Stránka 1 z 2

Cuká

Napsal: pon čer 21, 2021 8:28
od petrik2
Zkusím popsat.Objevilo se náhle,ne postupně.Studený motor,dobrý start a volnoběh.Se zvyšující se teplotou začíná škubat při akceleraci.Čím vyšší teplota,tím více.Ve vysokých otáčkách OKPo zahřátí obtížný opětovný start..Diagnostika 0 chyb.Vyměněny svíčky a kabely-bez zlepšení.Palec ok.Připadá mi,že jednotka neví,že má se vzrůstající teplotou ubrat paliva.Nevím,nechci být chytrý,můžete někdo poradit,ať zbytečně neinvestuju? dík

Re: Cuká

Napsal: pon čer 21, 2021 21:08
od lenham3
Chce to, pořádnou diagnostiku a vidět on-line data,odkud jsi?

Re: Cuká

Napsal: úte čer 22, 2021 10:43
od petrik2
Omlouvám se,ale čekal jsem spíš jakékoliv rady-zkus,změř,odpoj, atd.S autem v tomto stavu nechci jízdou riskovat následné větší škody.Než to naložím a někam povezu to chci zkusit pořešit s radou chytřejších.

Re: Cuká

Napsal: úte čer 22, 2021 11:01
od Hombre
Tak můžeš zkusit najít čidlo teploty, to se dvěma vývody a změřit odpor odpojeného čidla za studena a pak při zahřátém motoru. Někde tu na fóru byly i hodnoty, kolik to má mít ohmů, ale každopádně se vzrůstající teplotou musí klesat odpor čidla. Taky to může být přechodovým odporem na spojích mezi čidlem a jednotkou - celkový odpor je vysoký a jednotka si myslí, že je to studené.
Nebo to je jen zanešený nebo vadný motorek regulace volnoběhu. Jak jsi zjistil, že je 0 závad? Nešlo se při tom podívat i na hodnotu teploty motoru?

Re: Cuká

Napsal: úte čer 22, 2021 11:44
od petrik2
Napíchnuto u dvou opravářů,chyby 0.Věřím,že je diagnostika a diagnostika,ale s tím nic neudělám.Každopádně díky.

Re: Cuká

Napsal: úte čer 22, 2021 12:07
od Hombre
No jestli měli normálně diagnostiku, třeba Bosch a ne nějaký nesmysl z číny, tak tam jdou zobrazit skutečné hodnoty - teplotu, teplotu vzduchu, napětí lambda sondy, napětí šrtící klapky atd.
No nic, tak pokud není v paměti závada, zkusil bych změit to čidlo, zkontrolovat kontakty na něm a rozebrat ten motorek volnoběhu, o jeho čištění tu je někde téma, ale stručně:

Vyšroubuješ 2 šroubky na přírubě motorku, odpojíš zásuvku a vytáhneš motorek. Vyčisti hadici, která k němu vede, zkontroluj, jestli se neprotáčí kužel a očisti ho, pak i jeho dosedací plochu v sacím potrubí. Připoj motorek k zásuvce a zapni klíček, pozor - kužel vypadne, vyčisti nějakým benzínem vnitřní závit v motorku a vnější na kuželu a vyfoukej stlačeným vzduchem, aby tam nezůstala žádná špína. Pak namazej závit řídkým čistým olejem a nasaď zpět - pozor na drážku a výstupek, aby do sebe zapadly, po manipulaci s klíčkem zapalování se kužel zase natáhne dovnitř, ale chce to pomocníka, co ti zapne a vypne ten klíček. Taky prohlídni všechny hadice kolem sání a jejich připojení, vyčisti klapku a její oklolí, namotnuj motorek zpět, po zapnutí v něm zacvaká, to znamená, že se nastavil do základní polohy.
Pokud zjistíš, že drážka a výstupek na motorku už neplní svou funkci a kuželem lze otáček dokola, i když je vtažený do motorku, je potřeba sehnat nový motorek.

