O tom nevím. Mají tam pak ještě měření s různými filtry, kde opět ten rozdíl byl nula prd.
Hele.... u toho VVC mě to naopak nepřekvapuje. Jelikož je management motoru založen na průběžné optimalizaci toho, kdy a za jakých okolností se otevírají a zavírají sací ventily, pak to bude o tom, že to dost přesně počítá i s nějakou rychlostí vyplavování motoru. Tedy nějak "dokonale" to mají naladěné tak, že za daných okolností ví, kdy už je tlak ve válci takový, že už můžou otevřít sací ventil tak, aby válec nabral ideální směs. Představ si, že ale narušením rezonančních vlastností výfuku se ovlivní to, jak rychle a efektivně se motor vyplachuje a tím se pak to naladění znepřesní a sací ventil se neotevírá v ideální dobu. .... samozřejmě tak polopatě řečeno....
Kdežto u pevné vačky je to celé nastaveno natvrdo na nějakou optimální shodu všeho tak, aby to nějak jelo a spotřebu to mělo rozumnou a emise rozumné. Tím pádem tam pak klidně může být potenciál v optimalizaci výfuku směrem k tomu, že se v určitém spektru výkon zvýší, sic to pravděpodobně bude na úkor spotřeby a emisí.
VVC je pecka v tom, že kombinuje ekonomičnost a ekologičnost standardní vačky nastavené na dobré vlastnosti v nízkých otáčkách s možností vačku plynule zostřit ve vyšších otáčkách. Tedy z motoru je vyždímaný v průměru to, aby se s ním dalo normálně jezdit, ale při ostré jízdě to dalo maximum rozumného výkonu bez toho, aby to byla ekonomicko-ekologická katastrofa
Příklad za vše.... jezdím s VVC denně do práce 2x30 km. Rozhodně auto nešetřím a za cestu klidně několikrát atakuji omezovač. Mimo obec neřadím pod 5000 otáček. Jezdím brzda plyn. A i tak mám dlouhodobou spotřebu 8l. S plně využitými a užitými 160 koňmi.... řekněte mi kdo to v dnešní době s dnešními auty má?!
