Stránka 1 z 1

Úvaha nad almarou...

Napsal: pát zář 06, 2019 18:15
od KDB
...míněna PG1 car::
Před 14 dny začala hlasitěji šramotit/šramtat skříň v mé Maggie. Celkový nájezd byl kolem 250tkm (100t. je mých), olej MTF94 měněn po 10-20 tkm, obsahuje Torsen B.
Zatížení bylo, ale choval jsem se k ní uctivěji, než k ostatním. U ostatních PG1 se dokonce prohřešuji v olejové kázni ( používám Multigear RN )...
Přesto mě opustila právě ona.....byla to přílišná péče, nebo jen slabý kus a shoda náhod ??
Nic tomu nenapovídalo, olej stále čistý, řadila krásně.
Podle šeptandy PG1 moc neodcházejí....nebo mi něco uniklo ?

Re: Úvaha nad almarou...

Napsal: pát zář 06, 2019 19:34
od Trunda
A to ti našeptal kdo? :-)
PG1 na R620Ti bylo skoro spotřební zboží :-D ..... ale zcela zbytečně, protože ložiska se dala koupit na PG1 celkem snadno, navíc diferáková ložiska, která odcházela nejčastěji, jsou zcela běžná ložiska 6208.
Ale je pravda, že s méně kroutícími se motory se ložiska rozpadala méně často.
Každopádně, když tam dáš samosvor, tak diferáková ložiska dostávají větší záhul a klec se rozpadnout může. Navíc, když jsi tam dával ten samosvor, vymezoval jsi axiální vůli? Oficiálně se to dělá pomocí segerovek s různou tloušťkou, která je na jedné straně výstupu diferáku. Ale já to vymezil pomocí nerezových vymezovacích podložek, které jsem si nakoupil za pár kaček v různých tloušťkách zde https://www.mateza.cz/e-shop/ostatni-pr ... vymezovaci v průměru ložiska. Sedlo to tam luxusně a myslím si, že to nebude mít vadu :-)

Jinak v ložiskárně jsem rozvedl s chlapíkem konverzaci na to téma, proč se v převodovce mění ložiska s plastovou klecí za ložiska s klecí plechovou. Všude se roky diskutuje jen o tom, že super, víc to vydrží, může být mírně vyšší hlučnost a jinak nic. Jenže chlapík mě upozornil na dost zásadní věc, proč se do převodovek dávají ložiska s plastovou klecí. Je to prosté - proto, že když se ložisko rozmyslí umřít, tak plastová klec se v převodovce rozemele a nic se ústrojí nestane. Kdežto kdyby se rozpadla ta plechová, tak je po převodovce.

Takže navrhuji převodovku rozebrat, vyndat oba stromečky, zpátečku a kouknout na stav ložisek. Nejčastěji se rozpadají diferáková ložiska a vstupní.

Re: Úvaha nad almarou...

Napsal: pát zář 06, 2019 21:57
od Austin
A kdybys nevěděl, kdo Ti to opraví tak Ti to povím.
http://www.gearauto.cz/opravy-prevodovek-olomouc
Dobře opraví.

Re: Úvaha nad almarou...

Napsal: sob zář 07, 2019 17:57
od KDB
Ta skříň byla originál s Torsenem, takže jsem do ní nesahal.
Vím, že na Ti ložiska víc odcházela, ale na rozdíl např. od R65 jí pokládám za robustní.
Zatím se do ní dívat nebudu (radši :mrgreen: ), dal jsem jinou a mám hromady jiné práce.
Do budoucna zvažuju seskládání převodů podle mých potřeb....to se ještě krystalizuje.
Původně jsem tu novou chtěl osadit Qaife, ale po změně na podvozku se potřeba samosvoru o 95% zmenšila......takže možná ušetřím :)
Díky za rady a zkušenosti weed:

Re: Úvaha nad almarou...

Napsal: sob zář 07, 2019 18:31
od Trunda
No jo.... to byla vlastně ta dlouhá z BRM ;-) .... proto jsi mě v Mejtě nedával ;-)
Hele.... PG1 je na rozebrání úplná pohoda. To R65 je prý větší vopruz. Musím říct, že na celém autě mě asi nejvíc baví právě tahle převodovka :-) Ale když už bys ji otevíral, tak je fajn mít druhou rozebranou a z té vybrat méně opotřebované části. Vidličky ze vstupního mechanismu řazení bývají celkem ohoblované a způsobuje to pak typickou vůli v řazení.
No, kdyby ses k tomu dostal, tak dej vědět.... už s touhle převodovkou mám slušnou zkušenost :-)