Brzdy, slabý účinek....
Re: Brzdy, slabý účinek....
Však Lenham psal, že v Testbooku je procedura na odvzdušnění brzd s modulací ABS...
Bypass je určitě jistota, jak to vyloučit.
Bypass je určitě jistota, jak to vyloučit.
Re: Brzdy, slabý účinek....
...testbook bohužel není provozuschopný...
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Probíral jsem s kolegou opravářem to odvzdušnění modulátoru ABS, poradil mi, že většinou stačí zajet někam na šotolinu, kde se ABS při brzdění aktivuje a prudce zabrzdit, v modulátoru se spustí to čerpadlo a vyžene bublinky vzduchu do trubek, pak stačí klasicky odvzdušnit (musí vytéct takové množství kapaliny, co je v trubce od modulátoru k třmenu nebo válečku).
Jinak má čtečku BOSCH KTS 501 a odvzdušněnní tam lze na všechna vozidla.
Jinak má čtečku BOSCH KTS 501 a odvzdušněnní tam lze na všechna vozidla.
Re: Brzdy, slabý účinek....
No, takový postup by teoreticky mohl fungovat, ale bude asi dost záležet na tom, jak to vedení vypadá kolem ventilů. Protože při brždění s aktivovaným ABSem se ta kapalina pohne s bublinou jen o to, o co jsi stlačil pedál a to vůbec nemusí stačit k tomu, aby se ta bublina dostala za to místo, kde se uvnitř drží. Rozhodně to nemůže být schopné dostatečně suplovat to, když natlakuješ expanzku, zároveň moduluje ABSo a dole to upouštíš. Tím vznikne proud kapaliny, který sebou vezme bubliny.
Re: Brzdy, slabý účinek....
No to samé to samozřejmě není, ale jde o to spustit to čerpadlo, které vypudí ty bubliny ven ze sebe do prostoru ventilů, který už klasickým postupem odvzdušnit lze.
Re: Brzdy, slabý účinek....
A už jsem to tu psal několikrát, ale opakování je matka moudrosti: Když budete opravovat něco na brzdách a odpojovat kdekoli vedení mezi modulátorem a třmenem/válečkem, VŽDYCKY si zablokujte sešlápnutý pedál jakýmkoli klackem o sedadlo, tím se uzavře vstup kapaliny z nádobky do hlavního válce a podtlak zabrání i vytečení kapaliny z potrubí a z modulátoru. Na mačkání hadice fakonama se vykašlete, akorát zničíte hadičku a stejně to postupně vykape, protože kapaliny je v nádobce málo. Po opravě stačí povolit pedál a uvolnit odvzdušňovací šroubek, zkontrolovat množství kapaliny a počkat v klidu, až začne kapalina vytékat ze šroubku, pak zavřít šroubek a dolít nádobku a je hotovo.
Zavzdušněný modulátor se řeší blbě.
Zavzdušněný modulátor se řeší blbě.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Odmlčel jsem, protože jsem finišoval v práci před dovolenou....nicméně jsem na tom pracoval.
Bohužel stále bez úspěchu a již jsem vyčerpal prakticky všechny možnosti.
Co proběhlo...vyřazení ABS kostky, výměna desek, př. kotoučů, předních brzdičů, opakovaně posilovač (použitý z auta, které funguje), test a výměna vedení podtaku k posilovači, včetně verze bez zpětného ventilu. Původní je jen omezovač tlaku na zadek, hadice a trubky.
Zlepšení přineslo - nové kotouče a desky ( staré desky byly 30-40%, př. kotouč měl 20,5mm - 22 je nový) - kratší a jistější chod.
- bypas ABS - jistější chod ( méně pružící) - přínos cca jako předchozí bod
- posilovač pocitově nejistý přínos
- podltakové vedení to samé.
Pocit z brzd se v principu neliší od původního stavu, jen se "efekt málo posilujícího posilovače" zlepšil... je to tak 60-70% procentech normálu.
\Je téměř nemožné vyvolat zablokování předních kol (obyč. Kumho 205/50), na což u druhého auta (obyč .Goodyeary 215/40) stačí lehce více zvýšený tlak na pedál.
Došly definitivně nápady.
Bohužel stále bez úspěchu a již jsem vyčerpal prakticky všechny možnosti.
Co proběhlo...vyřazení ABS kostky, výměna desek, př. kotoučů, předních brzdičů, opakovaně posilovač (použitý z auta, které funguje), test a výměna vedení podtaku k posilovači, včetně verze bez zpětného ventilu. Původní je jen omezovač tlaku na zadek, hadice a trubky.
Zlepšení přineslo - nové kotouče a desky ( staré desky byly 30-40%, př. kotouč měl 20,5mm - 22 je nový) - kratší a jistější chod.
- bypas ABS - jistější chod ( méně pružící) - přínos cca jako předchozí bod
- posilovač pocitově nejistý přínos
- podltakové vedení to samé.
Pocit z brzd se v principu neliší od původního stavu, jen se "efekt málo posilujícího posilovače" zlepšil... je to tak 60-70% procentech normálu.
\Je téměř nemožné vyvolat zablokování předních kol (obyč. Kumho 205/50), na což u druhého auta (obyč .Goodyeary 215/40) stačí lehce více zvýšený tlak na pedál.
Došly definitivně nápady.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Hadice.....
Re: Brzdy, slabý účinek....
hadice na předek? že by byly špalně průchozí obě stejně?
A nefunguje ti ten omezovač brzdného tlaku na zadní nápravu ve skutečnosti na předek?
A nefunguje ti ten omezovač brzdného tlaku na zadní nápravu ve skutečnosti na předek?
Re: Brzdy, slabý účinek....
Jedna věc je to, že hadice může zpuchřet dovnitř, ale druhý aspekt je to, že ta hadice je více poddajná tlaku. Prostě a jednoduše se nafukuje.
Re: Brzdy, slabý účinek....
....že by se v nafouklých hadicích tolik ztrácel tlak ?
To by zprůsobilo větší pružnost, o něco delší krok, ale ne ztrátu účinku..
A účinek je symetrický...to není pravděpodobné.
To by zprůsobilo větší pružnost, o něco delší krok, ale ne ztrátu účinku..
A účinek je symetrický...to není pravděpodobné.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
No.... ale ty už nemáš kde jinde brát, tak nevím proč ta spekulace 

Re: Brzdy, slabý účinek....
Hadice se nemůže mnoho nafouknout díky opletu.
Kdysi jsem kvůli častým demontážím HBV na eRku udělal jeho "pružné" připojení - pomocí brzdových hadic. Na chod a záběr pedálu to mělo minimální/zanedbatelný vliv.
Teď ještě něco zkouším...za chvíli dám vědět.
Kdysi jsem kvůli častým demontážím HBV na eRku udělal jeho "pružné" připojení - pomocí brzdových hadic. Na chod a záběr pedálu to mělo minimální/zanedbatelný vliv.
Teď ještě něco zkouším...za chvíli dám vědět.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Co brát ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Brzdy, slabý účinek....
No že už jsi vyměnil všechno a tohle je poslední, co je původní 
