P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Ahoj obracím se na Vás s problémem na motoru Rover 1.8 K-series 120 bhp
Prvotní problém: Nastartuji a motor okamžitě zhasne - viz video
Stalo se mi to venku. Nechal jsem motor chvilku být a asi po miliontý se mi povedlo nastartovat. Bohužel jsem na dalším parkovišti motor chcípl a už opět nenastartoval. Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o imobilizér, ale následně jsem zjistil, že už je udělaný bypass. Jedná se o Lotus Elise Mk2, který má ale identický motor MG
Co zatím vím:
řídící jednotka ukazuje chybu "P0340 - Camshaft position (CPM) sensor A bank 1 - circuit malfunction" - chyby jsem vymazal.
imobilizér má udělaný bypass - proměřeno v pořádku.
Když jsem po několika dnech odpojil čidla, vyndal cívky, vše prostříkal kontaktolem, tak i když to předtím nestartovalo, motor náhle naskočil. Opakovaně. Udělal jsem i testovací jízdu, ale když jsem se vrátil domů, už jsem auto nenastartoval.
Opět se rozsvítila chyba P0340.
úpravy na vozidle:
- ostřejší vačky ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- větší sání ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- decat
- sportovní výfuk Lotus Janspeed
1) má s tímto problémem někdo zkušenost?
2) víte jak proměřit snímač vačkového hřídele. Vše je na obrázcích.
Všem moc děkuji za jakoukoli radu
https://www.youtube.com/shorts/N2Eohifz1Pc
Prvotní problém: Nastartuji a motor okamžitě zhasne - viz video
Stalo se mi to venku. Nechal jsem motor chvilku být a asi po miliontý se mi povedlo nastartovat. Bohužel jsem na dalším parkovišti motor chcípl a už opět nenastartoval. Nejdříve jsem si myslel, že se jedná o imobilizér, ale následně jsem zjistil, že už je udělaný bypass. Jedná se o Lotus Elise Mk2, který má ale identický motor MG
Co zatím vím:
řídící jednotka ukazuje chybu "P0340 - Camshaft position (CPM) sensor A bank 1 - circuit malfunction" - chyby jsem vymazal.
imobilizér má udělaný bypass - proměřeno v pořádku.
Když jsem po několika dnech odpojil čidla, vyndal cívky, vše prostříkal kontaktolem, tak i když to předtím nestartovalo, motor náhle naskočil. Opakovaně. Udělal jsem i testovací jízdu, ale když jsem se vrátil domů, už jsem auto nenastartoval.
Opět se rozsvítila chyba P0340.
úpravy na vozidle:
- ostřejší vačky ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- větší sání ze 100kw verze (tf 135 nebo Elise 135 - identické)
- decat
- sportovní výfuk Lotus Janspeed
1) má s tímto problémem někdo zkušenost?
2) víte jak proměřit snímač vačkového hřídele. Vše je na obrázcích.
Všem moc děkuji za jakoukoli radu
https://www.youtube.com/shorts/N2Eohifz1Pc
Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Ahoj a vítej 
No já bych řekl že není co řešit. Buď je čidlo špatné, nebo vedení k němu nějak uklepané (drátky bývají ztvrdlé a ráky křupnou nejčastěji u konektoru). Prostě vyměnit čidlo - půjde sehnat myslím snadno. Dá se hledat součástky na jakéhokoli Rovera s KSeries po nějakém roce 2001 ..... takže třeba zde - https://autodilos.cz/autodily/rover/25- ... ele&order=
Problémy kolem čidla klikovky a vačky se projevují takto prapodivně proto, že ke startování se používá nějaká inicializační synchronizace zapalování vůči vstřikování s podporou snímače na klice a pak se do toho zapojuje čidlo na vačce. V manuálu (RAVE) je to popsané.
Odkud jsi? Kdyžtak mám na MEMS3 komplet mapovací software

No já bych řekl že není co řešit. Buď je čidlo špatné, nebo vedení k němu nějak uklepané (drátky bývají ztvrdlé a ráky křupnou nejčastěji u konektoru). Prostě vyměnit čidlo - půjde sehnat myslím snadno. Dá se hledat součástky na jakéhokoli Rovera s KSeries po nějakém roce 2001 ..... takže třeba zde - https://autodilos.cz/autodily/rover/25- ... ele&order=
Problémy kolem čidla klikovky a vačky se projevují takto prapodivně proto, že ke startování se používá nějaká inicializační synchronizace zapalování vůči vstřikování s podporou snímače na klice a pak se do toho zapojuje čidlo na vačce. V manuálu (RAVE) je to popsané.
Odkud jsi? Kdyžtak mám na MEMS3 komplet mapovací software

Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Děkuji,
chtěl jsem vyzkoušet čidlo z Fka VVC, ale je u mechanika, tak mě napadlo, že to zkusím proměřit. Každopádně, jsem z Plzně.
Mimochodem, na ty čidla jsem včera večer koukal, ale jsou malinko jiný. Přepokládám, že to ale dořeším nějakým mezikusem, co? konektor je až o kus dál.
chtěl jsem vyzkoušet čidlo z Fka VVC, ale je u mechanika, tak mě napadlo, že to zkusím proměřit. Každopádně, jsem z Plzně.
Mimochodem, na ty čidla jsem včera večer koukal, ale jsou malinko jiný. Přepokládám, že to ale dořeším nějakým mezikusem, co? konektor je až o kus dál.
Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Budu muset jednotku přemapovat, protože úpravy na voze už standardní nastavení nezvládá. Chtěl jsem poslat jednotku do firmy, která posílá přemapovanou zpět, tak aby to sedělo přímo na úpravy. Nemám nikde kódy na imobilizér, musím počkat až mi je sdělí Lotus. Četl jsem, že při přemapování budou nejspíš opět potřeba.Trunda píše: ↑pon led 02, 2023 14:52Ahoj a vítej
No já bych řekl že není co řešit. Buď je čidlo špatné, nebo vedení k němu nějak uklepané (drátky bývají ztvrdlé a ráky křupnou nejčastěji u konektoru). Prostě vyměnit čidlo - půjde sehnat myslím snadno. Dá se hledat součástky na jakéhokoli Rovera s KSeries po nějakém roce 2001 ..... takže třeba zde - https://autodilos.cz/autodily/rover/25- ... ele&order=
Problémy kolem čidla klikovky a vačky se projevují takto prapodivně proto, že ke startování se používá nějaká inicializační synchronizace zapalování vůči vstřikování s podporou snímače na klice a pak se do toho zapojuje čidlo na vačce. V manuálu (RAVE) je to popsané.
Odkud jsi? Kdyžtak mám na MEMS3 komplet mapovací software![]()
Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Jj, Lotus měl určitě svoji jinou motorovou kabeláž, tak prostě některé věci vyřešili jinak. Ale v principu to čislo bude stejné a bude to stačit redukce.
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=NSC100930 .... podle čísla je to kompatibilní a je otázka, jestli mají správně obrázek. Nebál bych se toho. Stejně se hodí ta čidla čas od času vyměnit.
Jaký je to ročník?
Myslíš kMaps.co.uk ? Určitě dobrá volba, ale na druhou stranu se v případě takto upraveného Lotusu obávám, že to nemá úplně smysl to řešit takto za nemalé peníze vzdáleně. Máš tam těch modifikací hodně a to by vysloveně museli někdy odladit stejnou konfiguraci. To vzdálené poslání mapy je ok v případě, že jde o stock, nebo nějakou mírně upravenou konfiguraci. Ale to si chce s nimi vykomunikovat a to oni určitě budou vstřícní a ochotní se domluvit na nějakém vhodnějším řešení.
Druhá varianta je to nechat odladit zde u někoho na válcích, ale tu ti borci jsou prostě na KSeries top.
Pokud jim pošleš jednotku, která už má deaktivovaný imo, tak si nemyslím, že to potřebují. Ale pokud bys chtěl poradit a pomoct, tak se můžeme domluvit a doporučím ti soft, kterým vyčteš naprosto vše a kterým si můžeš sám ladit. Ale zatím to tu nechci ventilovat veřejně, bo kolem toho mám rozjeté nějaké své know how
S Lotusem není potřeba nic řešit..... všechno jde řešit samo-domo 
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=NSC100930 .... podle čísla je to kompatibilní a je otázka, jestli mají správně obrázek. Nebál bych se toho. Stejně se hodí ta čidla čas od času vyměnit.
Jaký je to ročník?
Myslíš kMaps.co.uk ? Určitě dobrá volba, ale na druhou stranu se v případě takto upraveného Lotusu obávám, že to nemá úplně smysl to řešit takto za nemalé peníze vzdáleně. Máš tam těch modifikací hodně a to by vysloveně museli někdy odladit stejnou konfiguraci. To vzdálené poslání mapy je ok v případě, že jde o stock, nebo nějakou mírně upravenou konfiguraci. Ale to si chce s nimi vykomunikovat a to oni určitě budou vstřícní a ochotní se domluvit na nějakém vhodnějším řešení.
Druhá varianta je to nechat odladit zde u někoho na válcích, ale tu ti borci jsou prostě na KSeries top.
Pokud jim pošleš jednotku, která už má deaktivovaný imo, tak si nemyslím, že to potřebují. Ale pokud bys chtěl poradit a pomoct, tak se můžeme domluvit a doporučím ti soft, kterým vyčteš naprosto vše a kterým si můžeš sám ladit. Ale zatím to tu nechci ventilovat veřejně, bo kolem toho mám rozjeté nějaké své know how


Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Trunda píše: ↑pon led 02, 2023 16:31Jj, Lotus měl určitě svoji jinou motorovou kabeláž, tak prostě některé věci vyřešili jinak. Ale v principu to čislo bude stejné a bude to stačit redukce.
https://autodilos.cz/vyhledavani?search=NSC100930 .... podle čísla je to kompatibilní a je otázka, jestli mají správně obrázek. Nebál bych se toho. Stejně se hodí ta čidla čas od času vyměnit.
Jaký je to ročník?
Myslíš kMaps.co.uk ? Určitě dobrá volba, ale na druhou stranu se v případě takto upraveného Lotusu obávám, že to nemá úplně smysl to řešit takto za nemalé peníze vzdáleně. Máš tam těch modifikací hodně a to by vysloveně museli někdy odladit stejnou konfiguraci. To vzdálené poslání mapy je ok v případě, že jde o stock, nebo nějakou mírně upravenou konfiguraci. Ale to si chce s nimi vykomunikovat a to oni určitě budou vstřícní a ochotní se domluvit na nějakém vhodnějším řešení.
Druhá varianta je to nechat odladit zde u někoho na válcích, ale tu ti borci jsou prostě na KSeries top.
Pokud jim pošleš jednotku, která už má deaktivovaný imo, tak si nemyslím, že to potřebují. Ale pokud bys chtěl poradit a pomoct, tak se můžeme domluvit a doporučím ti soft, kterým vyčteš naprosto vše a kterým si můžeš sám ladit. Ale zatím to tu nechci ventilovat veřejně, bo kolem toho mám rozjeté nějaké své know howS Lotusem není potřeba nic řešit..... všechno jde řešit samo-domo
![]()
S redukci to půjde, jen kde sehnat tu.

Každopádně ročník to je 2001, jsou tam úpravy, které byly na silnějším modelu Lotus Elise 135. Je to stejný motor jako má MG TF 135. Jediný rozdíl od 90kW Jsou ostřejší vačky, větší sání a větší skrtici klapka. Tu já tam ještě nemám, protože to spojení se sportovním vyfukem už řidiči jednotka prý nedala.
Jediné co tam je jinak než série 135 je decat a výfuk Janspeed. V té době s firmou Janspeed ale spolupracoval přímo Lotus, takže by si s tím snad měli vědět rady.
Samozřejmě to co říkáš ty je ideální volba!!! Pokud víš o někom kdo to dokáže naladit na brzde, kdo ty motory zná, tak to je značka ideál.
Btw, i o je tady deaktivovany pouze přemostěním. Tohle blbne na každém Lotusu. Bylo to první po čem jsem šel.
Ten program to je asi tohle, né?
https://andrewrevill.co.uk/MEMS3Flasher.htm
Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Ano, je to ono.... s autorem jsem v kontaktu, takže klidně kdybys něco potřeboval poradit, tak vím co a jak. Ale i s tím Andrewem se dá domluvit celkem rychle.
Ten konektor na tom čidle je možná stejný, takže pak by ti stačilo jen protáhnout ten kabel. A nebo z toho původního čidla vyrobit redukci. Jako s tím si nějak poradit je za mě to nejmenší a něco, co nestojí za to řešit nějakým sháněním redukce.
Takže ty tam vlastně chceš mapu z TFa 135? Napiš tomu Andrewovi a on ji beztak bude mít a můžeš si ji tam nahrát sám. Ale pokud je to tak, že jsi to předělal na verzi 135, tak to pak není vlastně nic atypického a klidně i ti kMaps by posloužili. Ale možná si prvně zkus pohrát tu s tím softwarem.
Jinak tedy když už jsi to načal, tak já mám na ZRu rozchozené i to přepínání mezi dvěmi mapami
Ten konektor na tom čidle je možná stejný, takže pak by ti stačilo jen protáhnout ten kabel. A nebo z toho původního čidla vyrobit redukci. Jako s tím si nějak poradit je za mě to nejmenší a něco, co nestojí za to řešit nějakým sháněním redukce.
Takže ty tam vlastně chceš mapu z TFa 135? Napiš tomu Andrewovi a on ji beztak bude mít a můžeš si ji tam nahrát sám. Ale pokud je to tak, že jsi to předělal na verzi 135, tak to pak není vlastně nic atypického a klidně i ti kMaps by posloužili. Ale možná si prvně zkus pohrát tu s tím softwarem.
Jinak tedy když už jsi to načal, tak já mám na ZRu rozchozené i to přepínání mezi dvěmi mapami

Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
To zní fakt zajímavé!
Defakto ano, to by mělo jít. Nicméně naladit to na brzde by bylo asi lepší. Víš jak, nějaký koníci určitě utekly. Každopádně pokud se to i na atmosféře dá ještě trochu pohladit jednotkou, tak proč do toho nejít.
V UK jsem se nedávno dočetl, že spojeni, větší sání, skrtici klapky, Vacek z 135 + sportovní výfuk a naladěn jednotka dohromady 145 na brzde.
Mám doma i F VVC, tam mě trochu rozbili tohle. 200 koni že 145 bez preplnovani?
http://www.mgtf.be/MO_TU_EN_main.html
Viz foto![Obrázek]()
Defakto ano, to by mělo jít. Nicméně naladit to na brzde by bylo asi lepší. Víš jak, nějaký koníci určitě utekly. Každopádně pokud se to i na atmosféře dá ještě trochu pohladit jednotkou, tak proč do toho nejít.
V UK jsem se nedávno dočetl, že spojeni, větší sání, skrtici klapky, Vacek z 135 + sportovní výfuk a naladěn jednotka dohromady 145 na brzde.
Mám doma i F VVC, tam mě trochu rozbili tohle. 200 koni že 145 bez preplnovani?
http://www.mgtf.be/MO_TU_EN_main.html
Viz foto
Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
No, tak z VVC se dá dostat 200 kobyl, ale už to bude opravdu ultimátní motor nehledící na spotřebu a emise a ověšený hromadou drahých komponent.
VVC se dá v pohodovém režimu provozovat cca do 175 koní a pak už to není na běžný provoz.
Jako zde nějakou konkrétní firmu, který by měla zkušenost s laděním KSeries neznám, ale mohl by vědět Mirek Krčmář z ATS Servisu. Ti mají odladěno hromadu Roveřích motorů na závody.
V poslední době ale spíš frčí 1.8 turbo a třeba i v kombinaci s VVC, kde 200 kobyl je vlastně základ a dá se to potáhnout i výš.
Ale pořád je varianta opravdu napsat do kMaps jaký máš setup a oni třeba vyštrachají mapu, kterouuž odladili pro stejnou konfiguraci.
Jinak s tím softem se servisní zábava kolem KSeries dostává zas na jiný level
Jen kdybych na to měl čas. Zatím jsem rozchodil jen připrdnutí do výfuku a tu dvojí mapu, ale Andrew tam teď přidal i výstup na shift light..... a to mě baví 
VVC se dá v pohodovém režimu provozovat cca do 175 koní a pak už to není na běžný provoz.
Jako zde nějakou konkrétní firmu, který by měla zkušenost s laděním KSeries neznám, ale mohl by vědět Mirek Krčmář z ATS Servisu. Ti mají odladěno hromadu Roveřích motorů na závody.
V poslední době ale spíš frčí 1.8 turbo a třeba i v kombinaci s VVC, kde 200 kobyl je vlastně základ a dá se to potáhnout i výš.
Ale pořád je varianta opravdu napsat do kMaps jaký máš setup a oni třeba vyštrachají mapu, kterouuž odladili pro stejnou konfiguraci.
Jinak s tím softem se servisní zábava kolem KSeries dostává zas na jiný level


Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Tak já u Fka, ač je VVC, zvyšovat výkon nechci, to mám na klidný projížďky. Tam teď jen musím sehnat celou sadu těsnění. Celé se muselo dělat. O trochu větší průser než je standard. Teď jsem to ale nedoresil, protože jsem řešil jiné problémy. Budu muset juknout na ebay.
Co jsem slyšel o MG s VVC ( ale nejsem odborník), tak spíše nechali hlavu z VVC a časování vyřadili. Proto mě překvapil ten článek.
Ohledně toho softwaru tedy nakonec doporučujes poslat to do UK?
Co se týká priprdnuti do výfuku, tak to zvládá tak nějak bez úpravy jednotky.
https://youtu.be/6BO96SiXsmg
Co jsem slyšel o MG s VVC ( ale nejsem odborník), tak spíše nechali hlavu z VVC a časování vyřadili. Proto mě překvapil ten článek.
Ohledně toho softwaru tedy nakonec doporučujes poslat to do UK?
Co se týká priprdnuti do výfuku, tak to zvládá tak nějak bez úpravy jednotky.
https://youtu.be/6BO96SiXsmg
Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
Konektor jo, ale ono sehnat ten kousek 3pinoveho drátu bez toho abych to bastlil a propojit to s dalším konektorem... MnoTrunda píše: ↑úte led 03, 2023 19:43Ano, je to ono.... s autorem jsem v kontaktu, takže klidně kdybys něco potřeboval poradit, tak vím co a jak. Ale i s tím Andrewem se dá domluvit celkem rychle.
Ten konektor na tom čidle je možná stejný, takže pak by ti stačilo jen protáhnout ten kabel. A nebo z toho původního čidla vyrobit redukci. Jako s tím si nějak poradit je za mě to nejmenší a něco, co nestojí za to řešit nějakým sháněním redukce.
Takže ty tam vlastně chceš mapu z TFa 135? Napiš tomu Andrewovi a on ji beztak bude mít a můžeš si ji tam nahrát sám. Ale pokud je to tak, že jsi to předělal na verzi 135, tak to pak není vlastně nic atypického a klidně i ti kMaps by posloužili. Ale možná si prvně zkus pohrát tu s tím softwarem.
Jinak tedy když už jsi to načal, tak já mám na ZRu rozchozené i to přepínání mezi dvěmi mapami![]()
Re: P0340 - Motor 1.8 K-series NELZE NASTARTOVAT
VVC hlava s vyjmutým VVC se používá u VHPD řešení kvůli tomu, že jsou tam větší ventily. Ale dávají se tam pak ostré vačky, kované písty a jiné ojnice a celé je to naladěné na vysoké otáčky a je to tak na závody a ne na ježdění po silnici. V nízkých otáčkách v provozu to je trápení s tím jezdit.
VVC je super v tom, že to kloubí dohromady ostrou vačku v horních otáčkách a možnost sportovního svezení s kultivovaným spodkem pro běžný provoz. Samozřejmě když tohle kombinují s turbem, tak tam už se o spotřebu moc jednat nebude
Vidno, krátký výfuk bez katalyzátoru, tak ano - to to pak umí takto střelit.... ale bavím se o řízeném decentním zachrčení
https://www.youtube.com/watch?v=ng1GbXoJ4ps
A) Sepiš jaký máš setup a napiš do kMaps a uvidíš co ti doporučí. Jestli poslat jednotku a budou vědět tam dát nějakou smysluplnou mapu, nebo spíš rovnou doporučí to odladit na válci. (Nakonec takove výlet do Anglie.....
.... ale oni myslím dělají do roka nějaké akce, kdy jedou tuším do Holandska k nějakým partnerům a ladí na místě, takže se nemusí jet až do UK.
B) Rozchoď soft od Andrewa a od něho sežeň mapu na 135 verzi a uvidíš jaký bude výsledek - řešení zdarma.
C) Hledat nějakou lokální firmu.
.... tak samo že se hodí mít skladem nějaké kabelové svazky, které se dají kanybalizovat
Ale jde to udělat pěkně i bez toho. Dráty se dají koupit kdekoli, stahovací bužírky taky, hezky spájet a pak dát buď do "punčochové" bužírky, nebo textilní omotávky, nebo..... Aliexpress je plný možností
A nebo přijeď a já ti to předělám
Elísek je moje srdeční záležitost, tak se rád pokochám 
VVC je super v tom, že to kloubí dohromady ostrou vačku v horních otáčkách a možnost sportovního svezení s kultivovaným spodkem pro běžný provoz. Samozřejmě když tohle kombinují s turbem, tak tam už se o spotřebu moc jednat nebude

Vidno, krátký výfuk bez katalyzátoru, tak ano - to to pak umí takto střelit.... ale bavím se o řízeném decentním zachrčení

A) Sepiš jaký máš setup a napiš do kMaps a uvidíš co ti doporučí. Jestli poslat jednotku a budou vědět tam dát nějakou smysluplnou mapu, nebo spíš rovnou doporučí to odladit na válci. (Nakonec takove výlet do Anglie.....

B) Rozchoď soft od Andrewa a od něho sežeň mapu na 135 verzi a uvidíš jaký bude výsledek - řešení zdarma.
C) Hledat nějakou lokální firmu.
.... tak samo že se hodí mít skladem nějaké kabelové svazky, které se dají kanybalizovat