Re: Cuká

Napsal: úte čer 22, 2021 17:27
od Looki
Když řešíte že diagnostika ukázala 0 závad.
Jaký model auta máš? Protože co si pamatuji tak MK1 neuměla komunikovat s klasickou OBD2 diagnostikou.

Re: Cuká

Napsal: úte čer 22, 2021 18:12
od Hombre
Já měl dříve R416 z roku 97 a s Bosch KTS 500 komunikovala bezvadně, ale jen motor.

Re: Cuká

Napsal: stř čer 23, 2021 8:16
od petrik2
MG-F 1.8 1998 88 kw motor 18K4F

Re: Cuká

Napsal: stř čer 23, 2021 14:20
od Honza Chod
Zdravím přátelé. Mám podobný nebo stejný problém. Pokud přidám z volnoběhu víc plynu, třeba když potřebuji “vypálit” z křižovatky, auto ne, že by vyloženě škubalo, ale dusí se a těžce se roztáčí. Pokud otáčky jsou kolem 3000, jede to jak z “parku”. Měl jsem to napojený na diagnostice (profi diagnostika Bosch) a diagnostika se nespojila s řídící jednotkou. Načetla se pouze diagnostika ABS. Mechanik říkal, zda nemá motor ještě nějakou jinou servisní zástrčku. Prý to u některých starších aut bylo. Nevíte a té zástrčce někdo? Jinak auto je efko, motor 88 kW, r.v. 1998. Myslíte, že mám jít po stejných závadách, jak popisujete výše? Díky !

Re: Cuká

Napsal: pát čer 25, 2021 17:03
od Honza Chod
Poradíte, prosím, kde na motoru najdu to čidlo teploty? Zkusím je proměřit. Špatné hodnoty z tohoto čidla mají u této závady svou logiku. Auto se tváří, jako by jelo pořád na “sytič”. Předpokládám, že to bude jinde, než teplota chladicí vody.

Re: Cuká

Napsal: pát čer 25, 2021 17:59
od Hombre
Nejsou vedle sebe? Dvoupinove pro jednotku a jednopinove pro teploměr. Jestli to je stejně jako na autech s motorem vpředu, tak je to před motorem vlevo, takže musíš sundat dekl pod zadním oknem.

Re: Cuká

Napsal: čtv črc 15, 2021 19:43
od RomanF2
Měl jsem tento problém také. Dal jsem nové svíčky-kabely a auto cukalo při rozjezdu dál. Nakonec výměna palce a víka rozdělovače , auto přestalo cukat.

Re: Cuká

Napsal: ned črc 18, 2021 16:47
od Honza Chod
Zdravím Vás, potřebuji opět radu. Auto pořád dělá to samé, jak popisují nahoře. Vyměnil jsem čidlo teploty motoru, ale nepomohlo to. Pak jsem byl na emisích a neprošel jsem. Byly brutálně vysoké. Že se nepovedlo načíst řídící jednotku neřešil, ale hodnoty emisí jsou fakt vysoké. Říkal, že směs je moc bohatá. Mám objednanou novou lambda sondu. Teď jsem na to koukal, kde vůbec je a jak ji výměním, ale díky výfuku tam vůbec nenasadím žádný klíč. Dělal jste to někdo? Musí se asi sundat část výfuku od svodů ke katu, abych se na ni dostal. Nebo je na to nějaký jiný fígl? Prosím, poraďte! Je hezky, chci jezdit a není to ono. Navíc je to znát na spotřebě. Jestli lambda nepomůže, tak už nevím. Díky předem za rady.

Re: Cuká

Napsal: stř srp 04, 2021 22:40
od Dieter Bonrath
Na lambdu není v eFku ideální prostor, ale já používám uřiznuté očko, když to nepůjde, tak sundat svody, ty jsou jen na pár šroubech. Klidně zavolejte, byl jsem u Vás kvůli měchu.