Stránka 1 z 2
MG-F hydragas
Napsal: pát zář 06, 2019 13:31
od Lopez
Ahoj, možná už tenhle dotaz tady padnul, takže pardon jestli se opakuji. Už mám MG-ZR a MGB, zvařuji koupi MGF/TF. Auta umím servisovat sám, nicméně mě děsí noční můra jménem hydragas u modelu F. Nejsem úplně vyndanej z toho že bych si šteloval výšku podvozku. Můj dotaz teda zní: sere se hydragas? Musí se měnit ty bláznivý měchy? Musí se to často plnit? nejít radši do novějšího modelu TF? jaké máte s hydragasem zkušenosti? díky Tomáš
Re: MG-F hydragas
Napsal: pát zář 06, 2019 14:10
od Trunda
No
Mi tak přijde, že možná ani nevíš k čemu tam ten hadragas je a jak to funguje. Ale rozhodně to není jen o štelování výšky. Stručně řečeno, je to věc, která zvyšuje komfort a jízdní vlastnosti nad to, co dokáže konvenční pružení. Tedy je to přidaná hodnota, ne nesmysl. A tak smysl se má bavit o tom, jestli mírně zvýšená servisní náročnost za to stojí. A co já sám jsem zažil a co se tu x lidí baví stále dokola a co dokazuje to, že tu neustále lidi shání spíš eFka, než TFka, tak jednoznačně z toho lze usoudit, že to za to stojí. Protože opravdu ten komfort je dost rozdílný. EFko z tebe nevyklepe duši a přitom tuhost v zatáčce je luxusní.
Ale asi je nejlepší to zažít na vlastní kůži. Projeď se s jedním i druhým a porovnej sám.
Ano, když se hydragas potento, tak to chce trošku shánění, ale koupit se pořád dají, případně se dají repasovat. Kluci tu asi chystají i nějakou možnost plnohodnotných náhrad. A asi nejzásadnější je to, že je potřeba koupit auto, které není vrak a které nejezdilo v soli, protože měchy nejvíc trpí právě korozí. Takže když to bude kus, který bude zdola bez flíčku, tak si myslím, že hydragas nebude strašákem.
Více odpoví místní gruruové na eFka
Re: MG-F hydragas
Napsal: pát zář 06, 2019 17:16
od KDB
U eFka je vždy možnost měchy nahradit. Řada lidí tvrdí, že provedení podvozku F je lepší (robustnost, kinetika). TF bylo nouzový kompromis, když Dunlop ukončil výrobu měchů (resp. po ukončení výroby Metra, se zvedla výrobní cena měchu) a MGR, které v té době bylo v obtížné situaci, zvolilo ekonomičtější variantu přestavby na konvenční pružiny.
Loni rozjel M. Satur výrobu přestavbové sady, která by měla být nejllepší využití potenciálu podvozku...
http://www.mikesatur.co.uk/index.php?ro ... uct_id=833
Re: MG-F hydragas
Napsal: ned zář 08, 2019 14:50
od Lopez
Díky za upřesnění a rady. Problém právě je, že třeba ZR má nízký a hodně tvrdý podvozek - což je na pěkné, nové silnici paráda, auto se ani nehne. Ovšem stačí mírné hrboly a auto ze mě málem vytřese duši. Přínos toho hydragasu v tomhle tedy může být pozitivní. ovšem koukal jsem na rimmerbros a tam ty nové měchy nemají, neprodávají... bojím se , že když se na tom něco podělá, nemusím k tomu sehnat nové náhradní díly... každopádně je pravda, že by se v tom asi chtělo svézt...
Re: MG-F hydragas
Napsal: ned zář 08, 2019 15:33
od Dieter Bonrath
Bát se nemusíš, od příštího roku budou na trhu nové jednotky hydragas pro MGF a případně já mám u sebe vždy alepoň jednu slušnou sadu k dispozici pro srdcaře do MGF.
