládání VVC.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.