Re: MG-F hydragas
Napsal: úte zář 17, 2019 18:01
od Lopez
Tak to je fajn
Re: MG-F hydragas
Napsal: čtv lis 14, 2019 17:41
od roman_mg
Lenham je už umí plnit
Re: MG-F hydragas
Napsal: pon lis 25, 2019 14:51
od boogiedrummer10
Ahoj kluci,
tak jsem se kromě 75 stal majitel "F". Je to taková malá, hezká a sympatická motokára
. Jen mě překvapilo, že navzdory tomu, že se všude uvádí, že měchy jsou lepší varianta, že je auto celkově dost tvrdé. Nemůže být s měchy nějaký problém? Od bývalého majitele jsem dostal i plničku, takže bych to měl teoreticky být schopen doplňovat sám.
Budu rád za jakékoliv tipy či rady, pokud se o ně majitelé F/TF podělí.
díky moc
Martin (boogie)
Re: MG-F hydragas
Napsal: pon lis 25, 2019 15:50
od Hombre
Zkus se podívat na nějaké videa na Youtube o hydragasu a zkontroluj výšku, na jakou to je teď naplněno. Jinak já to mám třeba docela dost pohodlné (při přejezdu nerovností oproti mému Roveru 45), i když je to podle předepsaných hodnot trochu níž než má být. Můžu tě ujistit, že MGF má z roadsterů daleko nejkomfortnější pérování - samozřejmě pokud je správně nastaveno. Kdyby ses svezl třeba v BMW Z3, tak bys poznal rozdíl. Tam snad pérování není vůbec a na první díře máš plomby venku.
Re: MG-F hydragas
Napsal: pon lis 25, 2019 16:14
od Trunda
Ano, pokud mají poškozenou horní část naplněnou plynem a plyn tam není, tak pak se pružící schopnosti dost zhorší.
Re: MG-F hydragas
Napsal: pon lis 25, 2019 16:17
od lenham3
Je potreba zmerit vysku a taky zjistit kolik je tam tlaku na straně kapaliny
Re: MG-F hydragas
Napsal: úte lis 26, 2019 14:47
od boogiedrummer10
Děkuji moc za rady. Změřím a bohužel až na jaře bych si zajel sa Zakarem, do té doby je auto uloženo v garáži. Ještě takový blbý dotaz, máme pronajatou takovou zastřešenou klec a auto jsem přikryl plachtou a nechal střechu vytaženou, co je lepší pro látku? Mám ji radši sundat nebo naopak nechat ať to větrá?
Re: MG-F hydragas
Napsal: ned pro 08, 2019 21:11
od Dieter Bonrath
Já si osobně myslím, že plnění hydragas kapaliny a dusíku má trochu širší souvislosti. Pokud se podíváme na vývoj, je z něho patrné, že důležité je dynamické chování jednotlivých měchů. Obávám se, že jen naplnit kapalinu a dusík může velmi dobře působit jako placebo efekt, ale realita bude o něco horší. Vždyť Jirka, který plní dusík už několik let s nimi má stále problémy, přibližně 25% upravených měchů vykazuje únik kapaliny nebo prasknutí, co za tím stojí je v tuto chvíli věcí, kterou zkoumám.
Každopádně od ledna mohu nabídnout testovací stolici, která dokáže popsat stav měchu a jeho chování v dynamickém prostředí. Pokud by někdo chtěl, tak mohu i naplnit dusík, ale s ohledem na výše uvedené neposkytuji žádnou záruku na staré měchy.
Re: MG-F hydragas
Napsal: stř úno 12, 2020 23:45
od lukaspour
Ahoj, neznate prosim nekoho z Prahy a okoli, kdo by umel spravne namontovat sadu od Mika Satura misto hydragas?
https://www.mikesatur.co.uk/MGF-Coil-ov ... AD-version
Diky Lukas
Re: MG-F hydragas
Napsal: pon úno 17, 2020 19:12
od Dieter Bonrath
Co znamená správně? Od dubna bude u Dietrů nová dílna včetněvah, tzn. montáž je možná.